"Kivoja" asioita mitkä sinun mielestäsi tuntuu hirveän vastenmieliseltä pakkopullalta?
Minulla tällaisia on esim. mökkeily ja joulu. Silti aina ihmiset yrittävät pakottaa kerta toisensa jälkeen mökkeilemään ja viettämään joulua.
Mitä on sinulla yleisesti kivaksi miellettyjä asioita mitä inhoat mutta aina tuntuu että niistä olisi "pakko" tykätä?
Kommentit (1397)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makean syöminen. Sosiaalisissa tilanteissa makeasta kieltäytymisen aiheuttaman kriisin selvittely. Pakkosyötetyn makean jälkeinen pahoinvointi.
Just tää! On ihan käsittämätöntä, ettei sitä tunnu kukaan tajuavan, että jotkut (ilmeisen harvat) ei oikeesti tykkää makeasta ollenkaan tai eivät halua sokeria elimistöönsä. Itse olen herkästi lihoava ja olen vuosien varrella lakannut syömästä sokeria ja kaikkia nopeita hiilihydraatteja. Itselleni tilanne on se, että en saa kermakakusta tms mitään nautintoa ja suhteessa siihen, että se kertasyöminenkin voi näkyä heti mun vaivoin hallittavissa olevassa painossa... tilanne on täysin absurdi. Kaikki ihmettelee suureen ääneen, että "voi voi, miten sä VOIT kieltäytyä makeasta, en mä vaan ikinä pystyis..."
Tai sitten muut sanovat, että "syö syö vaan", tai jopa väkisellä työntävät sitä makeaa nenäni eteen.
Sanoo, että lääkäri epäilee diabetestä, niin saa olla syömättä makeita.
Mä tapaan vain sanoa totuuden, että en erityisemmin välitä makeasta. En muista, että kukaan olis sen jälkeen tyrkyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Matkustelu siinä mielessä kuin sitä tavanomaisesti tehdään. Eli että pitäisi tykätä maata rannalla ja käydä uimassa tai katsoa nähtävyyksiä, rakennuksia tai taidenäyttelyitä ym. Valokuvien ottaminen ja niissä poseeraaminen. Aikataulutetut ja ennalta suunnitellut tekemiset. Aikaisin herääminen, vaikka ollaan lomalla. Hiertävät kengät, kun ei lomalla saa pukeutua vain mukavuusperusteilla. Nätiltäkin pitäisi näyttää. Sopimattoman ruuan aiheuttamat vatsaongelmat tai kulkuvälineissä istumisen aiheuttama ummetus. Saati jos sattuu matkan ajaksi kuukautiset, voi pyhä jysäys. Painavien kantamusten kanssa kulkeminen. Hotellien sängyissä, koska ajattelen että niissä on nussittu, hikoiltu, piereskelty ja kuolattu aika paljon ennen minua. Ylimääräisten asioiden huomioonottaminen, kuten ötökät, taudit ja taskuvarkaat.
Rakastan matkustamista, mutta inhoan noita asioita, jotka luettelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makean syöminen. Sosiaalisissa tilanteissa makeasta kieltäytymisen aiheuttaman kriisin selvittely. Pakkosyötetyn makean jälkeinen pahoinvointi.
Just tää! On ihan käsittämätöntä, ettei sitä tunnu kukaan tajuavan, että jotkut (ilmeisen harvat) ei oikeesti tykkää makeasta ollenkaan tai eivät halua sokeria elimistöönsä. Itse olen herkästi lihoava ja olen vuosien varrella lakannut syömästä sokeria ja kaikkia nopeita hiilihydraatteja. Itselleni tilanne on se, että en saa kermakakusta tms mitään nautintoa ja suhteessa siihen, että se kertasyöminenkin voi näkyä heti mun vaivoin hallittavissa olevassa painossa... tilanne on täysin absurdi. Kaikki ihmettelee suureen ääneen, että "voi voi, miten sä VOIT kieltäytyä makeasta, en mä vaan ikinä pystyis..."
Mäkin inhoan tuota makeiden herkkujen väkisin tuputtamista, vaikka itse syönkin ihan liikaa kaikkia epäterveellisiä herkkuja. Mutta syön niitä silloin kun itse haluan, aina ja kaikkialla (esim. työpaikan kahvipöydässä klo 9 tiistaiaamuna) en välttämättä halua.
Vierailija kirjoitti:
Kavereiden tapaaminen
Ollaan me ihanan sosiaalisia kyllä! 😂
Mutta itselläkin vähän tätä samaa vikaa. Usein tekee mieli olla vaan yksin (ja sitten tunnen itseni yksinäiseksi 🤦♀️).
Vierailija kirjoitti:
Häihin osallistuminen, varsinkin isot häät joissa paljon "hauskoja" leikkejä.
Mä olen päässyt tällaisiin suunnilleen kerran elämä aikana, joten minusta olisi hauska olla vieraana, vaikka ne leikit aika pöhköjä ovatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin inhoan tuota makeiden herkkujen väkisin tuputtamista, vaikka itse syönkin ihan liikaa kaikkia epäterveellisiä herkkuja. Mutta syön niitä silloin kun itse haluan, aina ja kaikkialla (esim. työpaikan kahvipöydässä klo 9 tiistaiaamuna) en välttämättä halua.
Mä olen töissä kotisairaanhoidossa ja moni asiakas ottaa loukkauksena, jos tarjottuja makeisia ei ota. Korona-aika on onneksi helpottanut tilannetta, kun voi vedota siihen, etten voi riisua maskia. Kaikki mahdolliset tekosyyt on kyllä jo käytetty, koska pelkkä kieltäytyminen saa useimmat vain tuputtamaan kovemmin.
Vierailija kirjoitti:
Mökkiviikonloppu. Joka helvetin viikonloppu.
Perjantaina kasaat auton täyteen tavaraa, teet ruokia valmiiksi, varaat vaihtovaatteet. Ajat satoja kilometrejä / tuntikausia kärpästen ja ötököiden syötäväksi. Kannat puita ja lämmität käyttövedet puuhellalla.
Sunnuntaina sama homma mut toisinpäin. Sunnnuntai-ilta meneekin kotona pestessä mökkivaatteita.
Kaikki siksi että saat nauttia rauhallisesta viikonlopusta.
Eikö niitä mökkivatteita ja muita kamoja voi jättää sinne mökille, vai vuokraatteko väkisin joka vkl eri mökin?
Jos siellä on sähkö niin hanki pulsaattooripesukone, Pese vaatteet siellä. Tai vanhanaikaisesti saunan padassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen töissä kotisairaanhoidossa ja moni asiakas ottaa loukkauksena, jos tarjottuja makeisia ei ota. Korona-aika on onneksi helpottanut tilannetta, kun voi vedota siihen, etten voi riisua maskia. Kaikki mahdolliset tekosyyt on kyllä jo käytetty, koska pelkkä kieltäytyminen saa useimmat vain tuputtamaan kovemmin.
Mää otan ja laitan taskuun. Siellä voi pitää muovipussia, minne kerää ne. Sitten roskiin.
Ei ole kukaan huomannut.
Juhannukset miehen suvun mökillä.. Niin vastenmielistä kuin olla ja voi.. En tykkää kun kymmenen ihmistä änkee kylki kylkeä vasten samaan saunaan.. Maha menee aina sekaisin juhannuspöperöistä.. Pakko juoda ainakin se yksi alkoholiannos kun muutkin juo. Lähinnä odottelen että pääsee nukkumaan ja kotia.
Kaikki typerät sukujuhlat ja muut pönötysbileet jossa ollaan tekohymy naamalla, esitetään kiinnostunutta ja vilkuillaan kelloa koska kehtaisi lähteä kotiin..
Luulin olevani ainut joka ei pidä näistä kauneudenhoitojutuista. Iho ei ole muuksi muuttunut, koko aika ollut kärsimystä ja pelkoa. Onnellinen olen ollut päästyäni pois kasvohoidosta! En pidä tästä nautinnosta!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iäkäs sukulaismies kertoi joskus vuosikymmeniä sitten ajelleensa jossain päin Suomea pitkin maaseutua talosta taloon jollakin asialla. Olikohan puhumassa asukkaita jonkin rakennushankkeen puolelle tai jotakin sellaista. Kumminkin, mies oli halunnut antaa itsestään rehdin kuvan joten kahvia oli täytynyt juoda joka ikisessä talossa ja monessa vieläpä useampi kuppi. Loppupäivästä oli kaikesta kahvista ollut olo niin huono, että oli pitänyt pysähdellä tien varteen oksentamaan.
En tiedä, onko tämä jo mainittu, mutta rantalomat ja rannalla makoilu. Minua ainakin ällöttää kun aurinko paahtaa täydeltä taivaalta, hiekka tarttuu joka paikkaan varsinkin jos laittaa aurinkorasvaa. On niin inhottava ja nuhjuinen olo kun hetken makaa auringossa hietikolla.. Enemmän nautin kun keskitalvella selkeällä ilmalla pukeutuu hyvin ja rojahtaa lumihankeen katselemaan mahtavaa tähtitaivasta!
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan mutta en kestä ihmisiä, jotka eivät uskalla sanoa suoraan, jos eivät esim. pidä viinistä tai kyläilystä tai shoppailusta kaverin kanssa. Kamalaa nahjustelua, sanokaa mitä ajattelette älkääkä jupisko jossain nurkassa.
En minäkään halua vaikka nyt jakaa ruokaani ravintolassa, mutta siitä selviää ihan sillä kun sanoo, että ei tykkää jakaa ruokaansa, muut voivat niin tehdä mutta minä en osallistu. Avatkaa suunne, nysvät!!
Joskus tuntuu että suoraan sanominen ei riitä, tarvittaisi pahoinpitely tai kirvesmurha.
Minä kun olen luullut olevani kovinkin erikoinen tapaus. Vihaan sukujuhlia, puolituttujen tapaamisia, small talkia, suuria ihmislaumoja ja hälyä. Yökyläilijöistä en tykkää, ilmoitin siitä jo sukulaisilleni vuosia sitten. Itse suosin tarvittaessa hotellia.
En välitä nykyisin edes alkoholista, vain hieman voin ottaa joskus.
En ole ollut pahoillani koronan vuoksi peruuntuneista lentomatkoista - tosi rasittavia.
Yhteissaunomisia välttelen parhaani mukaan. Mitä, eikö me ollakaan saunojakansaa. Yleisissä saunoissa muutenkin ällöttää kylpeä. Oltiin viime kesänä lähes 20 yötä puolisoni kanssa eri vuokramökeillä. En käynyt kertaakaan saunassa, pelkästään suihkussa suihkukengät jalassa.
En viihdy häissä, en hautajaisissa. En välitä juoruilla puhelimessa. Hyvän ystävän tapaaminen harvakseltaan riittää. Jatketaan juttua siitä mihin jäi. Nyhjötän kotona mutta tykkään myös lenkkeillä joka päivä. Taidankin olla aika peruspirkko. Olen kuvitellut, että kaikki haluaa oikeesti olla niiiiin sosiaalisia.
Aamiainen, selvinpäin.
Darrassa hirmu nälkähimo, yrjöttää yrittää syödä väkisin ilman ed illan rymistelyä.
Vierailija kirjoitti:
seksi.
Pah, parasta silloin. Aistit avoinna.
-saunominen toisten kanssa.
-ruokailu toisten kanssa.
-viinan juonti baarissa, siten että joku tarjoaa kierroksen ja se on "pakko" juoda.
-oleskelu sukulaisten kanssa pihakeinussa.
Minä en osaa enää rentoutua kampaajalla tai jossain kasvohoidossa. Ajattelen koko ajan, että sitä tekijää ketuttaa palvella minua ja että hän olisi mieluummin missä tahansa muualla, mutta hän sisäisesti ärtyneenä kuitenkin teeskentelee ystävällistä. Rentoudun kyllä katselemalla ASMR-videoita aihepiiristä, kun tiedän varmaksi, ettei se videon tekijä ajattele minusta rumasti. :D
Jossain sairaalassa taas pystyn rentoutumaan ihan eri tavalla. Siellä tuntuu, että lääkäri tai hoitaja keskittyy tutkimaan ja hoitamaan ilman tarvetta teeskennellä ja tuottaa minulle jotain erityisiä elämyksiä.