Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaus ja henkinen väkivalta

Vierailija
26.05.2014 |

Asun puolisoni kanssa avoliitossa, ja minulla on itselläni tytär edellisestä liitosta. Olen nyt raskaana yli puolivälin, ja raskausaika on ollut todella vaikeaa, aivan muuta kuin mitä suunnittelimme ja lupasimme.

ongelmamme toki alkoivat jo ennen raskautta, mutta saimme ne sovittua ja suhteemme oli melko kivalla mallilla. Mies on ollut melko hallitseva ja ehdoton alusta asti, ja ollut kova määräilemöön minua mutta asettanut itsensä sääntöjen yläpuolelle.

tämä on kärjistynyt raskausaikana niin pahaksi, että jokaisesta pienestäkin asiasta, josta tulee edes sanaharkkaa, mies ottaa hatkat, jättää minut yksin vastaamaan kaikesta. Hän katoaa ryyppäämään, ei vastaa puhelimeen, soittelee seuraavana aamuna ja pyytelee anteeksi. Jos en anna heti anteeksi, katkaisee hän yhteyden taas.

olen kuin kotiini vangittu koko raskauden ajan- mies kieltäytyi raskauteni alussa jäämään kertaakaan kotiin tyttäreni kanssa, jotta pääsisin käymään missään. Viimeksi tänään juuri puhelimessa hänen haukuttua minut ensin pataluhaksi ja kaikki maailman rumimmat ja halveksivimmat sanat läpi kun sanoin että koen todella epäreiluksi että hänen pitää päästä häipymään sillä sekunnilla kun huvittaa ja minun pitää vaan kestää täällä pääsemättä lähtemään mihinkään, huusi hän että hän ei aio kakaraani vahtia kertaakaan. Jos haluan jonnekin mennä niin hankin hoitajan. Työni on vuorotyötä (tosin olen nyt jo jäänyt äippälomalle) että en voi tehdä iltavuoroja ellen hanki hoitajaa lapselle. 

Hän kun viimeksi häippäsi pari pvää sitten kun olimme lähdössä kauppaan, ja olin huonolla tuulella, ja palasi seuraavana päivänä takaisin- sanoin etten enää jaksa tätä, hoitaa yksin kaikkea ja pitää hänelle hotellia pystyssä täällä. Nyt kuulema olen riippakivi joka ei anna hänen tehdä mitään kun hän ei saa lähteä kun riitelemme ja olla ja tehdä mitä huvittaa..näitä katoamisia on siis viikoittain, ja olemme 30-vuotias pari, emme teinejä.

tekstini on varmaan ihan sekavaa, olen itsekin jotenkin niin sekava nyt. Nyt on ollut niin intensiivinen ja pitkä putki huoritteluja, luuseriksi haukkumista, oksettava, hävettävä tms mitä kaikkea olen että olen aivan puhki poikki. 

Hän ei kykene ymmärtämään, että olen niin poikki että toivoisin aivan oikeasti etten olisi raskaana.. 

se on sanomattakin selvää, että jo ensimmäisen kerran hänen haukkuessaan minua rumaksi lehmäksi sen olisi pitänyt riittää (onneksi tyttöni on niin kso että on usein pihalla kavereiden kaa eikä ole kuullut näitä vaikka ne ovatkin jo arkipäivää ja usein saan nämä haukut viestinä päivän mittaan) ja kaikki muu.. Mutta koen todella voimakasta ahdistusta tästä tilanteeta, että olen alistettuna olemaan koko ajan kotona kun hän milloin milläkin verukkeella saa syyn lähteä ja jättää minut yksin. Mutta koska minulla on lapsi, on se omaa syytäni etten voi lähteä mihinkään.

Raskausaikani on ollut täynnä sairastamista, ja lepokielloista huolimatta täällä yksin siivoan, teen ruoat ja käyn kaupassa kun häntä ei huvita olla täällä..

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli teilat tuollaset runkkarit. Oksettavan pljon kuulostaa narsistilta tai ainakin persoonallisuushäiriöiseltä joka tapauksessa, vaikka en mikään lääköri olekaan.. 

Vierailija
2/56 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän on selvästi AP.sun elämäsi mies pidät nyt tiukasti kiinni siitä etkä päästä ketään muuta ämmää kärsimään puolestasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävi?

Minä kirjoittelin samoista syistä palstalle vuonna 2001 ja minua tuettiin hakemaan turvakotiin. Lähdin ja pelastin tyttäreni, silloin 1v, ja oman elämäni. Kiitos teille tuntemattomat.

Ap, ota itseäsi niskasta kiinni nyt. Jos et toimi NYT, huomenna voi olla myöhäistä. Väkivalta ulottuu AINA myös perheen lapsiin!

Vierailija
4/56 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aika lähteä. Sitten kun vauva on syntynyt et jaksa ja pysty siihen. Mies ei tule muuttumaan. Sinun, tyttäresi ja vauvan elämä tulee olemaan yhtä tuskaa jos tuollaiseen jäät! Pienten lasten ei ole hyvä nähdä tuollaista!

Vierailija
5/56 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo miehen käytös on pelottavaa! Älä missään nimessä jää odottamaan mitä seuraavaksi tapahtuu. Sinun täytyy pitää lapsesi turvassa. Lähde heti kun voit, mutta odota, että mies ei ole kotona. Äläkä kerro hänelle, että aiot lähteä, sillä hän estää sinua muuten (eikä todellakaan sen takia, että rakastaisi).

Vierailija
6/56 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies jo nyt on ottanut tavakseen purkaa sinuun kaikki pahat olonsa, turhautumisensa ja alemmuudentunteensa niin ei ole kuin ajan kysymys siitä milloin väkivalta tulee mukaan kuvioihin. Teidän kotinne ei ole kertomasi mukaan sellainen, jossa lapsia saisi edes pitää ja vaikka sinusta näyttäisi että tyttäresi ei kuule riitoja ja törkeitä haukkumisia niin kyllä hän tietää mikä on tilanne ja todennäköisesti myöhemmin takautuvasti oirehtii siitä. Pelasta siis edes lapsesi vaikka itseäsi et ajattelisikaan. Lapsilla on oikeus kasvaa rakastavassa ilmapiirissä ja ilman pelkoa. Voimia saat toimimiseen kunhan saat puhumisen kautta purettua taakkaasi jollekin esim. neuvolassa kuten aiemmin on ehdotettu. Ei tuollaisen miehen kanssa voi elää, ei ainakaan lasten kanssa.

Vierailija
7/56 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/56 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Olethan ottanut neuvot vakavasti?

Vierailija
9/56 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähde! kuin olisi omaa tekstiä lukenut. tiedän että kun tarpeeksi kauan kuuntelee miten huono ja kamala ämmä on, uskoo sen jo todeksi. mebe nyt kun ehdit. itse tein niin, että kun pääsin synnytyssairaalasta menin vauvan kanssa suoraan vanhemmilleni hetkeksi asumaan. sinne ei miehellä ollut asiaa. luojan kiitos vanhemmistani, he auttoivat niin paljon. onko sinulla ketään sukulaista, ystävää tai vanhempia? voisivatko he auttaa? ymmärrän häpeän, mutta valtava painolasti hartioiltasi häviää kun myönnät tarvitsevasi apua ja pääset siitä ihmisestä. kun pääset pois, älä ota enää mitään yhteyttä mieheen, älä vastaa puhelimeen, pidä huoli ettei kukaan kerro missä olet. suosittelisin myös ettet edes vahvistaisi hänen isyyttään. silloin et saa elatusapua, mutta se on pienempi paha kuin se, että syntymätön lapsesi joutuu olemaan tuollaisen hullun kanssa tekemisissä. myös itsesi kannalta on parempi, silloin hänellä ei ole sinuunkaan mitään valtaa. tee se! kerää voimia, olet tarpeeksi vahva! lapsiesi takia!

Vierailija
10/56 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten kävi?

Vierailija
11/56 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin aloittaja, olethan lähtenyt jo turvakotiin tai muualle sukulaisten/ystävien luo turvaan? Tilanne muuttuu tuosta muuten vain pahemmaksi ja lopulta "palat loppuun"/lähtee järki. Ei kenenkään tarvitse kuunnella haukkumista, kestää  alistamista ja jatkuvaa henkistä väkivaltaa! Lähde nyt vielä kun voit itsesi ja lastesi hyvinvoinnin tähden!

Vierailija
12/56 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk, mikä mies. Missä olet ap? Mikä tilanne?

Vierailija
13/56 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on yks auttava puhelin josta varmaan saisit ymmärrystä ja neuvoja:

Numerossa 044 717 9007

perjantaisin klo 9.30 – 12.00

http://www.narsistienuhrientuki.fi/tukea/tukipuhelin-ja-tukisahkoposti/

Vierailija
14/56 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde. Nyt.

Vierailija
15/56 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se. Et oo kauheen fiksu kun tommosta kattelet.

Vierailija
16/56 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se. Et oo kauheen fiksu kun tommosta kattelet.

Vierailija
17/56 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sä vielä edes oot tollasen kanssa? Jos jo nyt raskauden aikana on noin vaikeeta niin mieti kuinka paskaa on kahden lapsen lisäksi huolehtia tollasesta aikuisesta uhmaikäisestä. Nyt sit heität tollasen ylimääräsen painolastin elämästäsi niin jää sitten enemmän aikaa ja energiaa lapsista huolehtimiselle (ja paremman miehen etsimiselle) :)

Vierailija
18/56 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä tuossa on? Tämä on palstan ikuisuuskysymys mutta miksi tuollaisen ihmissaaatan kanssa oli pakko tehdä lapsi?? Tiedän ettei auta ap:ta syyllistäminen, mutta ei voi kuin ihmetellä. Mutta korjaa virheesi ja lähde pois heti. Tuollaista käytöstä ei voi korjata millään! Voisiko ensimmäisen lapsesi isä auttaa sinua tai ottaa edes lasta hoitoon, niin saisit asiasi järjestetttyä? Tsemppiä, koeta saada elämäsi kuntoon ja heivaa se sika!

Vierailija
19/56 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun on kuule ap yksinhuoltajana paljon helpompi kuin tuollaisen miehen kanssa...

Vierailija
20/56 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ja puhu neuvolassa avoimesti tilanteestasi. Itse odotan parhaillaan ja elämäntilanne on ollut vaikea ja stressaava, joskin eri syistä kuin sinulla vaikkakin lapsen isään liittyvistä. Olen saanut neuvolasta ja neuvolapsykologilta aivan mielettömästi apua ja tukea, puhuminen on helpottanut paljon, aina kun olen käynyt siellä on ollut vähän aikaa kevyempi olo. Mulle on luvattu myös jo nyt neuvolan perhetyöstä käytännön apuakin kotiin vauvan synnyttyä jos en jaksa yksin.