Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviiko läppärissä olla DVD-asemaa?

Vierailija
26.05.2014 |

??

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ulkoisen aseman saa hankittua erikseen jos tarvitsee. 

Minulla on Macbook air jossa ei ole dvd/cd-asemaa ja ostin ulkoisen aseman. Se on tuolla kaapissa josta sen otan esille ja isken koneeseen silloin kun tarvitsen. En koe vaivalloiseksi vaan käteväksi.

Vierailija
2/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin olen pärjännyt ilmankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, no itse sinä sen varmaan tiedät. Meillä ei ole muita tietokoneita kuin läppäri eikä televisiota/dvd\-soitinta, joten täytyy olla, jotta lapsi saa katsoa Titi-nalle dvd:tä. Eli mieti mihin käyttöön Se kone tulee, cd- ja dvd\-levy ovat kyllä vanhanaikaisia tallennusmuotoja.

Vierailija
4/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Enemmän se on tiellä. Ulkoisen voi hankkia jos on tarvetta.

Vierailija
5/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on, mutta en muista laittaneeni siihen kertaakaan levyä sisälle.

Vierailija
6/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blu-Ray-asema on parempi. Soittaa myös DVD:t, jos tarvetta olisi. Mutta kuten yllä todettiin, riippuu aivan täysin käytöstä.

Vierailija
7/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole tarvinnut.

Vierailija
8/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole enää nykypäivänä välttämättömyys.

Vierailija
9/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mietitään ihan asennuksia (järjestelmän asennukset, laitteiden ajurit, ohjelmien asennukset), niin näihin ei tarvita dvd-asemaa tätä nykyä juuri lainkaan, vaan yleensä aina on saatavilla jokin muu media. Ehkä jos on ikivanha laite, jonka laitevalmistajan sivulta eikä mistään muualtakaan ei löydy enää ajureita ladattavana tiedostona, niin tarvitset asennuslevyn. Tai oikeastaan voit heittää laitteella vesilintua.

Jos on tarvetta, niin se onkin eri juttu: tuleeko katsottua dvd-leffoja tai kuuntelua cd-levyjä koneella? Tallentako jostain syystä vielä cd:lle tai dvd:lle jotakin? Mutta koska kysyit täytyykö olla, niin sinun kohdallasi noita tarpeita ei liene, joten sanoisin että ei :)

Vierailija
10/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse tarvi, koska yleensä katselen elokuvia netistä. Jos katselen leffoja DVD-muodossa, kattelen ne televisiosta dvd-soittimen kautta. Mutta sinäpä se vain itse tiedät, että tarvitko.

Vierailija
11/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tarvitse. Ostin ulkoisen DVD-aseman, mutta kahteen vuoteen en ole sitä kertaakaan tarvinnut. On edelleen paketissa.

Vierailija
12/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI. Minäkin ostin tänään läppärin mutta huomasin että siitä puuttuu dvd-asema ja tein tästä ketjunkin Otsikolla LÄPPÄRISTÄNI PUUTTUU DVD-ASEMA.. Harmi juttu.

mutta ehkei sitä tarvitse :)

Vierailija
13/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelaan pc-pelejä, esim civ5:sta ja siinä kyllä tarvitsee dvd-asemaa.

Vierailija
14/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kiitos 13!! Ihana tietää etten ole ainoa!! <3

Vierailija
15/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 23:54"]

[/quote]Ei tarvitse.

Vierailija
16/21 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 23:56"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 23:54"]

[/quote]Ei tarvitse.

[/quote]

No kerropas sitten miten se käy.

Vierailija
17/21 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mihin käyttöön tulee.. Minä oon meille toistaseks hommannut sellaiset joissa on asema, meillä pelataan vanhempiakin pelejä jotka levyinä ostettu niin levyiltä niitä pelataan. Uusimmat pelit ladataan kyllä jo verkosta suoraan koneelle eikä asemaa niihin tarvitse.. Dvd-leffoja en ole katsonut koneelta koskaan :D Sitä varten on oma soitin ja telkkari. 

Vierailija
18/21 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tarvii DVD-aseman. Ostin pari kuukautta sitten uuden läppärin jota oli todella vaikea löytää, kun liki kaikista muuten hyvistä puuttui se asema. Katson läppärillä paljon DVD-leffoja enkä todellakaan olisi ottanut mitään ulkoista asemaa roikkumaan kiinni läppäristä, ärsyttää kaikki johtohässäkät jo muutenkin. Suomeen tuodaan huonoa valikoimaa läppäreitä. Suomalaisen ostin sitten näppäimistön takia, mutta olisin vielä enemmän halunnut jonkun bluray-asemalla varustetun läppärin.

Vierailija
19/21 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta olen ollut ulkoisen aseman varassa ja varmaan 5 kertaa se asema ollut kiinni koneessa.

Lähinnä cd-levyjen kuuntelu, mp3 tallentaminen autoradiota varten.

Printterin asennus, luulisin että löytyy netistäkin.

Lapsella on 1 peli, mikä tarvii cd:tä, eipä sitä paljoa pelata.

Valokuvat olen jo varmuuskopioinut levyiltä ulkoiselle kovalevylle.

Työkoneessa asema on, ja sitä en ole käyttänyt kuin kerran 3v aikana. Exe-tiedosto jäi jumiin sähköpostin virustorjuntaan ja it-tuki oli poissa. Oli nopeampaa polttaa ohjelma levylle ja ojentaa kollegalle käteen kuin säätää muita vaihtoehtoja. Nykyisin meillä on kasa muistitikkuja joita saa lahjoittaa asiakkaalle mukaan tällaisissa tilanteissa.

Vierailija
20/21 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ostin läppärin, jossa ei ole dvd-asemaa. Ostin ulkoisen(gigantti n. 30€) ja yhden kerran olen tarvinnut vuoden aikana. Tuolla se jököttää kaapissa. Eli oma käyttö määärittelee dvd-aseman tarpeellisuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän