Älkää tuoko muksujanne reittilennoille
Terveisiä täältä Lufthansan koneesta, missä muksu huutaa kun syötävä ÄITI ÄITI ÄITIIIIIIIII ÄITI YHYYYY
Mukavaa lentoa odotellessa.
Kommentit (97)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:23"]
Öööö...ei tullut mieleen, että äiti itse haluaa reissata vaikka hänellä onkin vauva?Et kai niin idiootti ole, että olet oikeasti ajatellut vanhempien matkustavan vauvan kanssa vain siksi, että vauva näkisi maailmaa...hohhoijaa...M
Mihin muuten ehdotat, että ne vauvat ja pienet lapset jätettäsiin matkojen ajaksi? Otatko sä hoitoon, olisitko kiva hoitotäti?
[/quote]
Niin eli kuten sanoinkin edellä: itsekästä hommaa lennätellä vauvoja ympäri maailmaa vain siksi että "äiti haluaa matkustella". Olisko kannattanut elää sitä nuoruutta sitten vähän pidempään, jos kerran menojalka vipattaa vielä. Vauva ei ole vauva vuosikausia. Itselläkin on lapsia, ja heidän ollessa pieniä matkailimme autolla ja laivoilla. Mutta kai se sitten on perus av-mammalle ihan liian vaikeaa tajuata, että muutenkin kuin lentämällä voi siirtyä maasta toiseen.
[/quote]
Onneksi täällä meillä Irakissa ei ole sitä ongelmaa, että nainen saisi mennä minnekään kun on lapset tehty. Olisikohan tässä suomalaisilla oppimisen paikka?
[/quote]
Samaa mieltä. Ihan sairasta, että menojalka vipattaa vielä lapsien saannin jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 16:06"]
On siellä. Voit vaikka katsoa elokuvan Reindeerspotting. Siitä näkee hyvin kuinka hyvin kasvatettuja lapsia Lapissa on. Onhan meillä vielä tämä hyvien käytöstapojen suurlähettiläs, Arto Länsman, lappilainen hänkin totta kai.
[/quote]
Mitäköhän tekemistä noilla on tavallisten lapissa asuvien ihmisten kanssa.
Ei sulla mitään lapsi ole. Sen nyt tajuaa kaikki kommenttiasi lukemalla. Hoidoissako olet vai eikö ole oria?
[/quote]
Mikä on "oria"? :D:D Olen perheellinen ihminen, jolla on empatiakykyä (hae sanakirjasta perusmuodossa "empatia" jos kiinnostaa mitä se tarkoittaa). Eli tajuan sen, että minun kullannuppuni ei ole kaikkien elämän valo, eikä muita ehkä kiinnosta kuunnella tai katsella heidän mekastamistaan.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 16:08"]
Onneksi täällä meillä Irakissa ei ole sitä ongelmaa, että nainen saisi mennä minnekään kun on lapset tehty. Olisikohan tässä suomalaisilla oppimisen paikka?
[/quote]
En tiedä mutta teillä siellä "Irakissa" olisi ainakin lukutaidossa vähän petrattavaa.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:19"]Kun ipana puklaa päällesi, yrjöä ipanan ja sen perheen päälle sormikurkkuun menetelmällä. Menee puntit tasan. Voit myös istua koneessa paskat housuissa tai piereskellä auvoisasti ja huutaa ja kiljua. [/quote]
Voin kertoa että olen lentänyt Helsingistä Bangokiin ja koneessa oli mies, joka rääkyi kuin vauva koko lennon ajan, myös oksensi ja kusi ja paskoi allensa. Huusi kuolevansa ja oikesti rääkyi paniikissa koko ajan. En tänä päivänäkään tiedä mikä häntä vaivasi, tyyppi sidottiin nippusiteillä kiinni koneen taakse mutta sitä piti kuunnella siis koko lento. Että sellaista kuunneltuaan ei joku pikkulapsen puolen tunnin itku tunnu oikein missään.
[/quote]
Hyi helv, miksi tuollaisia viedään yleisillä koneilla
Koneessa saa korvatulppia, koita aikuinen jaksaa <3.
Vaan millä pääsisi eroon möykkäävistä, oksentelevista ja muita häiriköivistä JUOPOISTA..??
Yleensä minusta lapset käyttäytyvät tosi hyvin reitti- ja lomalennoilla, mutta *joistakin* vanhemmista tulee sellainen tunne, että he kokevat olevansa lomalla myös vanhemmuudesta, kun kerran lomalla ollaan. Eli lapsia ei yritetä mitenkään hillitä tai kontrolloida, ja siitähän nämä tietysti innostunvat entisestäään. Koskee kyllä vauvaa isompia lapsia.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 16:01"]
Joo, toi on tosi ikävää, kun se heijastuu teihin, jotka olette kasvattaneet lapsenna ja otatte muut huomioon.
Meillä oli yhdellä lomalennolla sellainen pikkupoika, taisi olla 5v, vieressä istumassa, jonka perhe joutui istumaan kauempana (en tiedä miksi? ehkä ne tuli myöhemmin lentokentälle), oltiin ensin vähän kauhuissamme mieheni kanssa, mutta se poika oli todella hyvin kasvatettu, kohtelias ja mukava, pelailin sen kanssa sitten meidän ipadilla sen matkan ajan.
Se perhe oli lapista kotoisin, en tiedä onko siellä sitten yleisesti paremmin kasvatettuja lapsia.
[/quote]
Kultaseni, ei se lastenkasvatustaito paikkakunnasta ole kiinni. Ihan omalla tekemiselläsi tai toiminnallasi siihen vaikutat. Oliko tämä uutta sinulle?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 07:30"]
Terveisiä täältä Lufthansan koneesta, missä muksu huutaa kun syötävä ÄITI ÄITI ÄITIIIIIIIII ÄITI YHYYYY
Mukavaa lentoa odotellessa.
[/quote]
Omalla koneella lennetään, ei tarvi köyhien joukossa kulkea.
Öööö...ei tullut mieleen, että äiti itse haluaa reissata vaikka hänellä onkin vauva?Et kai niin idiootti ole, että olet oikeasti ajatellut vanhempien matkustavan vauvan kanssa vain siksi, että vauva näkisi maailmaa...hohhoijaa...M
Mihin muuten ehdotat, että ne vauvat ja pienet lapset jätettäsiin matkojen ajaksi? Otatko sä hoitoon, olisitko kiva hoitotäti?
[/quote]
Niin eli kuten sanoinkin edellä: itsekästä hommaa lennätellä vauvoja ympäri maailmaa vain siksi että "äiti haluaa matkustella". Olisko kannattanut elää sitä nuoruutta sitten vähän pidempään, jos kerran menojalka vipattaa vielä. Vauva ei ole vauva vuosikausia. Itselläkin on lapsia, ja heidän ollessa pieniä matkailimme autolla ja laivoilla. Mutta kai se sitten on perus av-mammalle ihan liian vaikeaa tajuata, että muutenkin kuin lentämällä voi siirtyä maasta toiseen.
[/quote]
Meillä on kyllä matkustettu myös autolla ja laivoilla:) Olemme monta vuotta menneet lautalla Saksaan ja kierrelleet lasten kanssa kuukauden eteläeurooppaa. Kaikkiin maailman paikkoihin ei vain autolla ja laivalla pääse (ei edes junalla!!?).
Jos tarkoitit ruotsinlaivoja - ei kiitos, turhempaan ei voisi rahojaan laittaa!! Ja taas kotimaanmatkailu on suhteessa niin kallista ettei kiinnosta, ihan tarpeeksi nähty muutenkin ettei tarvitse lomia olla täällä.
t: Se jo vauvojen kanssa lomaillut äiti.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:25"]
Hirveen negatiivinen suhtautuminen teillä mammoilla niitä kohtaan, jotka eivät sitä teidän lapsenne parkumista kestä! Mä kärsin hyperakusiasta (eli olen yliherkkä ihan normaaleillekkin elämisen äänille) ja esimerkiksi se itkeminen (muiden monien äänien ohella) aiheuttaa mulle huimausta ja sellasta todella inhottavaa sykkivää päänsärkyä. Se on stressaavaa olla suljettuna niinkin ahtaaseen tilaan kuin lentokoneeseen niin, että siellä on kirkuva lapsi eikä mitään tietoa milloin se on huutanut itsensä väsyksiin. Sitä ääntä ei pysty mitenkään hiljentämään mielessään, kuulokkeetkin auttavat vain jonkin verran.
