"Kivoja" asioita mitkä sinun mielestäsi tuntuu hirveän vastenmieliseltä pakkopullalta?
Minulla tällaisia on esim. mökkeily ja joulu. Silti aina ihmiset yrittävät pakottaa kerta toisensa jälkeen mökkeilemään ja viettämään joulua.
Mitä on sinulla yleisesti kivaksi miellettyjä asioita mitä inhoat mutta aina tuntuu että niistä olisi "pakko" tykätä?
Kommentit (1397)
Ulkoilu talvella: raskasta paksuissa vaatteissa ja tulee hiki, posket ja varpaat vähintään silti jäässä. Jos pukeutuu kevyemmin, on jäässä kauttaaltaan jo heti aluksi.
Kävely metsässä: ryteikköä, koko ajan pitää seurata mihin astuu, ei kunnon maisemia katseltavana.
Ruoanlaitto porukalla: hidasta, vaivalloista, toiset pätee taidoillaan, toiset yrittää keksiä jonkun tehtävän jota ei tyrisi ja pilaisi kaikkien ateriaa.
Saunominen ennen juhlia: esim. polttarisauna - ensinnäkin ihan hirveää saunoa porukalla, toiseksi jälkihiki valuu ja naama on punainen, kun pitäisi saada bilevaatteet päälle.
Joukkuepelit! En ole yhtään kilpailuhenkinen eikä muutenkaan kiinnosta yhtään
Myös koululiikunta, hiihtäminen, ryhmätyöt...
Lasten kanssa leikkiminen. Tykkään siis viettää aikaa lasten kanssa, mennä pulkkamäkeen tai uimahalliin jne. mutta se että pitäisi istua lattialla ja osallistua leikkiin (vaikka heiluttaa nukkea ja lukea sen ”vuorosanoja”), hyi olkoon. Puistattavaa.
Sukulaiseni pitävät kaikista perinteistä, rituaaleista ja paikoista. Eli siis juhlat, hautausmaakävelyt, ateriat, perinnekokoontumiset +vierailut jne. Itse pidän vain pääsiäisen ajasta, ehkä koristelumielessä.
Kaikki liikunta, urheilu ja kuntoilu. Jos olisin luonnostaan hoikka, hyvät terveysgeenit perinyt jne. en harrastaisi ikinä askeltakaan mitään liikuntaa. Nyt on aivan pakko jos meinaan elää edes viisikymppiseksi, mutta jostain endorfiineista en ole koskaan saanut tuntemuksia. Mielellään kävelen ympäriinsä ja vaikkaoa tanssiminen on kivaa, mutta heti kun mukaan tulee suoritusta, ahdistun todella. PS: Kyllä, olen kokeillut kaikki lajit laidasta laitaan.
-ulkoilu
-saunominen
-liikunta
-kaikki tapahtumat, kulttuuri jne.
-kyläily
-ruuanlaitto
-vaatteiden osto
-joulu
Vaimon kanssa keskustelu. Ei vaan jaksa/pysty keskustelemaan miten ammattitaidoton joku kollega on tai väitellä jostain asiasta mistä en ole yhtään kiinnostunut.
Koko jouluhössötys on karmeeta pakkopullaa. Tekee mieli vetää peitto korviin marraskuun alussa ja herätä vasta tammikuussa.
-Joulu. Järjetön pakkoaktiviteetti keskellä vuoden pimeintä aikaa jolloin olisi järkevintä vain levätä tai nukkua.
-Puhelimella soittaminen. En halua soittaa yhtään kellekään ja jos on asiaa niin silloinkin viesti kanavalla tai toisella tavoittaa selkeimmin ja varmimmin. Silti soitan äidilleni suunnilleen kahdesti kuukaudessa koska mukamas niin pitää tehdä. Soitan ja kuuntelen äidin jorinoita pakollisen tunnin kunnes totean että nyt pitää mennä, sauna lämmin/vessahätä/työvuoro alkaa (vaikka ei alkaisi). Älyttömin tapa maan päällä, perua jostain lankapuhelimen kulta-ajoilta ja oletettavasti kuolee parinkymmenen vuoden sisällä?
-Hiihto ja luistelu. Lapset pitää viedä hiihtämään ja luistelemaan koska nyt on talvi. Tosiasiassa ketään ei kiinnosta, ei edes lapsia. Kesällä ne sentään oikeasti haluavat esimerkiksi uimaan.
Nää niinko topkolme.
Vierailija kirjoitti:
Vaimon kanssa keskustelu. Ei vaan jaksa/pysty keskustelemaan miten ammattitaidoton joku kollega on tai väitellä jostain asiasta mistä en ole yhtään kiinnostunut.
"ymm"
"joo"
"juu"
"ymm"
Ei siihen tuon enempää tarvita.
Melkeinpä kaikki "normaali" elämä. Kaikki juhlat, lasten synttäreistä jouluun. Etenkin juhlapukeutuminen ja tarjottavat. Ihmisten tapaaminen, puhelut, somessa notkuminen, leipominen!!, ruoanlaitto, yhdessä syöminen, lämpimän ruoan syöminen ylipäätään, pullan syöminen, meikkaaminen, shoppailu! - minkä tahansa uuden ostaminen ja varsinkin ruokaostosten tekeminen. Harrastaminen - oma tai lasten. Ihmisten seurassa oleminen, kaverisuhteiden ylläpitäminen, trendien seuraaminen, tv-kanavien katsominen, nukkuminen.
Haluaisin vain olla omissa oloissani, tehdä omiani, puhua muille joskus jos huvittaa, noudattaa omaa vuorokausirytmiäni (=valvoa yöt, nukkua aamusta puolille päivin) ja syödä jotain joskus ihan vaan hengenpitimiksi. Niin elin nuorena yksin, mut jotenkin päädyin suurperheen äidiksi, jolla on hirveästi sosiaalista elämää :( :(
Lautapelit.
Yhteishengen nostamiseksi masinoidut jalkapallot, lentopallot jne..
Ryhmäyttämisleikit työpaikalla
Elokuvan tai teeveestä jonkun ohjelman katsominen niin että sitä katsomassa on joku tai joitain muitakin.
Hyi ne ajat kun oli VHS:t ja vuokrattiin elokuvia.
En pysty keskittymään siihen elokuvaan. Ja kammottavaa vielä jos pitää istua vierekkäin jonkun kanssa samalla sohvalla esim.
Vierailulla jossain ei niin tutussa kyläpaikassa jossa pitää olla yötä ja jos vielä pitää nukkua samassa huoneessa jonkun muun kanssa! Kauheaa!
- kaikki juhlapyhät, joihin kuuluu tietty yhteiskunnan määrittelemä "näin vietät oikein" kaava, esimerkiksi joulu ja juhannus.
- työpaikan virkistyspäivien muka-hauskat aktiviteetit
- yhteydenpito sukulaisiin, joiden tekemiset ja kuulumiset ei oikeasti kiinnosta yhtään
- saunominen, tykkään kyllä saunoa yksin tai lähikavereiden kanssa, mutta esim. työ- tai opiskeluporukan kanssa saunomista en ymmärrä yhtään
Laskettelu. En ole koskaan ymmärtänyt mitä hauskaa siinä on, ja miksi sitä pitäisi innosta hihkuen tehdä tuntitolkulla. Hissi vie ylös, painovoima alas ja tämä on sitten ältsyn hauskaa.
Olen joutunut aikanaan puolustelemaan kieltäytymistäni ihan tosissaan. Nyt ei onneksi enää tarvi kun olen niin vanha ettei kukaan oleta minun haluavan laskea mäkeä yhtään millään.
Vierailija kirjoitti:
Laskettelu. En ole koskaan ymmärtänyt mitä hauskaa siinä on, ja miksi sitä pitäisi innosta hihkuen tehdä tuntitolkulla. Hissi vie ylös, painovoima alas ja tämä on sitten ältsyn hauskaa.
Olen joutunut aikanaan puolustelemaan kieltäytymistäni ihan tosissaan. Nyt ei onneksi enää tarvi kun olen niin vanha ettei kukaan oleta minun haluavan laskea mäkeä yhtään millään.
Oli mullakin kaveri, joka sanoi, että hän ei lähde sinne jalkojaan katkaisemaan.
Niin vaan lähti ja tuli niin innokas laskettelija, ettei toista heti löydy.
Todellinen syy kommentille taisi olla se, että isukki ei ensin suostunut ostamaan kalliita kamoja.
Siivoaminen. Pölyä on joka paikassa, en jaksa siivota jatkuvasti. Menee elämä siihen.