Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurja kesä tulossa.

Vierailija
25.05.2014 |

Mies koko kesän töissä ja mä kaksin tuon uhmaikäisen lapsen kanssa kotona, ei yhtään ole hyvä fiilis.

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten kannattaa vain tyytyä osaansa, jos kotoa ei pääse pois kuin ukon kantamana. Liikuntavammaiselle kuitenkin myönnetään vähintään 18 matkaa kuukaudessa inva-taksimatkoja, niin kyllä niillä jonkun verran liikkuu. Elämä on.

Vierailija
62/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on se 6-vuotiaan uhma, joka pilaa kesän, mutta se pelastuisi, jos vain mies tekisi normaalia työpäivää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 10:52"]

No sitten kannattaa vain tyytyä osaansa, jos kotoa ei pääse pois kuin ukon kantamana. Liikuntavammaiselle kuitenkin myönnetään vähintään 18 matkaa kuukaudessa inva-taksimatkoja, niin kyllä niillä jonkun verran liikkuu. Elämä on.

[/quote]

Joo niin myönnetään mutta mun huonon kunnon takia ei niin vaan liikuta lapsen kanssa että valitettavasti kesä menee kotona.

Vierailija
64/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Samalla mua vähän ihmetyttää, ettet keksi mitään omaa iloa kesästä. Oletko noin riippuvainen miehestäsi?  Kolmen lapsen äitinä tiedän, ettei lapsi kilju uhmakohtauksiaan 24/7 ja että se uhmis loppuu aina. 

Kun lapsi menee illalla nukkumaan otat hyvän kirjan ja menet valoisaan kesäyöhön lukemaan parvekkeelle, kuistille, terassille tai pihalle. Ihmettelet myöhäisillan valoa ja kuuntelet mustarastaita. 

Käytte torilla lapsen kanssa (jos saa uhmakohtauksen, niin saa. Sellaista sattuu), ostatte pottuja ja vihanneksia, savukalaa ja menette kotiin herkuttelemaan. Teet miehelle hyvää iltapalaa odottamaan. 

Retkeilette lähimmässä metsässä tai rannalla (lapselle uimaliivit!). 

Käytte tapaamassa kavereita tai omaisia tai kutsutte heitä kylään. 

Jos kesä on sulle kaikin puolin vastenmielinen vuodenaika, niin koita olla kärsivällinen. Kohta on taas 6 kk pimeää ja kylmää. 

Vierailija
65/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 10:54"]

Millainen on se 6-vuotiaan uhma, joka pilaa kesän, mutta se pelastuisi, jos vain mies tekisi normaalia työpäivää?

[/quote]

oletkohan hieman masentunut?

Ota yhteyttä kuntaan/kaupunkiin ja kysele saisitteko jotain muuta apua. Esim. lapselle kerta viikkoon jotain kerhotoimintaa, teille kotiin esim. perhetyöntekijää jne. Olisihan tuo nyt lapsenkin edun mukaista.

Vierailija
66/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 10:55"]

Otan osaa. Samalla mua vähän ihmetyttää, ettet keksi mitään omaa iloa kesästä. Oletko noin riippuvainen miehestäsi?  Kolmen lapsen äitinä tiedän, ettei lapsi kilju uhmakohtauksiaan 24/7 ja että se uhmis loppuu aina. 

Kun lapsi menee illalla nukkumaan otat hyvän kirjan ja menet valoisaan kesäyöhön lukemaan parvekkeelle, kuistille, terassille tai pihalle. Ihmettelet myöhäisillan valoa ja kuuntelet mustarastaita. 

Käytte torilla lapsen kanssa (jos saa uhmakohtauksen, niin saa. Sellaista sattuu), ostatte pottuja ja vihanneksia, savukalaa ja menette kotiin herkuttelemaan. Teet miehelle hyvää iltapalaa odottamaan. 

Retkeilette lähimmässä metsässä tai rannalla (lapselle uimaliivit!). 

Käytte tapaamassa kavereita tai omaisia tai kutsutte heitä kylään. 

Jos kesä on sulle kaikin puolin vastenmielinen vuodenaika, niin koita olla kärsivällinen. Kohta on taas 6 kk pimeää ja kylmää. 

[/quote]

ohis. lue koko ketju, jooko.

Vierailija
67/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro.lle 19 en ole masentunut ja kyllä mä pärjään yksin tuon lapsen kanssa tehdään jotain huvipuisto yms reissuja sitten viikonloppuisin. Kesät olleet tällaisia jo 4v ettei miehellä ole ollut yhtään lomaa vain joulun aikaan n 2 viikkoa niin jotenkin sitä kaipaa että joskus tulisi kesä että saisimme olla koko perhe yhdessä edes 2 viikkoa lomalla.

Vierailija
68/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä itsesi kuntoon, 6v. kanssa voi pelata ulkona, pyöräillä - mitä vaan! Mä olen lasten kanssa yksin, uus duuni, ei siis kesälomaa (lapset sitte lomalla isälleen), ja silti on mahtavaa, että on kesä, lämmintä, helppo ulkoilla ja retkeillä vapaapäivinä. Lapset 5v. ja 6v. eli sitä uhmaa ja tappeluakin riittää, muttei me silti kökötetä koko kesää kotona.

Vierailija
69/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 10:52"]

[/quote]

Joo niin myönnetään mutta mun huonon kunnon takia ei niin vaan liikuta lapsen kanssa että valitettavasti kesä menee kotona.

[/quote]

Millä tavalla kuntosi on huono? Onko liikuntavammasi niin paha, että et pysty huolehtimaan lapsesta reissujen ajan?

Vierailija
70/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:12"]

Pistä itsesi kuntoon, 6v. kanssa voi pelata ulkona, pyöräillä - mitä vaan! Mä olen lasten kanssa yksin, uus duuni, ei siis kesälomaa (lapset sitte lomalla isälleen), ja silti on mahtavaa, että on kesä, lämmintä, helppo ulkoilla ja retkeillä vapaapäivinä. Lapset 5v. ja 6v. eli sitä uhmaa ja tappeluakin riittää, muttei me silti kökötetä koko kesää kotona.

[/quote]

Ei nuo mun krooniset sairaudet valitettavasti tule ikinä paranemaan ei niille lääkärit mitään voi.

Vierailija
71/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vanhemman asenteessa vikaa on jos sanoo että 6- vuotiaalla on uhma.

Vierailija
72/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 10:52"]

[/quote]

[/quote]

Millä tavalla kuntosi on huono? Onko liikuntavammasi niin paha, että et pysty huolehtimaan lapsesta reissujen ajan?

[/quote]

Menierin taudin huimaus estää pahiten, on myös liikuntavammaa ja sydänvikaa ja paljon muutakin esim reumaa.

Vierailija
73/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:17"]

[/quote]

Kyllä vaan tuolla lapsella on uhma eikä se minusta erikoista ole tuossa iässä normaalia että on uhma.

Vierailija
74/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle tosiaan soisi muutakin kuin harmaana myttynö mököttävän äidin, jonka mielestö kaikki on pilalla, kun isä painaa duunia kahden edestä ja on kesä ja kaikkea muuta paskaa. Kesäleirille, mummolaan tms.

Vierailija
75/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:20"]

Lapselle tosiaan soisi muutakin kuin harmaana myttynö mököttävän äidin, jonka mielestö kaikki on pilalla, kun isä painaa duunia kahden edestä ja on kesä ja kaikkea muuta paskaa. Kesäleirille, mummolaan tms.

[/quote]

Mummo ei jaksa pitää kuin muutaman tunnin eikä tuon ikäiselle ole täällä ainakaan leirejä ne ovat 7v ylöspäin.

Vierailija
76/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:17"]

[/quote]

Kyllä vaan tuolla lapsella on uhma eikä se minusta erikoista ole tuossa iässä normaalia että on uhma.

[/quote]

Jos elämänpiirinne on hyvin kapea, eli olette lähinnä vain kotosalla, tämä voi aiheuttaa lapsella turhautumista. Se voi vaikuttaa uhmalta. Miten päivänne sujuvat kaksistaan? Kuinka paljon ulkoilette? Mitä asioita teette sisällä?

Vierailija
77/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:17"]

[/quote]

[/quote]

Jos elämänpiirinne on hyvin kapea, eli olette lähinnä vain kotosalla, tämä voi aiheuttaa lapsella turhautumista. Se voi vaikuttaa uhmalta. Miten päivänne sujuvat kaksistaan? Kuinka paljon ulkoilette? Mitä asioita teette sisällä?

Vierailija
78/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:24"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Normaalistihan lapsi on 15 pv/kk päiväkodissa mutta kesäsin hänellä on 2,5kk loma koska päiväkoti on kesän kiinni ja varahoitoon pääsee vaan työssäkäyvien lapset. Me ulkoilemme vähintään 2 kertaa päivässä usein enemmänkin,potkimme palloa,lapsi hyppi trampoliinilla,leikkii hiekkaleikkejä,ajelee polkupyörällä,kerää perhosia,bongaa lintuja tms kyllä meillä toimintaa on paljon päivisin. Sadepäivisin luemme,maalaamme vesiväreillä,pelailemme tms.

Vierailija
79/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksin, mies jätti. Sellainen kesä minulla! :(  Älkää valittako pienistä!

Vierailija
80/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:20"]

[/quote]

Mummo ei jaksa pitää kuin muutaman tunnin eikä tuon ikäiselle ole täällä ainakaan leirejä ne ovat 7v ylöspäin.

[/quote]

Miksi joku alapeukutti tätä? onko se minun vikani ettei mummo jaksa ja että leirit on 7v ylöspäin? kaikki kerhotkin loppuu kesäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan