Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoni perhe ajaa mut hulluuteen

Vierailija
25.12.2020 |

Taustaa sen verran, että olemme olleet yhdessä jo kauan. Meillä on oma talo ja omat tavat ja mieheni perhe on ollut hyvin etäinen aina. Eivät kyläile jne. edes lapsemme synttäreillä jne. Eilen heidät oli kutsuttu jouluaterialle kuten myös omat vanhempani, mutta mieheni perhe ei halunnut tulla. Halusivat viettää aattoa keskenään, mikä on tietysti ihan ok.
No tänään heräsin siihen, kun mieheni puhui puhelimessa. Sain sen verran selvää, että kello kolme käy hyvin ja ei tartte tuoda mitään. Puhelun loputtua mulle selvisi, että miehen perhe olisi tänään tulossa syömään! Ja multahan ei oo kysytty mitään. Puolisoni tietää, että joulupäivä on mulle tärkein joulupäivistä ja sen käytän aaton tohinan jälkeen rentoutuessa ja omalla porukalla. En todellakaan ala laittamaan ruokia appivamhemmille jotka oli kutsuttu eilen syömään. Saatiin miehen kanssa riita tästä aikaiseksi. Sanoin että voi ihan itse vanhempansa syöttää, minä en evääni liikauta asian eteen van lähden siksi aikaa pitkälle lenkille ja mökille saunaan.
Olenko kohtuuton kun suutuin että multa kysymättä mennään lupaamaan että voi tulla?

Kommentit (1025)

Vierailija
981/1025 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

täti moonika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lydia kirjoitti:

Kyllä naisen kuuluu huolehtia, että:

1. Jääkaapissa on riittävästi ruokaa jouluna, että ei tarvitse lähtä kauppaan kesken kaiken

2. Koti on jouluna siinä kunnossa että vieraita voi tulla käymään ja heille löytyy ruokaa.

Mielestäni nämä on ihan selkeästi naisten tehtäviä perheessä jotka kunnioitaa normaaleja perhearvoja. Sukulaiset on aina tervetulleita käymään.

Täysin samaa mieltä. Todella outoa että kitkutetaan joulunakin, lasketaan kinkkusiivut tai onko sitäkään, tapellaanko lohisiivuista? Ja pakastimet on keksitty.

Eihän täällä normaaleja perhearvoja kunnioiteta.

Täysin samaa mieltä. On suorastaa pöyristyttävää, että naiset kehtaavat valittaa normaaleista heille kuuluvista tehtävistä. Miehet kuitenkin tuovat rahaa ja turvaa perheelle. On naisen tehtävä huolehtia miehen perustarpeista silloin kuin näin vaaditaan. Tai näin ainakin meillä toimitaan. Mies on menestyvä ja minä huolehdin kotiaskareista yms. asoista. Miehen ei niillä tarvitse päätään vaivata.

Kiitos nykyajan naiset kyllä tienaa ihan itse rahansa.

No sitten...jos kerran hyvin tulee toimeen niin ihan hyvin voi hankkiutua eroon ei niin hyvin tienaavasta miehestään ja ärsyttävästä miehen suvusta, eikö niin? Elää itsenäisen naisen elämää. Tai sitten arvostaa sitä miestään ja kohtelee miehen sukua vähintään asiallisesti.

Tässähän kohdeltiinkin kun heidät kutsuttiin jouluaattona syömään niinkuin muutkin jouluvieraat?

Koska varmuudella korona, ja muuta ei tiedä. Mutta miniän mielestä anoppi kauhea. Miniä siis ruokki aattona vain oman sukunsa ja nolasi miehensä, joka kuvitteli että jouluruokaa olisi tarpeeksi, mutta eipä ollutkaan koska miniä on ilmeisesti erittäin tarkka kalliista hävikkiruuasta. Täällä on monesti kirjoitettu miehen vanhempien olevan Moukkia, joten siinä sitten varmaan se oikea syy? Jotkut meistä ovat moukkia ja sitten on näitä täydellisiä miniöitä.

Mikseivät appivanhemmat vaan kutsuneet poikaansa ja miniäänsä heille syömään, kun tiesivät miniän jo yhden jouluaterian tehneen josta itse kieltäytyivät? Kai miniälläkin on lupa jouluna ottaa edes jonain päivänä rennosti?

Koska he on moukkia etkö nyt jo hokaa?

Vierailija
982/1025 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulurauha on julistettu mutta apn perheessä rähinä kuin rupusakilla konsanaan. Huomenna miniällä taas stressipäivä kun pitäis tehdä nakit ja perunasalaatti ihan itse. Onhan siinä hommaa, ja mies vain hakkaa halkoja eikä tule auttamaan! Perunat kun pitää kuoria ja laskettu on tarkkaan, hävikin välttämiseksi 2.5kpl sopiva määrä perunaa salaatti jo pelkästään omalle perheelle. Majoneesi itse tehtävä, on sitten varmasti ainakin toisenlaista kuin kaupan. Nakit pitäisi keitellä ja hirvee pilkkominen, mutta on sitten niin ihanaa kun kaikki on itse pilkottua, paitsi majoneesi. Hävikkiä ei tule kun tekee just sen mitä tassille mahtuu. Mutta kamala työ.

Keskity sinä vaan omaan nakkiisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1025 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin juuri, surkeita moukkia! Eihän siitä mitään tule jos puilison vanhempia alkaa passaamaan, ja vielä vääränä päivänä, joutuu passaamaan niitä moukkia ikuisesti! Eivät osaa syödä äyriäisiäkään oikein varmaan. Helvetin noloja moukkia.

Vierailija
984/1025 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupäivä mitä tekee mies? Menee torvi hakkaamaan halkoja! Kun olisi pitänyt alkaa kokkaamaan omille vanhemmillenen, rouvan suku kun veti safkaa ed.iltana. Ihan moukka mieskin miniällä.

Vierailija
985/1025 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

täti moonika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lydia kirjoitti:

1. Jääkaapissa on riittävästi ruokaa jouluna, että ei tarvitse lähtä kauppaan kesken kaiken

2. Koti on jouluna siinä kunnossa että vieraita voi tulla käymään ja heille löytyy ruokaa.

Mielestäni nämä on ihan selkeästi naisten tehtäviä perheessä jotka kunnioitaa normaaleja perhearvoja. Sukulaiset on aina tervetulleita käymään.

Täysin samaa mieltä. Todella outoa että kitkutetaan joulunakin, lasketaan kinkkusiivut tai onko sitäkään, tapellaanko lohisiivuista? Ja pakastimet on keksitty.

Täysin samaa mieltä. On suorastaa pöyristyttävää, että naiset kehtaavat valittaa normaaleista heille kuuluvista tehtävistä. Miehet kuitenkin tuovat rahaa ja turvaa perheelle. On naisen tehtävä huolehtia miehen perustarpeista silloin kuin näin vaaditaan. Tai näin ainakin meillä toimitaan. Mies on menestyvä ja minä huolehdin kotiaskareista yms. asoista. Miehen ei niillä tarvitse päätään vaivata.

No sitten...jos kerran hyvin tulee toimeen niin ihan hyvin voi hankkiutua eroon ei niin hyvin tienaavasta miehestään ja ärsyttävästä miehen suvusta, eikö niin? Elää itsenäisen naisen elämää. Tai sitten arvostaa sitä miestään ja kohtelee miehen sukua vähintään asiallisesti.

Tässähän kohdeltiinkin kun heidät kutsuttiin jouluaattona syömään niinkuin muutkin jouluvieraat?

Koska varmuudella korona, ja muuta ei tiedä. Mutta miniän mielestä anoppi kauhea. Miniä siis ruokki aattona vain oman sukunsa ja nolasi miehensä, joka kuvitteli että jouluruokaa olisi tarpeeksi, mutta eipä ollutkaan koska miniä on ilmeisesti erittäin tarkka kalliista hävikkiruuasta. Täällä on monesti kirjoitettu miehen vanhempien olevan Moukkia, joten siinä sitten varmaan se oikea syy? Jotkut meistä ovat moukkia ja sitten on näitä täydellisiä miniöitä.

Miten ap olisi miehensä nolannut, jos mies KUVITTELI, että jouluruokaa olisi tarpeeksi? Ei pidä kuvitella, vaan tarkistaa asia ennen, kuin menee tekemään jotain noloa.

Ap pisti miehensä perumaan vanhempiensa vierailun vaikka ensin lupasi että voi tulla. 6tuntia oli aikaa väsätä edes jotain mutta kun ei niin ei, arvon rouvan vuoden ainut lepopäivä kun oli. Not.

Joku täällä kertoilee että jos on korona niin eihän sitten joulupäivänäkään ole voinut kylään mennä kun korona leijuu ilmassa. Ei kai sitten kommentoija käy kaupassakaan kun siellä vasta leijuukin korona ja paljon muutakin. Ihan täyttä sontaa nämä selitykset ja perustelut. Ihan kakaroita, eikä ihan terävintä kärkeä.

Ihan samat kuusi tuntia se miehelläkin olisi ollut tehdä ruokaa vanhemmilleen. Olisi vain äkkiä kipaissut kaupassa hakemassa tarvikkeet ja tehnyt ruuan, vaikka nopsaan pyöräyttänyt risoton. Nainen oli tehnyt ruuat aatoksi, nyt olisi ollut miehen vuoro kokata.

No kun se mies hakkasi halkoja just silloin. Kiva joulupäivä. Ainiin akathan ei tarvitse saunapuita vaikka mökkisaunaanhanbtämäkin rouva suunnitteli lähtevänsä jos miehen vanhemmat tulee. Tuskin kylmässä saunassa viitsii kauaa olla.

Vierailija
986/1025 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaudu nyt ap vielä siitä miten teillä meni tapaninpäivä, siis lauantai ja sunnuntai tuon jokavuotisen lepopäiväsi jälkeen.

Vierailija
987/1025 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa kommentoijista ei ilmeisesti osaa lukea. Appivanhemmat oli kutsuttu jouluna syömään ja nimenomaan aattona, koska aatto on aina ollut se päivä kun syödään yhdessä ja joulupäivän olen saanut olla ihan rauhassa ja kulkea pyjama päällä koko päivän. Aattona on ollut mukavaa syödä porukalla, mutta kyllä se touhu ja tohina ainakin mua väsyttää kun koko porukalle ruuan laittaa ja kaiken järjestää. Se on ihanaa, mutta isontyö siinä on ja siksi teen sen vain kerran vuodessa. Koko 20 vuotta ollaan näin tehty ja joulupäivän olen ollut niin sanotusti vapaalla ja vieraita ei olla koskaan otettu vastaan silloin. Muutaman kerran aiemminkin appivanhempia ei ole aattona näkynyt ja heille on sitten keitelty joulukahvit tapanina. Tämä olisi ollut mielestäni hyvä ajatus nytkin. Tänään en tee ruokaa kenellekään, vaan syödään eilisiä ruokia sen verran kun niitä vielä on ja ennkata pöytää yms. Mennään ihan rennosti vain. Nyt jos tähän olisi appivanhempia otettu syömään niin pitäisi alkaa kuorimaan perunoita ja tekemään uudet salaatit ja jälkiruoat ja muut ja kaupassa pitäisi käydä koska ei meillä ole niin paljon jämiä että niillä kaksi ylimääräistä nyt ruokkittaisi. Varsinkin kun heille tosiaan pitää kattaa ja laittaa ja olla kaikki niin kuin aattonakin olisi.

Ja joo, miehen kanssa tuossa ehdin jutella ja pyysin anteeksi että suutuin. Hänkin onneksi ymmärsi että kyse ei ole siitä ettenkö halua heitä kylään varan siitä että tämä päivä tosiaan on mun rentoilupäivä, enkä ottaisi tänne nyt ketään. Sovittiin siis että appivanhemmat kutsutaan syömään uutenavuotena ja mies lupasi soittaa ja ilmoittaa että tänään ei sovikaan. Harmittaa että aamulla asiasta niin suutuin, mutta onneksi saatiin sovittua. Joku sanoikin että asioista pitäisi puhua rauhallisesti ja se on totta. Itse vaan ensimmäisenä aina tulistun kun koen että ylitseni kävellään. Onneksi nyt kuitenkin asiat järjestyi ja toivottavasti ei miehen vanhemmat kovin paljon suutu.

Älä soimaa itseäs. Ymmärrettävää, että hermostuit. Oot jo tähän mennessä tehny ison urakan, nyt on oikeus ja kohtuus levätä.

Että nää on hauskoja juttuja! Oot tehnyt ison urakan! Siis tarjolla oli kalaa ja äyriäisiä, nopeatekoisia juttuja mitä kaikki ei syö(miehen vanhemnat?)ja oisko nyt niin että kaupasta haettu suht valmiina. Kampasimpukan paistaminen salaattiin tai skagenröra ei ole rakettitiedettä, saati kalan paistaminen. Silloin perkuuta epäilen, syökö tuo edes sitä. Tuskin rva oli myöskään kaloja lämmin-tai kylmäsavustanut itse, olisiko edes fileoinut ja graavannut. Perunoiden kuorimisen ja salaatin teon sekä kattamisen uskon. MIKSEI miehen halonhakkuu ole syy naiselle ryhdistäytyä ja tehdä jotain järkevää syötävää miehen vanhemmille...olihan mieskin ed illan viettänyt naisen suvun kanssa. Vahva käsitys jää edelleen että miniä on hakenut täältä oikeutusta huonolle käytökselleen - ilmiselvästi kohtuuton eukko. Nyt sitten miehen vanhemmat eivät tule kylään. Eiköhän tätä peliä rva ole pelannut sen 20v. Joulupäivä kotoilupäivä, sitten on lauantai ja sunnuntai. Ja nyt ei rarvitse rikkaa ristiin uutena vuotenakaan. Minä en nielisi tämän apn juttuja ihan helpolla.

Vierailija
988/1025 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, jep. Anoppikin vaan ilakoi mun miehen työpaikan naisista. Aina kiertäen kaartaen puhuu ja vihjailee että tietää kuka on nyt neukkarin pöydällä. No toivottavastoi tätä nyksätyökaveria ei kuljeteta mun työpaikan ohi naisen kämpille pantavaksi. Ettei mun tartte nährä.

Vierailija
989/1025 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

täti moonika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lydia kirjoitti:

Miniä ja miniä. Oletko sä sama, joka on nyt useissa viesteissä jankannut miniöistä? Miniäkö se on ilkeä ja huonotapainen, jos joku tietty päivä ei käy mutta joku toinen yhtä hyvin kävisi? Mahdat olla jonkun katkeroitunut, miniäänsä kynnysmaton arvossa pitävä, täydellinen anoppi.

Vierailija
990/1025 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

täti moonika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lydia kirjoitti:

Jos sinä et ole käynyt kouluja ja saanut mieluista työpaikkaa ja elät miehen rahoilla, niin ota huomioon, että läheskään kaikki eivät toimi niin.

Olen kuules koulutukseltani lääkäri joten turha alkaa siellä viisastelemaan. Minusta vaan naisen kuuluu nämä asiat hoitaa ja jos ei kiinnosta niin miksi sitten täällä itkeä huonosta miehestä ja hänen huonosta perheestä. Lähtisi kävelemään. Kyllä parisuhteessa kuuluu mennä miehen ehdoilla.

Näemmä koulutus ja sivistys eivät kulje käsi kädessä tai sitten lienet jumahtanut jonnekin esihistoriaan. Elämme pian vuotta 2021.

Vierailija
991/1025 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en ketsitsisi minäkään, jos kerran vuodessa on sellaiset pyhät, että voin edes sen yhden päivän hyvällä omallatunnolla viettää rokulia kotitöistä. En kyllä ottaisi ketään vastaan itse, enkä taatusti nostaisi tikkuani ristiin, jos joku muu taloudesta ottaa. Ei se kutsuminen ihan turhaan keksitty tapa ole. Myös vaimolla on oikeus edes siihen yhteen täyteen vapaapäivään vuodessa. Mielellään useampaankin, mutta aina useampi ei voi toteutua.

Aivan älytöntä sovinismia naisvaltaisella palstalla! Ei se kuulkaa ole mikään AP:n puhdas velvollisuus taipua ja taittua jokaiseen pyyntöön. Voi se mies vanhempiaan ihan itse kestitä kotonaan, jos haluaa, mutta ongelma on se, ettei monikaan mies halua tai edes osaa, muttei tule ajatelleeksi, että se työtaakka lankeaa sitten vaimolle. Miehet ymmärtäköön.

M25

Vierailija
992/1025 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

täti moonika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lydia kirjoitti:

Jos sinä et ole käynyt kouluja ja saanut mieluista työpaikkaa ja elät miehen rahoilla, niin ota huomioon, että läheskään kaikki eivät toimi niin.

Olen kuules koulutukseltani lääkäri joten turha alkaa siellä viisastelemaan. Minusta vaan naisen kuuluu nämä asiat hoitaa ja jos ei kiinnosta niin miksi sitten täällä itkeä huonosta miehestä ja hänen huonosta perheestä. Lähtisi kävelemään. Kyllä parisuhteessa kuuluu mennä miehen ehdoilla.

Näemmä koulutus ja sivistys eivät kulje käsi kädessä tai sitten lienet jumahtanut jonnekin esihistoriaan. Elämme pian vuotta 2021.

No, ei tuo mikään lääkäri ole. Joku onneton sovinistinen jankkaaja tai sitten ihan vaan puhdas trolli.

Vierailija
993/1025 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu en ketsitsisi minäkään, jos kerran vuodessa on sellaiset pyhät, että voin edes sen yhden päivän hyvällä omallatunnolla viettää rokulia kotitöistä. En kyllä ottaisi ketään vastaan itse, enkä taatusti nostaisi tikkuani ristiin, jos joku muu taloudesta ottaa. Ei se kutsuminen ihan turhaan keksitty tapa ole. Myös vaimolla on oikeus edes siihen yhteen täyteen vapaapäivään vuodessa. Mielellään useampaankin, mutta aina useampi ei voi toteutua.

Aivan älytöntä sovinismia naisvaltaisella palstalla! Ei se kuulkaa ole mikään AP:n puhdas velvollisuus taipua ja taittua jokaiseen pyyntöön. Voi se mies vanhempiaan ihan itse kestitä kotonaan, jos haluaa, mutta ongelma on se, ettei monikaan mies halua tai edes osaa, muttei tule ajatelleeksi, että se työtaakka lankeaa sitten vaimolle. Miehet ymmärtäköön.

M25

Ja naiset hommaa moottorisahan klapikoneen ja lumikolan ja tekevät oman osuutensa auton renkaiden vaihtoa, ruohon leikkuuta ja kasvimaan kääntämistä myöten. Pirun laiskoja miehiä teillä kun vain yksi vapaapäivä vuodessa. Hommatkaa kunnon mies.

Vierailija
994/1025 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

täti moonika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lydia kirjoitti:

Miniä ja miniä. Oletko sä sama, joka on nyt useissa viesteissä jankannut miniöistä? Miniäkö se on ilkeä ja huonotapainen, jos joku tietty päivä ei käy mutta joku toinen yhtä hyvin kävisi? Mahdat olla jonkun katkeroitunut, miniäänsä kynnysmaton arvossa pitävä, täydellinen anoppi.

Typerää liioittelua näissä miniöiden viesteissä. Mikä helvetti siinä on ettei pysty olemaan asiallinen anoppiaan, miehen vanhempia ja lasten isovanhempia kohtaan? Minun anoppini oli aluksi ilkeä, mutta huomasi sitten että arvostan häntä mieheni äitinä enkä ole inhottava, ja hyvin tullaan toimeen. Ei pidä provosoitua jos provosoidaan. Kiltteys ja suvaitsevuus ei maksa mitään. Tosin jotkut täällä mitä ilmeisimmin tulevat hulluksi kun puolison vanhemmat kerran vuodessa olivat tulossa kylään vääränä päivänä, ne moukat. Haloo??? Onko siellä pääkopan sisällä mitään??? Nyrkit pystyssä vaaditaan miestä osallistumaan kun on kauheesti kotitöitä, mutta miehen töihin puuttumattomuus kuitataan että kun se tykkää niistä hommista. Aivan varmasti pikkumaisen joka asiasta nokkiintuvan mies tykkää puuhailla omiaan, saapahan hengähtää ja kerätä voimia sietää parisuhdettaan.

Vierailija
995/1025 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua yhtään. Minulla on hyvä mies ja sen takia jo alunperinkin pyrin hyviin väleihin anoppini kanssa. On tyhmää inhota miehen sukua, vie voimia ja kiristää hermoja. Eiks kukaan tajua laskea ns.ilkeän anopin vinoilua ohi korvien? Tai sanoa anopille että älä viitsi toi ei oo kivaa.  - Hirveetä vihan pitoa. Tehkää asiallenne jotain, järjen vastaista kyräillä 20v ja salaa inhota, keksiä tekosyitä ja tulla hulluksi...

Ja kyllä yleensä anopit haluaa olla yhteyksissä lapsenlasten kanssa, mutta yleensä se miniän äiti häärää niin paljon siinä ettei miehen äiti edes saa tilaisuutta. Ja sehän passaa näille eukoille. Minulla on tyttäriä mutta en puutu heidän elämäänsä ja hyvät välit heillä on miestensä äiteihin. Ja kyselen välillä että kai lapset ovat muistaneet käydä sitä toista mummua ja vaaria katsomassa? Kuulkaas rouvat, sammakoita tulee suusta välillä itse kultakin, joten vuosikymmenten vihanpidolla kyllä tekee itsensä hulluksi. Tällainen vihaa aina jotain, ellei anoppia niin työkaveria jne.

Vierailija
996/1025 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua yhtään. Minulla on hyvä mies ja sen takia jo alunperinkin pyrin hyviin väleihin anoppini kanssa. On tyhmää inhota miehen sukua, vie voimia ja kiristää hermoja. Eiks kukaan tajua laskea ns.ilkeän anopin vinoilua ohi korvien? Tai sanoa anopille että älä viitsi toi ei oo kivaa.  - Hirveetä vihan pitoa. Tehkää asiallenne jotain, järjen vastaista kyräillä 20v ja salaa inhota, keksiä tekosyitä ja tulla hulluksi...

Ja kyllä yleensä anopit haluaa olla yhteyksissä lapsenlasten kanssa, mutta yleensä se miniän äiti häärää niin paljon siinä ettei miehen äiti edes saa tilaisuutta. Ja sehän passaa näille eukoille. Minulla on tyttäriä mutta en puutu heidän elämäänsä ja hyvät välit heillä on miestensä äiteihin. Ja kyselen välillä että kai lapset ovat muistaneet käydä sitä toista mummua ja vaaria katsomassa? Kuulkaas rouvat, sammakoita tulee suusta välillä itse kultakin, joten vuosikymmenten vihanpidolla kyllä tekee itsensä hulluksi. Tällainen vihaa aina jotain, ellei anoppia niin työkaveria jne.

Tästä oikein paistaa läpi, ettet ole ikinä joutunut tekemisiin oikeasti hankalan ihmisen kanssa. Jos mun anopille sanoi, että älä viitsi, niin jos hän ylipäätään kuulee mitä sanoo (huom! ei ole kuulostaa vikaa(, niin saat hyvinkin aggressiivisen purkauksen siitä, kuinka totuuden saa sanoa, ja kuinka tyhmä sä olet kun ymmärrät kaiken väärin ja kuinka häntä aina ymmärretään väärin *tähän väliin marttyyri-itkua* ja sen jälkeen vielä solvaa mun miehen, kuinka tyhmä hän on kun mua jaksaa katsella. Sitten vielä haukkuu mun sukulaiset, erityisesti äitini.

Ei tuollaista tarvitse sietää keneltäkään. Toisekseen anoppi inhosi mua jo ennen kuin oli edes minua nähnyt. Tuollaisen kanssa ei voi tulla toimeen, ei vaikka kuinka olen oman henkisen hyvinvointinikin kustannuksella yrittänyt.

Jos sinulla on mukava anoppi, niin hyvä sinulle. Kaikilla ei ole käynyt yhtä hyvä säkä. Älä vähättele muiden kokemuksia kauhuanopeista, sinulla kun ei ole minkäänlaista käsitystä minkälaisen kiirastulen läpi joutuu kahlata tuollaisen kynsissä.

Vierailija
997/1025 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmat ovat meille nyt uutenavuotena tervetulleita, joko tänä iltana tai huomenna aamupäivällä tai vaikka kumpanakin päivänä. Tänään ruokana on ranskalaisia, nakkeja ja peruna- ja punajuurisalaattia ja sama kattaus on huomenna uudestaan. Meille olisi voinut tulla syömään jouluaattona ja tapaninpäivänä, mieluusti ennalta ilmoittaen, jotta olisin osannut varata riittävästi ruokaa. Joulupäivän vietimme perinteisesti ihan omalla porukalla, silloin ei vieraita oteta vastaan.

Vierailija
998/1025 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

täti moonika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lydia kirjoitti:

Typerää liioittelua näissä miniöiden viesteissä. Mikä helvetti siinä on ettei pysty olemaan asiallinen anoppiaan, miehen vanhempia ja lasten isovanhempia kohtaan? Minun anoppini oli aluksi ilkeä, mutta huomasi sitten että arvostan häntä mieheni äitinä enkä ole inhottava, ja hyvin tullaan toimeen. Ei pidä provosoitua jos provosoidaan. Kiltteys ja suvaitsevuus ei maksa mitään. Tosin jotkut täällä mitä ilmeisimmin tulevat hulluksi kun puolison vanhemmat kerran vuodessa olivat tulossa kylään vääränä päivänä, ne moukat. Haloo??? Onko siellä pääkopan sisällä mitään??? Nyrkit pystyssä vaaditaan miestä osallistumaan kun on kauheesti kotitöitä, mutta miehen töihin puuttumattomuus kuitataan että kun se tykkää niistä hommista. Aivan varmasti pikkumaisen joka asiasta nokkiintuvan mies tykkää puuhailla omiaan, saapahan hengähtää ja kerätä voimia sietää parisuhdettaan.

Niin no. Hyväitsetuntoiset ihmiset tekevät kyllä selväksi mitä sietävät ja miten paljon. Ei kuulu pokkuroida ketään ilkeästi käyttäytyvää ihmistä oli se sitten anoppi, miniä tai vaikka naapurin Pena. Jos jostain syystä se anoppi on vihamielinen, arvosteleva, ilkeä kuspää, niin miksi sellaiselle pitäisi olla mielinkielin? Miehen takia vai? Jos minun vanhempani käyttäytyisivät huonosti ja miestäni kohtaan ala-arvoisesti, niin eipä tarvitse kauaa pohtia kumman puolella olen ja se valitsemani puoli ei ole siinä vaiheessa vanhempani.

Vierailija
999/1025 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

täti moonika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lydia kirjoitti:

Niin no. Hyväitsetuntoiset ihmiset tekevät kyllä selväksi mitä sietävät ja miten paljon. Ei kuulu pokkuroida ketään ilkeästi käyttäytyvää ihmistä oli se sitten anoppi, miniä tai vaikka naapurin Pena. Jos jostain syystä se anoppi on vihamielinen, arvosteleva, ilkeä kuspää, niin miksi sellaiselle pitäisi olla mielinkielin? Miehen takia vai? Jos minun vanhempani käyttäytyisivät huonosti ja miestäni kohtaan ala-arvoisesti, niin eipä tarvitse kauaa pohtia kumman puolella olen ja se valitsemani puoli ei ole siinä vaiheessa vanhempani.

Joo ilmeisesti en ole "umpihullua" anoppia tavannut, en edes osaa kuvitella tervettä normaalia anoppia umpihulluna. Mielenterveysongelmaisiahan ei saisi sortaa, ja vaikuttaisi siltä että jokunen anoppi on mielenterveysongelmainen. Tarkoittaa ettei ole päästään terve. Vihako siihen sitten auttaa, vai mitä mielenterveysongelmaiselle pitäisi tehdä? Nythän käsittääkseni apn miehen vanhemmat olivat jättäneet lapsen synttärit väliin, ainakin sen yhden kerran joskus. Jouluaattoinakin ovat muutaman kerran jääneet pois. Minusta tuossa ei miehen vanhemmat vielä kovin pimahtaneilta olleet vaikuttaneet, mutta miniän muistiin ovat jääneet, varsinkin lapsen synttärit.  -Jos on itkuinen riitelevä anoppi niin eihän semmoinen voi olla terve. Kotonaankin voi olla vaikeata. Toivottavasti useimmat miniät ymmärtävät anoppejaan. Yksinäisyys, vanhenemisen pelko, sairaudet, onhan näitä. Ties vaikka alkoholia tissuttelisi joku ja se näkyy yliherkkyytenä. En tiedä. Jotenkinhan pitäisi pystyä asiat selvittämään, vihanpito ja nokittelu on halpa keino, ja jatkuu kyllä jos kumpikin on jääräpää.

Vierailija
1000/1025 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä oikein paistaa läpi, ettet ole ikinä joutunut tekemisiin oikeasti hankalan ihmisen kanssa. Jos mun anopille sanoi, että älä viitsi, niin jos hän ylipäätään kuulee mitä sanoo (huom! ei ole kuulostaa vikaa(, niin saat hyvinkin aggressiivisen purkauksen siitä, kuinka totuuden saa sanoa, ja kuinka tyhmä sä olet kun ymmärrät kaiken väärin ja kuinka häntä aina ymmärretään väärin *tähän väliin marttyyri-itkua* ja sen jälkeen vielä solvaa mun miehen, kuinka tyhmä hän on kun mua jaksaa katsella. Sitten vielä haukkuu mun sukulaiset, erityisesti äitini.

Ei tuollaista tarvitse sietää keneltäkään. Toisekseen anoppi inhosi mua jo ennen kuin oli edes minua nähnyt. Tuollaisen kanssa ei voi tulla toimeen, ei vaikka kuinka olen oman henkisen hyvinvointinikin kustannuksella yrittänyt.

Jos sinulla on mukava anoppi, niin hyvä sinulle. Kaikilla ei ole käynyt yhtä hyvä säkä. Älä vähättele muiden kokemuksia kauhuanopeista, sinulla kun ei ole minkäänlaista käsitystä minkälaisen kiirastulen läpi joutuu kahlata tuollaisen kynsissä.

Sun anoppi ei ihan terve taida olla, riippuvainenko pojastaan...onkohan ollut nuoresta saakka draama queen...vai kännissäkö näitä itkupotkuraivareita saa. Jos on about 50v niin viihdevuodethan sillä on ja silloin moni nainen tulee oikeesti hulluksi. Minäkin oli aivan sekaisin kunnes hommasin hormonikorvausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän