Laivareissut.
Pientä galluppia, jos olet parisuhteessa..
a)Kävisittekö yhdessä laivalla.
b)Päästäisitte kumppaninne laivalle yksin.
c)Ette kumpikaan kävisi laivalla.
Kommentit (12)
Huomasin itsekin sanavalinnan.. b) Menisitte yksin laivalle.
Kaikki vaihtoehdot käy.Ollaan tehty reissuja yksin ja yhdessä,mutta mikään pakko ei ole laivalle lähteä.
No meistä kumpikin pitää laivareissuja ihan hirveinä ja me käytetään vapaaehtoisesti laivoja vain kulkuvälineinä paikasta a paikkaan b. Joko yhdessä tai erikseen.
Onneksi meillä aikuisten ihmisten ei tarvitse kysyä lupaa mihinkään. Toisen mielipidettä kyllä totta kai kysytään ja se pyritään ottamaan järkevässä määrin huomioon, ja monesti neuvotellaan yhdessä esimerkiksi siitä, milloin joku asia olisi parasta toteuttaa. Mutta viime kädessä molemmat tekevät päätöksensä itse.
Ollaan oltu laivalla yksin ja yhdessä.
Risteilyt ei kauheasti nappaa meitä kumpaakaan, joten juurikaan ei niitä harrasteta yksin eikä yhdessä. Jos jompikumpi haluaa mennä vaikka niin, että työporukka tai harrastusporukka järkkää risteilyreissun, niin kumpikin on toki vapaa menemään. Luotamme toisiimme.
Yhdessä on oltu laivalla silloin, kun on matkustettu Ruotsiin ja on joskus käyty Tallinnassa. Ihan vaan risteilylle ei mennä, kun se ei kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:30"]
Pientä galluppia, jos olet parisuhteessa..
a)Kävisittekö yhdessä laivalla.
b)Kävisitte laivalla yksin.
c)Ette kumpikaan kävisi laivalla.
[/quote]
Kysymys lähinnä siksi, että en itse halua mennä laivalle ja tälläinen yleinen ajatus, että miksi käytte laivalla tai haluatte sinne?
Laivalla olen kyllä käynyt, mutta kyseessä on ollut vain pääsystä Tukholmaan.
Mies on lähdössä pitkäksi viikonlopuksi sukulaisiin ja mä juuri varasin samalle ajalle itselle ja lapselle risteilyn. Ei tullut mieleenkään kysyä a) sopiiko b)saanko mennä c) saanko viedä lapsen d) maksatko. Aattelin kyllä kysyä haluaako jotain tuliaisia ja kerron mikä päivä ollaan reissussa (jos jotain tapahtuu niin tietää missä ollaan).
Jotain ohjelmaa piti keksiä, lapsi ei ole ennen käynyt ja kaverit aina välillä kertoo millaista siellä on... niin mennään ihmettelemään, ei mua niin kiinnostaisi muu kun hetken aikaa katsoa saaristomaisemia.
Vastauksena ap:n kysymykseen on a (isommalla porukallla), b (isommalla porukalla) ja c. Tuskin lähdetään kahdestaan vain risteilemään. Ne on niin nähty jo viime vuosituhannella.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:12"]
Mies on lähdössä pitkäksi viikonlopuksi sukulaisiin ja mä juuri varasin samalle ajalle itselle ja lapselle risteilyn. Ei tullut mieleenkään kysyä a) sopiiko b)saanko mennä c) saanko viedä lapsen d) maksatko. Aattelin kyllä kysyä haluaako jotain tuliaisia ja kerron mikä päivä ollaan reissussa (jos jotain tapahtuu niin tietää missä ollaan).
Jotain ohjelmaa piti keksiä, lapsi ei ole ennen käynyt ja kaverit aina välillä kertoo millaista siellä on... niin mennään ihmettelemään, ei mua niin kiinnostaisi muu kun hetken aikaa katsoa saaristomaisemia.
Vastauksena ap:n kysymykseen on a (isommalla porukallla), b (isommalla porukalla) ja c. Tuskin lähdetään kahdestaan vain risteilemään. Ne on niin nähty jo viime vuosituhannella.
[/quote]
Tähänkö on parisuhteet menneet, että vain mennään oman mielenmukaan ja sanotaan vasta sitten.
Kuka nyt voisi olla huolissaan jos äiti/isä lähtee lasten kanssa risteilylle? Haukotus. Mutta jos vaimo/aviomies lähtee kavereiden kanssa reissuun, mahdollisuus jonkin sortin härdelliin on laivalla n. 90 prosentin luokkaa. Siis mikäli lähtijä ei a) ole alkoholinkäytöltään sitä sorttia että sammuu puolen tunnin päästä lähdöstä b) ole yli 75 vuotias tai c) jonkun sortin hirviöainesta. Kaikki muut tyypit tuntuu laivalla kelpaavan puolin ja toisin keinutuolista karvatöppöseen. Terveisin nimim. Kokemusta on.
Siis mitä ihmetta tarkoittaa b) päästäisitte kumppaninne laivalle yksin?
Onko kumppani normaalisti talutushihnassa kotona? Eiköhän jokainen aikuinen ihminen voi itse päättää menemisistään. Puistattaa ajatellakin, että mieheni "päästäisi" minut yksin laivalle - kyllä minä menen sinne ihan itse.