Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1 v mammanpoika

Vierailija
26.05.2014 |

Luin hämmentyneenä yhtä aloitusta, jossa AP jätti ystävänsä lapsettomat häät väliin, sillä ei halunnut laittaa poikaansa vieraalle hoitajalle, koska mummut eivät olleet saatavilla. Ei kai herranjumala lapsi siitä kärsi jos hän yhden päivän ja yön viettää aikaa jonkun vähän tuoreemman tuttavuuden kanssa? MLL:llä löytyy esim hoitajia. Onko tosiaan muitakin joiden 1v:t ei ole olleet hoidossa tai jotka eivät kelpuuta mll:n hoitajia?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nämä lapsettomia häitä pitävät voivat sitten ottaa omiin lapsiinsa ihan niin paljon etäisyyttä kuin haluavat, mutta itse olen lapselleni tuki ja turva.

Vierailija
22/25 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 22:34"]

AP: Mutta ihan todella, kuinka hyviä äitejä te 24/7 äidit jaksatte lapsellenne olla? Olisiko hyvä välillä ottaa etäisyyttä?

[/quote]

 

Monilla meistä ei ole mitään tarvetta olla yön yli erossa pienestä lapsestaan. Minä vähän vierastan sellaista ajatusta, että pitäisi päästä välillä leikkimään lapsetonta ja pitää silloin hullun lailla hauskaa, että jaksaa taas sitä ankeaa perhe-elämää. Silloin siinä perhe-elämässä on jotain pielessä, mutta normaalisti äidit eivät ole niin rasittuneita, että olisi jonkinlainen pakko saada olla erossa tai pää ei vaan kestä. Normaaliin elämään kuuluu, että käydään välistä omissakin menoissa, mutta se on ihan eri mittaluokan asia kuin jättää lapsi vieraalle yön yli hoitoon. Se pieni yksivuotias on takuuvarmasti pois tolaltaan jossain vaiheessa iltaa ja sen ajatteleminen vie kyllä useimmilta juhlatuulen.

 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Yksivuotiaalla ei ole käsitystä siitä minne äiti ja isä ovat menneet ja kuka tuo ihminen on. Hänellä ei ole käsitettä häät, mml, lastenhoitaja, vuorokauden ero tai äidin ja isän paluu. Hänen maailmassaan vanhemmat ovat vain yhtäkkiä kadonneet.

Vierailija
24/25 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä selkeästi järkipuhe vie voiton, kiitos siitä! Jätän häät siis ilomielin väliin, jotta lapsellani on turvallinen olo. -Häistä kieltäytynyt mammanpojan mamma :)

Vierailija
25/25 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö per ikävuosi-sääntö on minustakin noudattamisen arvoinen. Juuri vuoden täyttänyttä en kuitenkaan jättäisi yöksi vieraalle hoitajalle ikinä, isovanhemmille viemistä voisin harkita kun on tutut ihmiset ja tuttu paikka. 

 

Ymmärrän kyllä ajatuksen siitä, että on mukavaa päästä tuulettumaan, mutta miksi juhliin meneminen tarkoittaa automaattisesti koko yön erossa oloa? Me olemme ainakin vieneet lapsemme mummilaan hoitoon, viipyneet juhlissa pari kolme tuntia ja hakeneet sitten lapsen yöksi takaisin kotiin. Eri asia sitten tietysti, jos haluaa vetää oikein kunnon kännit - silloin lapsen on varmasti parempi muualla - mutta muuten en näe ongelmaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä