Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsatietulehdus jatkuu antibiooteista huolimatta

Surullinen
26.12.2020 |

Viides päivä antibiootteja menossa ja tuntuu että oireet alkaa tulla pikkuhiljaa takaisin. Bakteeriviljely tehty ja oikeat antibiootit saatu. Kyllä harmittaa:(
Muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle. Mulla on kokemusta vuosikymmeniä virtsiksistä koska tutkittu niin paljon. Todettu että kohdallani virtsaputki ja peräaukko on turhankin lähekkäin ja vaikka kuinka peset ja pyyhit edestä taakse, vaihdat housut päivittäin ja pidät huolta hygieniasta - se ei auta.

Kaksi viimeistä kertaa olen ollut sairaalassa, jälkimmäinen kesti viikon olla siellä, antibiootit koitettiin paria ennenku löytyi se mikä auttoi. Mulla oli jo munuaisaltaan tulehdus molemmilla kerroilla. Kun pääsin lopulta kotiin vuodenvaihteen jälkeen, ab jatkui vielä 10pv sairaalan jälkeen kotihoidon avulla. Kävivät 4x päivässä (myös yöllä!) pistämässä suoneen lääkkeet. Olin kuin tahkojuusto suonista ja olin ihan hirveässä kunnossa muutenkin.

Please, mene heti uudestaan vaikka päivystykseen. Ne ottaa kyllä vakavasti nämä sillä eivät halua että on taas yksi potilas viemässä sänkypaikkaa jota yleensä ei ole. 

Vierailija
42/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä yksi asia mitä painottivat sairaalassa. Älä juo liikaa ettei tasapaino mene sekaisin ja joudut siksi sairaalaan, mutta riittävästi 1,5-2 litraa pvssä jos et hirveästi hikoile. Jos liikut ja treenaat sitten enemmän. Antibioottien kanssa pitää juoda hieman enemmän nestettä kuin tavallisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku tarkempi lisätutkimus, kaikki testi. jos jossain elimistössä jotain ongelmaa,virtsakiviä tms.vikaa.

Vierailija
44/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa tulevaisuuteen jossa antibioottit menettävät tehonsa.

Tämä. Liian löyhästi annettu ja nyt on jo superbakteereja joihin ei tehoa enää mikään. 

Vierailija
45/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa auttaa, mikä hoitaisi nyt pois, mutta itsellä oli yhdessä vaiheessa toistuvia tulehduksia ja loppui, kun söin karpalokapseleita. Nykyään jos alkaa oireita olla, niin häviää kun juon reilusti karpalomehua.

se karpalo tekee rakosta ja sen sisällöstä liian happaman bakteereille, niin siksi sitä on hyvä juoda vaikka mehuna. 

Vierailija
46/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootit pitää vaihtaa. Antibiooteissa on aina se riski, että annetut eivät toimi juuri tiettyyn tulehdukseen. Mars lääkärille hankkimaan toisen merkin antibiootit. Soittokin saattaa riittää.

Vierailija
47/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle. Mulla on kokemusta vuosikymmeniä virtsiksistä koska tutkittu niin paljon. Todettu että kohdallani virtsaputki ja peräaukko on turhankin lähekkäin ja vaikka kuinka peset ja pyyhit edestä taakse, vaihdat housut päivittäin ja pidät huolta hygieniasta - se ei auta.

Kaksi viimeistä kertaa olen ollut sairaalassa, jälkimmäinen kesti viikon olla siellä, antibiootit koitettiin paria ennenku löytyi se mikä auttoi. Mulla oli jo munuaisaltaan tulehdus molemmilla kerroilla. Kun pääsin lopulta kotiin vuodenvaihteen jälkeen, ab jatkui vielä 10pv sairaalan jälkeen kotihoidon avulla. Kävivät 4x päivässä (myös yöllä!) pistämässä suoneen lääkkeet. Olin kuin tahkojuusto suonista ja olin ihan hirveässä kunnossa muutenkin.

Please, mene heti uudestaan vaikka päivystykseen. Ne ottaa kyllä vakavasti nämä sillä eivät halua että on taas yksi potilas viemässä sänkypaikkaa jota yleensä ei ole. 

Uteliaisuudesta kysyn tehtiinkö sinulle sairaalassa muita tutkimuksia liittyen virtsateihin? Esim. Virtsateissa saattaa olla rakennepoikkeavuuksia, jotka näkee ultraamalla tai virtsa saattaa osittain virrata väärään suuntaan tai rakko ei tyhjene kokonaan.  Nämä kaikki aiheuttaa virtsatulehdustaipumusta. Sellaiset kannattaa tehdä jos virtsatulehduksia on usein.

Jos virtsatulehdukset alkaa seksielämän aloittamisen aikoihin kannattaa huolehtia hygieniasta käsisuihkulla ennen ja jälkeen seksin ja käyttää kondomia.

Vierailija
48/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa tulevaisuuteen jossa antibioottit menettävät tehonsa.

Tämä. Liian löyhästi annettu ja nyt on jo superbakteereja joihin ei tehoa enää mikään. 

Virtsatulehduksissa on yleistä että eka antibiootti ei tehoa.

Vierailija
49/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon c-vitamiinia sisältävää ruokaa kuten marjoja ja hedelmiä sekä kannattaa juoda paljon vettä.

Ai hyvänen aika näitä luontaislääkitsijöitä. Ei siinä marjat enää auta kun alavatsaan koskee niin että sattuu. Hae uusi antibioottikuuri. Minulle on käynyt kerran sama juttu, antibiootti ei vaan jostain syystä käynyt tehoamaan.

Minä kärsin kroonisista virtsatietulehduksista, kunnes aloitin Tolosen karpalon. Loppuivat siihen.

Vierailija
50/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaista paranemista toivottaen

Vierailija
51/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla seksi aiheutti nuo tulehdukset. Riittää, että karpalovalmisteita ottaa seksin jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme