Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lapsen saa "helpoiten" ja nopeiten verikokeisiin?

Vierailija
19.04.2014 |

Meillä on yläkouluun menevä poika josta olen hieman huolissani, siis hänen "vetelyydestään" ja halustaan vain pelaamiseen ja lukemiseen yms. Ei kiinnosta tippaakaan ulkoilu, ei urheilu, ei kavereiden tapaaminen vapaa-aikana tms. Minua suorastaan puistattaa tuo olminvaaleana pitkin kotia löntystäminen:/

Koulu sujuu lkiitettävästi ja kavereita on paljon, ei siis sellaista ongelmaa mutta tuo kalpeus ja vetämättömyys, haluttomuus. Vai kuuluuko se tuohon ikään? murrosikä on nimittäin fyysisesti ja psyykkisesti kunnolla käynnissä.

Mutta kaiken varalta haluaisin edes perusverenkuvan tietää ettei esim hb olisi liian matalalla tms..kilpirauhasarvoja ne ei kai lapsilta hevillä ota..

Yksityiselle jos menee niin pitäähän siinäkin lääkäri tavata ja sitten labraan ja lasku olisi ties mitä, tervkesk saisi ajan ehkä 2-3vkon päähän ja siellä tiedä antaisko se lekuri edes lähetettä sinne labraan..

 

Huoh:(

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne antaa tk:sta lähetteen labraan, eikä yksityiselläkään se maksa kuin jotain pari sataa.

Vierailija
2/12 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuohan ei ole mikään akuutti ongelma, joten en ymmärrä miksi teidän pitäisi päästä heti tiistaina julkiselle? Ihan hyvin voitte odottaa sen pari kolme viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sanoa pojalle että käy itse kouluterkkarilla? :) Tai sitten tk:n kautta. Toisaalta jos labra-ajat ovat oikeasti täynnä, ei löydy aikoja välttämättä tuollaiselle vähän kiireettömämmälle tapaukselle..

Vierailija
4/12 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 jatkaa vielä, että voihan terkkari ottaa hB:n heti, ja jos on matalalla, saa ehkä helpommin ajan labraankin. :)

Vierailija
5/12 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kouluth täsäs auttaa? vai voiko se laittaa lähetteen labraan?

 

ap

Vierailija
6/12 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinähän sanoit sen jo, helpoiten ja nopeitten yksityisen lääkärin kautta. Jos olet oikeasti huolissasi, niin silloin maksat sen laskun varmaan ihan mielelläsi kuitenkin. Jos et, niin varaat sen ajan tk:hin, noin lievillä oireilla voi varmaan odotellakin sen pari viikkoa? Olennaista olis varmaan nyt tietää, onko poika muuttunut käytökseltään? Kalpeitahan kaikki lapset alkavat olemaan tähän aikaan vuodesta... Onko pojalla siitepölyallergiaa? Sekin tekee väsyneeksi ja veteläksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 täällä. Mielestäni voi laittaa. Itse opiskelin ammattikoulussa toisella paikkakunnalla, kun harjoitestunneilla (lh:ksi opiskelin) luokkakaveri mittasi hB:n 77. Siitä sitten suoraan terkkarille joka mittasi uudelleen, sai hieman korkeamman. Sieltä sain kuitenkin jotenkin lähetteen oman paikkakuntani labraan. :)

Vierailija
8/12 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 täällä. Mielestäni voi laittaa. Itse opiskelin ammattikoulussa toisella paikkakunnalla, kun harjoitestunneilla (lh:ksi opiskelin) luokkakaveri mittasi hB:n 77. Siitä sitten suoraan terkkarille joka mittasi uudelleen, sai hieman korkeamman. Sieltä sain kuitenkin jotenkin lähetteen oman paikkakuntani labraan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluth voi katsoa hemoglobiinin sormenpäästä otettavalla kokeella. Itse olen pari kertaa käynyt mittauttamassa kouluterkalla kun on ollut tosi vetämätön olo ja olen ollut vielä enemmän olmi kuin tavallisesti.

Vierailija
10/12 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..kiitos, taidan ottaa yhteyttä ensin kouluterkkaan ja siitä sitten mahd muualle. Tuo hb on nyt se minkä haluaisin ihan ensin selvittää. Poika kyllä syö hyvin ja monipuolisesti, myös hedelmiä yms.

 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittoudu pojan luokanopettajan ja kouluterveydenhoitajan kanssa. Voi olla, että sana mene paremmin perille, jos opettaja sanoo, että oletpas sinä kalpea. Olen vähän huolissani. Käypä nyt heti juttelemassa terkkarin kanssa. Äidin ohjeistuksesta opelle tai terkkarille ei nuorelle tienkään kannata paljastaa, ettei synny turhaa kalabaliikkia. Jouku vinkaisee nyt, että ei saa mennä lapsen selän taa. Kyllä saa. Tuon ikäisten kanssa joutuu usein käyttämään kaikkia keinoja, myös lahjontaa, uhkailua ja kiristystä.

Vierailija
12/12 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluterkka ja sitä kautta koululääkäri (jos on tarpeen) on nopein ja paras väylä. Ainakin terkkari osaa ohjata teidät oikeaan paikkaan, ottaa sen hb:n jne perusjutut. Lasten ja nuorten asioissa kouluterveydenhuolto muodostaa tavallaan jatkumon lastenneuvolalle. Sinne voi soittaa ja kysyä samalla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme