Mua niin vituttaa tuo yrittäjämieheni.
Oli puheta että ottaisi oppisopimusopiskelijan heinäkuun lopussa että joskus voisi pitää lomaa ja olisi työkaveri niin se helpottaisi asioita. Nyt sitten meinaa senkin perua. Aivan kuten tämän talon remontistakaan ei koskaa tule mitään.
En vaan jaksa aina kesiäni viettää lapsen kanssa kaksin ja kaikkea vapaa-aikaa. Haluan erilaisen elämän jossa saan vaikka harrastaa iltaisin jotakin että pitää aina lasta vahtia. Tekisi niin kovasti mieli lähteä ja saisi itse hoitaa lapsen tai olla hoitamatta.
Kommentit (94)
"saisi itse hoitaa lapsen tai olla hoitamatta"
Jaa..miksi sinä sen lapsen teit?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 07:48"]
[/quote]
Siksi koska silloin se oli normaaleissa töissä en olisi tehnytkään lasta jos se olisi ollut yrittäjä.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 07:50"]
[/quote]
Siksi koska silloin se oli normaaleissa töissä en olisi tehnytkään lasta jos se olisi ollut yrittäjä.
[/quote] Niin että kun tulee vastoinkäymisiä, lapsi lempataan.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 07:52"]
[/quote]
[/quote]
Mä olen kuule vuosikausia hoitanut lasta, joka ainoan kesän yksin kun mies on aina töissä, usein 12 tunnin työpäiviä. Mä olen ollut iltaisin aina kotona harrastamatta mitään että joku on lapsen kanssa. Mä saan aina lapsen vinkumisiin vastata miksi muiden isät on kotona lomalla ja meidän isä vaan töissä tympisi se sinuakin.
Oppisopimuslaista ei saa jättää yksin...
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 07:58"]
Oppisopimuslaista ei saa jättää yksin...
[/quote]
Ottaisi sitten edes jonkun valmistuneen vaikka osa-aika töihin kun tuskin sillä on kokoaikaista varaa palkata. Kesäisin kuitenkin olisi kahden miehen hommat.
Hienosti on sinulla pullat uunissa.. Vaihtoehtona on siis lähteä lapsen kanssa tai ilman lasta ja jättää mies tai sitten että hän pitää teidän kanssa loman? Ja ai niin, tekee remontinkin vielä. Voisitko sinä tehdä jotakin? Jos teillä on siellä vain se yksi lapsi ja vapaata aikaa ilmeisesti toistaiseksi, niin miksi et tee jotakin hyödyllistä? Älä nyt ala urputtamaan, että sinun pitää olla lapsen kanssa ja että lapsi tarvitsee leikittäjää 24/7. Vai mitä meinasit sanoa syyksi, että sinä et voi remonttia jatkaa?
Ette mitä ilmeisemmin puhu miehen kanssa asioista mitään. Tuollaiset kesälomatuuraajat olisi pitänyt olla sovittuna jo muutama kuukausi sitten, ei kesäkuun alussa. Miksi et siis silloin jutellut enempää ja katsonut, että se asia edes etenee? Miehellä on varmasti töitä ja hyvä kun on, sitä rahaahan sinä siellä käytät. Puhu nyt kuitenkin alkuun miehen kanssa ja ennen puhumista mieti mitä haluaisit tehdä. Ei mitään epämääräistä märinää jostakin lomasta, vaan sanot selkeästi mitä haluaisit.
[/quote]
Jaa... Eikös se lapsi ole myös sen miehen tekemä ja yhtä lailla miehen lapsi ja miehen vastuulla. Kuka muka päätti, että äidin tehtävä on kantaa (imetysajan jälkeen) suurempaa vastuuta lapsesta ja perheestä kuin naisen? Mikä oikeus miehellä on tehdä jatkuvasti töitä, niin että vastuu kodista ja lapsista jää pääasiassa äideille? Tosi vanhanaikaista ajattelua.
Sympatiani ovat puolellasi ap.
T: uramiehen vaimo
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 07:55"]
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 07:52"]
[/quote]
[/quote]
Mä olen kuule vuosikausia hoitanut lasta, joka ainoan kesän yksin kun mies on aina töissä, usein 12 tunnin työpäiviä. Mä olen ollut iltaisin aina kotona harrastamatta mitään että joku on lapsen kanssa. Mä saan aina lapsen vinkumisiin vastata miksi muiden isät on kotona lomalla ja meidän isä vaan töissä tympisi se sinuakin.
[/quote] Eipä vaan tympisi. Olen kasvattanut lapseni 16v kokonaan yksin. Eli mies ei ole ollut paikalla edes yhtä päivää viikossa, ei edes yhtään iltaa tai kolmea tuntia päivässä. Sairaana ollessanikin olen hoitanut lapsen vaikka 39 asteen kuumessa, ruoan väänsin ja lasta viihdytin. Tiedän kyllä mitä vastuunottaminen on. Sinun rutinasi on minusta naurettava, olen pahoillani.
Ei oppisopimusopiskelija teitä auttaisi. Ei opiskelija ole vastuussa työpaikasta. Hän on vain opiskelija, ei työntekijä.
Mutta provohan tämä taas.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:01"]
[/quote]
Jaa... Eikös se lapsi ole myös sen miehen tekemä ja yhtä lailla miehen lapsi ja miehen vastuulla. Kuka muka päätti, että äidin tehtävä on kantaa (imetysajan jälkeen) suurempaa vastuuta lapsesta ja perheestä kuin naisen? Mikä oikeus miehellä on tehdä jatkuvasti töitä, niin että vastuu kodista ja lapsista jää pääasiassa äideille? Tosi vanhanaikaista ajattelua.
[/quote] Eli kuka sen lapsen hoitaa, kun isä on töissä?
Hienosti on sinulla pullat uunissa.. Vaihtoehtona on siis lähteä lapsen kanssa tai ilman lasta ja jättää mies tai sitten että hän pitää teidän kanssa loman? Ja ai niin, tekee remontinkin vielä. Voisitko sinä tehdä jotakin? Jos teillä on siellä vain se yksi lapsi ja vapaata aikaa ilmeisesti toistaiseksi, niin miksi et tee jotakin hyödyllistä? Älä nyt ala urputtamaan, että sinun pitää olla lapsen kanssa ja että lapsi tarvitsee leikittäjää 24/7. Vai mitä meinasit sanoa syyksi, että sinä et voi remonttia jatkaa?
Ette mitä ilmeisemmin puhu miehen kanssa asioista mitään. Tuollaiset kesälomatuuraajat olisi pitänyt olla sovittuna jo muutama kuukausi sitten, ei kesäkuun alussa. Miksi et siis silloin jutellut enempää ja katsonut, että se asia edes etenee? Miehellä on varmasti töitä ja hyvä kun on, sitä rahaahan sinä siellä käytät. Puhu nyt kuitenkin alkuun miehen kanssa ja ennen puhumista mieti mitä haluaisit tehdä. Ei mitään epämääräistä märinää jostakin lomasta, vaan sanot selkeästi mitä haluaisit.
[/quote]
En osaa remontoida mutta maksaisin kyllä remonttimiehen mutta se ei miehelle vaan sovi. Ja todella olen vuosikausia puhunut tuosta kesälomasta mutta ei mies sitä mitenkään koskaan muuta. Luulin että ottaisi edes osa-aikaisen työntekijän koska sille olisi tarvetta mutta eihän se ota ei se tee koskaan mitään mikä edistäisi sen yrittäjyyttä tai meidän elämää. On näistä satoja keroja puhuttu.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:02"]
Ei oppisopimusopiskelija teitä auttaisi. Ei opiskelija ole vastuussa työpaikasta. Hän on vain opiskelija, ei työntekijä.
Mutta provohan tämä taas.
[/quote]
Ei ole provo. Ottaisi sitten valmistuneen osa-aikaisen työntekijän on niitäkin tarjolla.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:02"]
Eipä vaan tympisi. Olen kasvattanut lapseni 16v kokonaan yksin. Eli mies ei ole ollut paikalla edes yhtä päivää viikossa, ei edes yhtään iltaa tai kolmea tuntia päivässä. Sairaana ollessanikin olen hoitanut lapsen vaikka 39 asteen kuumessa, ruoan väänsin ja lasta viihdytin. Tiedän kyllä mitä vastuunottaminen on. Sinun rutinasi on minusta naurettava, olen pahoillani.
[/quote]
Mitäs suostuit? Aika turha tulla tänne marttyyrin kruunua kiillottamaan sanon minä. Se että sinä halusit/olit valmis uhraamaan koko elämäsi siksi, että miehesi saa toteuttaa omia urahaaveitaan tms. ei tarkoita sitä, että se olisi jotenkin "hienoa" tai tavoiteltava tila parisuhteessa. Pelkkä isän läsnäolon puute lapsille aiheuttaa psyykkisiä häiriöitä lapsen kehitykseen. Mutta ehkä olitkin kontrollifriikki ja olitkin oikeastaan tyytyväinen siitä, että mies "pysyy poissa" sinun kentältäsi ja saat itse yksin päättää lähestulkoon kaikesta kotiin ja lasten kasvatukseen liittyvästä mattojen väristä harrastuksiin asti. Ja tuntea olevasi, ah niin paljon parempi ihminen (kuin nuo muut naiset/äidit), kun sinä ainakin olet laittanut lapset ykköseksi elämässäsi. Onnea valitsemallasia tiellä sinne norsunluutorniin. Mutta ota huomioon, että kaikki eivät halua elää kuten sinä elit eikä sinun valintasi ole niin puhtoisen kaunis, kuin ehkä haluaisit sen nähdä.
Toki jos jostain syystä olit menettänyt puolisosi ja siitä syystä olit yh, ymmärrän vaiheutesi, mutta se ei silti tee siitä tavoiteltavaa elämäntapaa.
Eikä se ole hyväksi parisuhteellekkaan. Mietityttää kuinka usein teillä noina vuosina ja sen jälkeenkin on ollut seksiä...
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:03"]
[/quote]
[/quote]
Päiväkoti ja sitten isi tulee hoidosta hakemaan inhimilliseen aikaan.
Uramiehen vaimo kirjoitti vastaukset 16 ja 17. Ei siis ap.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:12"]
[/quote]
[/quote]
[/quote] Me keskustellaan tässä ap:n elämästä, ei sinun. Vai ehdotatko nyt ap:lle että laita lapsi päiväkotiin?
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 08:12"]
[/quote]
[/quote]
[/quote] Vaikka ap on kotona??
Yrittäjät on just tuollaisia,ei ole lomia eikä juuri muuta elämää kuin se stanan yritys :(