Millaista astiastoa keräätte nuorelle?
Laseja? Lautasia? Aterimia?
Meillä 19 vuotiaalla on ultima thulea ja pentikkiä sekä carelia aterimet.
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä moni uhoaa ostavansa kaiken sitten suit sait Ikeasta kun nuori tarvitsee. Tai että ”Ostakoon itse sitten”. Tulee kuulkaa yllättävän kalliiksi ostaa ihan kaikki kerralla! Miettikää nyt mitä ihan perusjuttuja tarvitsee, että voi jossain asua: verhot, siivousvälineet, keittiövehkeet, mattoja, ym yms
Itse lähdin kotoa tyhjin käsin ja olipa kuulkaa ”mukavaa” nukkua patja lattialla tyhjässä kämpässä. Alkaen 19- vuotiaana vähitellen ostamaani Arcticaa käytinkin sitten seuraavat liki 25 vuotta. Hyvin kesti ja oli neutraali perusastiasto.
Omille teineilleni olen nyt vähitellen ostanut kaikenlaista pyyhkeistä, lakanoista, veitsistä, aterimista ja kattiloista lähtien. Astiat ostamme sitten siinä vaiheessa, kun muutto on ajankohtainen.
Tuleehan se kalliiksi. Kommentoin tuossa edellä. Minusta on kätevämpää pistää nuo muutamat tonnit sivuun tilille odottamaan ja ostaa sitten kerralla. Taloon ei mahdu ylimääräistä ja nuoren maku voi olla hyvin eri 17-vuotiaana kuin vaikka 21-vuotiaana jos kotoa lähtö pitkittyykin. Kotona saa nuori olla ja jos löytää kotikaupungistaan opiskelupaikan niin on ihan viisasta asua kotona ja säästää vuokrassa. Tyhjin käsin en missään nimessä halua, että nuori lähtee joten mahdollisuuksien mukaan hänelle kyllä tarjotaan apua.
Anoppi tunkee meille keräämiään astioita vielä 20 avioliittovuoden jälkeenkin. Oli pakko jo heittää suoraan anopin omaan roskikseen että touhu saadaan loppumaan.
Kiittäminen ja mukaan ottaminen vain kiihdyttää ostamista.
Sinne se jäin itkien kaivamaan roskista, kun lähdimme, mutta joskus on katkaistava homma.
Olemme siis 60 vuotiaita, keittiö, varasto ja autotalli täynnä anopin keräämiä astioita.
Meillä 19v-poika nimenomaan toivoi kodintarvikkeita!
Opiskelijaelämä alkamassa ja toki mukavampaa syödä näteistä esim. arabian lautaisista, kuin jostain parittomista tai Ikean.
Hänelle ollaan ostettu ihan laadukkaita perusjuttuja: vaalean sinistä Teemaa, Carelia aterimet, pari Hackamnin kattilaa., Iittalan laseja!
Vierailija kirjoitti:
Opiskelukämpässä nyt menee vaikka mummon vanhat tai kirpparilta haetut astiat.
Niin menee aikuisessa kodissakin. Itse olen keski-ikäinen, astiat eri pareja, marketin halvimpia sarjoja, moni jo osaksi rikki, lautasten reunassa säröjä.
Sukulaislapsi myi kaikki lahjaksi saamansa astiat. Sinne meni kirppikselle Aaltomaljakkoa ym.
Että se siitä keräämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä moni uhoaa ostavansa kaiken sitten suit sait Ikeasta kun nuori tarvitsee. Tai että ”Ostakoon itse sitten”. Tulee kuulkaa yllättävän kalliiksi ostaa ihan kaikki kerralla! Miettikää nyt mitä ihan perusjuttuja tarvitsee, että voi jossain asua: verhot, siivousvälineet, keittiövehkeet, mattoja, ym yms
Itse lähdin kotoa tyhjin käsin ja olipa kuulkaa ”mukavaa” nukkua patja lattialla tyhjässä kämpässä. Alkaen 19- vuotiaana vähitellen ostamaani Arcticaa käytinkin sitten seuraavat liki 25 vuotta. Hyvin kesti ja oli neutraali perusastiasto.
Omille teineilleni olen nyt vähitellen ostanut kaikenlaista pyyhkeistä, lakanoista, veitsistä, aterimista ja kattiloista lähtien. Astiat ostamme sitten siinä vaiheessa, kun muutto on ajankohtainen.
Olen tänä vuonna ostanut aivan kaiken tyhjästä uuteen kesämökkiin, huonekaluja ja hammasharjoja myöten. Ikeasta ja Kärkkäiseltä yms. Maksoi yhteensä ihan kaikki n 1500 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen aikuisen pojan äitinä voin sanoa, ettei kannata. Laittakaa astiarahat ennemmin rahastoon.
Mistä sinun poikasi sitten syö?.
Kebabia paperikääreestä ja pitsaa laatikosta.
Eikö tuo kerääminen ollut viime vuosisadan juttuja?
Itse muistan, kuinka tärkeää seoli. Nykyään evvk. Merkillä ei väliä, kunhan on nätit.
N52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelukämpässä nyt menee vaikka mummon vanhat tai kirpparilta haetut astiat.
Niin menee aikuisessa kodissakin. Itse olen keski-ikäinen, astiat eri pareja, marketin halvimpia sarjoja, moni jo osaksi rikki, lautasten reunassa säröjä.
Niinpä! Eikä edes harmita silloin jos joku lautanen tai kuppi menee rikki.
En kerää omalle 17-v. nuorelleni astioita. Mielestäni niitä voi ostaa siinä vaiheessa, kun muutto omaan asuntoon on ajankohtainen.
En kyllä söisi rikkinäisistä astioista, jotain rajaa nyt sentään!!
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi täällä suhtaudutaan näin vihamielisesti aiheeseen. Ehkä syy on se, ettei itse ole kerätty ja ärsyttää kun joku muu on? En tiedä mikä syy on, mutta oudolta tuntuu.
Täällä nimenomaan ovat valittaneet ne, joille on kerätty jotain sarjaa. Sekä näiden äidit ja sukulaiset, jotka varoittavat muita keräämisen turhuudesta.
Astia-täti kirjoitti:
Tämä on myös helppoa lahjomista, kun ei tarvitse joka kerta pähkäillä.
Tämä siellä taitaa olla usein taustalla. Ei mietitä, mikä olisi järkevintä pitkällä tähtäimellä tai kuunnella nuorta, kun se astioiden ostaminen on niin helppoa ja kivaa ITSELLE.
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä kyllä samaa mieltä. Astiat on sellaista arjen luksusta. Niitä on vähän pakko katsella joka päivä! Mikäs sen mukavampaa jos ne ovat toisiinsa sopivat ja nätit. No, ainakin ehjät!
Ei tarvitse olla "Royal Doultonia", eikä mitään kallista merkkiä. Kunhan miellyttävät omaa silmää ja ovat arjessa käytännölliset.
Ap:n nuori tulee vielä kiroamaan ne Ultima Thulet. Niitä ei voi pinota ja se on sitten kiva pikku keittokomerossa niitä säilytellä.
En mitään. Saa valita sitten itse tai annan meidän Arabiat ja meille uudet.
Luulen että tykkäisi mustasta Teemasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä kyllä samaa mieltä. Astiat on sellaista arjen luksusta. Niitä on vähän pakko katsella joka päivä! Mikäs sen mukavampaa jos ne ovat toisiinsa sopivat ja nätit. No, ainakin ehjät!
Ei tarvitse olla "Royal Doultonia", eikä mitään kallista merkkiä. Kunhan miellyttävät omaa silmää ja ovat arjessa käytännölliset.
Teema paras koska reunat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä piirakkavuokaestetiikasta voi toki olla montaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä piirakkavuokaestetiikasta voi toki olla montaa mieltä.
Teeman syvä lautanen ei edes ole lautanen vaan kulho. Voin kertoa, että siitä mikropuuro kiehuu yli. Samoin, reunattomana se on hankala ottaa mikrosta näppejään polttamatta. Työpaikalla on tullut kokeiltua. Työpaikalla myös on Kokon mukeja. Aivan kauhean epäkäytännöllinen tilaa vievä saavi!
Vierailija kirjoitti:
Ap:n nuori tulee vielä kiroamaan ne Ultima Thulet. Niitä ei voi pinota ja se on sitten kiva pikku keittokomerossa niitä säilytellä.
Noi on klassikot. Menee takuulla kaupaks jos ei itse haluu pitää.