Sinä palstan heikkolahjainen, kroonisesti sairas ikivalittaja!
Sanon tämän kaikella ystävällisyydellä (ja varmasti puhun monen muunkin palstailijan puolesta)
Hanki joko a)edunvalvoja b)henkilökohtainen avustaja c)terapiaa d)lapsenvahti e)avioero.
Luultavasti yhdistelmä noista edellä mainituista lienee se mitä tarvitset. Elämäsi ei muutu mihinkään siitä, että availet av:lle päivittäin vähämielisiä ketjuja joissa kerjäät sekä sääliä että huomiota, kieltäytyen kuitenkin kaikista tarjotuista neuvoista joita (vielä yksi murto-osa) jaksaa sinulle antaa. Ihminen on itse vastuussa omista teoista ja valinnoistaan. Elämä ei ole antanut sinulle täysiä kortteja terveyden suhteen, mitäs sitten! Monella on asiat vielä huonommin. Sinulla, kuten kenellä tahansa muullakin on kuitenkin paljon asioita joihin pystyt itse vaikuttamaan. Kuten vaikkapa se perhetilanne. Sitäpaitsi, jos et koe pystyväsi toimimaan lapsesi täysipainotteisena huoltajana (kertomuksesi mukaan kun miehesi ei osallistu taloudellisesti eikä muutenkaan auta), ota hyvä ihminen yhteyttä lastensuojeluviranomaisiin, perhetyöntekijään jne. Et voi ajatella että kaikilla on oikeus vanhemmuuteen, oli mielenterveyden tila mikä hyvänsä. Lapsellasi on myös oikeus normaaliin lapsuuteen, ja kertomuksistasi päätellen 6-v lapsen tuleva kesä lukittuna sisätiloissa heikkolahjaisen äitinsä kanssa ei kuullosta siltä mitä sen ikäisen kuuluisi tehdä (parhaassa tapauksessa ilman ravintoa jos asiat todella ovat niinkuin sanot)
Paikallinen diakonisi auttaa sinua varmasti eteenpäin.
RYHDISTÄYDY HYVÄ IHMINEN!
Kommentit (90)
Ja tämä syöpäkuolema tuli nyt osuvasti sen jälkeen vahvemmin esiin, kun ensin oli monessa ketjussa tappamassa itseään ja leikittelemässä itsemurhalla. Hänen ketjunsa ovat tosiaan älytöntä lietsomista ja uusia tietoja tipahtelee sattumalta aina kun tarina etenee. Jossain vaiheessa hän myös katoaa ketjuista, kun ei keksi enää mitään jankattavaa. Mä vähän luulen, että tämä on jonkun ajanvietettä, keksinyt maailman koukuttavimman trollin ja sille otollisen yleisön.
En tiedä, kenelle aloitus on suunnattu. Ajattelisin asian kuitenkin niin puolin, että kuluttaako ap sivustolla aivan liian paljon aikaa ja energiaa ja ehtii vielä pitää kirjaa joittenkin viesteistä. Tuon ajan voisi käyttää huomattavasti hyödyllisemminkin. Ei kai kukaan käy tällaisilla sivuilla päivittäin?
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 10:54"]
En tiedä, kenelle aloitus on suunnattu. Ajattelisin asian kuitenkin niin puolin, että kuluttaako ap sivustolla aivan liian paljon aikaa ja energiaa ja ehtii vielä pitää kirjaa joittenkin viesteistä. Tuon ajan voisi käyttää huomattavasti hyödyllisemminkin. Ei kai kukaan käy tällaisilla sivuilla päivittäin?
[/quote] Hahahahahahahaha! Täällä päivystää nimenomaan puoli Suomea koko ajan. Miten muuten täällä aina saadaan kaivettua kaikki juorut, murhaajat, tulevat sarjojen juonenkäänteet ja tulevat julkkisten avioerot etukäteen. Ja tulevat murhat ja salajuonet paljastetaan ennen aikojaan. Ukrainan kuviot täällä tiedettiin viikkoa ennen, Snowdenin olinpaikka, Sievisten avioero ja Kotikatu-sarjan lopettaminen olivat täältä lähtöisin. Äläkä unohda Sofia Ruusilan saliporttaria ja Tomi Björckin ravintolakohua. Täältä näin piiska viuhahti. AV:n mahti on kauhea!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 19:06"]
Mule tulee ihan mieleen muinaisen Onlinen Winkku.
[/quote]kukas se on?
Vierailija kirjoitti:
kenestä tässä puhuttiin?
Varmaammusta mutta vitut mä mitään apuja haje kummäätykkään valittaa. Minoon ryhdistäytyny kirjottamalla enemmä. Ni.
Ammattivalittajasta. Hän siis alkoi itse jonkin aikaa tämän ketjun jälkeen allekirjoittaa ketjunsa nimellä Ammattivalittaja.
Sittemmin hän on luopunut nikistä ja pitää muutenkin kirjoituksissaan matalampaa profiilia. Kirjoittaa silti yhä joka päivä, tekstit tunnistaa siitä, että niissä valitetaan milloin mistäkin asiasta.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 18:53"]
Aloittaja on kiusaaja-kusipää. Oikeasti, jos haluaa kiusaajaksi, kannattais olla valmis hoitamaan hommansa loppuun asti ja tappamaan uhrinsa eikä jättää niitä vuosikausiksi tai -kymmeniksi kitumaan. Mutta siihenhän noista luusereista ei tietenkään ole, mitään vastuuta EI voi omasta toiminnastaan ottaa.
Jos noin vähäpätöinen asia kuin jonkun nettikirjoitukset raivostuttaa noin pahasti, niin on kyllä jotain AIKA pahasti vialla omassa päässä. Omatunto vissiin kolkuttelee, mutta sitähän ei voi tunnustaa kun kaikki viat on aina muissa ihmisissä jotka ei ole sellaisia kuin pitäisi.
[/quote]
Olen tästä tapauksesta vähän eri mieltä. Tottakai monet käyttää nettiä ja tätä palstaa tunkiona, jonne purkaa pahaa mieltä ja huonoa tuulta. Toisten dissaaminen auttaa siihen kummasti, ikävä kyllä.
Mutta "heikkolahjaisen ammattivalittajan" ketjuissa on jotain aika vastenmielistä. Usko mua, olen koukussa niihin ja lukenut niitä paljon. Kun hän nyt sanoo sairastavansa imusolmukesyöpää ja prognoosi on kaksi vuotta, hän leikkii liian vakavilla asioilla vain saadakseen huomiota. Ensin hän sanoo kieltäytyvänsä hoidoista - draamaa, myötätuntoa, kannustusta! Sitten hän kertoo, että hänellä on lymfooma - vähän huono valinta, koska lymfooman ennuste voi olla aika hyväkin. OK, hän parantaa juoksuaan: hänen elämänsä on ollut aina ilotonta taistelua, miehellä ja lapsella on parempi olla ilman häntä - nyyhkettä ja viuluja.
Tämä on minusta vastenmielistä, koska siinä valittajan syöpäketjussa on keskustelijoina myös ihmisiä, joilla on oikeasti vaikea syöpä eikä paljonkaan, tai ei lainkaan toivoa. Tottakai hekin voivat olla feikkejä, mutta monet kirjoitukset tuntuvat niin vilpittömiltä, että en oikein usko siihen.
Jos valittaja haluaa inistä työ- ja opiskelumahdollisuuksien valottomuudesta, yrittäjämiehen työajoista, kesän kurjuudesta tms., niin OK. Mutta kun mennään kuoleman alueelle, ainakin minä suutun. Olen ap:n kanssa samaa mieltä, "heikkolahjaisen ..." on hankittava itselleen apua. Nyt hän on jo "kuoleman porteilla", minne hän menee seuraavaksi?
Millainen ihminen huvittelee syöpäkuolemalla?
40