Sinä palstan heikkolahjainen, kroonisesti sairas ikivalittaja!
Sanon tämän kaikella ystävällisyydellä (ja varmasti puhun monen muunkin palstailijan puolesta)
Hanki joko a)edunvalvoja b)henkilökohtainen avustaja c)terapiaa d)lapsenvahti e)avioero.
Luultavasti yhdistelmä noista edellä mainituista lienee se mitä tarvitset. Elämäsi ei muutu mihinkään siitä, että availet av:lle päivittäin vähämielisiä ketjuja joissa kerjäät sekä sääliä että huomiota, kieltäytyen kuitenkin kaikista tarjotuista neuvoista joita (vielä yksi murto-osa) jaksaa sinulle antaa. Ihminen on itse vastuussa omista teoista ja valinnoistaan. Elämä ei ole antanut sinulle täysiä kortteja terveyden suhteen, mitäs sitten! Monella on asiat vielä huonommin. Sinulla, kuten kenellä tahansa muullakin on kuitenkin paljon asioita joihin pystyt itse vaikuttamaan. Kuten vaikkapa se perhetilanne. Sitäpaitsi, jos et koe pystyväsi toimimaan lapsesi täysipainotteisena huoltajana (kertomuksesi mukaan kun miehesi ei osallistu taloudellisesti eikä muutenkaan auta), ota hyvä ihminen yhteyttä lastensuojeluviranomaisiin, perhetyöntekijään jne. Et voi ajatella että kaikilla on oikeus vanhemmuuteen, oli mielenterveyden tila mikä hyvänsä. Lapsellasi on myös oikeus normaaliin lapsuuteen, ja kertomuksistasi päätellen 6-v lapsen tuleva kesä lukittuna sisätiloissa heikkolahjaisen äitinsä kanssa ei kuullosta siltä mitä sen ikäisen kuuluisi tehdä (parhaassa tapauksessa ilman ravintoa jos asiat todella ovat niinkuin sanot)
Paikallinen diakonisi auttaa sinua varmasti eteenpäin.
RYHDISTÄYDY HYVÄ IHMINEN!
Kommentit (90)
Mutta olisiko lapsenvahti ehkä parempi ratkaisu, jos nyt sun vamman takia lapsi joutuu kärvistelemään kotipihalla koko kesän suunnilleen jokaisen päivän? Lapsenvahdin kanssa pääsisi menemään ja näin lapsen kesä ei olisi pilalla.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 15:22"]Olisi hyvä jos tämä ketju poistettaisiin koska tässä ap puhuu niin paljon valetta niinkuin moni muukin mikä ei pidä paikkaansa. Onko modeja paikalla jotka voisivat poistaa tämän?
[/quote]
Tuskin on mitään tarvetta poistaa kun loppujen lopuksi el voida edes tietää kenelle osoitettu, kun ei ole ketään nimellä ja kuvalla osoitettu.
Lisäksi tässä pohditut keskustelut voivat olla eri ihmistenkin kirjoittamia.
Onko tämä ap:n kuvailema tyyppi se sama, joka puhuu mikseristä? Kirjoitustyyli ainakin sopisi.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 13:10"]
JUURI NÄIN! Tuo hahmo ansaitsee jo oman liikanimen. Voisi olla Ikivalittaja, jos ei meillä jo olisi Ikis.
Alatisairas?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="04.06.2014 klo 17:00"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 13:10"]
JUURI NÄIN! Tuo hahmo ansaitsee jo oman liikanimen. Voisi olla Ikivalittaja, jos ei meillä jo olisi Ikis.
Alatisairas?
[/quote]
[/quote]
Taas on ihmettelyn aihetta kun adoptioon annettu lapsi jostain "kumman syystä haluaa penkoa kaiken esille"... Hohho, miksiköhän?!
Eri asia jos aloittaja olisi edes asiallisesti ilmaissut huolensa siitä että miten kertoa lapselle bioisän olevan rikollinen, mutta että pitikin kirjoittaa niin vastenmieliseen sävyyn koko paska..
(Ja ps - aiemmissa ketjuissa et ole kertonut ANTANEESI lasta adoptioon, vaan olet kertonut hänen tulleen huostaanotetuksi. Syytä et kuulemma tiedä, kun "ei ole annettu nähdä papereita")
Hau hau. Oletko löytänyt jo sen rikkaan miehen? Et vissiin ole plussalla saanut kovasta yrityksestä huolimatta tarpeeksi huomiota.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 13:47"]
Hau hau. Oletko löytänyt jo sen rikkaan miehen? Et vissiin ole plussalla saanut kovasta yrityksestä huolimatta tarpeeksi huomiota.
[/quote]
En ole jaksanut sitä hakea. Suurin osa paskaa tässäkin ketjussa taas mitä musta kirjoitetaan. En tajunnutkaan että asun korvessa kun asun 2,5km päässä kaupungin keskustassa yms. hassua että ihmisestä saa netissä monenlaista paskaa kirjoittaa.
Mutta valittaminenhan on hauskaa. Se on elämän suola. Itse en voi kuvitella mitään tympeämpää, kuin ihminen, joka aina väittää, että hänellä on kaikki hyvin. Valittajan seurassa kokee aina olevansa vertaisensa kanssa.
Täytyy myöntää, että jäin valittajan koukkuun. Aluksi uskoin häntä ja monen muun lailla yritin ehdottaa ja neuvoa erilaisia ratkaisuja taitojeni ja tietojeni mukaan. Sehän oli ihan toivotonta puuhaa sitten. :)
Erityisesti mulle on jäänyt mieleen hänen aikeensa ryhtyä omalla pikkupaikkakunnallaan yrittäjäksi, vaatekauppiaaksi, liikeideana isokokoiset naistenvaatteet. Myöhemmin oli R-kioskin avaaminen, franchise-yrittäjyys. Kuitenkin valittajan terveys olevinaan sitä luokkaa, ettei hän voi tehdä kuin keveitä toimistohommia muutaman tunnin päivässä.
Kolmen lapsen työssäkäyvänä, terveenä äitinä en voi kuin kadehtia valittajan energiaa!
Ikivalittaja taas vauhdissa parissa muussa ketjussa... Kun lukee noita juttuja niin tekisi mieli pamauttaa kuvitteellisella lekalla päähän
Kun se mun syöpäni ei ole keksitty vaan ihan oikeasti mulla on se ja mä saan päättää olla ottamatta hoitoa kun en sitä halua ja nro 45 kerroppa mun 2 muuta ketjua?
En ole 45, mutta nämä ketjut: http://www.vauva.fi/keskustelu/3995856/ketju/mitenkohan_mun_kay_torstaina
http://www.vauva.fi/keskustelu/3995222/ketju/mua_niin_vituttaa_tuo_yrittajamieheni
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 10:11"]Kun se mun syöpäni ei ole keksitty vaan ihan oikeasti mulla on se ja mä saan päättää olla ottamatta hoitoa kun en sitä halua ja nro 45 kerroppa mun 2 muuta ketjua?
[/quote]
Joo, sulla on syöpä mutta silti et ole iloinen että saat viettää "viimeisen kesäsi" lapsen kanssa.. Pyhä yksinkertaisuus. Etkö ymmärrä että tuollaiset puheet loukkaa muita ihmisiä
Ja nyt toisessa ketjussa ulisee että haluaisi harrastaa jne - aiemmissa julistanut olevansa niin sairas ettei pääse omaa pihaa pidemmälle ja sinnekkin vain apuvälineillä.
Mä en kestä!
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 10:18"]
Ja nyt toisessa ketjussa ulisee että haluaisi harrastaa jne - aiemmissa julistanut olevansa niin sairas ettei pääse omaa pihaa pidemmälle ja sinnekkin vain apuvälineillä.
Mä en kestä!
[/quote]
Taksilla voisin mennä vaikka esim työväenopiston kielikurssille ei siinä tarvitse kovin hyvin liikkua.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 10:18"]
Mä en kestä!
[/quote]
Taksilla voisin mennä vaikka esim työväenopiston kielikurssille ei siinä tarvitse kovin hyvin liikkua.
[/quote]
Taksilla kulkeminen ja taksirahan saaminen on vain tuntunut viime aikoina niin vaikelta.........
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 14:06"]
Ap:llä on ihan hyvä pointti! Ja hän puhuttelee heikkolahjaista ikivalittajaa kunnioittaen, kuin aikuista, suoraan. Hän ei kuitenkaan olen pilkallinen tai ilkeä.
On ihan turha saivarrella saako mieheltä taksirahaa vai ei, onko ikivalittaja kirjoittanut ja milloin, sitä vai tätä.
Valittaminen ja ininä on paljon helpompaa kuin itsenäinen elämänasenne, jossa "aikuisen oikeasti" alkaa muokata omaa elämäntilannettaan paremmaksi, jolloin ei tarvitsisi niin paljon enää valittaa. Jos on esim. liikkumista rajoittavia sairauksia, niin voi joko lopettaa liikkumisen tai rähjätä tk:n kanssa kunnes saa apuvälineitä. Se on ihan omassa valinnassa.
Jos on lapsen kanssa päivittäin pihalla (toivottavasti lapsella on siellä myös kavereita) voi ainakin kitkeä rikkaruohoja (kumarrella), tutkia puiden lehtiä (venytellä) ja samalla opettaa lapselle pieniä luonnonjuttuja (aivojumppa).
[/quote]
Niinhän mä teenkin. Olen hankkinut tk.sta apuvälineen ja tehdään me pihalla kaikenlaista.