Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Kivoja" asioita mitkä sinun mielestäsi tuntuu hirveän vastenmieliseltä pakkopullalta?

Vierailija
26.12.2020 |

Minulla tällaisia on esim. mökkeily ja joulu. Silti aina ihmiset yrittävät pakottaa kerta toisensa jälkeen mökkeilemään ja viettämään joulua.

Mitä on sinulla yleisesti kivaksi miellettyjä asioita mitä inhoat mutta aina tuntuu että niistä olisi "pakko" tykätä?

Kommentit (1397)

Vierailija
841/1397 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on jo mainittu, mutta heitänpä yhden vahvan kisaan mukaan:

Stand up -"komiikka"

Vierailija
842/1397 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkaaminen, sinänsä ihan kivaa puuhaa jos ei olisi ruokarajoitteita ja jos sitä ei tarvitsisi tehdä joka päivä aina uudestaan. Ja syöminenkin, perustelut samat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1397 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäkiipeily ja pakohuonepelit.

Vierailija
844/1397 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festarit.

Vierailija
845/1397 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummaamiseen suostuminen.

Vierailija
846/1397 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on useampi kommentti siitä, miten inhotaan työpaikan virkistyspäiviä tai työmatkojen sosiaalisia osuuksia. Miksi hemmetissä olette sellaisissa töissä, joissa noita on? Miksi ette irtisanoudu ja vaihda hommaa? Itse olen ihan vapaaehtoisesti valinnut työni projektipäällikkönä, jossa on noita. Kaveripiiriini kuuluu mm. lähihoitajia, maatalouslomittajia ja siivoojia, joilla ei noita ole. Siinä on jo kolme ammattia, joihin voi kouluttautua, jos niin hemmetissä ahdistaa normaali sosiaalisuus.

Vierailija
847/1397 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalla käynti. Ostoksilla käynti.  Näissä tuntuu, että elämä menee vain hukkaan. Tuskaista. Minä olen se, joka ainoana naisena  tympääntyneenä istuskelee/nojailee seinään ostoshelveteissä miesten kanssa, kun muut naiset hipelöi jokaista tavaraa ja vaatetta onnessaan. Lähden äärimmäisen harvoin näille reissuille mukaan.

Vierailija
848/1397 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on useampi kommentti siitä, miten inhotaan työpaikan virkistyspäiviä tai työmatkojen sosiaalisia osuuksia. Miksi hemmetissä olette sellaisissa töissä, joissa noita on? Miksi ette irtisanoudu ja vaihda hommaa? Itse olen ihan vapaaehtoisesti valinnut työni projektipäällikkönä, jossa on noita. Kaveripiiriini kuuluu mm. lähihoitajia, maatalouslomittajia ja siivoojia, joilla ei noita ole. Siinä on jo kolme ammattia, joihin voi kouluttautua, jos niin hemmetissä ahdistaa normaali sosiaalisuus.

Ai ei ole lähihoitajilla virkistyspäiviä ja kaiken maailman ryhmähenkipelleilykoulutuksia...

Vierailija
849/1397 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan yhteiset retket, jotka lisäävät työhyvinvointia.

Vierailija
850/1397 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elokuvien katselu. Puuduttavan tylsää.

Joo. Pitää olla aika harvinainen mestariteos että jaksaa tuijottaa jotain saakelin elokuvaa.

Minua ei kiinnosta se, vaikka olisi muiden mielestä joku mestariteos. Todennäköisesti se ei ole sitä minun mielestäni. Vaikea kuvitella sellainen kohtaus elokuvassa, joka saisi minut liimautumaan vaikka ruudun ääreen puoleksitoista tunniksi.

Yleensä kehutut kulttielokuvat ja mestariteokset on niin surkeita ettei niitä jaksa varttia kauempaa katsoa. Ja mitä enemmän jotain näyttelijää hehkutetaan, sitä surkeammaksi paljastuu, kuten nyt esim tää suomalainen Martti Suosalo, en tajua hypetystä hänen ympärillään. Ehkä pari kertaa vuodessa tulee istuttua ja oikeasti katsottua joku elokuva, muuten yleensä pompin sohvan ja keittiön ja tietokoneen väliä tai väkerrän jotain neuletta ja sivusilmällä katson elokuvaa.

ADHD tyyppien kanssa on tosi raskasta olla, jos itse tykkää rauhoittua katsomaan elokuvia. Etenkin "puuduttavat" mestariteokset ovat makuuni.

Harmi kun kaltaiseni naiset ovat lähes poikkeuksetta vähemmän haluttavia kuin nuo rasittavat koko ajan liikkeessä pysyvät.

Vierailija
851/1397 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sosiaalisuus ahdista. Ne typerät virkistyspäivät ym.  ahdistaa. Töissä työkavereiden kanssa on kivaa, mutta olen siellä tekemässä töitä. Minua ei kiinnosta tehdä mitään muuta työkavereiden kanssa.  Se ei se ryhmähenki niillä typerillä yhteisjutuilla lisäänny. Päinvastoin. 

Vierailija
852/1397 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole yksinkertaisempaa, kun ei vain osallistu näihin "virkistyspäiviin"? Harva työnantaja kieltäytyy, jos työntekijä haluaakin tehdä sen sijaan töitä. Ja ainahan voi kehitellä flunssan, jos tapahtumaan osallistuminen on pakollista.

Vierailija
853/1397 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sosiaalisuus ahdista. Ne typerät virkistyspäivät ym.  ahdistaa. Töissä työkavereiden kanssa on kivaa, mutta olen siellä tekemässä töitä. Minua ei kiinnosta tehdä mitään muuta työkavereiden kanssa.  Se ei se ryhmähenki niillä typerillä yhteisjutuilla lisäänny. Päinvastoin. 

Kieltäydyn näistä aina kun mahdollista. Esimies kutsuu sitten joka kerta asian tiimoilta keskustelemaan, että onko jokin vialla kun en halua olla osa ryhmää. Tiimityön sujumisen kannalta on kuulemma tärkeää, että työntekijät tutustuvat toisiinsa myös vapaamuotoisemmissa merkeissä. Omasta mielestäni työ ihan sujuu ja olen jopa ihan pidetty työtoveri.

Vierailija
854/1397 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baarit. Kauhean tylsää ja kallista.

Tämä on helppo allekirjoittaa. Ihmiset ovat kaikenlisäksi jossain vaiheessa vielä tyhmempiä kuin normaalisti. 

Vierailija
855/1397 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperhearki, tai yleensä lasten saaminen. Onneksi tajusin jo hyvin aikaisin elämässä, että olen vela.

Vierailija
856/1397 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde.

Vierailija
857/1397 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarit. Kauhean tylsää ja kallista.

Tämä on helppo allekirjoittaa. Ihmiset ovat kaikenlisäksi jossain vaiheessa vielä tyhmempiä kuin normaalisti. 

On niissä baareissa ihan kiva käydä työkavereiden kanssa töiden jälkeen yksillä.

Etenkin kun ja jos on ollut tosi rankka päivä, mutta silti päivän tulokset ovat hyviä tai kun vaativa projekti on saatu onnistuneesti loppuun.

On mukava rentoutua, laskea leikkiä, nauraa ja vetää huumoria.  Se poistaa kovaa stressiä.

Tälläisen tiimin välit ovat hitsautuneet tosi kiinteksi, koska kaikkien panos porukassa tietää hyvää tulosta töissä, ja joskus myös hyvää bonusta-

Ei kaikki baareissa kävijät ole mitään juoppoja, eikä mitään seksin hakijoita.  He tulevat sinne pitämään hauskaa, koska siellä saa pitää hauskaa, julkisesti.

Missä fiksussa ja tasokkaassa baarissa saa asiakkaat juoda itsensä umpikänniin ja heilua ja örveltää sinne tänne?

Vierailija
858/1397 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret juhlapyhät (pakkopullaa vaikeiden sukulaisten kanssa ja pystyyn kuollut Suomi), alkoholin juominen (naurukin himmenee sen liuottimen takia), ruoalla mässäily (ällö olo, raskas kroppa ja mieli), laiskottelu (vitutus, tylsyys).

Vierailija
859/1397 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvateatterissa istuminen. Perse ja selkä puutuu varmasti. Elokuvateattereissa äänet ovat aivan liian kovalla!! Joku pitkä jos sattuu istumaan edessä, niin hänen päälakeaan saa katsella koko leffan ajan. Vessahätä jos iskee, ei tosiaan ole kiva ryntäillä mihinkään ja vielä ilman paussia (kerran ei ollut kukaan päästämässä takaisin saliin, eikä painavaa ovea pystynyt jättää raolleen. Jouduin hakemaan työntekijän myyntipisteeltä kahden kerroksen päästä 10min odottelun jälkeen). Jos leffa onkin paska, olet maksanut turhasta.

Yksi elokuvateatterikäynti maksaa enemmän kuin rajaton kuukauden suoratoistopalvelun käyttö omassa kodissa missä saat rapistella ja syödä ihan vapaaati mitä haluat, käydä vessassa milloin haluat, nauraa, itkeä, vaikka kiroilla, röhnöttää ja vaihdella asentoa miten vain on tarvis. Ja mikä parasta, lopettaa elokuvan katsomisen jo ensi minuuteilla kesken jos se vaikuttaa huonolta.

Vierailija
860/1397 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin kun virkistyspäivän ohjelma on ollut jokin aktiviteetti mikä on vain hutaisemalla keksitty pakollinen ohjelma (tikanheittoa, pieni kävelylenkki pienissä ryhmissä jne.) mikä pitää saada pois alta että päästään itse pääasiaan eli juomaan alkoholia. Ja tietty siinä välissä on jokin ruokatarjoilu ja saunomista. Ja kun olen lähinnä ollut miesvaltaisessa tehdastuotantohommissa töissä niin e tosiaankaan kiinnosta virkistyspäivät siinä porukassa missä pyritään mahdollisimman nopeasti pääsemään känniin että illan lopussa osa on oksentamassa vessassa. Se kaljan kittaaminen aloitetaan jo ennen kuin päästään työpaikalta lähtemään. Ei sillä että vastustaisin alkoholia mutta ärsyttää vain suomalainenkulttuuri missä alkoholia on aina kaiken tapahtuman keskiössä.

Eli oma kokemus on että virkistyspäivät ovat aivan turhaa pakkopullaa minkä järjestämiseen ei järjestäjiäkään kiinnosta paneutua eikä se työntekijöitäkään tunnu kiinnostavan muuten kuin ilmaisen viinan takia (ja tunnelma onkin sen mukaista sitten). Onneksi tuli korona niin nykyisessä työpaikassa ei pikkujouluja tai muita virkistyspäiviä olla järjestetty.