Ehdotin avovaimolle avosuhdetta
Parisuhteessa on ollut jo pari vuotta liian vähän seksiä. Suurin osa aloituksistani torjutaan. Olen puhunut asiasta jo pitkään mutta mitään muutosta parempaan ei ole tullut. Naiseni mielestä seksiä ei voi harrastaa silloin jos ei huvita. Seksin harrastaminen silloin olisi hänen mielestään raiskaus. Seksiä siis harrastetaan ainoastaan silloin kun häntä huvittaa. Minulle riitti ja ehdotin avovaimolle avosuhdetta jossa saa käydä tyydyttämässä seksuaaliset tarpeensa muualla. Hän suuttui eikä suostunut. Hänen mukaan se johtaisi automaattisesti eroon ennemmin tai myöhemmin.
Kotona ei saa tarpeeksi seksiä eikä sitä saa hakea muualtakaan. En tiedä mitä tekisin. Eroanko, tyydynkö tilanteeseen vai haenko seksiä sitten ilman lupaa muualta.
t. mies26
Kommentit (50)
Anteeksi kirjoitusvirheet :) implantaatti siis eikä implantti
Olisiko suhteen ongelma jossain muualla kuin lakanoiden välissä ja hormooneissa? Ei mikään suhde toimi itsekseen, jos molemmat osapuolet eivät tee töitä sen eteen. Molemminpuolinen kunnioitus, toisen arvostaminen, hyvä keskusteluyhteys ja toisen huomioonottaminen ovat tärkeitä asioita. Ehkä olisi aika keskustella siitä miten huomioitte toisianne, miten osoitatte toisillenne kunnioitusta, millä tavoin ilahdutatte toisianne arjessa jne... Ei mikään pettäminen tai avosuhde voi parisuhdetta pelastaa, päin vastoin.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 00:44"]
Avovaimo käyttää ehkäisyimplantaattia joka on käsivarressa. Itsekin epäilin että haluttomuus voisi johtua tästä. Olen ehdottanut että implantaatti poistetaan. Avovaimo ei suostunut. Sillä ei kuulemma ole vaikutusta hänen seksihaluihin.
Minun mielestä kondomiehkäisyn aikaan meillä oli enemmän seksiä.
Muutenkin tuntuu että nainen on todella omahyväinen ja itsekäs minua kohtaan. Tuntuu että minun toiveet ja ehdotukset tyrmätään ja hän tekee asiat asiat juuri niin kuin hänelle itselle sopii. Muille ihmisille on kuitenkin mieliksi ja tekee kaikenlaisia palveluksia.
t.mies26
[/quote]
Ehkäisyimplantti aiheuttaa haluttomuutta.
Lue muuten tämä ap.
http://jezebel.com/dudes-demand-for-an-open-relationship-backfires-spectac-1578409074
Tuollainen on tosi ärsyttävää että mies koko päivän muka leikkii hellä ja rakastavaa ja kaikesta paistaa että se tehdään sen takia että saisi pesää. Oikeesti tuo vie niin totaalisesti seksihalut ettei ole tosikaan, valitettavasti. Olen yrittänyt selittää omalle miehelleni että parasta esileikkiä on sellainen arje hellyys. Ohimennen kosketetaan ilman että se on tarkoitushakuisuutta, se saa naisen tuntemaan itsensä rakastetuksi. Mä yritin tuota aikanaan itse, mutta kun joka kosketuksesta seurasi sitten seksiä heti halusin tai en, ja se oli niin turnoff koko juttu. Mun mies ei pysty tajuamaan tätä juttua. Mä luulen että se on luonnon ehkäisykeino, muutenkaan maapallolla olisi ihmisiä kahdessa kerroksessa. Nainen haluaa seksiä jos saa rakkautta ja hellyyttä ja mies antaa rakkautta ja hellyyttä vain kun on saanut seksiä. Tätä kuviota parempaa ehkäisymenetelmää ei olekaan.
Onko kaikki keskustelu jo käyty? :) Tämä suurella ymmärtämyksellä siis, minusta on tärkeää että saat sanottua puolisollesi, miltä tämä sinusta itsestäsi tuntuu. Ja voihan vielä paljastua jokin muukin ongelma... paitsi jos puoliso ne sitten kerta toisensa jälkeen kieltää eikä suostu keksimään asiaan ratkaisua.
Mutta jos tämä asia painaa liikaa ja tuo varjonsa muihinkin elämän osa-alueisiin, niin ehkäpä sinulla on jossakin odottamassa se nainen, jonka kanssa sopisitte tältä osin paremmin yhteen. Ei seksi ole koko parisuhde, mutta kyllä se tapaa olla aika iso osa sitä. :)
Naisten haluttomuusongelmaan on yksi tepsivä ja toimiva ratkaisu: TARJOA PAREMPAA SEKSIÄ. Naisten haluttomuuusongelmat johtuvat AINA siitä, että tarjolla oleva seksi on vähemmän hauskaa kuin mikä tahansa vaihtoehtoinen tekeminen nukkumisesta siivoamiseen.
Tosiaan mäkin suosittelen, että vaihtoaisit esileikiksi painostamisen ja kiristämisen ja uhkailun sijasta vaikka kehumista ja ja kauniita sanoja. Ja please, yritä vaikuttaa siltä kuin kehuisit vaimoasi sen takia, että tämä on sinusta ihana, eikä vain sen takia, että saisit lopulta 'palkinnoksi' pillua. Koita käyttäytyä ihan niin kuin rakastaisit vaimoasi, eikä vain niin kuin haluaisit yhjentää itsesi johonkin satunnaiseen pumpattavaan barbaraan. Ja jos/kun vaimosi sanoo, että rintojen tai perseen puristelu kovakouraisesti sattuu, niin please, usko vaimoasi ja vaihda otteet hellempiin, äläkä vain väitä että puristelu on osoitus sun rakkaudestasi. Ja sit vielä, pese hampaasi ja vaihda sukkasi.
Mulla oli parikymppisenä mies, jonka kanssa seksi meni hyvin. Sitä oli paljon ja se oli mukavaa. Muutaman vuoden kuluttua se kuitenkin alkoi esittää yllä kuvailemiani puutteita, ei selvästi enää välittänyt minusta vaan vain omista tarpeistaan. Painosti ja syyllisti seksiin niin että pelkkä ajatus vitutti, ja satutti jos suostuin. Lisäksi oli sen verran paskainen, että sain helposti hiivatulehduksia. Omasta mielestään hän toki oli täydellinen ja sanoikin niin joka kerta kun yritin päästä keskustelemaan asiasta. Enkä epäile ollenkaan, että niin aapeekin varmasti on - mielestään.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 00:21"]
No mun mielestä sun avovaimo on ihan oikeassa ja sun vain pitää kunnioittaa sen itsemääräämisoikeutta. Ei kaikki pysty seksiin ilman halua ja miksi pitäisikään. Muutenhan siinä sallii ikään kuin raiskata itsensä. Mun mielestä kuka vaan pystyy olemaan ilman seksiä kunhan masturboi jos rakastaa toista muuten tarpeeksi. Eri asia joa hakeekin parisuhteelta vain seksiä kuten ilmeisesti sä teet.
[/quote]
Kunnioittaen jokaisen ihmisen itsemääräämisoikeutta, mutta olet silti ulalla. Ei ketään saa seksiin pakottaa eikä ole pakko suostua jos ei tahdo, mutta pientä ymmärrystä toiseenkin suuntaan: minusta on inhimillistä, että pitkät seksittömät kaudet tuntuu pahalta. Kyllä seksi on osa parisuhdetta, ellei sitten pariskunta ole muusta sopinut.
Tietenkin esim. sairaudet tai muut elämän mullistukset tuovat oman näkökulmansa, mutta minusta molemmat ovat velvollisia huoltamaan sen verran suhdetta, että neuvotellaan että mikä on molemmille sopiva määrä ja mitä voidaan tehdä, jos jompi kumpi on tyytymätön. Minusta keneltäkään ei voi odottaa selibaattia suhteessa. Silloin pitää keksiä jokin ratkaisu: jos ei suostu tippaakaan joustamaan, niin minusta olisi inhimillistä joko keksiä vaikka avoimen suhteen kaltainen ratkaisu tai yksinkertaisesti vain erota.
No mitäpä sinä siinä koeavioliitossa kitumaan...Leikit parisuhdetta kaikkien naisten kanssa!
Vaimo-titteli pitäisi kyllä avoliitoissa kieltää. Se on avokki, semmoinen leikkivaimo vain.
Sorry, mulla on PMS.
Entä jos tilanne olisi toisin päin ja vaimoke haluaisi avointa suhdetta, olisiko ap:n helppo vastata suoralta kädeltä kyllä? Olisiko ajatus vaimoke hässimässä muita ok?
Kannattaa ehkä miettiä tätä, kun miettii vaimokkeen reaktioita.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 00:21"]
No mun mielestä sun avovaimo on ihan oikeassa ja sun vain pitää kunnioittaa sen itsemääräämisoikeutta. Ei kaikki pysty seksiin ilman halua ja miksi pitäisikään. Muutenhan siinä sallii ikään kuin raiskata itsensä. Mun mielestä kuka vaan pystyy olemaan ilman seksiä kunhan masturboi jos rakastaa toista muuten tarpeeksi. Eri asia joa hakeekin parisuhteelta vain seksiä kuten ilmeisesti sä teet.
[/quote]
Tai sitten joku hakee parisuhteesta myös seksiä. Eri asia on ne, joille seksi parisuhteessa on ehdoton ei, kuten ilmeisesti sinulle.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:03"]
No mitäpä sinä siinä koeavioliitossa kitumaan...Leikit parisuhdetta kaikkien naisten kanssa!
Vaimo-titteli pitäisi kyllä avoliitoissa kieltää. Se on avokki, semmoinen leikkivaimo vain.
Sorry, mulla on PMS.
[/quote]
Niin totta. JOku melkein murrosikäinen 26-vuotias pentu raakkuu täällä nippa nappa miehen ikäisenä jostain avovaimosta, voi antakaa mun nauraa.
Aivan sama, miten näissä lapsukaisten ensi suhteissä käy, ketään ei voisi vähempää kiinnostaa.
Ja vinkki ketjun miehille: jokainen mies joka puhuu seukkakumpanistaan tyyliin "minun naiseni" aivan kuin sanoisi "minun moottoripyräni", "minun tuotantoeläimeni", "minun pleikkapelini", ei ole ansainnut minkäänlaista kumppania.
Se on tyttöystävä, vaimo, seukkakumppani jne. mutta ei mikään luolamiehen nainen. Yksikään tuollainen mis ei ansaitse minkäänlaista "naista".
ja joo, mies-sanan käyttö on eri asia, koska kielessä on vakiintunut ilmaus aviomies, josta mies on johdettu. Sen sijaan ei ole avionaista, josta nainen olisi lyhenne.
Mitä ihmettä?
Monella 26-vuotiaalla voi olla jo perhettä ja vakiintunut suhde, vaikka ei papin aamenta olekaan kuulunut. Että typerää epäillä suhteen vakavuutta pelkästään yhden i-kirjaimen perusteella saati sillä, ettei mittari ole vielä ylittänyt kolmeakymmentä.
Olen käynyt miehenä ihan saman läpi. Kyselin myös netissä neuvoa tilanteeseen. Moni kyseli, että olenko varmasti ottanut avovaimon huomioon, antanut hellyyttä ja kehunut. Onko seksi ollut sellaista mistä nainenkin pitää vai olenko ollut itsekäs. En kai vonkaa koko ajan, koska se tappaa halut jne. Täsmälleen samat jutut mitä täälläkin.
Täällä suurin osa vastaajista on naisia, joten heillä on sympatiat ja samaistuminen naiseen. Sen vuoksi satelee näitä epäilyjä, että tuskin tämän naisen haluissa niinkään on vikaa, vaan miehen omassa käytöksessä, joka vie naisen halut. Voihan se niinkin olla, mutta kaikkeni yritin aikaisemmassa suhteessa ja mikään ei auttanut. Seuraavassa suhteessa nainen oli noin 10 kertaa halukkaampi kuin edellinen, vaikka olen ihan sama ihminen kuin edellisenkin naisen kanssa. Ihmisillä on luonnostaan isoja eroja haluissa.
Sanot, että nyt on asia niin että jos ei seksiä ala olla useammin niin teidän pitää erota. Naisella ei tunnu olevan mitään varsinaista syytä haluttomuuteen eikä mitään kiinnostusta tehdä asialle mitään. Ei sellaista tarvitse loputtomiin vaan hyväksyä.
Itsekin haluan vähemmän kuin mieheni mutta ihan vapaaehtoisesti tsemppaan tässä asiassa, koska haluan että toisella on hyvä olla. Eri juttu jos haluttomuuteen on joku fyysinen tai psyykkinen syy, silloin se pitää hoitaa kuntoon.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 13:47"]
Tuollainen on tosi ärsyttävää että mies koko päivän muka leikkii hellä ja rakastavaa ja kaikesta paistaa että se tehdään sen takia että saisi pesää. Oikeesti tuo vie niin totaalisesti seksihalut ettei ole tosikaan, valitettavasti. Olen yrittänyt selittää omalle miehelleni että parasta esileikkiä on sellainen arje hellyys. Ohimennen kosketetaan ilman että se on tarkoitushakuisuutta, se saa naisen tuntemaan itsensä rakastetuksi. Mä yritin tuota aikanaan itse, mutta kun joka kosketuksesta seurasi sitten seksiä heti halusin tai en, ja se oli niin turnoff koko juttu. Mun mies ei pysty tajuamaan tätä juttua. Mä luulen että se on luonnon ehkäisykeino, muutenkaan maapallolla olisi ihmisiä kahdessa kerroksessa. Nainen haluaa seksiä jos saa rakkautta ja hellyyttä ja mies antaa rakkautta ja hellyyttä vain kun on saanut seksiä. Tätä kuviota parempaa ehkäisymenetelmää ei olekaan.
[/quote]
Mulla vaimo valitteli joskus tuota samaa. Ja myönnän, että oli siinä tottakin. Olen pari vuotta tietoisesti muuttanut tapojani. Teen aloitteita enää pari kertaa kuussa. Ongelma onkin siinä, että edelleen kaikki kosketukseni tulkitaan aloitteeksi. Jopa ne aidosti ilman taka-ajatuksia tehdyt halaukset tai suukot poskelle. Jos jompikumpi on ollut 2-3 päivää työreissulla, niin hänen aloitteestaan en senkään jälkeen edes halia saa. Ja jos itse menen halaamaan olen pesää kärkkymässä.
Tykkää kuitenkin silloin harvoin seksiä on tai jaksaa näytellä ja valehdella sitkeästi. Avoimeen keskusteluun hän ei aiheesta pysty, yritetty on ja useasti.
En vaan enää pysty tekemään muuta johtopäätöstä kuin sen, että olen vastenmielinen. Kai se on parempi vapauttaa vaimo ja lapset pahasta eli erota ja muuttaa erakoksi jonnekin korpeen.
Annan neuvon, jota tarjotaan täällä av:lla naisille, jos suhde ei toimi. Kun olet noin nuori eikä lapsia ole, niin eroa.
Kun halujen epäsuhde ja naisen suhtautuminen siihen on jo nyt akuutti ongelma, niin pahemmaksi tulee menemään.
Jännä, et täällä ollaan heti syyttämässä miestä ja parjaamassa onko varmasti tehnyt niin ja näin ja onko varmasti ollut hellä ja onko varmasti kuitenkin ollut kinumatta jne. Ihme juttu, että nykyään pitäisi tehdä kaikenmaailman sirkustemppuja, että saa parisuhteessa seksiä parikymppiseltä mimmiltä! Sitten täällä hoetaan, että pari suhteen eteen pitää nähdä vaivaa ja tehdä töitä. Kuinka paljon? Onko Se joku työleiri? Miksi ei riitä, että rakastetaan toisiaan ja jaetaan arki ja yhdessä on kivaa ja seksi hyvää? Ihminen ei ole oikea, jos parisuhteen eteen pitää vaan koko ajan tehdä töitä! Kuka sellaista jaksaa?
ÄLÄ petä! Mutta jätä toki tuollainen nainen, ja etsi muuta seksiseuraa sitten sinkkuna. N19
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 00:44"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 00:30"]
Jos avovaimosi käyttää e-pillereitä tai muuta hormonaalista ehkäisyä, kannattaa kokeilla jättää pois. Voi viedä täysin halut.
[/quote]
Avovaimo käyttää ehkäisyimplantaattia joka on käsivarressa. Itsekin epäilin että haluttomuus voisi johtua tästä. Olen ehdottanut että implantaatti poistetaan. Avovaimo ei suostunut. Sillä ei kuulemma ole vaikutusta hänen seksihaluihin.
Minun mielestä kondomiehkäisyn aikaan meillä oli enemmän seksiä.
Muutenkin tuntuu että nainen on todella omahyväinen ja itsekäs minua kohtaan. Tuntuu että minun toiveet ja ehdotukset tyrmätään ja hän tekee asiat asiat juuri niin kuin hänelle itselle sopii. Muille ihmisille on kuitenkin mieliksi ja tekee kaikenlaisia palveluksia.
t.mies26
[/quote]
Minulla oli tuo implantti ja todellakin vei kaikki halut. Seksi lähinnä ällötti. Nyt ei ole implanttia ja halutkin palanneet :)