Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä haluaa vauvan mutta ei kihloja?

Vierailija
26.05.2014 |

Ongelmani on ihan outo, eli olen ollut muutaman kuukauden poikaystäväni kanssa, ja olemme tosi rakastuneita. Hänellä on  vauvakuume ja hän haluaa vauvan, ja olemmekin antaneet alusta asti vauvalle luvan tulla jos on tullakseen (minulla on yksi lapsi jo ennestään joten asia on itselläni hanskassa, ts. tiedän mitä vanhemmuus on ja jaksaisin hoitaa toisenkin lapsen). Lisäksi itselläni on myös vauvakuume.

Olen tuossa vähän niinkuin vihjaillut poikaystävälle sekä myöskin suoraan puhut, että kihloihin voisi olla kiva mennä, kun vauvakin on työn alla. Ollaan puhuttu että joskus mennään vielä naimisiin. Haluaisin olla kihloissa nykyiseni kanssa, koska se lisäisi turvallisuudentunnetta ja sitoutumistunnetta, juurikin siksi että raskaus on mahdollinen hetkenä minä hyvänsä (epäilen jo olevani raskaana...). Miehellä taas ei tunnu olevan kiirettä kihloihin ja en halua alkaa painostamaan häntä kihloihin vaan hänen pitäisi tajuta kun olen asiasta useamman kerran maininnut. Mitä teen?

Olen 26v ja hän 30v.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaa huimaa. Muutama kuukausi yhdessä ja puhutaan jo vauvoista ja kihloista, huh huh.

Vierailija
2/46 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä olla yhdessä ilman kihlojakin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait sun "poikaystävä" ymmärtää, että lapsi sitoo paljon enemmän kuin sormus? Eli sitten, kun hän haluaa elää jälleen sinkkuna, niin hän olisi isä ja vastuussa lapsestaan.

En todellakaan ryhtyisi tuollaiselle lasta hankkimaan. Voisitte kokeilla asua vuoden yhdessä, että näette, että siedättekö toisianne kaikkine tapoineen.

Vierailija
4/46 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta se sormus ja laita sormeesi. Ei siihen poikaystävää tarvita. Aikuinen saa jo ihan itse tehdä päätöksiä.

Vierailija
5/46 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tiedostat, että jaksat hoitaa toisenkin lapsen. Muutamassa kuukaudessa ei vielä tunne toista niin hyvin, että selviäisi esim ongelmakäyttäytyminen tai ongelmat alkoholin kanssa tai raha-asioiden hoitamattomuus.

Vierailija
6/46 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi vauvoja tai menisi kihloihin parin kuukauden seurustelun jälkeen. Asutteko te jo yhdessä? Miten mies suhtautuu olemassa olevaan lapseesi? Miten lapsesi suhtautuu siihen, että arjessanne on mukana uusi mies? 

Minä odottaisin, jotta kaikilla osapuolilla olisi mahdollisuus elää arkea pidempi aika yhdessä ja tottua toisiinsa kunnolla. Olet vasta 26-vuotias, sinä ehdit saada sen toisen lapsen ihan hyvin parin vuoden päästäkin.

Vierailija
7/46 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että jos mies haluaa mahdolliselle vauvalle oman sukunimensä, niin naimisiin pitää mennä ennen. Muuten vauva jatkaa sinun ja toisen lapsen sukunimellä. Yleensä tämä pistää vauhtia kosimiseen.

Vierailija
8/46 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille avioliitto on tärkeä, toiset haluaa perustaa perheen avoliitossa. Sun pitää jutella miehen kanssa, mitä juuri te haluatte ja miksi. Tavallaan olet minusta suostunut avoliittoon, kun kerran lasta jo teette ja ette ole naimissa. Olette kuitenkin puhuneet naimisiin menosta, mutta mies ei halua kihloihin...?!?! mitä tämä tarkoittaa?

Vierailija
9/46 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on jo yksi lapsi, joten myös mies haluaa lapsen kanssasi, jotta tuntisi olevansa tasoissa. Hän on jo 30 ja senkin puolesta haluaa lapsen. Kihloihin hän ei halua, koska ei halua sitoutua. Hän voi ehkä vielä löytää jonkun nuoren naisen, jolla ei ole lapsia tai ei halua niitä ja sitoutua hänen kanssaan, koska oikeasti rakastaa häntä ja pääsee eroon vaipparallista. Kuitenkin saaden jatkettua sukuansa.

En tosin ole varma, tapahtuuko tämä Porvoossa.

Vierailija
10/46 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vauva on.isompi sitoutuminen kuin kihlat. Itse en tosin todellakaan tekis vauvaa ilman kihloja. Jos haluat mennä naimisiin, minusta sun pitäis pitää puoliasi.

