Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurja kesä tulossa.

Vierailija
25.05.2014 |

Mies koko kesän töissä ja mä kaksin tuon uhmaikäisen lapsen kanssa kotona, ei yhtään ole hyvä fiilis.

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en odota mitään niin paljon, kuin tämän elämän loppumista. Mä vihaan mun elämään.

Vierailija
42/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus tuota märinää. Maailmassa on kuule aika paljon ihmisiä, joilla menee kurjasti, mutta silti yrittävät muuttaa tilannetta ja pyrkiä eteenpäin elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 18:52"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 18:51"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 18:37"]

Mikä sairaus sut vie kuolemaan? :(

[/quote]

Lymfooma.

[/quote]Älä viitsi pelleillä/hakea sääliä vakavalla asialla. Mulla meni maku enkä aio enää yhtäkään aloittamaasi ketjua avata saati kommentoida. Mikään mitä olet tähän asti kirjoittanut ei viittaa kuolemanvakavaan sairauteen. Mikäli sinulla sellainen olisi niin varmasti osaisit arvostaa esim. kesää lapsesi kanssa!

[/quote]

En minä pelleile. Mulla on ollut vuosia sjögrenin syndrooma ja melkein 50% jotka sitä sairastaa tulee tämä lymfooma.

[/quote]  

Miksi et sitten pyri nauttimaan siitä ajasta, jonka lapsesi kanssa vielä saat viettää?  Mikä sinulle tuollaisessa tilanteessa on arvokkaampaa kuin mahdollisuus olla täysipainoisesti lapsesi kanssa edes kokonainen kesä vapaudesta ja yhdessä olosta nauttien? Itse sinun asemessasi surisin elämäni lyhyyttä, en sitä että edessä on kaunis ja ihana kesä lapseni kanssa!

[/quote]

mun mielestä sä olet jäävi sanomaan ap:lle näin, jos itse olet terve ja elämäsi voimissa. Kaikille, ihan kaikille, ideaali tilanne on tietenkin nauttia omasta lapsestaan. Kaikilla meillä on ollut näitä mielikuvia tulevasta lapsiperhe-elämästä, jäätelöistä, mansikoista, uimarannasta ja miehestä, joka töistä tullessaan telmii lasten kanssa tyynysotaa ja rakentaa legoja...

mutta haloo, jos olet niin sairas ja kivulias ettet jaksa elää sitä onnea! Ap mitä ilmeisemmin on. Ja miehensä ei voi tai osaa myötäelää. Sulla on hirveän romanttinen käsitys että kuolemansairas ihminen haluaisi nauttia täysillä ajasta, mikä on jäljellä. Mutta ihan tosissaan sairas ihminen ei jaksa nauttia eikä varsinkaan järjestää nautintoja energiselle pikkulapselle. Ei jaksa, vaikka haluaisi. Sairas ihminen myös ihan oikeutetusti käpertyy omaan itseensä päin, koska kivut ja pelot vievät voimat, ei ole voimia suuntautua maailmaan päin...

mutta tietenkin jos ap on joku provoilija, joka keksii tämmöistä, sitten hän kenties voisi kävellä peilin eteen ja miettiä, onko järkeä pilailla vakavalla aiheella. Mutta uskoisin että hän on todellinen ihminen, joka on todella yksin väsymyksensä, kipujensa ja tunteidensa kanssa.

Vierailija
44/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 10:32"]

Mies koko kesän töissä ja mä kaksin tuon uhmaikäisen lapsen kanssa kotona, ei yhtään ole hyvä fiilis.

[/quote]

Minullakin kurja kesä tulossa. Samana päivänä kun minulla alkaa loma, niin isäni syöpä leikataan ja äitini omaishoitaja on pois pelistä. Kesäloma menee siis läheisistä huolehtiessa ja stressatessa ja tämä kesäloma jää siis kokonaan väliin.

Olisin niin onnellinen, jos ohjelmassa ei olisi mitään muuta kuin omien lasten kanssa olemista.

Vierailija
45/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vannoin, etten enää osallistu valittajan ketjuihin, niin rupesin vähän miettimään ... 

Kun taloudellisia resursseja kerran on, on mun mielestä aika outoa että ap:n mies ei pidä lomaa kun vaimon elinajanodote on lyhyt. Tietysti, ap:n kuvauksissa omasta elämästään on monta muutakin outoa asiaa, enkä usko kaikkia hänen tautejaan. Imusolmukesyöpä on "nuorten ihmisten syöpä", paljon vakavampi nuorilla potilailla kuin keski-ikäisillä tai vanhemmilla. Mikäköhän hoito ap:llä on? Miten lapsen hoito on järjestetty syöpähoitojen aikana? 

Jos ap vain dramatisoi ja hakee viihdettä vakavilla sairauksilla, se on mielestäni todella törkeää. Paras ystäväni kuoli syöpään pari vuotta sitten. Alusta asti oli selvää, ettei toivoa ole. Siitä huolimatta hän joutui kärsimään neljä vuotta. Kaksi nuorta teinityttöä jäi ilman äitiä ja mies ilman elämänkumppania. Kävimme ystävien kanssa "vuorovedolla" perhettä auttamassa. Ystäväni kärsi, pelkäsi, mutta piti elämästä kiinni koko ajan. Tottakai hän valitti, itki, sääli itseään (syytä oli!), mutta myös vitsaili, nautti elämästä, pohti elämää ja kuolemaa perheensä ja meidän ystävien kanssa. 

Kaipaan ystävääni joka päivä. Jos ap vain huvittelee jatkuvalla nillittämisellään, hän on moraaliton. 

18

Vierailija
46/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi teitte lapsen?

Vierailija
47/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 10:33"]

MIksi teitte lapsen?

[/quote]

Miehen työ oli silloin erilaista ei ollut yrittäjä, kaikki ei vaan mennyt suunnitellulla tavalla.

Vierailija
48/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se mies käy kesän aikana ollenkaan kotona?

Valitettavasti se uhma kuuluu myös siihen koko pakettiin. Kaikilla lapsilla sitä ei tule, mutta siihenkin pitää varautua. Ei kaikki voi olla ihanaa.

Vierailija
49/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni olisi  hyvin tyytyväinen, jos saisi olla oman lapsensa kanssa rennosti kesän. Omasta asenteesta on kiini kuinka kivaa teillä tulee olemaan. Jos asenne on tuo jo alkuunsa niin selväähän se on, että kurjaa tulee molemmilla olemaan. 

Vierailija
50/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilaako lapsi nyt sinun elämäsi? Miten? Mitä et saa tehtyä 2-vuotiaan (?) kanssa? Uimarannalle, jätskille, elokuviin, huvipuistoon, lenkille, jumppiin, autoajelulle, kesämökille, laivaristeilylle, lomalennolle, puistopiknikille, kavereiden luokse kylän, leikkipuistoon ainakin pääsee yhden lapsen kanssa. Mitä puuttuu, baarireissutko?

Vierailija
51/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 10:38"]

Valitettavasti se uhma kuuluu myös siihen koko pakettiin. Kaikilla lapsilla sitä ei tule, mutta siihenkin pitää varautua. Ei kaikki voi olla ihanaa.

[/quote]

Käy se öisin nukkumassa muuten tekee 10-12 tunnin päiviä.

Vierailija
52/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Kahdeksas kesä yksin ilman minkäänlaisia ihmiskontakteja. Sulla sentään se lapsi seurana ja tuskin miehesikään on töissä 24/7...

Vierailija
53/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 10:42"]

Pilaako lapsi nyt sinun elämäsi? Miten? Mitä et saa tehtyä 2-vuotiaan (?) kanssa? Uimarannalle, jätskille, elokuviin, huvipuistoon, lenkille, jumppiin, autoajelulle, kesämökille, laivaristeilylle, lomalennolle, puistopiknikille, kavereiden luokse kylän, leikkipuistoon ainakin pääsee yhden lapsen kanssa. Mitä puuttuu, baarireissutko?

[/quote]

Mulla tuo liikkuminen hankalaa niin suurimmaksi osaksi ollaan vaan kotona ja sitten käydään jossain leikkipuistoissa mutta huvipuistoreissut pitää jättää viikonlopuiksi ja niitä tehdään ehkä 2 kappaletta kesällä ja lapsella 6v uhma.

Vierailija
54/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 10:45"]

Sama. Kahdeksas kesä yksin ilman minkäänlaisia ihmiskontakteja. Sulla sentään se lapsi seurana ja tuskin miehesikään on töissä 24/7...

[/quote]

Mieskö ne ihmiskontaktit vei?

Vierailija
55/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 10:43"]

[/quote]

Eli 2-4h enemmän kun perusduunari. Meidän ukko lähtee sunnuntaina ilalla ja tulee perjantaina iltapäivällä takaisin ja aivan hyvin olen pärjännyt 2, 4 ja 6 vuotiaiden kanssa.

Vierailija
56/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Niin no elämä ei mene aina niin kuin suunnittelee. Mutta uhmaikä on oikeastaan aika lyhyt aika lapsen elämässä ja se miten siitä selviää on sinusta itsestä kiinni.

Meillä on lapsella ollut aika kovakin uhma nyt 2,5-3 vuoden iässä. On ollut raskas kevät ja talvi. Mutta paljon on ollut kivaakin. Ja ne uhmakohtaukset ei onneksi kestä koko päivää joskeksii hauskaa tekemistä.

Nyt se kesästä selviäminen on kyllä ihan sinusta itsestäsi kiinni.

Vierailija
57/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 10:45"]Sama. Kahdeksas kesä yksin ilman minkäänlaisia ihmiskontakteja. Sulla sentään se lapsi seurana ja tuskin miehesikään on töissä 24/7...

[/quote]

Täh. Miksi sä kökit yksinäsi siellä kotona?

Vierailija
58/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 10:46"]

[/quote]

Eli 2-4h enemmän kun perusduunari. Meidän ukko lähtee sunnuntaina ilalla ja tulee perjantaina iltapäivällä takaisin ja aivan hyvin olen pärjännyt 2, 4 ja 6 vuotiaiden kanssa.

[/quote]

Joo mutta duunareilla on yleensä joskus lomia mitä miehelläni ei juuri ole ja terveenä varmasti pärjäisi paremmin mutta eihän niille asioille mitään voi.

Vierailija
59/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 10:47"]

[/quote]

[/quote]

Niin no elämä ei mene aina niin kuin suunnittelee. Mutta uhmaikä on oikeastaan aika lyhyt aika lapsen elämässä ja se miten siitä selviää on sinusta itsestä kiinni.

Meillä on lapsella ollut aika kovakin uhma nyt 2,5-3 vuoden iässä. On ollut raskas kevät ja talvi. Mutta paljon on ollut kivaakin. Ja ne uhmakohtaukset ei onneksi kestä koko päivää joskeksii hauskaa tekemistä.

Nyt se kesästä selviäminen on kyllä ihan sinusta itsestäsi kiinni.

[/quote]

Kirjoitin jo että kyse on 6v uhmasta.

Vierailija
60/140 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 10:45"]

[/quote]

ettekö te aikuiset ihmiset oikeasti osaa itse hakea muita ihmiskontakteja kuin sen miehen??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän