Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsatietulehdus jatkuu antibiooteista huolimatta

Surullinen
26.12.2020 |

Viides päivä antibiootteja menossa ja tuntuu että oireet alkaa tulla pikkuhiljaa takaisin. Bakteeriviljely tehty ja oikeat antibiootit saatu. Kyllä harmittaa:(
Muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on oikea tulehdus, joskus on vain älyttömän kuivat limakalvot jolloin vessassa käynti on painajaista.

Vierailija
22/51 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa juoda paljon, mutta ei mitään sokerista. Sokeri on bakteerien ruokaa. Luontaishoidoista karpalo on hyväksi, mutta sitäkään ei kannata mehuna ottaa jos siinä mehussa on sokeria. Eli joko sokeriton karpalomehu, tai kuivattua karpaloa jota saa esimerkiksi kapseleina apteekista. 

Itselläni oli joskus taipumusta noihin virtistulehduksiin, olen päässyt niistä eroon käyttämällä karpalotabletteja heti jos tulee vähänkin jotain oireita. Otan silloin tällöin muutenkin, mutta ei nyt päivittäin sentään. Lähinnä vaan ettei ne jää käyttämättäkään.

Älkää olko niin vänkäämässä vastaan luontaishoidoille, kyllä niistä on moni saanut apua ja ne on keinoja mitä on käytetty ennen kuin mitään antibiootteja oli vielä olemassakaan. 

Kuitenkin karpaloa pitää ottaa nimenomaan ajoissa ja ennaltaehkäisynä. Ei se pahaksi päässyttä tautia enää paranna vaan antibioottikin tarvitaan tueksi. Mulla kuitenkin on karpalon kanssa pelaamalla tulehdukset jääneet vain yrittämisen tasolle omalla kohdallani. En ole tarvinnut antibioottikuuria enää viimeisen 10v aikana kuin kerran ja silloin olinkin mökillä, eikä mulla ollut karpalokapseleita siellä mukana otettavaksi ensioireisiin. Joten nykyään otan niitä aina mökillekin mukaan. Ja kyllä mulle on ihan lääkärikin sanonut, että karpalo todella auttaa monilla, että ei se mitään huuhaata ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon c-vitamiinia sisältävää ruokaa kuten marjoja ja hedelmiä sekä kannattaa juoda paljon vettä.

Tässä viestissä ehdotetaan vaan c-vitamiinia ja marjoja ja hedelmiä hoidoksi!

Mikä tässä on lukemisen väärinymmärtämistä?? Tähän viestiin kommentoin ja tässä ei puhuta antibiooteista mitään.

Vierailija
24/51 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klamydia?

Ja jos käytät e-pillereitä, voi tulla kierre estrogeenivajauksen takia. Ovestin voide voi auttaa, mutta pitää käyttää monta viikkoa ennen kuin vaikutuksen huomaa.

Vierailija
25/51 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klamydia?

Ja jos käytät e-pillereitä, voi tulla kierre estrogeenivajauksen takia. Ovestin voide voi auttaa, mutta pitää käyttää monta viikkoa ennen kuin vaikutuksen huomaa.

Estrogeenivajauksen? Eikö siinä nimenomaan tule liikaa estrogeenia kun käyttää niitä? Siitähän johtuu tissien ja lantion leveneminen, lihominen ja seksihaluttomuus. Kun testoa on liian vähän.

Vierailija
26/51 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa juoda paljon, mutta ei mitään sokerista. Sokeri on bakteerien ruokaa. Luontaishoidoista karpalo on hyväksi, mutta sitäkään ei kannata mehuna ottaa jos siinä mehussa on sokeria. Eli joko sokeriton karpalomehu, tai kuivattua karpaloa jota saa esimerkiksi kapseleina apteekista. 

Itselläni oli joskus taipumusta noihin virtistulehduksiin, olen päässyt niistä eroon käyttämällä karpalotabletteja heti jos tulee vähänkin jotain oireita. Otan silloin tällöin muutenkin, mutta ei nyt päivittäin sentään. Lähinnä vaan ettei ne jää käyttämättäkään.

Älkää olko niin vänkäämässä vastaan luontaishoidoille, kyllä niistä on moni saanut apua ja ne on keinoja mitä on käytetty ennen kuin mitään antibiootteja oli vielä olemassakaan. 

Kuitenkin karpaloa pitää ottaa nimenomaan ajoissa ja ennaltaehkäisynä. Ei se pahaksi päässyttä tautia enää paranna vaan antibioottikin tarvitaan tueksi. Mulla kuitenkin on karpalon kanssa pelaamalla tulehdukset jääneet vain yrittämisen tasolle omalla kohdallani. En ole tarvinnut antibioottikuuria enää viimeisen 10v aikana kuin kerran ja silloin olinkin mökillä, eikä mulla ollut karpalokapseleita siellä mukana otettavaksi ensioireisiin. Joten nykyään otan niitä aina mökillekin mukaan. Ja kyllä mulle on ihan lääkärikin sanonut, että karpalo todella auttaa monilla, että ei se mitään huuhaata ole. 

