Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavanomaisesta elämäntyylistäni on tullut "statussymboli"

Vierailija
27.04.2014 |

http://www.hs.fi/raha/Mit%C3%A4+ovat+2010-luvun+statussymbolit/a1398399828178?jako=54eee18d16e1ee2f37f5044b16c18104&cmp=twitter&sivu=1

Olen aina syönyt puhtaista raaka-aineista valmistettua terveellistä ruokaa, luomua.

Käytännöllisesti katsoen olen perinyt irtaimistoni sänkyäni lukuunottamatta. Mielestäni huonekaluliikkeistä on ollut jo 20 vuotta vaikeaa löytää laatua. Olen aina ihmetellyt ihmisten hinkua haalia kotiinsa kaikki uutena kun vanhatkin tavarat ovat hyvännäköisiä ja usein kestävämpiä kuin uudet. Kestämätöntä kalustelevyhöttöä suurin osa. Mihin tarvitaan kalliita ja oudonnäköisiä dedign-valaisimia, kun vanhat lamput ajavat saman asian?

Mihin tarvitsen ultramodernin älypuhelimen, kun vanha 3330 Nokian puhelin toimii hyvin ja vuoden 2003 läppärillä pääsee vielä nettiin?

Karjalanpaisti, maitopottu ja lappapuuro ovat normaalia arkiruokaani.

Hirveää, että tavallisestä elämästäni on tehty "statussymboli". 10 vuoden päästä tämä ei ole varmaankaan enää statussymboli, joten se on sitten vain taas tavallista elämääni.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä muoti- ilmiöitä, missä kaikki vanha on in tulee ja menee. Nyt sinä tapoinesi olet ajan hermoilla, muut vain rupevat muodin takia harrastamaan elämäntyyliäsi.

Päivitteletkö asiaa tosissasi vai tunnetko pientä ylpeyden pistosta?

Vierailija
2/6 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen ainakin pientä ärtymystä. Olen "aina" elänyt näin ja enintään joskus saanut silmien pyörittelyä vanhoista huonekaluistani, kun olisi aina vaan pitänyt ostaa uutta.

Nyt sitten saankin kuulla olevani vain trendikäs ja senkin teen väärin, hiilijalanjälki on jossain kohtaa liian suuri, syön väärää ruokaa jne ja sitä kautta en ole "aito" tämän elämäntyylin harjoittaja.

Puren hammasta ja odotan, että ilmiö menee ohi.

Ei Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se outoa yhtäkkiä elää muodin aallonharjalla, kun ei ole sitä 35 vuoteen tehnyt. Mutta kerranpa näinkin. Hetken huumaa. Kohta taas olen entinen epämuodikas itseni ja viittaan kintaalla nykykotkotuksille.

Ap

Vierailija
4/6 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko olevasi jotenkin muita parempi, kun et piittaa "muodista"? Varmaan luulet, kun vaivaudut täälläkin asiaa kauhistelemaan.

Vierailija
5/6 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 12:12"]

Luuletko olevasi jotenkin muita parempi, kun et piittaa "muodista"? Varmaan luulet, kun vaivaudut täälläkin asiaa kauhistelemaan.

[/quote]

En nyt sentään, mutta mielestäni nykyinen kulutushysteria on aivan mitoitettua. Tavallisen ihmiset haalivat materiaa ympärilleen. Kaikilla pitäisi olla hieno ja näyttävä eläntyyli, jota voi esitellä blogissa jne. Mun mielestä tuollainen elämäntapa on kestämätöntä.

Ap

Vierailija
6/6 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa, että just tilliliha on statussymboli. Sehän on niin pahaa, ettei sitä voi syödä kukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän