Olut vai viini ruokajuomaksi?
Itse en tykkää viineistä eikä vatsakaan niitä kestä.
http://yle.fi/uutiset/juomaguru_olut_on_viinia_notkeampi_ruokajuoma/7196930
Kommentit (5)
Olen juonut olutta viimeksi 25 vuotta sitten ja silloinkin se meni alas vain kun söin ensin ja sen juomisen aikana turkinpippureita. Mieskin on vaihtanut oluen jo vuosia sitten viiniin, joten viiniä löytyy meidän ruokapöydästä.
No riippuu mitä syö. Simpukoiden kanssa juon mieluusti hyvää, vahvaa (vahvanmakuista) lageria . hyvää punaviiniä lihalle. valkkaria kalan tai kanan kanssa.
niin, makukysymyksiä sinällään kaikki.
Joo, mäkin kuulun niihin joille ei olut maistu. Viinejä juon mielelläni, mutta en seuraa niitä vanhoja perussuosituksia orjallisesti. Siis liha >> punkku, kala >> valkkari. Ei se noin yksioikoista ole, kun sekä ruoissa että viineissä on niin paljon makuja.
Viini ja/ tai vesi on mun ruokajuomat.
Ecussonilla on hyvä, aika kevyt, kuiva luomusiideri, joka sopii hyvin monien kalojen ja äyriäisten kanssa ja makkaroidenkin. Ja saunan jälkeen. Saa meilläpäin K-marketista. Limusiidereihin en koske, pitää olla lisäaineetonta, kuivaa, ranskalaista tai irlantilaista. :D
Kumpikin toimii hyvin. Kyllä aikuisen pitäisi olla tottunut juomaan molempia.
Inhoan olutta. Erityisesti suomalaisia keinotekoisia oluita. Matkoilla maistelen erikoisoluita kyllä muutaman kulauksen.
Eli mulle viinäi, riippuu tietty ruuasta. Tänään on blinejä joten miehet juovat olutta ja naiset Neiss valkoviiniä.