En päässyt nuorena edes siivoojaksi
Muistan kun eräs nainen joka piti työhaastattelun sanoi että, "ehkä sinä pääset omaishoitajana helpommalla". Olin silloin omaishoitaja enkä päässyt mitenkään helpolla.
Kommentit (24)
Onneksi et päässyt. Et arvosta siivoojia pätkääkään.
Ethän sä edes sopisi alalle yhtään, olet jähmeä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi et päässyt. Et arvosta siivoojia pätkääkään.
Arvostanhan. Yritin minä myyjäksikin, moniin kauppoihin. Tehdastyöhön ja moniin muihin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä edes sopisi alalle yhtään, olet jähmeä.
En varmaan enää sopisi, mutta nuorena olin ihan notkea. Jaksoinhan minä silloisen miehenikin nostaa pyörätuoliin ja pois pyörätuolista. Kasata pyörätuolin, laittaa sen autoon ja monenlaista muuta juttua.
Koskaan ei ole huolittu mihinkään.
Olin hyvin nuorena teininä laitossiivoojan opissa viikon vai pari lastenkotia siivoamassa. Mutta sitten riitti se homma kun olin niin nuori ja miehet sotkeneet huussit.
Mä halusin töitä, että olisin voinut jättää mieheni.
On se vaan outoa, että jotkut saa helposti töitä ja toiset ei sitten millään.
Vierailija kirjoitti:
Mä halusin töitä tai opiskelemaan, jotta pääsisin väkivaltaisten vanhempien luota pois muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä halusin töitä tai opiskelemaan, jotta pääsisin väkivaltaisten vanhempien luota pois muuttamaan.
Toivottavasti sulle kävi hyvin.
Tuo "edes" on kyllä aikamoista aliarviointia. Itse en sano ikinä niin, enkä arvostele kenenkään ammattia. Itse siivosin lukioikäisenä viikonloppuisin marketteja ja hankin ajokorttirahani itse. Työn raskaus tuli kyllä selväksi, ja aina olen arvostanut puhtausalan työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Olin hyvin nuorena teininä laitossiivoojan opissa viikon vai pari lastenkotia siivoamassa. Mutta sitten riitti se homma kun olin niin nuori ja miehet sotkeneet huussit.
Mäkin olin 18v. siivooja, mutta määräaikaista siivoojan pestiä ei jatkettu kun olin niin nuori ja kokematon (toista kesää siivoomassa). En tiennyt (kun kukaan ei opastanut), että kaiteet pitää pyyhkiä (koskettelin kaiteita siivoushanskoilla) enkä tiennyt, että vessanpöntön kansi pitää vielä pyyhkimisen jälkeen pyyhkiä erikseen kuivaksi. Siihen kaatui sitten se työ.
Vierailija kirjoitti:
Tuo "edes" on kyllä aikamoista aliarviointia. Itse en sano ikinä niin, enkä arvostele kenenkään ammattia. Itse siivosin lukioikäisenä viikonloppuisin marketteja ja hankin ajokorttirahani itse. Työn raskaus tuli kyllä selväksi, ja aina olen arvostanut puhtausalan työntekijöitä.
Olin lukion tokalla puhelinmyyjänä ja niillä rahoilla ostin ensimmäisen Nokian kännykän itselleni. Yritys taisi sittemmin paljastua rahanpesufirmaksi.
Onko kyse sitten asenteesta tai ulosannista, jos ei siivoustyöhönkään päässyt? Meitä on monta onneksi suojatyöpaikassa siivousalalla, on vaivoja jos mitä. Ylipainoa meillä monella. Mutta palkka nousee mukavasti ja minullakin jo 38 lomapäivää.
Vierailija kirjoitti:
En tarkoittanut sitä tuolla edes sanalla. Tarkoitin sitä, että ainakin ennen vanhaan sanottiin, että kuka vaan pääsee siivoojaksi. No minä en edes päässyt siivoojaksi. ap
Vierailija kirjoitti:
Onko kyse sitten asenteesta tai ulosannista, jos ei siivoustyöhönkään päässyt? Meitä on monta onneksi suojatyöpaikassa siivousalalla, on vaivoja jos mitä. Ylipainoa meillä monella. Mutta palkka nousee mukavasti ja minullakin jo 38 lomapäivää.
En minä tiedä, miksi en nuorenakaan päässyt mihinkään töihin. Ihan siistit vaatteet, kampaus. Ihan normaalisti puhuin.
Silloinkin hain vaikka mihin töihin.