Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Samu sirkan joulutervehdys ja ihmiskunnan rappeutuminen

Vierailija
25.12.2020 |

Aattona katseltiin lasten kanssa jouluohjelmia televisiosta. Järkyttävää on nähdä miten maailma, jota myös ns. lastenkulttuuri heijastelee, on rappeutunut. Vanhoissa Disneyn klassikoissa, jotka on tehty hyvään tarinaan huolellisella "käsityöllä", voi nähdä, millaista oli laatu ennen.
Nykyisiä animaatioelokuvia ja niiden juonia ei edes muista. Syynä on täysin hengetön tietokonejälki. Kaikki hahmot ovat sellaisia omituisia pallosilmiä. Pahinta on vielä huono tarina. Dialogi on tyyliin "MÄ oon MÄ ja Sä oot Sä ja toi ON tuoli". Kun kaikki ulkomailta tuodot elokuvat ovat vielä samojen suomalaisten ääninäyttelijöiden tekemiä niin kokonainen visuaalinen ja auditiivinen puuroutumisefekti on valmis. Elokuvia ja niiden juonia ei edes erota toisistaan.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intersektionaalinen feminismi määrää nykyään lastenelokuvienkin sisällön. Sensurointi on jo käynnissä.

Kaunotar ja Kulkuri-leffan live action remake on tästä hyvä esimerkki.

Pocahontas.

Vierailija
22/23 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Samu Sirkan joulutervehdyksessä mukana oleva ”The Small One” on animaatio, jollaista yksikään suuri studio ei nykypäivänä enää missään tapauksessa tekisi. Valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä pitänyt lapsenakaan 70-80-luvulla tuosta Samu-Sirkan joulutervehdyksestä. Liikaa sekavaa sähellystä.