Samu sirkan joulutervehdys ja ihmiskunnan rappeutuminen
Aattona katseltiin lasten kanssa jouluohjelmia televisiosta. Järkyttävää on nähdä miten maailma, jota myös ns. lastenkulttuuri heijastelee, on rappeutunut. Vanhoissa Disneyn klassikoissa, jotka on tehty hyvään tarinaan huolellisella "käsityöllä", voi nähdä, millaista oli laatu ennen.
Nykyisiä animaatioelokuvia ja niiden juonia ei edes muista. Syynä on täysin hengetön tietokonejälki. Kaikki hahmot ovat sellaisia omituisia pallosilmiä. Pahinta on vielä huono tarina. Dialogi on tyyliin "MÄ oon MÄ ja Sä oot Sä ja toi ON tuoli". Kun kaikki ulkomailta tuodot elokuvat ovat vielä samojen suomalaisten ääninäyttelijöiden tekemiä niin kokonainen visuaalinen ja auditiivinen puuroutumisefekti on valmis. Elokuvia ja niiden juonia ei edes erota toisistaan.
Kommentit (23)
Ainakin Samu Sirkan joulutervehdyksessä mukana oleva ”The Small One” on animaatio, jollaista yksikään suuri studio ei nykypäivänä enää missään tapauksessa tekisi. Valitettavasti.
En kyllä pitänyt lapsenakaan 70-80-luvulla tuosta Samu-Sirkan joulutervehdyksestä. Liikaa sekavaa sähellystä.
Pocahontas.