Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolisoni perhe ajaa mut hulluuteen

Vierailija
25.12.2020 |

Taustaa sen verran, että olemme olleet yhdessä jo kauan. Meillä on oma talo ja omat tavat ja mieheni perhe on ollut hyvin etäinen aina. Eivät kyläile jne. edes lapsemme synttäreillä jne. Eilen heidät oli kutsuttu jouluaterialle kuten myös omat vanhempani, mutta mieheni perhe ei halunnut tulla. Halusivat viettää aattoa keskenään, mikä on tietysti ihan ok.
No tänään heräsin siihen, kun mieheni puhui puhelimessa. Sain sen verran selvää, että kello kolme käy hyvin ja ei tartte tuoda mitään. Puhelun loputtua mulle selvisi, että miehen perhe olisi tänään tulossa syömään! Ja multahan ei oo kysytty mitään. Puolisoni tietää, että joulupäivä on mulle tärkein joulupäivistä ja sen käytän aaton tohinan jälkeen rentoutuessa ja omalla porukalla. En todellakaan ala laittamaan ruokia appivamhemmille jotka oli kutsuttu eilen syömään. Saatiin miehen kanssa riita tästä aikaiseksi. Sanoin että voi ihan itse vanhempansa syöttää, minä en evääni liikauta asian eteen van lähden siksi aikaa pitkälle lenkille ja mökille saunaan.
Olenko kohtuuton kun suutuin että multa kysymättä mennään lupaamaan että voi tulla?

Kommentit (1025)

Vierailija
261/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituinen asenne täällä aterian tarjoamiseen. Onhan se muutakin kuin ravintoa. Ateria tehdään ja tarjotaan rakkaudella, se on huomion antamista ja välittämisen osoittamista. Vieraanvaraisuutta. Ravitsemista muullakin kuin pelkällä aineellisella ruualla.

Mutta ehkä tämä ei päde eineksiin..."äitien tekemään ruokaan"..

Minä tein kovasti töitä aattoaterian eteen aatonaattona ja aattona. Siinä on oikeasti kovasti hommaa, kun kaiken tekee itse alusta asti. Katan pöydän kauniisti ja otan parhaat tarjoiluastiat käyttöön. Joulupäivä on minullakin rentoutumiseen. Perinteisesti joulupäivänä ei olla käyty missään kylässä vaan vasta tapanina ja sen tietää vanhempi sukupolvi.

On oma valinta tehdä itse kaikki, ja sitten uhriutua sillä.

Tämä on teidän naisten sairas päänsisäinen pakkomielle ja maailma, ei kenenkään muun 

Vierailija
262/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, miksi tulet kysymään tekemistesi perään Vauva:n AV palstalta?

Kommentoin ilmiselvää provoasi kuitenkin, että mistä helkkarista appivanhempasi olisvat tienneet SINUN Joulurutiineistasi, jos eivät sanojesi mukaan ole koskaan Joulupöydässäsi istuneet?

Viestistäsi paistaa liiaksi läpi appivanhempiasi kohtaan tuntema halveksunta ja inho. Et liioin arvosta miestäsikään, jotenkin en lainkaan ihmettele, etteivät appivanhemmat ole paljoakaan vaivautuneet SINUN Joulupöytääsi aiemmin. Hyvää Joulua sinulle sinun itsesi kanssa, koeta kestää. Itseään kun ei pääse pakoon joulunakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituinen asenne täällä aterian tarjoamiseen. Onhan se muutakin kuin ravintoa. Ateria tehdään ja tarjotaan rakkaudella, se on huomion antamista ja välittämisen osoittamista. Vieraanvaraisuutta. Ravitsemista muullakin kuin pelkällä aineellisella ruualla.

Minä tein kovasti töitä aattoaterian eteen aatonaattona ja aattona. Siinä on oikeasti kovasti hommaa, kun kaiken tekee itse alusta asti. Katan pöydän kauniisti ja otan parhaat tarjoiluastiat käyttöön. Joulupäivä on minullakin rentoutumiseen. Perinteisesti joulupäivänä ei olla käyty missään kylässä vaan vasta tapanina ja sen tietää vanhempi sukupolvi.

Tämä on teidän naisten sairas päänsisäinen pakkomielle ja maailma, ei kenenkään muun 

Joulu on meille vuoden tärkein juhla, joten en tarjoile silloin rakkaimmilleni eineksiä. Käytän paljon vaivaa jouluaaton aterian eteen, joten joulupäivänä minulla on lupa ottaa rennosti. Meille ei silloin tule vieraita, jos mies haluaa silloin syöttää tai juottaa jotain, niin hän saa itse järjestää tarjottavat. Minulla ei riitä pokka pistää vieraille tarjolle eilisiä jämiä mikron kautta, mutta monelta ketjuun vastanneelta se tuntuu sujuvan.

Vierailija
264/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nää appivanhempiaan jka mutkassa haukkuvat akan kahkat ovat itse niitä suurimpia syypäitä omiin pahoihin oloihinsa.  Stressataan Jouluakin, ja sitten ollaan marttyyreita, kun muut eivät suostukkaan tanssimaan marttyyrin pillin mukaan.

Vierailija
265/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, miksi tulet kysymään tekemistesi perään Vauva:n AV palstalta?

Kommentoin ilmiselvää provoasi kuitenkin, että mistä helkkarista appivanhempasi olisvat tienneet SINUN Joulurutiineistasi, jos eivät sanojesi mukaan ole koskaan Joulupöydässäsi istuneet?

Viestistäsi paistaa liiaksi läpi appivanhempiasi kohtaan tuntema halveksunta ja inho. Et liioin arvosta miestäsikään, jotenkin en lainkaan ihmettele, etteivät appivanhemmat ole paljoakaan vaivautuneet SINUN Joulupöytääsi aiemmin. Hyvää Joulua sinulle sinun itsesi kanssa, koeta kestää. Itseään kun ei pääse pakoon joulunakaan.

Aloittaja on ollut miehensä kanssa yhdessä 20 vuotta. Kyllä siihen mennessä appivanhemmilla on ollut aikaa selvittää, miten joulunvietto menee heidän lapsensa perheessä.

Vierailija
266/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ollut ihan samoilla fiiliksillä. Kaikki kuin omasta suusta. Paitsi että pinna ollut heikommalla pohjalla jo tovin niin olisin ehtinyt lähteä jo sinne mökille.

Vierailija
267/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu on meille vuoden tärkein juhla, joten en tarjoile silloin rakkaimmilleni eineksiä. Käytän paljon vaivaa jouluaaton aterian eteen, joten joulupäivänä minulla on lupa ottaa rennosti. Meille ei silloin tule vieraita, jos mies haluaa silloin syöttää tai juottaa jotain, niin hän saa itse järjestää tarjottavat. Minulla ei riitä pokka pistää vieraille tarjolle eilisiä jämiä mikron kautta, mutta monelta ketjuun vastanneelta se tuntuu sujuvan.

On eineksiä, ja sitten on valmisruokia jotka on laadukkaita. Pitopalveluista saa laatikotkin valmiina huokealla hinnalla. 

Ihan itse valitset paskasi. Ulise ja uikuta. Montako raivokohtausta sait perheelle ja miehelle ennen eilistä? 

Vierailija
268/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta sanottavaa kuin, että se joka kutsuu vieraat niin se myös kestitsee vieraat. Jos ei osaa laittaa ruokaa niin ei pidä kutsua vieraita syömään ja olettaa, että vaimo kokkaa (ellei asiasta ole erikseen sovittu).

Vierailija
269/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miniä olisi yhtään saanut huumorintajua, ja rentoa elämänotetta, niin hänen Joulupöytäänsä tultaisiin mielellään. Kyllä miehen vanhempien käytös kertoo, etteivät halua pilata kenenkään, vähiten omaa Joulumieltään miniän nyppyisessä seurassa.

Vierailija
270/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta tuli hyvin vastenmielisen ihmisen mielikuva. Appivanhempasi ovat viisaita ihmisiä, heidän mileipidettään kannattaa kunnioittaa.

Vierailija
271/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on kuin mun elämästä. Miehen suku saa tehdä ja toimia miten haluavat ja siihen pitää sopeutua. Mies suuttuu verisesti jos olen eri mieltä tai jos minulla ylipäätään on jotain sanomista asiaan.

Ihan hanurista tilanne. Ja aina tulee olemaan. Asiat Ei muutu tossa suhteessa ikinä mihinkään.

Olet siis todennäköisesti nyt saanut jo kuulla kuinka inhottava ihminen olet ja kuinka kehtaat sanoa että miehen vanhemmat eivät saisi tulla köymään. Kuinka kehtaat!! Hah. Tsemppiä.

Vierailija
272/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin samaa vuosia. Ei koskaan tultu silloin kun muut sukulaiset, vaan aina "vähän etuajassa" tai toisena päivä kokonaan. Koska eivät halunneet tai osanneet puhua kellekään vieraille mitään. Hapannaamoja. 

Vierailija
273/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se kaupan rasiassa oleva porkkana, suolakurkku, omena  ja etikkapunajuuri eroaa näiden marttyyrien itse pilkkomista?

tai valmiit lanttusoseet tuubissa? selittäkää? vai tuleeko lantutkin omasta pellosta? 

Vierailija
274/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On eineksiä, ja sitten on valmisruokia jotka on laadukkaita. Pitopalveluista saa laatikotkin valmiina huokealla hinnalla. 

Ihan itse valitset paskasi. Ulise ja uikuta. Montako raivokohtausta sait perheelle ja miehelle ennen eilistä? 

En yhtään, tietenkään. Sanomista olisi tullut, jos mies olisi kutsunut tänne tänään ruokavieraita. Hommaa itse eineksiä, kun niitä joka kohdassa tyrkytät.

Ja voisitko lopettaa tuon paskan hokemisen? Keksi jotain muuta tilalle.

Vierailija
275/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, sä voit vetää tän Joulun mykkäkoulua miestäsi kohtaan, mut muista alkaa leppyä kohti Juhannusta mennessä, niin saat sitten sen lapsen ensi vuodeksi. 

Vierailija
276/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten se kaupan rasiassa oleva porkkana, suolakurkku, omena  ja etikkapunajuuri eroaa näiden marttyyrien itse pilkkomista?

tai valmiit lanttusoseet tuubissa? selittäkää? vai tuleeko lantutkin omasta pellosta? 

Itse tehty rosolli on ihan eri tasolla einesrosolliin verrattuna. Einesrosollissa ainekset on hervottoman kokoisina kuutioina ja niissä suhteet on ihan vääriä omaan makuun.

Vierailija
277/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se jännää miten palstan naiset on valinneet miehekseen ameeban joka ei saa lautasiakaan pöytään, jokavitunkerta näissä ketjuissa.

ja sitten ollaan niin fiksuja, akateemisia, voimaantuneita ja koulutettuja. doesnt add up =D

ja se mitä tämä kertoo omasta tasostanne ja älykkyydestänne? miettikääs sitä 

Vierailija
278/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täähän on kuin mun elämästä. Miehen suku saa tehdä ja toimia miten haluavat ja siihen pitää sopeutua. Mies suuttuu verisesti jos olen eri mieltä tai jos minulla ylipäätään on jotain sanomista asiaan.

Ihan hanurista tilanne. Ja aina tulee olemaan. Asiat Ei muutu tossa suhteessa ikinä mihinkään.

Olet siis todennäköisesti nyt saanut jo kuulla kuinka inhottava ihminen olet ja kuinka kehtaat sanoa että miehen vanhemmat eivät saisi tulla köymään. Kuinka kehtaat!! Hah. Tsemppiä.

Samaa mieltä.

Vierailija
279/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tehty rosolli on ihan eri tasolla einesrosolliin verrattuna. Einesrosollissa ainekset on hervottoman kokoisina kuutioina ja niissä suhteet on ihan vääriä omaan makuun.

kuutioina? missähän maailmassa? kai kasvatat ne punajuuretkin muuten itse?

etkä vaan osta valmiita suolakurkkujakaan?

edelleenkin, on eineksiä ja laaturuokaa vaikka pitopalvelusta. sinun einesjankkaus on pelkkä spedeilyä.

mene viettämään aikaa sen perheesi kanssa. 

Vierailija
280/1025 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä ehkä on, mutta jos ei, niin ihmettelen kyllä suuresti miten täällä on noita vanhempien puolustajia? Te puolustajat taidatte olla samanlaisia lokkeja, että ensin kieltäydytte ruokailukutsusta, mutta seuraavana päivänä sitten soitatte, että hei me tullaan tänään teille syömään ja teidän sukulaisenne ei hyvää hyvyyttään osaa sanoa ei. Aika kammottavaa. Se nyt vielä on ihan jees, että oma parikymppinen lapsi kieltäytyy ensin tulemasta, mutta sitten soittaakin, että tulen sittenkin. Mutta että aikuiset monen vuoden elämänkokemuksella varustetut ihmiset, joilla luulisi olevan jotain käytöstapoja ja tilannetajua!

Appivanhemmat eivät ole sen enempää lokkeja, kun aloittajan mat vanhemmatkaan, kummatkinhan oli kutusutt siihen helkkarin "joulupöytään"..Ja kun on varmaan jo vähän vanhemmista appivanhemmista kysymys, niin voihan empimisen taustalla olla syitä, joista aloittaja miniäkän ei tiedä, kun ei ole kerrottu. Tuollaiselle aloittajan kaltaiselle vinopäälle en minäkään appivanhempana omia asioitani kertoisi.