Tottakai mä voin olla myötätuntoinen tiettyyn pisteeseen asti, olen kyllä tähän mennessä sen verran ymmärtänyt, ettei koko maailma voi olla hiljaa vain mua miellyttääkseen, mutta kyllä joidenkin ihmisten on aika ymmärtää, että maailmassa on meitä, jotka eivät vittumaisuuttaan vaadi välillä vähentämään tarpeetonta melua.
[/quote]
Kun itse tiedostat olevasi yliherkkä tavallisille elämisen äänille, varmaan osaat varustautua korvatulpin
[/quote]
Korvatulppien kanssa on sikäli inhottavaa, että sitten ei kuule jos esimerkiks lentoemännällä tai vierustoverilla on jotain sanottavaa. Mutta kyllä, mulla on aina joko mp3-soitin tai korvatulpat mukana. Nekään eivät kyllä valitettavasti suodata kaikkia ääniä pois ja pidemmän päälle korviin alkaa sattua kun niissä pitää koko ajan jotain.
[/quote]
Minä, minä, minä ja muiden kakarat!
Entäs ne urpot örisevät känniaikuiset?
Palstan tuplamaisterit lentää rahvaiden tyä miesten lennoilla.. huh huh..
AP! HYVÄ! EI NIITÄ HUUTAVIA KAKAROITA NORMAALI AIKUINEN KESTÄ! KUN SE ÄLÄMÖLÖ ALKAA, PYYDÄN LENTOEMÄNNÄN PAIKALLE JA PYYDÄN HUOMAUTTAMAAN ASIASTA. USEIN SIIRRETÄÄN SE KIRKUVA KAKARA ÄITINSÄ KANSSA KONEEN PERÄLLE! ELI KANNATTAA HUOMAUTTAA!
Eihän tuo kivaa ole kanssamatkustajille, enkä itsekään haluaisi huutoparkua kuunnella, mutta kun se on vaan joskus niin että pieni lapsi ei vaan rauhoitu vaikka parhaansa tekisi. Lapsen käytöstä ei voi aina ennustaa, voi olla vaikka piilevä korvatulehdus tms.
Jos aletaan samoille linjoille, niin yhtälailla pitäisi kieltää humalaiset, äänekkäät, liian puheliaat, läskit, haisevat tai voimakkaat hajusteelliset jne.
Epämukavuutta on vaan kestettävä jos ei ole varaa ykkösluokkaan tai yksityiskoneeseen.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 16:04"]
[/quote]
[/quote]
Meillä on kyllä matkustettu myös autolla ja laivoilla:) Olemme monta vuotta menneet lautalla Saksaan ja kierrelleet lasten kanssa kuukauden eteläeurooppaa. Kaikkiin maailman paikkoihin ei vain autolla ja laivalla pääse (ei edes junalla!!?).
Jos tarkoitit ruotsinlaivoja - ei kiitos, turhempaan ei voisi rahojaan laittaa!! Ja taas kotimaanmatkailu on suhteessa niin kallista ettei kiinnosta, ihan tarpeeksi nähty muutenkin ettei tarvitse lomia olla täällä.
t: Se jo vauvojen kanssa lomaillut äiti.
[/quote]
No kaikkiin maailman paikkoihin ei varmaan tarvitse juuri niiden vauvavuosien aikana päästä??? Ja laivalla kyllä pääsee muuallekin kuin Itämerelle lillumaan ja Ruotsiin, tiedoksi vain.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:38"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:30"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:25"]
Hirveen negatiivinen suhtautuminen teillä mammoilla niitä kohtaan, jotka eivät sitä teidän lapsenne parkumista kestä! Mä kärsin hyperakusiasta (eli olen yliherkkä ihan normaaleillekkin elämisen äänille) ja esimerkiksi se itkeminen (muiden monien äänien ohella) aiheuttaa mulle huimausta ja sellasta todella inhottavaa sykkivää päänsärkyä. Se on stressaavaa olla suljettuna niinkin ahtaaseen tilaan kuin lentokoneeseen niin, että siellä on kirkuva lapsi eikä mitään tietoa milloin se on huutanut itsensä väsyksiin. Sitä ääntä ei pysty mitenkään hiljentämään mielessään, kuulokkeetkin auttavat vain jonkin verran.
Tottakai mä voin olla myötätuntoinen tiettyyn pisteeseen asti, olen kyllä tähän mennessä sen verran ymmärtänyt, ettei koko maailma voi olla hiljaa vain mua miellyttääkseen, mutta kyllä joidenkin ihmisten on aika ymmärtää, että maailmassa on meitä, jotka eivät vittumaisuuttaan vaadi välillä vähentämään tarpeetonta melua.
[/quote]
Ok olet herkkä, mutta etkö ääliö tajua, että SITÄ LASTA EI VOI HILJENTÄÄ KUIN ILMASTOINTITEIPILLÄ JA SE TAPA EI OLE LAILLINEN!
En tajua, miten joku voi olla niin tyhmä, ettö kuvittelee että lapsen huudon saisi loppumaan, jos äiti vain sanoisi että olepas hiljaa tai antaisi karkin tai jotain. Eiköhän se vanhempi kaikkensa yritä, mutta lasten kanssa ei vain aina nuo niksit toimi. Varsinkin jos lapsi valittaa korvasärkyä tms. En voi ymmärtää kuinka yksinkertaisia jotkut ihmiset ovat.
[/quote]
En mä kyllä mielestäni mitenkään ilmaissut, että sen lapsen saisi hiljaiseksi sormia napsauttamalla ja että äidit niitä vittumaisuuttaan huudattaisi. Kunhan vaan pistin merkille, että täällä jotkut tuntuvat ottavan sen ihan hirveän henkilökohtaisesti jos jotkut syystä tai toisesta eivät sitä lapsen kirkumista ja parkumista kestä. Ihan suvaitsevaisuutta puolin ja toisin peräänkuuluttaisin, mutta sun kaltaisten ihmisten takia se ei taida olla ihan realistinen toive.
[/quote]
Mihin pyrit sillä, että "et kestä tätä"? Jos oikeasti tajusit, että lasta ei aina voi hiljentää niin psyykkisesti terve ihminen keksisi keinoja, millä tätä huutoa nimenomaan kestäisi. Eikä keskittyisi voivottelemaan, että ei kestä, ei kestä. Kuitenkin olet vielä hengissä ja naputtelet siellä, niin epäilemättä olet kestänyt. Tykkäät vain kehitellä ongelmia ja valittaa. Se taitaa olla sinun ongelmasi eikä mikään hyperakustiikka vai mikä humpuukitauti sinulla nyt taas olikaan.
[/quote]
Miten te idiootit mammat kehtaatte vaatia sympatiaa ja ymmärrystä muilta kun oma empatiakykynne on tätä luokkaa? :D Mä vihaan teidän kirkuvia ja rumia kakaroitanne ihan yli kaiken, deal with it. Ja ei ihme kun on niin rasittavia pentuja kun heidän vanhempansa ovat tätä luokkaa. Mullei oo yliherkkyyksiä, kunhan nyt vaan tekis mieli heittää metelöivät lapsiperheet lentokoneesta alas.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 16:01"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:57"]
Ok. Eli oletkin vielä isompi kusipää kuin aluksi annoit ymmärtää. Itsekäs omaan napaan tuijottaja, joka on omasta mielestään Aurinkokunnan keskipiste. Ei minuakaan kiinnosta mitä sinusta ajatellaan, mutta kun tuon käytöksesi perusteella aletaan vaan vihaamaan kaikkia muitakin lasten kanssa matkailijoita. Meitäkin, jotka osaamme kasvattaa lapsemme ja pitää tarvittaessa kuria.
[/quote]
Joo, toi on tosi ikävää, kun se heijastuu teihin, jotka olette kasvattaneet lapsenna ja otatte muut huomioon.
Meillä oli yhdellä lomalennolla sellainen pikkupoika, taisi olla 5v, vieressä istumassa, jonka perhe joutui istumaan kauempana (en tiedä miksi? ehkä ne tuli myöhemmin lentokentälle), oltiin ensin vähän kauhuissamme mieheni kanssa, mutta se poika oli todella hyvin kasvatettu, kohtelias ja mukava, pelailin sen kanssa sitten meidän ipadilla sen matkan ajan.
Se perhe oli lapista kotoisin, en tiedä onko siellä sitten yleisesti paremmin kasvatettuja lapsia.
[/quote]
On siellä. Voit vaikka katsoa elokuvan Reindeerspotting. Siitä näkee hyvin kuinka hyvin kasvatettuja lapsia Lapissa on. Onhan meillä vielä tämä hyvien käytöstapojen suurlähettiläs, Arto Länsman, lappilainen hänkin totta kai.