Minulla sama juttu. Ennen tulehduksia tuli useastikin, mutta runsas veden juominen ja mikäli edes vähän oireita tulee, syön Urisan-tabletteja useamman kerralla tai sitten runsaasti sokeritonta puolukka-tai karpalojauhetta veden kanssa. Anopillakin loppuivat toistuvat vt-tulehdukset Urisanilla. Kyseiset marjat sisältävät tutkitusti ainetta, joka estää bakteerien kiinnittymisen virtsarakon seinämään, jolloin huuhtoutuvat runsaan veden mukana pois.

Mutta tässä akuutissa tilanteessa ap:n kannattaa olla heti yhteydessä lääkäriin. Antibiootti voi olla tehoton kys. bakteeriin.

Vierailija
27/51 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klamydia?

Estrogeenivajauksen? Eikö siinä nimenomaan tule liikaa estrogeenia kun käyttää niitä? Siitähän johtuu tissien ja lantion leveneminen, lihominen ja seksihaluttomuus. Kun testoa on liian vähän.

Mulla kuivui limakalvot ja seurauksena 6 kk virtsishelvetti ennen kuin tajusin että ehkäisyrenkaasta johtui.

Vierailija
28/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut useita virtsatietulehduksen alkuja hoidettua pois puolukoilla ja karpaloilla ja juomalla paljon. Kyllä lääkäritkin sen tunnistaa eivätkä pane hanttiin, paitsi jos tulehdus jatkuu. Silloin tarvitaan antibiootit.  

Vierailija
29/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää juoda PALJON sillä runsas pissa huuhtelee bakteerit sieltä rakosta pois. Ja C-vitamiini tosiaan auttaa. 

Vierailija
30/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klamydia?

Voiko e-pillereitä ja hormonikorvausta syödä samaan aikaan?

Vierailija
31/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy hammaslääkärillä. Toistuva vietsatietulehdus voi johtua hampaistossa muhivasta tulehduksesta.

Mulla on tekarit. 

Vierailija
32/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä. Nyt 2dl, 15min päästä 2dl, jne. Pari litraa kun juot niin illalla ovat oireet poissa.

Vierailija
33/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klamydia?

Tai sitten misdiagnosoitu nestehukka, lääketeollisuuden helmasynti.

Vierailija
34/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli. Tai jäi oireet aina päälle. Hirveä antibioottirumba koko ajan. Sitten vaan päätin lopettaa. Kuukauden ramppasin vessassa ja se siitä. 

Karpalo/maitohappotabletin syön, jos on sellaista tapahtumaan, joka saattaisi oireet taas laukaista. 

Vierailija
35/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi kun lääkäri vaihtoi antibiootit penisilliini-kuuriin. En tiedä, mitä eroa noilla on, mutta nopeasti rauhoittu tulehdus. Suositteli myös juomaan paljon vettä ja nimenomaan karpalomehua. 

Vierailija
36/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin jää usein ns. jälkioireet päälle, joskus pitkäksikin aikaa. Eli voi olla kirvelyä ja kylmänarkuutta rakossa. Toki hyvä varmistaa pissanäytteellä, onko tulehdusta vielä. Mutta rakko on tulehduksen jälijltä herkkä ja se menee ajan kanssa ohi.

Vierailija
37/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon c-vitamiinia sisältävää ruokaa kuten marjoja ja hedelmiä sekä kannattaa juoda paljon vettä.

Ai hyvänen aika näitä luontaislääkitsijöitä. Ei siinä marjat enää auta kun alavatsaan koskee niin että sattuu. Hae uusi antibioottikuuri. Minulle on käynyt kerran sama juttu, antibiootti ei vaan jostain syystä käynyt tehoamaan.

Ihan lääkärit suosittelee karpalomehua ennaltaehkäisevästi.

Vierailija
38/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kurjaa, ettei vaan menisi krooniseksi.

Tuttavallani oli usein noita virtsarakontulehduksia, hänelle auttoi ihmeellisesti vain tuote nimeltä Urisan-karpalovalmiste.

Kehoitan myös syömään puolukoita tai karpaloita joka päivä, niin pysyy virtsarakko terveenä - äläkä istu missään kylmässä paikassa.

Ennalta ehkäisynä voi ottaa sokeritonta karpalomehua pari kulausta joka aamu. Näin olen muutaman vuoden tehnyt.

Vierailija
39/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa tulevaisuuteen jossa antibioottit menettävät tehonsa.

Vierailija
40/51 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee vti:n antibioottikuurin jälkeen joka kerta hiivatulehdus. Ekalla kerralla luulin, että virtsatietulehdus ei parantunut ab-kuurilla, koska hiivatulehduksen "tuntemukset" sijaitsee samoilla alueilla. Nyt tiedän ostaa samalla apteeekkikäynnillä lääkkeet myös hiivaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme