"Kivoja" asioita mitkä sinun mielestäsi tuntuu hirveän vastenmieliseltä pakkopullalta?
Minulla tällaisia on esim. mökkeily ja joulu. Silti aina ihmiset yrittävät pakottaa kerta toisensa jälkeen mökkeilemään ja viettämään joulua.
Mitä on sinulla yleisesti kivaksi miellettyjä asioita mitä inhoat mutta aina tuntuu että niistä olisi "pakko" tykätä?
Kommentit (1397)
Siis hääkellot piti olla hääleikit.
Musiikki, kaikenlainen. Toistuvat, samanlaiset rinkutukset tai sitten tuntematon äänimölinä. En ole yhtään musikaalinen ja esim. klassinen musiikki on ihan omituista. Oopperasta puhumattakaan, se on kuolettavan tylsää, vaikka kuinka tutustuisi libretto etukäteen.
Mä tajusin jossain vaiheessa, että en oo ikinä tykännyt keikoilla tai festareilla käymisestä vaikka sitä ennen paljon harrastinkin. Teininä ja parikymppisenä kävin tosi paljon keikoilla ja festareilla, kun kaveritkin kävi, ja onhan se näin jälkeenpäin kiva muistella että vau, sekin artisti ja bändi tuli nähtyä ihan oikeesti livenä, siistiä! Mutta huomaan aina jossain vaiheessa keikkaa ajattelevani että loppuispa tämä jo että pääsis kotiin. Keikoilla ja festareilla on aina liikaa ihmisiä ja kaikki haisee hielle ja kaljalle, siellä on yhtä aikaa liian pimeää ja liikaa kirkkaita valoja, kauhea möykkä ja koko ajan jano ja nälkä ja kipeät jalat ja hirveä stressi narikkalapun hukkaamisesta ja siitä että jos nyt lähden kuselle niin en enää pääse takaisin hyville paikoille. Viime vuosina olen käynyt enää max. yhdellä keikalla vuodessa jos on tullut joku ihanpakkonähdä-keikka, festareilla en enää ole pariin vuoteen jaksanut käydä ollenkaan. Katson sitten lempibändieni keikkadeeveedeitä mieluummin, mukavasti kotisohvalta käsin ja siedettävällä volyymilla. Ja vessatauonkin saan pitää just silloin kun itse haluan. :D
Piknikit. Aina on kylmä tai kuuma. Syöminen on vaikeaa, ötököitä, juomalasia ei saa mihinkään tasaiselle. Ja kaikki pitää roudata mukana.
Vappupiknikit on kaikista hirveimpiä.
Keilaaminen (hemmetin tylsää, ihan sama missä seurassa)
Shoppailu vaatekaupoissa etenkin talvisin kun on kamalasti ulkovaatteita (nettishoppailu on niin paljon helpompaa kun ei tarvitse etsiä omaa kokoa tai arvuutella onkohan sitä jäljellä, tulee halvemmaksi jos osaa seurata tarjouksia ja stressittömämpää kun ei tarvitse pyöriä tungoksessa ihmisten keskellä)
Pitkät puhelut kavereiden kanssa (paljon kivempaa tekstailla tai vaihtaa kuulumiset kerralla vaikka sitten vähän harvemmin livenä, yleensä minulle soittavat kaverit ovat nimittäin sellaisia että he haluaisivat selittää lähinnä omista asioistaan kamalan pitkään ja tuntuu että pitäisi kohteliaisuudesta esittää kohtuuttoman kauan kiinnostunutta vaikka omaa aikaa ja energiaa menee päivästä "hukkaan"... olen introvertti ja huono vetämään rajoja ja jostain syystä ihmisten on vähän liiankin helppo avautua minulle joka asiasta)
Yökyläilyt kavereiden tai sukulaisten kesken (haluan käydä nukkumaan heti kun itseäni väsyttää sekä toisaalta nukkua aamulla halutessani pitkään enkä herätä pitämään kenellekään seuraa, tarvitsen paljon omaa aikaa ja mielummin olen yhden illan ajan kunnolla läsnä)
Pullakahvit erityisesti töissä (asiakkaat usein tarjoavat eivätkä ota kieltäytymistä vastaan kovin hyvällä, vaikka en pidä pullista tai kekseistä tms. ja usein niissä tilanteissa olisi ihan oikea ruokanälkä... välillä sitten tunkevat väkisin pullia mukaan jos en suostu niitä syömään ja kotona menevät pakkaseen/roskiin)
Festarit (ketjussa lueteltu monta hyvää syytä) ja ylipäätään isot keikat ihmistungoksessa vaikka olisi oma lempibändi kyseessä
Baareissa tanssiminen (tanssitunneilla mukavaa mutta yökerhoissa on yleensä taustalla huono musiikki, ympärillä känniset ärsyttävät ihmiset ja tanssimista ajatellen päällä vaikeat vaatteet kuten korkokengät)
Kirjojen lukeminen (keskittyminen muutenkin vaikeaa, älypuhelimen olemassaolo pahentaa asiaa...)
Kampaajakäynnit (turhanpäiväiset keskustelut väkinäisesti kun haluaisi oikeasti olla vain hiljaa)
Kehityskeskustelut ja palaverit
Kuntoilu. Kasvisten syönti. Sukujuhlat. Pakolla selvinpäin olo. Typerä small talk itsestäänselvyyksistä ja turhanpäivisistä asioista.
Liikunta.
Seksi.
Ylihehkutettua paskaa molemmat.
Tällä hetkellä tuttujen näkeminen.
Pakonomaiset "suunnitelmat" viikonlopuille ja pyhille. Aina on joku tivaamassa millaiset ovat meidän perheen joulun/vapun/pääsiäisen/uudenvuoden/loman tai ihan vaan viikonlopun suunnitelmat. Sosiaalisesti hyväksyttävää tähän kun ei ole vastata, että ei ole mitän erityistä suunnitelmaa. Ihan kuin jokainen työstä vapaa hetki pitäisi suunnitella,aikatauluttaa ja tunkea täyteen ohjelmaa jo ennalta. Nautin siitä, että voi vain olla, etenkin näin korona-aikaan ja tehdä jotakin ihan vaan fiiliksen mukaan, jos sattuu huvittamaan.
Kavereiden kavereiden tapaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Sup-lautailu
Niin on, se on oikeesti tylsää ja sitä lautaa joutuu raahailemaan. Ennemmin soutelen vaikka kumiveneellä.
Vierailija kirjoitti:
Pakonomaiset "suunnitelmat" viikonlopuille ja pyhille. Aina on joku tivaamassa millaiset ovat meidän perheen joulun/vapun/pääsiäisen/uudenvuoden/loman tai ihan vaan viikonlopun suunnitelmat. Sosiaalisesti hyväksyttävää tähän kun ei ole vastata, että ei ole mitän erityistä suunnitelmaa. Ihan kuin jokainen työstä vapaa hetki pitäisi suunnitella,aikatauluttaa ja tunkea täyteen ohjelmaa jo ennalta. Nautin siitä, että voi vain olla, etenkin näin korona-aikaan ja tehdä jotakin ihan vaan fiiliksen mukaan, jos sattuu huvittamaan.
Kyllä mä sanon aina vaan ei ole suunnitelmaa. Varsinkin niille jotka pakolla vääntävät itselleen suunnitelman sanon ettei ole suunnitelmaa vaikka olisi ja sitten katselen kuinka ne hermostuvat siitä.
Yöksi jääminen kaverille.
Jotkut kaverit ovat yrittäneet inttää että jäisit nyt yöksi, vaikka asun samassa kaupungissa. Mulla ei siis ollut mitään mukanakaan, olisi pitänyt lainata yöpaitaa, pyyhettä jne.
Näillä kavereilla on siis lapsia ja luulevat, että haluan nukkua lyhyet yöunet sohvalla ja herätä aamulla kuudelta, kun lapset hyppäävät päälleni riehumaan. Heille se on tietysti normaalia eikä tunnu enää missään. Minulle se olisi tuskaa.
Muutenkin yöksi jääminen on aina vähän hankalaa. Tykkään nukkua omassa sängyssäni.
Ryyppääminen ja bilettäminen. Ei oo koskaan ollut mun juttu. On ihan helvetin tylsää istua baarissa juomassa, ei edes kuule mitä kaverit puhuu ja siitä tulee vaan paha olo. Lisäksi se on älyttömän kallista, taksimatkoihin menee kans rahaa ja kun on väsynyt pitäisi vielä jaksaa jonottaa taksia. Sit pitäisi vielä hakea jotain rasvaista ruokaa. Kännissä ihmiset ovat ällöttäviä ja rasittavia ja ne haisee ihan helvetin pahalle. Suomessa varsinkin tyrkytetään lähes väkisin juomia, eikä hyväksytä kun sanoo ettei juo.
Vierailija kirjoitti:
Seksi. Uskon, että meitä näin ajattelevia on paaaljon enemmän kuin yleisesti luullaan, koska seksinhän pitäisi olla elämän pääsisältö tai vähintään suola ja sokeri, muuten olet epänormaali.
Kannattaa kokeilla tantraseksiä, jos tavanomaisesta seksistä ei saa oikein mitään irti.
Vierailija kirjoitti:
Marjastus ja sienestys. En tiedä mitään vaivalloisempaa ja tylsempää. Ihmettelen, miten jotkut jaksavat vuodesta toiseen intoilla erityisesti sienilöydöistään. Metsäsienet maistuvat minusta mullalle ja metsälle. Selkä ja polvet kipeytyvät kykkimisestä, ja sitten alkaa armoton perkaaminen ja raadanta, että saadaan marjat pakkaseen, jossa ne vielä keväälläkin ovat paksussa huurteessa, kun kukaan ei ole muistanut niitä ottaa sulamaan eikä viitsinyt tehdä niistä mitään. Paras paikka marjastamiseen on kauppatori, josta saa rahalla puhtaat, toisen poimimat marjat.
Tästä olen kanssasi aika lailla samaa mieltä. En ole mikään himomarjastaja. Joskus tykkään marjastaa sen verran, että haen piirakkamustikat metsästä. Se riittää oikein hyvin. Ei ehdi selkäkään kipeytyä.
Markkinatalouden edellytys on juuri se, että joku tekee ja toinen ostaa. Muuten olisi turhaa kenenkään myyjän siellä torillakaan seisoa, jos kaikki poimisivat marjansa itse. Minä en tunne yhtään huonoa omaatuntoa siitä, että haen ne marjani torimyyjältä.
Kaikki juhlat, varsinkin missä on paljon väkeä, kuten häät yms. Ärsyttää se vaatteiden väkisin etsiminen kaupoista, kun ei muutoinkaan kiinnosta pukeminen ja meikkaaminen. Pisteenä i:n päällä kaikki hääkellot, jotka on vaan kiusallisia.