Älkää tuoko muksujanne reittilennoille
Terveisiä täältä Lufthansan koneesta, missä muksu huutaa kun syötävä ÄITI ÄITI ÄITIIIIIIIII ÄITI YHYYYY
Mukavaa lentoa odotellessa.
Kommentit (97)
Kun ipana puklaa päällesi, yrjöä ipanan ja sen perheen päälle sormikurkkuun menetelmällä. Menee puntit tasan. Voit myös istua koneessa paskat housuissa tai piereskellä auvoisasti ja huutaa ja kiljua.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 07:49"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 07:36"]
Pääseekö sitten esim. Saksaan muilla lennoilla?
[/quote]
SAS, KLM, Air Berlin, Finnair, Air Baltic, Ryanair ainakin ekana tulee mieleen.
[/quote]
noi on kaikki reittilentoja, ei lomalentoja:D
Muut ihmiset pitäisi kieltää, ne haittaavat liikaa minun elämääni.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:30"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 07:36"]Pääseekö sitten esim. Saksaan muilla lennoilla?
[/quote]
Luuletko että charter lentoja menee vain tyyliin Kanariansaarille ja Thaimaan Phuketiin? Tilauslentoja menee minne vaan, esim. flythomascook järjestää niitä aika kattavasti, skyscannerista löytyy lisää.
Minunkin mielestäni huutavien pikkulasten lennättely ympäriinsä on ihan puhdasta muiden matkustajien kiusaamista ja itsekäsyä puuhaa vanhemmilta. Mitä se 3 kk edes matkailusta tajuaa tai muistaa?
[/quote]
Öööö...ei tullut mieleen, että äiti itse haluaa reissata vaikka hänellä onkin vauva?Et kai niin idiootti ole, että olet oikeasti ajatellut vanhempien matkustavan vauvan kanssa vain siksi, että vauva näkisi maailmaa...hohhoijaa...M
Mihin muuten ehdotat, että ne vauvat ja pienet lapset jätettäsiin matkojen ajaksi? Otatko sä hoitoon, olisitko kiva hoitotäti?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:30"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 07:36"]Pääseekö sitten esim. Saksaan muilla lennoilla?
[/quote]
Luuletko että charter lentoja menee vain tyyliin Kanariansaarille ja Thaimaan Phuketiin? Tilauslentoja menee minne vaan, esim. flythomascook järjestää niitä aika kattavasti, skyscannerista löytyy lisää.
Minunkin mielestäni huutavien pikkulasten lennättely ympäriinsä on ihan puhdasta muiden matkustajien kiusaamista ja itsekäsyä puuhaa vanhemmilta. Mitä se 3 kk edes matkailusta tajuaa tai muistaa?
[/quote]
en ole tuo jota kommentoit vaan niiden vauvasta saakka matkustaneiden äiti: 100% varmuudella lapsi tajuaa lämmön, läheisyyden, kiireettömyyden ja sen että perhe on yhdessä ilman arjen rasitteita.
Bonuksena tietty kehittyy avarakatseisuutta, uteliaisuutta uusia asioita kohtaan, taito nauttia elämyksistä (on sitten ruokaa tai tapahtumia), kykyä ymmärtää erilaisuutta ja eri kulttuureja ja onpa se vienyt jo 3/4 lapsesta ulkomaille opiskelemaan ja töihinkin;D
Osa lentoyhtiöistä tarjoaa myös "lapsettomia lentoja". Enemmän matkustavia tuo helpottaa.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:25"]
Hirveen negatiivinen suhtautuminen teillä mammoilla niitä kohtaan, jotka eivät sitä teidän lapsenne parkumista kestä! Mä kärsin hyperakusiasta (eli olen yliherkkä ihan normaaleillekkin elämisen äänille) ja esimerkiksi se itkeminen (muiden monien äänien ohella) aiheuttaa mulle huimausta ja sellasta todella inhottavaa sykkivää päänsärkyä. Se on stressaavaa olla suljettuna niinkin ahtaaseen tilaan kuin lentokoneeseen niin, että siellä on kirkuva lapsi eikä mitään tietoa milloin se on huutanut itsensä väsyksiin. Sitä ääntä ei pysty mitenkään hiljentämään mielessään, kuulokkeetkin auttavat vain jonkin verran.
Tottakai mä voin olla myötätuntoinen tiettyyn pisteeseen asti, olen kyllä tähän mennessä sen verran ymmärtänyt, ettei koko maailma voi olla hiljaa vain mua miellyttääkseen, mutta kyllä joidenkin ihmisten on aika ymmärtää, että maailmassa on meitä, jotka eivät vittumaisuuttaan vaadi välillä vähentämään tarpeetonta melua.
[/quote]
Ok olet herkkä, mutta etkö ääliö tajua, että SITÄ LASTA EI VOI HILJENTÄÄ KUIN ILMASTOINTITEIPILLÄ JA SE TAPA EI OLE LAILLINEN!
En tajua, miten joku voi olla niin tyhmä, ettö kuvittelee että lapsen huudon saisi loppumaan, jos äiti vain sanoisi että olepas hiljaa tai antaisi karkin tai jotain. Eiköhän se vanhempi kaikkensa yritä, mutta lasten kanssa ei vain aina nuo niksit toimi. Varsinkin jos lapsi valittaa korvasärkyä tms. En voi ymmärtää kuinka yksinkertaisia jotkut ihmiset ovat.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:30"]
Hirveen negatiivinen suhtautuminen teillä mammoilla niitä kohtaan, jotka eivät sitä teidän lapsenne parkumista kestä! Mä kärsin hyperakusiasta (eli olen yliherkkä ihan normaaleillekkin elämisen äänille) ja esimerkiksi se itkeminen (muiden monien äänien ohella) aiheuttaa mulle huimausta ja sellasta todella inhottavaa sykkivää päänsärkyä. Se on stressaavaa olla suljettuna niinkin ahtaaseen tilaan kuin lentokoneeseen niin, että siellä on kirkuva lapsi eikä mitään tietoa milloin se on huutanut itsensä väsyksiin. Sitä ääntä ei pysty mitenkään hiljentämään mielessään, kuulokkeetkin auttavat vain jonkin verran.
Tottakai mä voin olla myötätuntoinen tiettyyn pisteeseen asti, olen kyllä tähän mennessä sen verran ymmärtänyt, ettei koko maailma voi olla hiljaa vain mua miellyttääkseen, mutta kyllä joidenkin ihmisten on aika ymmärtää, että maailmassa on meitä, jotka eivät vittumaisuuttaan vaadi välillä vähentämään tarpeetonta melua.
[/quote]
Ok olet herkkä, mutta etkö ääliö tajua, että SITÄ LASTA EI VOI HILJENTÄÄ KUIN ILMASTOINTITEIPILLÄ JA SE TAPA EI OLE LAILLINEN!
En tajua, miten joku voi olla niin tyhmä, ettö kuvittelee että lapsen huudon saisi loppumaan, jos äiti vain sanoisi että olepas hiljaa tai antaisi karkin tai jotain. Eiköhän se vanhempi kaikkensa yritä, mutta lasten kanssa ei vain aina nuo niksit toimi. Varsinkin jos lapsi valittaa korvasärkyä tms. En voi ymmärtää kuinka yksinkertaisia jotkut ihmiset ovat.
[/quote]
Juuri näin. Kun tämä lapseton tiukkapipo on kerran nähnyt että serkun kaiman lapsi hiljentyi kun sai uuden värityskirjan, niin tokihan nyt kaikki maailman muutkin lapset hilejntyisivät, jos vanhempi vain osaisi antaa jotain kiinnostavaa.
Voin kertoa kaksi taapero kasvattaneena, että tietyssä iässä ja hermostumisessa mikään fazerin sininen tai kannettava junarata ei auta asiaan. Edellinen on oikeassa: lapsille tulee usein kiukkukohtauksia, joihin ei auta yhtään mikään. Varsinkin jos ollaan kaukana kotoa ja väsyttää, niin voi olla vaikea nukkua koneessa.
Mä ihmettelen mikä näiden ihmisten päässä on vialla, itse en nuorenakaan häiriintynyt lapsen itkusta tai kuvitellut, että on äidin vika jos lapsi itkee. Millainen kasvatus on näillä mahtanut olla? On taitanut tulla vyönsoljesta persiille, jos on vähänkään inahdettu väärässä paikassa. Normaali lapsi ilmaisee tunteitaan huutamalla ja raivoamalla kun ei vielä raukka osaa säädellä tunteitaan.
Näin!
[/quote]
[/quote]
En mä kyllä mielestäni mitenkään ilmaissut, että sen lapsen saisi hiljaiseksi sormia napsauttamalla ja että äidit niitä vittumaisuuttaan huudattaisi. Kunhan vaan pistin merkille, että täällä jotkut tuntuvat ottavan sen ihan hirveän henkilökohtaisesti jos jotkut syystä tai toisesta eivät sitä lapsen kirkumista ja parkumista kestä. Ihan suvaitsevaisuutta puolin ja toisin peräänkuuluttaisin, mutta sun kaltaisten ihmisten takia se ei taida olla ihan realistinen toive.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:36"]
[/quote]
[/quote]
Juuri näin. Kun tämä lapseton tiukkapipo on kerran nähnyt että serkun kaiman lapsi hiljentyi kun sai uuden värityskirjan, niin tokihan nyt kaikki maailman muutkin lapset hilejntyisivät, jos vanhempi vain osaisi antaa jotain kiinnostavaa.
Voin kertoa kaksi taapero kasvattaneena, että tietyssä iässä ja hermostumisessa mikään fazerin sininen tai kannettava junarata ei auta asiaan. Edellinen on oikeassa: lapsille tulee usein kiukkukohtauksia, joihin ei auta yhtään mikään. Varsinkin jos ollaan kaukana kotoa ja väsyttää, niin voi olla vaikea nukkua koneessa.
Mä ihmettelen mikä näiden ihmisten päässä on vialla, itse en nuorenakaan häiriintynyt lapsen itkusta tai kuvitellut, että on äidin vika jos lapsi itkee. Millainen kasvatus on näillä mahtanut olla? On taitanut tulla vyönsoljesta persiille, jos on vähänkään inahdettu väärässä paikassa. Normaali lapsi ilmaisee tunteitaan huutamalla ja raivoamalla kun ei vielä raukka osaa säädellä tunteitaan.
Näin!
[/quote]
Hyvin sanottu. Joku lapseton ääliö, joka ei tiedä lapsista mitään alapeukuttelee, mutta ei välitetä siitä.
Vain hyvinkasvatetut lapset lennoille, onneksi niitäkin näkee.
MUTTA yleensä ne jotka raivoaa ja huutaa, ja potkii edessä olevia tuoleja lennoilla, on suomalaisia lapsia. Miksi ovat niin kärsimättömiä ja saavat raivareita jopa sellaisesta jos lelu putoaa koneen lattialle ja äiti/isä on jo nostamassa sitä ylös????
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:20"]
Muut ihmiset pitäisi kieltää, ne haittaavat liikaa minun elämääni.
[/quote]
Niin pitäis, mä olen allerginen kaikille muille paitsi miehelleni ja meidän sukulaisille.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:38"]
[/quote]
[/quote]
En mä kyllä mielestäni mitenkään ilmaissut, että sen lapsen saisi hiljaiseksi sormia napsauttamalla ja että äidit niitä vittumaisuuttaan huudattaisi. Kunhan vaan pistin merkille, että täällä jotkut tuntuvat ottavan sen ihan hirveän henkilökohtaisesti jos jotkut syystä tai toisesta eivät sitä lapsen kirkumista ja parkumista kestä. Ihan suvaitsevaisuutta puolin ja toisin peräänkuuluttaisin, mutta sun kaltaisten ihmisten takia se ei taida olla ihan realistinen toive.
[/quote]
Mihin pyrit sillä, että "et kestä tätä"? Jos oikeasti tajusit, että lasta ei aina voi hiljentää niin psyykkisesti terve ihminen keksisi keinoja, millä tätä huutoa nimenomaan kestäisi. Eikä keskittyisi voivottelemaan, että ei kestä, ei kestä. Kuitenkin olet vielä hengissä ja naputtelet siellä, niin epäilemättä olet kestänyt. Tykkäät vain kehitellä ongelmia ja valittaa. Se taitaa olla sinun ongelmasi eikä mikään hyperakustiikka vai mikä humpuukitauti sinulla nyt taas olikaan.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:38"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Voiko sitä olla ottamatta henkilökohtaisesti, jos oma liha ja veri pilaa muiden matkan sillä tavalla, että siitä kirjoitetaan tänne, että älkää tulko koneeseen lapsienne kanssa?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:41"]
Vain hyvinkasvatetut lapset lennoille, onneksi niitäkin näkee.
MUTTA yleensä ne jotka raivoaa ja huutaa, ja potkii edessä olevia tuoleja lennoilla, on suomalaisia lapsia. Miksi ovat niin kärsimättömiä ja saavat raivareita jopa sellaisesta jos lelu putoaa koneen lattialle ja äiti/isä on jo nostamassa sitä ylös????
[/quote]
Onneksi. On ihan kauheeta katsella kun monet vauvat vain paskovat housuun ja parkuvat. Meillä esimerkiksi puolivuotias sanoi air francen lentoemoille bonjour ja kumarsi syvään. Sellainen kaksivuotias itkupilli on jo naurettava näky. Sen ikäisethän ajavat jo autoa muissa maissa, mutta ei Suomen holhousyhteiskunnassa.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:49"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:35"]
Juuri kaltaistesi itsekkäiden kusipäiden takia meihin perheellisiin matkustajiin suhtaudutaan niin nuivasti!!! Jestas mikä idiootti olet! Itsellänikin on lapsia ja todellakin opetan heille, miten esim. lentokoneessa käyttäydytään, myös niille alle kaksivuotiaille, vauvojen kanssa en matkaile.
[/quote]
Jos joku apn kaltainen pelle vihaa minua niin aivan sama.
[/quote]
Ok. Eli oletkin vielä isompi kusipää kuin aluksi annoit ymmärtää. Itsekäs omaan napaan tuijottaja, joka on omasta mielestään Aurinkokunnan keskipiste. Ei minuakaan kiinnosta mitä sinusta ajatellaan, mutta kun tuon käytöksesi perusteella aletaan vaan vihaamaan kaikkia muitakin lasten kanssa matkailijoita. Meitäkin, jotka osaamme kasvattaa lapsemme ja pitää tarvittaessa kuria.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:57"]
Ok. Eli oletkin vielä isompi kusipää kuin aluksi annoit ymmärtää. Itsekäs omaan napaan tuijottaja, joka on omasta mielestään Aurinkokunnan keskipiste. Ei minuakaan kiinnosta mitä sinusta ajatellaan, mutta kun tuon käytöksesi perusteella aletaan vaan vihaamaan kaikkia muitakin lasten kanssa matkailijoita. Meitäkin, jotka osaamme kasvattaa lapsemme ja pitää tarvittaessa kuria.
[/quote]
Joo, toi on tosi ikävää, kun se heijastuu teihin, jotka olette kasvattaneet lapsenna ja otatte muut huomioon.
Meillä oli yhdellä lomalennolla sellainen pikkupoika, taisi olla 5v, vieressä istumassa, jonka perhe joutui istumaan kauempana (en tiedä miksi? ehkä ne tuli myöhemmin lentokentälle), oltiin ensin vähän kauhuissamme mieheni kanssa, mutta se poika oli todella hyvin kasvatettu, kohtelias ja mukava, pelailin sen kanssa sitten meidän ipadilla sen matkan ajan.
Se perhe oli lapista kotoisin, en tiedä onko siellä sitten yleisesti paremmin kasvatettuja lapsia.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:49"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:35"]
Juuri kaltaistesi itsekkäiden kusipäiden takia meihin perheellisiin matkustajiin suhtaudutaan niin nuivasti!!! Jestas mikä idiootti olet! Itsellänikin on lapsia ja todellakin opetan heille, miten esim. lentokoneessa käyttäydytään, myös niille alle kaksivuotiaille, vauvojen kanssa en matkaile.
[/quote]
Jos joku apn kaltainen pelle vihaa minua niin aivan sama.
[/quote]
[/quote]
Ei sulla mitään lapsi ole. Sen nyt tajuaa kaikki kommenttiasi lukemalla. Hoidoissako olet vai eikö ole oria?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 15:23"]
Öööö...ei tullut mieleen, että äiti itse haluaa reissata vaikka hänellä onkin vauva?Et kai niin idiootti ole, että olet oikeasti ajatellut vanhempien matkustavan vauvan kanssa vain siksi, että vauva näkisi maailmaa...hohhoijaa...M
Mihin muuten ehdotat, että ne vauvat ja pienet lapset jätettäsiin matkojen ajaksi? Otatko sä hoitoon, olisitko kiva hoitotäti?
[/quote]
Niin eli kuten sanoinkin edellä: itsekästä hommaa lennätellä vauvoja ympäri maailmaa vain siksi että "äiti haluaa matkustella". Olisko kannattanut elää sitä nuoruutta sitten vähän pidempään, jos kerran menojalka vipattaa vielä. Vauva ei ole vauva vuosikausia. Itselläkin on lapsia, ja heidän ollessa pieniä matkailimme autolla ja laivoilla. Mutta kai se sitten on perus av-mammalle ihan liian vaikeaa tajuata, että muutenkin kuin lentämällä voi siirtyä maasta toiseen.
Peltor mp3- / puhelinradiokuulosuojaimet kova juttu julkisissa kulkuneuvoissa.
Toukat on hirveitä niissä vaikka eivät kirkuisikaan. Viimeksi kun rämmittiin koneesta ehdin nipin napin väistää kun ipana puklasi pitkässä kaaressa ja lentoemo otti kaiken rinnuksilleen. Siinä hötäkässä lentokenttäbussikin jätti loput porukasta koneeseen. Onneksi itsellä ei ollut aikataulutettua jatkoyhteyttä. Ainakin yksi perhe joutui hässäkän vuoksi jäämään kentälle tietämättä milloin pääsee jatkamaan. Pikkulapsien kanssa matkustaville pitäisi olla oma osasto. Paskakin haisee ja hapan maito. Yörk. Kun on omat kakarat saanut aikuisiksi, ei huvita yhtään.