Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1 v mammanpoika

Vierailija
26.05.2014 |

Luin hämmentyneenä yhtä aloitusta, jossa AP jätti ystävänsä lapsettomat häät väliin, sillä ei halunnut laittaa poikaansa vieraalle hoitajalle, koska mummut eivät olleet saatavilla. Ei kai herranjumala lapsi siitä kärsi jos hän yhden päivän ja yön viettää aikaa jonkun vähän tuoreemman tuttavuuden kanssa? MLL:llä löytyy esim hoitajia. Onko tosiaan muitakin joiden 1v:t ei ole olleet hoidossa tai jotka eivät kelpuuta mll:n hoitajia?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä yksi, en jättäisi 1 vuotiastani edes mummolle yöksi hoitoon saati sitten vieraalle hoitajalle.

Vierailija
2/25 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aivan kartalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyseisen ketjun aloittaja ja mielestäni on ennemmin vastuutonta jättää lapsi kenelle tahansa hoitoon, jotta pääsee itse juhlimaan. Ja toisaalta en pystyisi itse nauttimaan juhlista, jos en tiedä lapsen olevan turvallisella mielellä.

Vierailija
4/25 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin nelonen, on meitä ainakin kaksi jotka ajattelee samalla tavalla :)

Vierailija
5/25 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP jatkaa. Siis ihan todella, eikö vieras koulutettu lastenhoitaja kelpaa lapsellesi? Nopeastihan nuo tottuvat. Eivätkä ikinä totu jollei totuta.

Vierailija
6/25 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:15"]

AP jatkaa. Siis ihan todella, eikö vieras koulutettu lastenhoitaja kelpaa lapsellesi? Nopeastihan nuo tottuvat. Eivätkä ikinä totu jollei totuta.

[/quote]

 

Tarvitseeko 1 v:n yrittää vielä sopeutua ja tottua? Toki esim päiväkotiin mentäessä muutos on hurja ja uuteen tilanteeseen totutaan vähitellen, mutta tarvitseeko turhan päiten kiusata pientä häiden takia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/25 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tiedoksi että lapset ovat erilaisia. Mulla niitä on useampi ja jonkun lapsistani olisin voinut helposti jättää vieraalle hoitajalle, jotakin toista taas en missään nimessä.

Vierailija
8/25 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jösses, eiköhän lapset ehdi hoitoon isompanakin. Mitähän pahaa siinä on jos vanhemmat haluavat itse hoitaa pikkulastaan :) Ei tosiaan tule mieleen jättää pikkuista hoitoon jollekin ventovieraalle, ihan sama miten on koulutettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/25 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäistä lasta en todellakaan jättäisi tuntemattoman lastenhoitajan hoiviin, olkoo kuinka koulutettu tahansa. Lapsen perusturvallisuus järkkyy. 

Vierailija
10/25 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä "mammanpojan" äiti vielä jatkan, että lapsemme aloittaa kyllä syyskuussa päivähoidon. Sekin tuntuu minusta pahalta, mutta on tällä hetkellä välttämätöntä. Aiomme totutella hoitopaikkaan kaikessa rauhassa. Mielestäni kuitenkin tällaiset yhden päivän satunnaiset hoitokeikat ovat lapselleni liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/25 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP jatkaa. Siis perusturvallisuus järkkyy jos hyvä koulutettu hoitaja viettää lapsesi kanssa yhden vuorokauden, joka lapsen on tuossa iässä ihan hyvä olla erossa vanhemmistaan??? Ja vanhemmat palaavat virkistyneinä kotiin juhlimasta!

Vierailija
12/25 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kahdesti käyttänyt MLL-hoitajaa, kun esikoiseni oli 1v. Silloin oli kyse varatusta ajasta, jonne oli pakko mennä ilman lasta, jonka olin ajoittanut niin, että lapsi nukahti rattaisiin ennen hoitajalle jättämistä, hoitaja käveli lenkkiä rattaiden kanssa sen 45min jota mulla meni siinä ajassa, ja lapsi nukkuu koko ajan. Tämä lapsi ehti opetella ja totutella vieraiden aikuisten hoitoon silloin, kun 3v:nä meni 2x vko pariksi tunniksi kerhoon. Samoin toinen lapseni opetteli vieraiden aikuisten hoitoon jäämisen vasta kerhoon mennessään 3-vuotiaana, eikä kolmaskaan lapseni ole eläissään ollut vieraiden aikuisten hoidossa ollut, on nyt 2,5v. En nähnyt enkä näe mitään syytä vieraiden hoitoon jättämiselle edes siksi, että pääsisin juhlimaan. Jos isä tai mummo ei voi hoitaa, en mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/25 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on 1 veen kanssa niin tarkat iltarutiinit, ettei varmasti vieras ihminen saisi lasta edes nukkumaan vaan homma menisi huudoksi. Tällä hetkellä ei edes isä kelpaa nukuttajaksi, äiti pelkästään. Juhlat saisi jäädä juhlimatta.

Vierailija
14/25 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan laittaisi tuon ikäistä vieraalle hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/25 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni eivät yksivuotiaina ole todellakaan olleet kenenkään vieraan hoidossa. Siis siitä syystä, että olen itse ollut tällainen "koulutettu lastenhoitaja" ja tiedän melko realistisesti millainen kapasiteetti perusteinillä on rauhoittaa hätääntynyttä pientä lasta, joka ei vielä osaa edes puhua. Olkoonkin sitten istunut vaikka kuinka monta tuntia luentosalissa katsomassa diaesitystä.

 

Häät eivät ole sen vieraan näkökulmasta mitkään elämää suuremmat juhlat. Juhlia tulee vielä senkin jälkeen kun lapsi on kasvanut, ja jos ei tule niin niitä järjestetään. Jos äidistä tuntuu, ettei halua jättää lasta hoitajalle, niin silloin äiti ei jätä lasta hoitajalle. Aikuinen ihminen tajuaa tämän oikein hyvin, ja kunnioittaa sitä äidin päätöstä.

Vierailija
16/25 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:25"]AP jatkaa. Siis perusturvallisuus järkkyy jos hyvä koulutettu hoitaja viettää lapsesi kanssa yhden vuorokauden, joka lapsen on tuossa iässä ihan hyvä olla erossa vanhemmistaan??? Ja vanhemmat palaavat virkistyneinä kotiin juhlimasta!

[/quote]

Juhliminen onkin elämässä niin hiton tärkeetä että lapsesta viis, 1v onkin jo lähes omatoiminen joten pärjää tietty hoidossa kun hoidossa. Vanhempien virkistäytyminen on toki toki etusijalla ;)

Vierailija
17/25 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: Mutta ihan todella, kuinka hyviä äitejä te 24/7 äidit jaksatte lapsellenne olla? Olisiko hyvä välillä ottaa etäisyyttä?

Vierailija
18/25 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua ottaa etäisyyttä omaan lapseeni vaan hoidan ilomielin 24/7.

Vierailija
19/25 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin otin etäisyyttä sillä lailla ett lasteni isä hoiti oman osuutensa hommasta ja tutut ja turvalliset isovanhemmat välillä jeesasi. Minäkään en jättäisi noin pientä vieraalle hoitajalle vuorokaudeksi.

Vierailija
20/25 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkisääntö on, että lapsi voi viettää yhtä monta yötä erossä vanhemmastaan, kuin ikävuosia on kertynyt... lapselle ; )

En kyllä jättäisi yksivuotiasta, kuin lapsen tutuksi ja turvalliseski kokemalle hoitajalle, onpa se sitten mummi tai joku muu. 

Ja ihan fikusua, ettei väenvängällä raahaa lasta juhliin, joihin ei toivota lapsia. Niitäkin kun näkee, jotka haluavat kyllä mukaan, mutta vekaratkin sitten raahataan paikalle, vaikka kuinka yrittäisi kertoa, että kyseessä on aikuisten pippalot. Ja sitten niille kuitenkin pitää järjestää lastenruokaa ja lastenohjelmaa ja lastenaikataulu... 

 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän