Immenkalvon leikkaus? Kokemuksia?
Onko kellään kokemuksia ko toimenpiteestä?
Olen 20, ei mene sormi, tamponi tai mikään muukaan. Kävin gynelläkin mutta en apua saanut. Turhauttaa :/
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 22:32"]ite kävin alle viikko sitte immenkalvon aukasussa, oli tosi nopee toimenpide, meni joku 15-20min kun lääkäri teki sen paikallispuudutuksessa. Seuraavana parina päivänä ei ollu farkut oikee mieluiset mutta lopulta se alko helpottaa. nyt vaa venailemaa että tikit sulaa.:)
suosittelen hakeutumaa gynelle, itellä kesti 2vuotta ennen ku vihdoin ja viimein uskaltauduin.
Nyt vaa jännitetää että auttoko se toimenpide yhdyntäkipuihin:) oon siis kans neitsyt
[/quote]
"Auttoiko yhdyntäkipuihin" mutta oot neitsyt? :D
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 22:32"]ite kävin alle viikko sitte immenkalvon aukasussa, oli tosi nopee toimenpide, meni joku 15-20min kun lääkäri teki sen paikallispuudutuksessa. Seuraavana parina päivänä ei ollu farkut oikee mieluiset mutta lopulta se alko helpottaa. nyt vaa venailemaa että tikit sulaa.:) suosittelen hakeutumaa gynelle, itellä kesti 2vuotta ennen ku vihdoin ja viimein uskaltauduin. Nyt vaa jännitetää että auttoko se toimenpide yhdyntäkipuihin:) oon siis kans neitsyt [/quote] "Auttoiko yhdyntäkipuihin" mutta oot neitsyt? :D
[/quote]
No kyllähän suurin osa naisista tietää enen yhdyntääkin onko kalvo tiukka vai ei. Tämän tietääkseen ei edes tarvitse tyydyttää itseään millään kesäkurpitsalla, ihan tamponin laitto kertoo jo paljon. Itsekin olin ennen ensimmäistä yhdyntääni niin ahdistunut toteamastani immenkalvon tiukkuudesta, että tarkoituksella venyttelin sitä ja voi hohhoijaa ettäö teki kipeätä. Penis siitä ei kyllä sellaisenaan olisi läpi mennyt. Nykyisinkin yli kolmekymppisenä ja varsin kokeneena akkana olen supertiukka ja minulla on se saatanan immenkalvo edelleen. Synnytyksessä se varmasti sitten lopulta leikataan epparin yhteydessä, mun alapääni on kuin jälkiuunilimppu.
mullakin tehtiin immenkalvon avaus johon sain ajan gyneltä. Tehtiin nukutuksessa joten kipua en tuntenu vähän jälkeenpäin kirveli. kuitenkin oli helppo toimenpide. makso n.90e julkisella se pelkkä toimenpide. kuulemma ennen avausta reikä oli sen verran pieni että ei ois onnistunu yhdyntä millään. nyt oottelen että tikit sulaa.
Olet neitsyt, vaikka kokenut yhdyntäkivut? Neitsyys on musta henkinen asia ja eise perustu immenkalvoon. Voit olla neitsyt vaikka immenkalvo olisi puhkaistu toimenpiteessä , mutta jos olet harrastanut yhdyntää niin et? Vaikka mies ei olisi onnistunut kunnolla puhkomaan immenkalvoa kivun vuoksi.
Mulla on ollut koko ikäni yhdyntäkipuja menkkojen aikaan. Hyvin niitä voi olla neitsyelläkin.
Täällä myös positiivinen kokemus immenkalvon avausleikkauksesta! Leikkaus tehtiin nukutuksessa, kun kalvo oli niin paksua eikä gynekologi nähnyt missään aukkoa, mistä edes kuukautisveri on päässyt tulemaan ulos, vaikka kuukautiseni alkoivat jo lähes 6 vuotta sitten 13-vuotiaana. Yksityisellä leikkaus maksoi papa-näytteen kanssa ja Kela-korvauksella n. 370€ (sedaatio nostaa hintaa, paikallispuudutus olisi ollut tottakai paljon halvempi).
Rakkaat nuoret ja vanhemmatkin naiset! Menkää ihmeessä käymään gynekologilla, jos teillä on kipuja/ongelmia yhdynnässä tai ylipäätään alapäähän liittyvissä asioissa. Hoitoa ja apua on saatavilla.
Immenkalvon leikkauksen saa kyllä ihan julkisellakin puolella, joten ei kannata maksaa yksityiselle.
Yksityisellä pääsee hoitoon nopeammin ja saa rahoilleen varmemmin vastinetta. Itse olen saanut yksityisillä gyneillä ja lääkäreillä ylipäätään aina paljon parempaa hoitoa kuin julkisilla. Laadusta kannattaa maksaa eikä omalle terveydelle voi laittaa hintalappua.
Luulin ett oon ainut ton ongelman kanssa!! En kuitenkaa kellekkää viihti kertoo sou pitääpäs leikata... Mut ei oo mulle vaikeeta kun ei oo kauheen kivulias paikka mulle!! :D
Partioleirillä 11-vuotiaana iski kauhea alavatsan kipu. Valvoja (mies) kurkkas teltassa mun housuihin ja kyseli kuukautisista. Sanoin, että ei ole vielä alkanut.
Hän pyysi minut selälleen ja tutki alaosastoani. Kohta tuntui kylmä viilto ja sitten alkoi sattumaan. Ihan tärisin, kun sisälleni kertyneet menkkaveret pääsivät purkautumaan liinoille. Ohjaaja vielä venytteli mua sormella, että kaikki veri tuli ulos. Sitten vaan tamponia opettelemaan.
Se oli pyyhkinyt puukon sytytysnesteellä ja sillä pistänyt ulos pullistuneeseen immenkalvoon reiän. Vähän nolotti, mutta kipu katosi hiljalleen ja loppuleiri meni ihan kivasti.
Olen varmaan Suomen ainoa nainen, jonka sisällä kävi ensimmäisenä puukon terä.
Minulla leikattiin aikanaan. Olin sairaalassa yhden yön ja nukutuksessa leikattiin. Ei mikään iso juttu. Tuosta on kyllä aikaa, joten nykyisin saattaa olla vielä pienempi juttu.
Sattuiko se vai tuntuiko edes miltään? Voisin itse kokeilla kun tarvitsisin isomman tamponikoon, mutta en saa sitä sisään..
Ei auta alkokaan, tuhannen tuubassa tai muutaman ottaneena kipu on niin jäätävä että viimeisetkin halun rippeet kuolevat siinä samassa!