Vierailija
11/46 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-vuotias on "poika"ystävä?

Vierailija
12/46 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos menisitte molemmat vähän vielä äidin helmoihin kasvamaan. Kunnes sinä ymmärrät että sitoutuminen on ihan jotain muuta kuin sormus ja poika oppii ymmärtämään, että mikää ei sido yhteen niin paljoin kuin lapsi.

Vierailija
13/46 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu!

Vierailija
14/46 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:34"]

Minusta vauva on.isompi sitoutuminen kuin kihlat. Itse en tosin todellakaan tekis vauvaa ilman kihloja. Jos haluat mennä naimisiin, minusta sun pitäis pitää puoliasi.

[/quote]

Miten se vauva muka sitoo? Jos äijä haluaa lähteä, sen kun lähtee. Ei edes isompaa paperisotaa ole.

Vierailija
15/46 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyllä niin perus tyhmän yksinhuoltajan prototyyppi että oksat pois. .yksi suhde jo kussut ja perhe hajonnut ja nyt tuntemattoman kanssa väännetään uutta kakaraa alulle? Huh huh.

Toivottavasti tää on läppä. Mitä jos seurustelisitte ja tutustuisitte ja miettisitte sitten vasta niitä lapsia ja kihloja?

Kohta sä oot 2 lapsen yh ja pennut eri isille.

Yök..kai näin tyhmiäkin ihmisiä sitten oikeasti on olemassa..

Vierailija
16/46 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko te edes yhdessä? :D

Vierailija
17/46 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:32"]

En tekisi vauvoja tai menisi kihloihin parin kuukauden seurustelun jälkeen. Asutteko te jo yhdessä? Miten mies suhtautuu olemassa olevaan lapseesi? Miten lapsesi suhtautuu siihen, että arjessanne on mukana uusi mies? 

Minä odottaisin, jotta kaikilla osapuolilla olisi mahdollisuus elää arkea pidempi aika yhdessä ja tottua toisiinsa kunnolla. Olet vasta 26-vuotias, sinä ehdit saada sen toisen lapsen ihan hyvin parin vuoden päästäkin.

[/quote]

Ei asuta yhdessä virallisesti, mutta ollaan jatkuvasti yhdessä kun mahdollista. Poikaystäväni suhtautuu tosi hyvin olemassaolevaan lapseeni ja osaa hauskuuttaa ja opettaa tätä. On selvästi hoivaavaa sorttia. :) lapseni tykkää ja ihannoi poikaystävääni, ja poikaystäväni onkin "se kiva" meistä kahdesta, ja minä olen se joka huolehtii aikatauluista ja jäkättää, laittaa ruokaa ja kiukkusiivoaa. Poikaystävää ja lastani komennan sitten auttamaan siivouksissa yms ja hyvin osallistuvat yhdessä. :)

Olen tuntenut poikaystäväni kohta 3 vuotta, oltiin pitkään kavereita ennen kuin elämäntilanteet vaihtuivat ja löydettiin toisemme parisuhdemielessä. Siksi varmaan vauvanteko on tuntunut luontevalta + naimisiin menosta puhuminen, kun kuitenkin tuntee toisen jo jotenkin ihmisenä entuudestaan. Ihan randomin kanssa tämä olisi aika hullua.

Meillä on vaan todella kiihkeää ja kumpikin tuntuu olevan tosi mukana tässä jutussa. Haaveilemme myös suurperheestä joten siksi lapsien tekemisen aloittaminen haluttiin tehdä hyvissä ajoin..

Vaikka olemme uusperhe ja tuore sellainen, kaikki natsaa hienosti ja arki on onnellista tällä porukalla. Ainut mikä puuttuu nykyhetkestä on kihlat ja se että uskaltaisin tehdä sen raskaustestin. Mutta miten saisin miehen tajuamaan että kihlojen aika on NYT? ;)

Ap

Vierailija
18/46 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiiiiiiiiiiiiiiii! Mä en kestä.

Vierailija
19/46 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin sille etten tee lapsia random vastaantulijoitten tai vaihtuvien poikaystävien kanssa. Vain aviomiehen.

Vierailija
20/46 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus..ootko oikeesti 26? Vaikutat jotenki todella lapselliselta.

Vai että oikein kiihkeää 3kk jälkeen..joka suhteessa on kiihkeää alkuaika. Mitäs sitten parin vuoden päästä kun kiihko laimentunut..heivaatko taas äijän pihalle ja aloitat vääntämään uutta pentua uuden.miehen kanssa kun on niin kiihkeää?

Grow up.

Mitä ne kihlat tota teidän tilannetta muuttaisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä