Älkää tuoko muksujanne reittilennoille
Terveisiä täältä Lufthansan koneesta, missä muksu huutaa kun syötävä ÄITI ÄITI ÄITIIIIIIIII ÄITI YHYYYY
Mukavaa lentoa odotellessa.
Kommentit (97)
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:10"]
Joo ei ole kivaa kuultavaa. Ja sen tekee pahemmaksi jos huomaa ettei vanhemmat tee mitään. Sama pätee jos kersa potkii tai rynkyttää penkkiä. Ja vanhemmat ei sano saati tee mitään.
Siinä kohtaa alkaa ensin inhoo niitä vanhempia ja sillä samalla hetkellä sitä kersaakin.
Onneksi on olemassa lapsivapaita hotelleja.
[/quote]Kaikkein inhottavinta on huomata että vanhemmat hermostuu ja tekee jotain, joka saa lapsen vain koventamaan ääntään.
18:ta vinkki oli hyvä, enemmän minua säälittää vanhemmat, kuin ärsyttää lapsen mekastus.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:48"]
Miten heikot sosiaaliset taidot pitää olla jos ei parin tunnin lennolla kestä toisia ihmisiä?
[/quote]
silloin pitää matkustaa kyllä yksin jos ei kestä ketään toisia ihmisiä. Tai jäädä kotiin. Miten siellä kohde maassa kestää kaikki ne ihmiset. Kyllä se jotain ihmisestä kertoo jos tuollaiset asiat saa tekemään tällaisen aloituksen.
Pääseekö sitten esim. Saksaan muilla lennoilla?
Vierailija26.05.2014 klo 07:49
SAS, KLM, Air Berlin, Finnair, Air Baltic, Ryanair ainakin ekana tulee mieleen.
Vierailija26.05.2014 klo 07:55
Ja nekö eivät ole REITTILENTOJA? Tollo...
No missään ei mainittu, että ei saisi olla. Kysyttiin muuta kuin lufthansan lentoa
[/quote]Ei kysytty, vaan käskettiin valita muuta kuin REITTILENTO.
Onko pakko mennä reittileinnoilla jos on pipo noin kireällä? Osta liikelento.
Älkää tulko reittilennoille. Siellä voi olla lapsia.
Mitäs jos selvittäisit yhtiöltä mihin aikaan päivästä lennoilla ei yleensä ole lapsia. Varaat sitten sellaisen lennon. Lapsiperheet matkustavat lasten päivärytmin mukaan, jos vain mahdollista.
Toiset ihmiset, ne toiset ihmiset, miten voi elää elämäänsä tässä maailmassa kun aina ärsyttää toiset ihmiset? Olisiko vika kuitenkin omassa asenteessa?
Lapset eivät itke tai riehu toisia kiusatakseen, vaan usein siksi ettei osaa ilmaista väsymystään, jännitystä tai muuta tunnetta sanoin. Miksi me aikuiset ei voida olla vähän myötätuntoisempia lapsia kohtaan ja ymmärtää että lapset ovat lapsia eikä pikkuaikuisia, joskus tulee itku, joskus tulee parku, joskus maitolasi kaatuu ja tulee sotkua. Sanotaan myös että harjoitus tekee mestarin, eikä kukaan ole seppä syntyessään. Uusia asioita pitää harjoitella, eli miten lapsi voi oppia miten lentokoneessa tai ravintolassa käyttäydytään jos koskaan ei saa harjoitella?
Harvoin kukaan ihan huvin vuoksi lentelee ympäriinsä lentokoneella lastensa ja vauvojensa kanssa, yleensä on joku syy että pitää päästä paikasta A paikkaan B ja lentokoneella matka sujuu helpoimmin ja nopeimmin.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:34"]
Miksi me aikuiset ei voida olla vähän myötätuntoisempia lapsia kohtaan ja ymmärtää että lapset ovat lapsia eikä pikkuaikuisia, joskus tulee itku, joskus tulee parku, joskus maitolasi kaatuu ja tulee sotkua.
[/quote]
Ihmiset eivät ole enää myötätuntoisia sen jälkeen, jos ovat kohdanneet tässäkin ketjussa esiintyneen ihmistyypin, jolla on lapsia, eli annetaan esim. lapsen tahallaan potkia edessä olevan penkkiä, äiti on vain tyytyväinen, kun nico-petteri näyttää muille.
Eli se ongelma ei varsinaisesti ole lapsissa, vaan vanhemmissa, jotka antavat lastensa potkia, huutaa, sotkea, juosta ympäriinsä jne. puuttumatta siihen mitenkään.
Tuollaisen kokemuksen jälkeen ei ole enää mitenkään myötätuntoinen olo lapsiperheitä kohtaan, ja alkaa suhtautumaan niihin kauhulla ja inholla.
Nykyään noita vanhempia, jotka antavat lastensa kiusata muita ihmisiä, on todella paljon, tässäkin ketjussa jo yksi vanhempi kehuskeli miten kannustaa lastaan potkimaan penkkejä, eikä puutu siihen.
Pitäisköhän näille aikuisille, jotka eivät siedä lapsia koneessa, perustaa ihan oma lentoyhtiö..?
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:35"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 08:10"]
Joo ei ole kivaa kuultavaa. Ja sen tekee pahemmaksi jos huomaa ettei vanhemmat tee mitään. Sama pätee jos kersa potkii tai rynkyttää penkkiä. Ja vanhemmat ei sano saati tee mitään.
Siinä kohtaa alkaa ensin inhoo niitä vanhempia ja sillä samalla hetkellä sitä kersaakin.
Onneksi on olemassa lapsivapaita hotelleja.
[/quote]
Jos näen oikein ärsyttävän, lapsiani mulkoilevan narsissin lennolla niin en todellakaan sano mitään lapsille, jotka rynkyttävät sen ihmisen penkkiä. :) Toinen asia on se, että sanopa 1-2,5-vuotiaalle, että olepas nyt hiljaa ja seuraa vaikutuksia... Niinpä niin, kokemuksesi lapsista taitaa olla sieltä 18-vuoden takaa kun itse olin taapero.
[/quote]
Juuri kaltaistesi itsekkäiden kusipäiden takia meihin perheellisiin matkustajiin suhtaudutaan niin nuivasti!!! Jestas mikä idiootti olet! Itsellänikin on lapsia ja todellakin opetan heille, miten esim. lentokoneessa käyttäydytään, myös niille alle kaksivuotiaille, vauvojen kanssa en matkaile.
[/quote]
Jos joku apn kaltainen pelle vihaa minua niin aivan sama.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:34"]
Miksi me aikuiset ei voida olla vähän myötätuntoisempia lapsia kohtaan ja ymmärtää että lapset ovat lapsia eikä pikkuaikuisia, joskus tulee itku, joskus tulee parku, joskus maitolasi kaatuu ja tulee sotkua.
[/quote]
Ihmiset eivät ole enää myötätuntoisia sen jälkeen, jos ovat kohdanneet tässäkin ketjussa esiintyneen ihmistyypin, jolla on lapsia, eli annetaan esim. lapsen tahallaan potkia edessä olevan penkkiä, äiti on vain tyytyväinen, kun nico-petteri näyttää muille.
Eli se ongelma ei varsinaisesti ole lapsissa, vaan vanhemmissa, jotka antavat lastensa potkia, huutaa, sotkea, juosta ympäriinsä jne. puuttumatta siihen mitenkään.
Tuollaisen kokemuksen jälkeen ei ole enää mitenkään myötätuntoinen olo lapsiperheitä kohtaan, ja alkaa suhtautumaan niihin kauhulla ja inholla.
Nykyään noita vanhempia, jotka antavat lastensa kiusata muita ihmisiä, on todella paljon, tässäkin ketjussa jo yksi vanhempi kehuskeli miten kannustaa lastaan potkimaan penkkejä, eikä puutu siihen.
[/quote]
Ei kukaan nyt tietenkään oikeasti anna lapsen potkia kenenkään penkkiä, relatkaa nyt vähän. Joskus on kyllä käynyt jollain ahtaalla halpalennolla niin, että sylissä tempoileva kaksivuotias on osunut edessä olevan penkkiin toistuvasti. Tällöin edessä olevalle on varmasti tullut tunne, että joku potkisi penkkiä.
Tällä kertaa edessä oleva oli vetänyt penkin taakse, nukkuma-asentoon. :D Siellä normaalisti 20 sentin kokoisessa välissä olin nyt sitten 10 sentin välissä, rimpuileva lapsi sylissä. Yritin sanoa edessä olevalle, että on vähän ahdasta tämän lapsen kanssa. Vastaus oli, että jokaisella on sama tila, älä valita, tyyliin haista paska pyyntöinesi.
Että sellainen ihana, lapseton kanssamatkustaja. Outoa olettaa että perheet käyttäytyisivät jotenkin huonommin muita näillä lennoilla.
Kyllähän se lapsen parkuminen on perseestä mutta koita kestää! Onneksi lento ei kestä ikuisesti. Jos menee oikein pahaksi niin huomauta vanhemmalle että kärsin kroonisesta päänsärystä tai pyydä kuulokkeeet tai korvatulpat lentoemolta. Itse oon ollu samassa tilanteessa ja ipana vielä potki istuimen takaosaa. Tilanne voi olla aina pahempi! :D
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 07:30"]
Terveisiä täältä Lufthansan koneesta, missä muksu huutaa kun syötävä ÄITI ÄITI ÄITIIIIIIIII ÄITI YHYYYY
Mukavaa lentoa odotellessa.
[/quote]
Ensi viikoksi on Lufthansan lennot varattuna. Koita kestää! :)
Hirveen negatiivinen suhtautuminen teillä mammoilla niitä kohtaan, jotka eivät sitä teidän lapsenne parkumista kestä! Mä kärsin hyperakusiasta (eli olen yliherkkä ihan normaaleillekkin elämisen äänille) ja esimerkiksi se itkeminen (muiden monien äänien ohella) aiheuttaa mulle huimausta ja sellasta todella inhottavaa sykkivää päänsärkyä. Se on stressaavaa olla suljettuna niinkin ahtaaseen tilaan kuin lentokoneeseen niin, että siellä on kirkuva lapsi eikä mitään tietoa milloin se on huutanut itsensä väsyksiin. Sitä ääntä ei pysty mitenkään hiljentämään mielessään, kuulokkeetkin auttavat vain jonkin verran.
Tottakai mä voin olla myötätuntoinen tiettyyn pisteeseen asti, olen kyllä tähän mennessä sen verran ymmärtänyt, ettei koko maailma voi olla hiljaa vain mua miellyttääkseen, mutta kyllä joidenkin ihmisten on aika ymmärtää, että maailmassa on meitä, jotka eivät vittumaisuuttaan vaadi välillä vähentämään tarpeetonta melua.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 07:48"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 07:47"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 07:36"]
Pääseekö sitten esim. Saksaan muilla lennoilla?
[/quote]
No kyllä =)
[/quote]
Oikeasti? Mikä taho järjestää charter-lentoja Saksaan?
[/quote]
Etkö oo välilaskuista kuullu? Vaikka mikä taho, jos vähän laajennat maailmakuvaasi, ja olet valmis astumaan muullekin kuin Helsinki-Vantaan kentälle!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:25"]
Hirveen negatiivinen suhtautuminen teillä mammoilla niitä kohtaan, jotka eivät sitä teidän lapsenne parkumista kestä! Mä kärsin hyperakusiasta (eli olen yliherkkä ihan normaaleillekkin elämisen äänille) ja esimerkiksi se itkeminen (muiden monien äänien ohella) aiheuttaa mulle huimausta ja sellasta todella inhottavaa sykkivää päänsärkyä. Se on stressaavaa olla suljettuna niinkin ahtaaseen tilaan kuin lentokoneeseen niin, että siellä on kirkuva lapsi eikä mitään tietoa milloin se on huutanut itsensä väsyksiin. Sitä ääntä ei pysty mitenkään hiljentämään mielessään, kuulokkeetkin auttavat vain jonkin verran.
Tottakai mä voin olla myötätuntoinen tiettyyn pisteeseen asti, olen kyllä tähän mennessä sen verran ymmärtänyt, ettei koko maailma voi olla hiljaa vain mua miellyttääkseen, mutta kyllä joidenkin ihmisten on aika ymmärtää, että maailmassa on meitä, jotka eivät vittumaisuuttaan vaadi välillä vähentämään tarpeetonta melua.
[/quote]
Kun itse tiedostat olevasi yliherkkä tavallisille elämisen äänille, varmaan osaat varustautua korvatulpin?
Ja minä en ole mikään itkevän vauvan kanssa matkustava, oma lapseni oli ekaa kertaa lentokoneessa 5-vuotiaana, mutta ymmärrystä riittää heille, jotka matkustavat pienten lasten kanssa.
Ap, voit toivoa mitä haluat, mutta niin kauan kuin lentoyhtiöt mielellään myyvät lentoja myös meille lapsiperheille, me niitä myös ostamme.
Luuletko, että itkevä lapsi on yhdentekevä asia vanhemmilleen? Voin kertoa, että ei se ole, heitä se rassaa paaaaaaljon enemmän kuin kanssamatkustajia. Vanhemmat tekevät varmasti kaikkensa saadakseen lapsensa tyyntymään. Jos joku vanhempi vaikuttaa ignoreeraavan lastaan, taustalla on, että hän tietää lapsensa itkun lisääntyvän, jos sen takia alkaa vanhempi hössöttää. Joskus hyvä taktiikka voi olla sekin, että antaa lapsen hetkisen märistä ja sitten ohjaa lapsen huomion johonkin muuhun.
Tai voi olla, että vanhempien mitkään yritykset eivät sillä hetkellä vain pure. Lapsi on väsynyt, korviin sattuu tms.
Pikkuisen epämukavuutta voi edellyttää kanssamatkustajienkin sietävän ihan sillä asenteella, että lapset eivät itkulleen kamalasti mitään voi, eivätkä he itke kiusatakseen muita.
Aikuismaiseen ja sivistyneeseen käytökseen kuuluu, että sietää erilaisuutta. On se sitten vaikkapa hitaasti liikkuvat vanhukset, kovalla äänellä puhuvat heikkokuuloiset, väsymystään itkevät lapset.
Kuten joku kehotti, kannattaa ottaa mukaan korvatulpat, jos kovin häiriintyy lasten itkusta.
Tulin joku aika sitten New Yorkista, lähelläni istui äti n 4-vuotiaan ja ihan pienen vauvan kanssa. Koko sen 7,5 tuntia viihdytti lapsiaan, itse ei katsonut edes puolella silmällä leffatarjontaa. Lapset oli kuin enkelit koko matkan ajan. Teki mieli taputtaa äidille Helsingissä, siinä oli naisella asennetta ja taitoa. Ja minua ei olisi haitannut vaikka olisivat välillä kitisseetkin, tosi pitkä matka kuitenkin kyseessä. Se 4-v ei edes kävellyt käytävillä, paitsi kun kävi vessassa.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:25"]
[/quote]
Kun itse tiedostat olevasi yliherkkä tavallisille elämisen äänille, varmaan osaat varustautua korvatulpin
[/quote]
Korvatulppien kanssa on sikäli inhottavaa, että sitten ei kuule jos esimerkiks lentoemännällä tai vierustoverilla on jotain sanottavaa. Mutta kyllä, mulla on aina joko mp3-soitin tai korvatulpat mukana. Nekään eivät kyllä valitettavasti suodata kaikkia ääniä pois ja pidemmän päälle korviin alkaa sattua kun niissä pitää koko ajan jotain.
No missään ei mainittu, että ei saisi olla. Kysyttiin muuta kuin lufthansan lentoa
[/quote]
Otsikossahan lukee, että älkää tuoko lapsia reittilennoille. Sillehän tuossa kyseltiin vaihtoehtoa, ei tietylle lentoyhtiölle.