Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuopus ei halua meitä vanhempiaan lakitukseen...

Vierailija
26.05.2014 |

...vaan mieluummin poikaystävän ja kaksi siskoa :( Siskot (molemmat ihan aikuisia ihmisiä) ovat diplomaattisia, kuulemma menevät kun kerta pikkusisko niin tahtoo, mutta eivät loukkaantuisi, jos siskonsa tahtoisikin meidät paikalle. Koululta on siis tullut tiukka ohje, että max. 3 vierasta per ylioppilas, jonka ymmärrän kyseisessä tilassa muissa merkeissä työskennelleenä ihan hyvin, tilaa ei yksinkertaisesti ole yhtään enempää ja turvallisuusmääräykset paukkuvat. 

Kauhean paha mieli, en ollut tullut tällaista vaihtoehtoa edes ajatelleeksi, ennen kuin tyttö siitä eilen  sanoi :( 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, olette varmasti olleet mitä ihanimmat vanhemmat.

Vierailija
2/13 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas millään jaksaisi lähteä tyttären lakitukseen. Kestää kuulemma n. 2 tuntia ja se tulee olemaan kärsimystä! En jaksaisi istua niin kauaa paikallaan, kiire olisi tehdä kaikkiea muuta, mutta pakko kai se on =(. Meillä on suositeltu että max 5 henkilöä per ylioppilas. Ja minä ja toinen kummi menemme. Sisarukset ja isä eivät tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tuli mieleen kuin kakkosella, ei varmaan ole tulossa myöskään vuoden vanhempien pystiä teidän osoitteeseen...

Vierailija
4/13 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Tytär ei taida ajatella ihan aikuismaisesti vielä. Tietysti vanhempien kuuluisi olla ne ykkösvieraat eikä (ehkä coolimmat) isotsiskot ja poikkis.

Vierailija
5/13 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatuksenne kantaa hedelmää. Hedelmistään puu tunnetaan. Revi siitä!

Vierailija
6/13 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sai tulla max 2 vierasta, vain isä tuli, äiti odotti sitten heti lakituksen jälkeen ulkona kun meitä oli noin 200 lakitettavaa ja olin viimeisten joukossa. Se kuumuus, tunkkaisuus ja seremonian TYLSYYS oli ihan peestä. Menkää ulos vastaan, musta sekin on hyvä. :) Annettiin se meidän yks ylimääräinen paikka kaverini mummulle, joka kovasti juhlaan tahtoi. Ei se lakitus nyt niin iso asia ole, ei ainakaan mulle ollut. 

Vierailija
7/13 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut lukiolaisetkin ajattelevat vielä teinisti "vanhemmat on niin noloja". Mä en usko että tuossa on mitään kitkaa lapsen ja vanhempien välissä sinänsä vaan ihan vaan kypsymätön asenne tuoreella ylioppilaalla.

Vierailija
8/13 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:47"]

Voi ei. Tytär ei taida ajatella ihan aikuismaisesti vielä. Tietysti vanhempien kuuluisi olla ne ykkösvieraat eikä (ehkä coolimmat) isotsiskot ja poikkis.

[/quote]

No jaa, minä en ikinä ole tajunnut sitä, miksi sattuman kautta (=sukulaisuussuhteiden) vuoksi saatujen siteiden pitäisi olla jotenkin voimakkaampia ja tärkeämpiä kuin itse luotujen. 

Terveisin nyt jo aikuinen nainen, joka pitää yhteyttä vanhempiinsa ehkä kerran vuodessa. Olen antanut anteeksi kaiken tapahtuneen, mutta en unohtanut, enkä ole kiinnostunut heidän seurastaan. Joten minulle TIETYSTI avomieheni, parhaat ystäväni, avomiehen siskot ja vanhemmat ovat tärkeämpiä kuin omat vanhemmat. 

Vierailija
9/13 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusteliko tytär asiaa jotenkin? Outoa ettei ne isommat sisaruksetkaan neuvoneet pikkusiskoa. Lakituksen puheetkin on useimmiten aika paljon juuri vanhemmille osoitettuja.

Vierailija
10/13 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:47"]

[/quote]

No jaa, minä en ikinä ole tajunnut sitä, miksi sattuman kautta (=sukulaisuussuhteiden) vuoksi saatujen siteiden pitäisi olla jotenkin voimakkaampia ja tärkeämpiä kuin itse luotujen. 

Terveisin nyt jo aikuinen nainen, joka pitää yhteyttä vanhempiinsa ehkä kerran vuodessa. Olen antanut anteeksi kaiken tapahtuneen, mutta en unohtanut, enkä ole kiinnostunut heidän seurastaan. Joten minulle TIETYSTI avomieheni, parhaat ystäväni, avomiehen siskot ja vanhemmat ovat tärkeämpiä kuin omat vanhemmat. 

[/quote]

Ymmärrän että omien kokemustesi pohjalta heti ajatteet että vanhemmissa on jotain vikaa. Ei se kuitenkaan aina niin mene, monta teiniä ihan vaan nolottaa vanhemmat, eikä heitä haluta esitellä kavereille.

Vierailija
11/13 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lakitetaan mieheni poika. Me luultiin (miehen) tyttären kanssa, että kolme valittua ovat vanhemmat + mummu (vain yksi isovanhempi elossa), mutta poika halusikin mummun sijaan siskonsa. Mikäs siinä, se tosiaan on ylioppilaan päivä ja hän saa valita, ketä koululle haluaa. Minua ei harmittanut sitten yhtään, etten äitipuolena joutunut sinne moneksi tunniksi hikoilemaan. :)

Koulun pihaan kannattaa mennä vastaan, suosittelen ap:lle. 

Vierailija
12/13 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, onko ne isosiskot kustantaneet sen lukio-opiskelun ja järjestävät myös yo-juhlat pikkusiskolleen?

Vierailija
13/13 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:12"]Jaa, onko ne isosiskot kustantaneet sen lukio-opiskelun ja järjestävät myös yo-juhlat pikkusiskolleen?

[/quote]

mitäs sillä on merkitystä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi