Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yliopistotutkinnon hankkinut!

Vierailija
26.05.2014 |

Missä yliopistossa opiskelit ja onko jompikumpi vanhemmista akateeminen? Tuli mieleen kun HY:n opiskelijoista suurin osa tuntuu olevan akateemisista perheistä.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas mennään. Mikä siinä yliopistotutkinnossa teitä niin kiihottaa?

Vierailija
2/55 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HY, molemmat vanhemmat akateemisia. En kyllä lähtisi yleistämään, ainakin omissa opiskelukavereissani on ollut kaikenlaista porukkaa, ei pelkästään akateemisten perheiden vesoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se on itsestäänselvää että Helsingin yliopiston opiskelijoiden kohdalla on noin. Niiden vanhemmat on joskus aikoinaan hankkineet akateemisen ammatin ja muuttaneet töiden perässä Helsinkiin tai ainakin pääkaupunkiseudulle. Lapset on ikänsä Helsingissä kasvaneet ja oppineet asennoitumaan niin että muualla Suomessa ei ole elämää, vain juntteja ja poroja. Siksi ne on voineet hakea vain Helsingin yliopistoon. Muutama poikkeus toki löytyy, mutta massoilla menee noin.

Vierailija
4/55 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TaY, Manchesterin (Victoria) yliopisto ja Uppsalan yliopisto. Vanhempani eivät olleet akateemisia.

Vierailija
5/55 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:24"]

Ja taas mennään. Mikä siinä yliopistotutkinnossa teitä niin kiihottaa?

[/quote]

On on ihan mahtavaa, kun se jotakuta noin ärsyttää!

nimin.  YO tutkinto x 2 ja rikas ;-D

Vierailija
6/55 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HY ja äidillä ei ammattia, isä mittamies.

Vierailija
7/55 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TaY, vanhemmat ei akateemisia.

Vierailija
8/55 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen ja akateeminen. On jo kulunut juttu.

Pitäisiköhän aapeen keksiä itselleen jotain järkevämpää ajanvietettä kuin availla päivittäin ketjuja samasta aiheesta.

Vierailija
9/55 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HY, olin sukuni ensimmäinen maisteri. Lapseni opiskelevat Aallossa, heidän äitinsä on maisteri ja isänsä tohtori.

Vierailija
10/55 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madridin Complutense, vanhemmat eivät ole akateemisia.

Vierailija
11/55 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopion yliopisto, työläisperheestä opintielle, mutta kyllä kannatti. Vuositulot 80 000€, monipuolinen ja mielenkiintoinen työ. Iso BMW pihassa ja talo merenrannalla. Miinuspuolena pitkät ajat istumista.

Vierailija
12/55 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopion yliopisto, työläisperheestä opintielle, mutta kyllä kannatti. Vuositulot 80 000€, monipuolinen ja mielenkiintoinen työ. Iso BMW pihassa ja talo merenrannalla. Miinuspuolena pitkät ajat istumista.

Vierailija
13/55 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, taas tätä.

Vierailija
14/55 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei nämä aloitukset ärsytä, hämmästyttävät kyllä. Nimittäin korkeamman tututkinnon "hankkiminen" vaatii lähinnä kovaa työtä, ei siihen liity mitään elitismiä tai mystiikkaa.

Vierailija
15/55 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin yliopisto. Äiti ei tehnyt päivääkään töitä saatuaan lapset, isä duunari. Hajoilkaa teorioihinne eliittiperheistä :D

Vierailija
16/55 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:58"]

Mua ei nämä aloitukset ärsytä, hämmästyttävät kyllä. Nimittäin korkeamman tututkinnon "hankkiminen" vaatii lähinnä kovaa työtä, ei siihen liity mitään elitismiä tai mystiikkaa.

[/quote]

Neljäsosa ikäluokasta saa nykyään maisterin paperit. Pelkän tittelin saamiseen ei vaadita sen enempää älyä kuin kovaa työtäkään. Vähän keskivertoa kehnommat älynlahjat ja parin tunnin panostus päivässä riittää varsin hyvin.

Vierailija
17/55 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Itänaapurissamme ei tarvitse edes kovaa työtä, riittää kun on tarpeeksi kova maksukyky.

Vierailija
18/55 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mua ärsyttää kun tämä on aina tämä sama tyyppi joka kuvittelee olevansa muita parempi koska opiskelee Helsingin yliopistossa. Kutsuu muita yliopistoja landeyliopistoiksi eikä pidä niissä opiskelevia minään.

Vierailija
19/55 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 23:02"]

[/quote]

Neljäsosa ikäluokasta saa nykyään maisterin paperit. Pelkän tittelin saamiseen ei vaadita sen enempää älyä kuin kovaa työtäkään. Vähän keskivertoa kehnommat älynlahjat ja parin tunnin panostus päivässä riittää varsin hyvin.

[/quote]

Niin, kai se on suhteellista, mitä keneltäkin vaatii. Itse voin kyllä myöntää tehneeni aika paljon töitä tutkinnon eteen.

Tuskin ap opiskelee missään yliopistossa, kunhan nyt aina keväisin intoutuu, koska haluaisi opiskella -.

Vierailija
20/55 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 23:03"]

[/quote]

Mua ärsyttää kun tämä on aina tämä sama tyyppi joka kuvittelee olevansa muita parempi koska opiskelee Helsingin yliopistossa. Kutsuu muita yliopistoja landeyliopistoiksi eikä pidä niissä opiskelevia minään.

[/quote]

Toi oli hyvä. Helsingin yliopistokin on pelkkä apukoulu verrattuna maailman kovatasoisimpiin yliopistoihin.