Kurja kesä tulossa.
Mies koko kesän töissä ja mä kaksin tuon uhmaikäisen lapsen kanssa kotona, ei yhtään ole hyvä fiilis.
Kommentit (140)
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 12:54"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 12:39"]
Turha yrittää auttaa tai neuvoa koska ap on "ammattivalittaja" jonka elämä on aina kurjaa syystä tai toisesta ja saamattomuus ja itsesääli suurimmat viat.
Sääli vaan kun lapsi joutuu kitumaan koko kesän "heikkolahjaisen" äitinsä kanssa joka ei halua edes kyetä mihinkään muuhun kuin valittamiseen. Ap on surkean kesänsä ansainnut koska ei edes yritä tehdä mitään elämänsä muuttamiseen mutta lapsen takia toivon että ap nostaa pepun penkistä.
[/quote]
Etkö lukenut että me touhuamme paljonkin vaikka olemme kotona, ulkoillemmekin useamman kerran päivässä ja puistoillaan yms ja meillä on iso piha missä voi kaikenlaisia pelejä pelata.
[/quote]Usko pois, lapsellasi ei ole kurja kesä jos annat hänen itsensä päättää millaiseksi sen tuntee. Luettelit vaikka mitä pientä puuhaa, anna lapsesi nauttia kesästä sellaisena kuin se on.
Älä siirrä asennettasi lapseesi.
[/quote]
En siirräkkään, lapsi vaan tykkäisi jatkuvasti olla menossa jonnekkin. Kuten huvipuistoihin,eläintarhoihin yms ja ne jää yleensä aina vain pariin kertaan kesässä.
Nyt on vasta toukokuu ja ap on jo ennakkoon päättänyt että koko kesästä tulee kurja. Hitto mikä asenne, tolla se kesä kyllä taatusti tuleekin olemaan aivan hanurista.
Tuollaisissa tapauksissa vanhempien pitää hankkia joku lapsenlikka joka poistuu lapsen kanssa kodin ulkopuolelle. Ei lasta voi rangaista vanhempien sairauksista.
Ei teidän tarvitse kotona homehtua. Itse aion 3 vuotiaani kanssa ulkoilla paljon, käydä uimassa jne. Kyllä tekemistä riittää. Pyydä joku kaveri mukaan ulos, aikuiset voi juoda pihalla kahvia ja jutella ja lapsi leikkiä vieressä hiekkalaatikolla.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 12:54"]Usko pois, lapsellasi ei ole kurja kesä jos annat hänen itsensä päättää millaiseksi sen tuntee. Luettelit vaikka mitä pientä puuhaa, anna lapsesi nauttia kesästä sellaisena kuin se on.
[/quote]
En siirräkkään, lapsi vaan tykkäisi jatkuvasti olla menossa jonnekkin. Kuten huvipuistoihin,eläintarhoihin yms ja ne jää yleensä aina vain pariin kertaan kesässä.
[/quote]Lapset nyt sanovat tahtovansa vaikka mitä, tottakai kaikkea kivaa olisi kiva tehdä ihan loputtomiin. Voit puhua ihan avoimesti lapsellesi siitä mitkä asiat ovat realistisia toteutettavaksi tänä kesänä.
Yksi tärkeimpiä opetuksia mitä vanhempi lapselleen voi antaa on suhtautuminen pettymyksiin. Hänellä on elämässään edessä vielä paljon suurempiakin asioita kuin kesä 2014.
Omalla esimerkilläsi voit opettaa häntä nauttimaan elämästä sellaisena kuin se on, hyväksymään nykyhetken ja pyrkimään kohti tavoitteitaan.
Palsta haluaa nyt taas ymmärtää mut väärin. Kyllä lapsi pärjää ja tykkää olla kotona ja 2-3 huvipuistoreissua tehdään. Haluaisin vain lomailla edes 2 viikkoa koko perheenä mutta ymmärrän ettei se ole mahdollista.
Hyvä kun ymmärrät. Nyt sitten loppuu se kitinä.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 14:04"]
http://sixpack6pack.blogspot.fi/
[/quote]
Miksi tuollaisen tähän linkitit? en aio pudottaa painoa.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 14:06"]
[/quote]
[/quote]"Lihavuuden aiheuttamia sairauksia ovat esimerkiksi tyypin 2 diabetes, heikentynyt glukoosinsieto, metabolinen oireyhtymä ja rasvamaksa. Lihavuuteen liittyvät usein häiriintyneet veren rasva-arvot. Tämä tarkoittaa sitä, että hyvän HDL-kolesterolin pitoisuus on pieni ja triglyseridien pitoisuus suuri.
Lihavuus lisää myös sydän- ja verisuonitautien riskiä. Se kohottaa usein verenpainetta, aiheuttaa sepelvaltimotautia sekä lisää aivoinfarktin ja -verenvuodon vaaraa. Ylipainoista vaivaavat usein myös uniapnea, kihti, polven nivelrikko, sappikivet ja astma. Lihavuuteen liittyvät myös eräät syövän muodot, kuten rintasyöpä, kohdunrungon syöpä, paksusuolen syöpä ja munuaissyöpä. Laihduttaminen vähentää huomattavasti sydän- ja verisuonitautien vaaratekijöitä sekä parantaa sokeriaineenvaihduntaa. Riittävä laihtuminen voi vähentää erilaisten lääkitysten tarvetta. "
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 14:06"]
[/quote]
[/quote]"Lihavuuden aiheuttamia sairauksia ovat esimerkiksi tyypin 2 diabetes, heikentynyt glukoosinsieto, metabolinen oireyhtymä ja rasvamaksa. Lihavuuteen liittyvät usein häiriintyneet veren rasva-arvot. Tämä tarkoittaa sitä, että hyvän HDL-kolesterolin pitoisuus on pieni ja triglyseridien pitoisuus suuri.
Lihavuus lisää myös sydän- ja verisuonitautien riskiä. Se kohottaa usein verenpainetta, aiheuttaa sepelvaltimotautia sekä lisää aivoinfarktin ja -verenvuodon vaaraa. Ylipainoista vaivaavat usein myös uniapnea, kihti, polven nivelrikko, sappikivet ja astma. Lihavuuteen liittyvät myös eräät syövän muodot, kuten rintasyöpä, kohdunrungon syöpä, paksusuolen syöpä ja munuaissyöpä. Laihduttaminen vähentää huomattavasti sydän- ja verisuonitautien vaaratekijöitä sekä parantaa sokeriaineenvaihduntaa. Riittävä laihtuminen voi vähentää erilaisten lääkitysten tarvetta. "
[/quote]
Luuletko etten tiedä noita asioita jokainen lihavahan nuo tietää.
Toki ymmärrän että haluat viettää yhteistä lomaa, niin haluaa varmaan jokainen. Se ei silti tarkoita että kesä on tylsä.
Minulla on koululaisen kanssa yksi päivä yhteistä lomaa ja miehen kanssa ei päivääkään. Joo, ottaa päähä toki, mutta ei se kesä silti ole tylsä. Nytkin haluaisin viettää perheen kesken aikaa ja viikonloppua mutta mies töissä. Lapsen kanssa käytiin kaupoilla ja lapsi meni hakemaan kaveria ulis. Nyt istun yksin terassilla ja kohta menen tonkimaan kukkapenkkiä. Nautin vaikka yksin olenkin.
Asennetta kehiin hyvä ap.
Olisipa minulla aloittajan huolet. Oma tilanteeni on paljon pahempi.
[/quote]
Etkö lukenut että me touhuamme paljonkin vaikka olemme kotona, ulkoillemmekin useamman kerran päivässä ja puistoillaan yms ja meillä on iso piha missä voi kaikenlaisia pelejä pelata.
[/quote]
Miksi avasit tämän ketjun sitten?
Saat olla kauniissa kesäsäässä ulkona lapsesi kanssa. Jos et itse pysty lähtemään lapsen kanssa kotipihan ulkopuolelle, pyydä lapsen kavereiden vanhemmilta apua, että he ottavat sinun lapsesi mukaan rannalle, metsään jne.
Illalla lueskelet, katsot leffoja, nautit viilenevästä illasta. Mikä tässä nyt mättää???!!!
mun serkun kanssa on aina sama juttu. Hänen 2 lastaan ovat hyvin kilttejä ja tottelevat kaikessa. He tekevät vaikka mitä yksin. Serkku opettaja, minä avustaja, eli pitkät lomat kummallakin.
Minun kohta 6 v lapseni ei tottele yhtään, ei siis yhtään, karkailee päättömästi. Sana laitetaan jäähylle ei toimi, koska lapsi ei ole siinä sekuntiakaan. Tarhassa hän sai yhden hoitajan vaihtamaan ryhmää, koska on niin haastava. Meillä joka ikinen kesä on ihan helvettiä. Miehellä on 3 viikkoa kesälomaa, nyt niin että vikat viikot ollaan yhdessä. Ekoina vuosina pidin lasta koko kesän kotona, nyt en enää viitsi. Hoitajat ovat sanoneet minun pitää ottaa lapsi pois, kerroin minulla on myös oikeus kesälomaan ja jos olen lapseni kanssa kaksin, kummallakin menee hermot.
Joten lapsi saa olla ihan sinne heinäkuun loppuun asti tarhassa ja itse nautin kesälomasta. Aion tietenkin pitää vapaapäiviä lapsella ja aion hakea aikaisemmin. Viime kesänä toimi just hyvin että vietettiin perjantaisin yhdessä. Jos perjantaina meni huonosti , paljon tappeluita, karkailuja, ilmoitin seuraavana perjantaina hän saa mennä tarhaan, koska en katsele moista.
Viikonloput menee hyvin, kolmisin ei ole ongelmaa, ongelma on vain kun olen kaksin lapseni kanssa.
Uskon että tarhassakin jollain asteella ymmärtävät minua, vaikka tietenkin itse haluavat että haluavat päästä eroon lapsestani.
Eikö tällä tyypillä pitänyt alkaa työ puhelinmyyjänä? Vähän aikaa sitten oli ketju, jossa iloitsi siitä, ettei tarvitse viettää koko kesää lapsensa kanssa.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 14:36"]
[/quote]
[/quote]
Miksi avasit tämän ketjun sitten?
Saat olla kauniissa kesäsäässä ulkona lapsesi kanssa. Jos et itse pysty lähtemään lapsen kanssa kotipihan ulkopuolelle, pyydä lapsen kavereiden vanhemmilta apua, että he ottavat sinun lapsesi mukaan rannalle, metsään jne.
Illalla lueskelet, katsot leffoja, nautit viilenevästä illasta. Mikä tässä nyt mättää???!!!
[/quote]
Lapsella ei paljoa kavereita ole ja ne pari perhettä mitä on niin toinen lähtee kuukaudeksi ulkomaille ja toinen pariksi kuukaudeksi lappiin että täälläpäin aika harva viettää kesän kotona, kaikilla tuntuu olevan aika pitkät lomat perheidensä kanssa ja reissailevat muualla.
Eikös se lapsi tehty miehen toiveesta ja päävastuu lapsesta hänellä? Silti ilman lomia painaa töitä? En oikein ymmärrä...
Turha yrittää auttaa tai neuvoa koska ap on "ammattivalittaja" jonka elämä on aina kurjaa syystä tai toisesta ja saamattomuus ja itsesääli suurimmat viat.
Sääli vaan kun lapsi joutuu kitumaan koko kesän "heikkolahjaisen" äitinsä kanssa joka ei halua edes kyetä mihinkään muuhun kuin valittamiseen. Ap on surkean kesänsä ansainnut koska ei edes yritä tehdä mitään elämänsä muuttamiseen mutta lapsen takia toivon että ap nostaa pepun penkistä.
[/quote]
[/quote]Usko pois, lapsellasi ei ole kurja kesä jos annat hänen itsensä päättää millaiseksi sen tuntee. Luettelit vaikka mitä pientä puuhaa, anna lapsesi nauttia kesästä sellaisena kuin se on.