Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällaiset ostajat ärsyttävät Torissa suunnattomasti

Vierailija
19.10.2025 |

Myyn Torissa Toridiilinä/kasvokkain hyväkuntoisia, siistejä tavaroita. En siis mitään vanhaa romua, vaan ehjiä uudehkoja/uusia lastenvaatteita, vauvaperheiden/lapsiperheiden isompia tavaroita jne. Kiitos jokaiselle fiksulle ostajalle, joka solmii kaupat reippaasti ja kaikki hoituu, niin kuin pitää. Sitten on valitettavasti näitä tapauksia:

1.Tinkijät, jotka tulevat kitisemään pientäkin alennusta, eivätkä periaatteesta osta täyteen hintaan. Jos minulla on vaikka myynnissä lasten hyväkuntoinen talvihaalari kympillä, niin kitistään, miksi et myy yhdeksällä eurolla. Herätys. Jos se hinta on jo valmiiksi matala, niin turha sitä on vinkua alaspäin. Nämä jää aina lehdelle soittelemaan, kun pian löytyy joku, joka maksaa mukisematta pyydetyn summan.

2. Ihmiset, jotka suuttuvat, jos et torstaina klo 10.42 ole heti vastaamassa viestiin, kun satut olemaan töissä. Sitten klo 10.55 lähetetään vihaisena uutta viestiä, että onko tämä vielä kaupan. Toiset taas suuttuvat siitä, jos et saa heti vietyä pakettia postiin. Toridiilissä on yllättävän pitkä aika sille, että paketin voi viedä postiin. Taitaa olla pari viikkoa.

3. Minulla ei ole mikään kiire myydä tavaroita. Sitten tulee joku tinkaamaan, että myy minulle tämä uusi, paketissa oleva ja myymälöistä poistunut, OVH hinnaltaan 50 e tuote 15 eurolla, niin tulen heti hakemaan ja saat rahat käteisellä. Minulla ei ole mikään kiire myydä tavaraa ja saada siitä alihintaa, voin hyvin odotella vaikka vuoden sitä, että tulee täyden hinnan maksava ostaja. Aina on lopulta tullut.

4. Sääliä kaipaavat, joiden mukaan minulta pitäisi saada ostettua joku tuote roimalla alennuksella tai saada kaupanpäällisiksi ilmaiseksi toinen tuote, koska ostajalla on vähän rahaa käytössä. Minua ei kiinnosta, miksi hän ei voi maksaa enempää. Jos ei ole varaa ostaa sitä 20 euron vaatesettiä, niin osta joku halvempi. Paras oli, kun yksi ostaja vinkui, miksi myin paksuja, vanhanajan laadukkaasta puuvillasta tehtyjä lakanoita 20 eurolla, kun Rustasta saa uudet vitosella. Niin, eihän niissä Rustan muovilakanoissa ja hyvälaatuisissa, vuosikausia kestäneissä lakanoissa ole mitään eroa. :D

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketäpä ei ärsyttäisi

Vierailija
2/38 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa ostaa toisen paskaisia vaatteita ja lakanoita? Mua ihmetyttää eniten se. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se sama jolla nyt myytävänä WiFi vahvistin.  Vähän käytetty 54€ + diili maksut.

Gigantti myy samaa 49.90€

Vierailija
4/38 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ärsyttää se kun titse miellä että tori myynti on ns. kirppis myyntiä. Tarkoitus päästä omista turhista romuista eroon, ei saaada omiaan pois. Toki tämä vain oma näkemys torista.

Vierailija
5/38 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä on ja tulee aina olemaan tuollaisia. itse en edes vastaa kuin asiallisiin yhteydenottoihin. 

Sekin ihmetyttää, että aina löytyy "onko vielä myynnissä?"-kyselijöitä, joista ei kuule enää mitään sen koommin jos niille vastaa. Parin viikon/kuukauden päästä sama kysymys uudestaan. Mikä juttu se on?? 

Vierailija
6/38 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas ärsyttää se kun titse miellä että tori myynti on ns. kirppis myyntiä. Tarkoitus päästä omista turhista romuista eroon, ei saaada omiaan pois. Toki tämä vain oma näkemys torista.

Jos minä haluan romuista eroon, niin lahjoitan melko kuluneet lapsen vaatteet paikalliseen päiväkotiin varavaatteiksi. Jos taas vaate on hyväkuntoinen, niin totta kai saan siitä omani pois eli osan alkuperäisestä ostohinnasta. Jos olen ostanut lapselle vaikka verkkapuvun 30 eurolla, niin kaupaksi menee käytettynä 15 eurolla. Ihan kelpo hinta minusta, kun tuote on yhden lapsen jäljiltä hyvässä kunnossa. Miksi pitäisi myydä tuota verkkapukua vitosella, kun siitä maksetaan se 15 euroakin? 

Vierailija
7/38 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh miten uniikki ja ainutlaatuinen idea avata ketju jossa haukutaan niitä torin persaukisia tinkijämulkkuja jotka eivät vaan tajua että myyjä sanelee aina hinnan ja ehdot.

Tällaista ketjua ei vauva-foorumilla ole vielä koskaan ollutkaan.

Vierailija
8/38 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama ajatus. Itse myyn itselle tarpeetonta, jos tuote sattuisi olemaan jollekin toiselle tarpeellista. Pyydän muutaman euron vaivanpalkkaa. Ajatuksena on ekologisuus, kierrättäminen, ylenmääräisen roinan valmistamisen väheneminen.

Vierailija
9/38 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää myyjät jotka eivät oikeasti ole myymässä, niitä on osunut muutamia kohdalle. Yksi oli aina mökillä tai lähdössä sinne kun olisi pitänyt kaupoista sopia. Toiselle ei käynyt yhtään mikään aika päivästä eikä viikosta. Ja yksi ei voinut liikkua niin "kauas" kun olisi pitänyt liikkua 500 m. Ja nämä samassa kaupungissa jossa kaupat olisi tehty kasvotusten käteisellä rahalla. 

Vierailija
10/38 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks kuvii

Vierailija
11/38 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut tätä ongelmaa koska vaadin maksun mobilepaylla. Tämä suodattaa pahimmat uuvatit pois samantien. Suosittelen!

Vierailija
12/38 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakota sua myymään torissa yhtään mitään. Itse olet valintasi tehnyt.

Vierailija
13/38 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää myyjät jotka eivät oikeasti ole myymässä, niitä on osunut muutamia kohdalle. Yksi oli aina mökillä tai lähdössä sinne kun olisi pitänyt kaupoista sopia. Toiselle ei käynyt yhtään mikään aika päivästä eikä viikosta. Ja yksi ei voinut liikkua niin "kauas" kun olisi pitänyt liikkua 500 m. Ja nämä samassa kaupungissa jossa kaupat olisi tehty kasvotusten käteisellä rahalla. 

Osa näistä on huijareita, joilla tuo nouto on vaihtoehtona vain hämäyksenä. Tarkoitus siis odottaa ostajaa, joka ostaa postin kautta. 

Vierailija
14/38 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että ap myy ulkohaalaria kympillä. Paljon kun on niitäkin myyjiä, jotka myyvät kovemmalla hinnalla kuin kaupassa. Pari kertaa olen perustellut tarjoustani, että en luonnollisestikaan voi maksaa torissa enemmän kuin merkin omassa verkkokaupassa. Olen saanut ikäviä vastauksia.

No kukin tyylillään. Mutta kieltämättä en ihan ymmärrä noiden epärealististen pyyntien perusteluja, enkä sitä miksi tuotteet ovat myynnissä.

Vierailija
15/38 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aivan erityisen suunnattomasti ärsyttävät sellaiset ostajat jotka

5. Ovat hylänneet torin ja poistaneet tilinsäkin todettuaan ettei siellä ole myynnissä enää mitään sellaiseen hintaan että ostoa kannattaisi edes harkita.

Vierailija
16/38 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että ap myy ulkohaalaria kympillä. Paljon kun on niitäkin myyjiä, jotka myyvät kovemmalla hinnalla kuin kaupassa. Pari kertaa olen perustellut tarjoustani, että en luonnollisestikaan voi maksaa torissa enemmän kuin merkin omassa verkkokaupassa. Olen saanut ikäviä vastauksia.

No kukin tyylillään. Mutta kieltämättä en ihan ymmärrä noiden epärealististen pyyntien perusteluja, enkä sitä miksi tuotteet ovat myynnissä.

Ei niihin oikeasti epärealistisesti hinnoiteltuihin tuotteisiin kannata tehdä tarjouksia. Tuollainen myyjä ei muuta mieltään, ja haaskaat vain molempien aikaa.

Osa tuollaisista ei ole harhaisia ja tietämättömiä, vaan ikäänkuin kalastelijoita. Tavara on myynnissä sillä hinnalla, millä myyjä olisi valmis siitä luopumaan, jos joku ostaja käy koukkuun. Joku joka pyytää vanhanmallisesta tuotteesta 50 euroa vaikka muut myyvät uudempia 10 eurolla odottelee sitä ostajaa, joka etsii syystä tai toisesta juuri tuota vanhaa mallia ja on valmis maksamaan mitä vaan.

Vierailija
17/38 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin tori.fi:n käytön kokonaan 2 ostajan vuoksi. 1. ei ollut ollenkaan lukenut tuotteen sijaintia tai toimitustapaa. 2. ei ollut ollenkaan lukenut tuotteen tietoja. Nykyään vien kaiken turhan, mikä ei kelpaa ystäville/sukulaisille suoraan Kierrätyskeskukseen tai FIDAlle. Jos eivät lahjoituksena huoli, niin s7tten sorttiasemalle. Ei tarvitse kuunnella/lukea mitään kitinöitä.

Vierailija
18/38 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan samaistu ap:n ongelmiin. Minä myyn siksi, etten enää tarvitse niitä tavaroita. En myy siksi, että minun tarvitsisi saada tavaroista tietty hinta.

Tarkoitus on saada kodista ylimääräistä tavaraa pois. Ja jos se tavara on hyväkuntoista, niin on eettistä kierrättää.

En alihinnoittele. Mutta en pyydä käytetystä tavarasta puolta uuden hinnasta, sillä torista tavara pitää saada halvemmalla kuin alennusmyynnistä.

Vierailija
19/38 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä on ja tulee aina olemaan tuollaisia. itse en edes vastaa kuin asiallisiin yhteydenottoihin. 

Sekin ihmetyttää, että aina löytyy "onko vielä myynnissä?"-kyselijöitä, joista ei kuule enää mitään sen koommin jos niille vastaa. Parin viikon/kuukauden päästä sama kysymys uudestaan. Mikä juttu se on?? 

Tuolle on ihan järkevä selitys: ne ostajat kysyvät useilta myyjiltä, onko tuote vielä myynnissä, ja valitsevat niistä vielä saatavilla olevista parhaan vaihtoehdon.

Minä en harrasta tätä, mutta kyllähän sekin ärsyttää, jos valikoi yhden ja saakin siihen parin päivän päästä vastauksen, että sori meni jo. Ja sillä välin se toiseksi paras vaihtoehto myytiin.

Vierailija
20/38 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan samaistu ap:n ongelmiin. Minä myyn siksi, etten enää tarvitse niitä tavaroita. En myy siksi, että minun tarvitsisi saada tavaroista tietty hinta.

Tarkoitus on saada kodista ylimääräistä tavaraa pois. Ja jos se tavara on hyväkuntoista, niin on eettistä kierrättää.

En alihinnoittele. Mutta en pyydä käytetystä tavarasta puolta uuden hinnasta, sillä torista tavara pitää saada halvemmalla kuin alennusmyynnistä.

Se on sinun tarkoituksesi Torillw, ei kaikkien. Kaikilla ei ole suunnattomia määriä ylimääräistä tavaraa pienessä tilassa, eikä kaikilla ole paljon rahaa eikä toisaalta akuuttia rahapulaakaan niin että olisi pakko myydä polkuhintaan tavaroita jotta saa sähkölaskun maksettua. Osalla on mahdollisuus odotella sopivaa hintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän