miksi maitoa lapsille?
En ole koskaan ymmärtänyt miksi lapsille juotetaan maitoa. Kalsiumia saa muualtakin ja maidon juonti ruokajuomana estää joidenkin ravintoaineiden imeytymisen. Perheet valittelevat, kun maitoa menee lasten takia litratolkulla päivittäin. Ruoka ruokana ja vettä janoon. Ihan turhaa toi maidon lipitys. En ole koskaan tykännyt juoda maitoa, en edes pienenä. Miksi nykyään ihmisillä on joku pakkomielle juottaa sitä maitoa, ihan, kuin ilman sitä kuolisi. Ihan turhaa energiaa ja rasvoja koko litku. Yööök!
Kommentit (9)
Kyse ei ole siitä. Tykkään mä coca colastakin, mutta en mä sitä juottais perheelleni litratolkulla joka päivä.
Maitotuotteiden kalsium imeytyy parhaiten.
Maitotuotteiden. Mutta mä puhun nyt maidon juomisesta. Kun tulee kuitenkin syötyä niitä maitotuotteita, niin miksi pitää sitä turhaa maitoa olla lipittämässä kieli pitkällä joka kerta, kun jotain syö?
D-vitamiininkin takia maitoa kannattaa juoda. Meillä on janojuomana kyllä aina vesi, mutta ruuan kanssa on tarjolla maitoa ja piimää :)
No on nykyään paljon perheitä jossa ei juoda maitoa, mutta suurin osa taitaa silti juoda. Kai se on sellainen suomalainen perinteinen tapa, josta poikkeaminen vaatii liikaa rohkeutta.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 23:07"]
Maitotuotteiden. Mutta mä puhun nyt maidon juomisesta. Kun tulee kuitenkin syötyä niitä maitotuotteita, niin miksi pitää sitä turhaa maitoa olla lipittämässä kieli pitkällä joka kerta, kun jotain syö?
[/quote]
Haittaako se sinua, että muut juovat maitoa? Kaikki eivät tykkää esim jogurtista, jos maidosta ei tule vaivoja, miksei sitä voi juoda?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 23:08"]
D-vitamiininkin takia maitoa kannattaa juoda. Meillä on janojuomana kyllä aina vesi, mutta ruuan kanssa on tarjolla maitoa ja piimää :)
[/quote]
Jos juot maitoa lisätyn D-vitamiinin takia niin maidon tulisi olla rasvaista.
Olen juonut kakarasta asti maitoa ja tykkään siitä ruokajuomana. Onko maidon juonnissa jotain väärää?
Sulle ei maito maistunut niin eihän siitä voi kukaan muukaan tykätä.