Maksaisitteko kuukausirahan lisäksi tytön terveyssiteet?
Annamme lapsille 100e/kk rahaa kotitöitä jne. pikkuhommia vastaan. Tyttö on alkanut hiljattain vaatimaan, että meidän tulisi kustantaa hänen terveyssiteensä. Pojille emme osta kondomeja tms.
Mies on tyttären puolella, mutta tytär onkin hänen.
Millainen käytäntö muissa perheissä on?
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:05"]
Jos saa 100 euroa kuussa mikä tarkoittaa tonnikakssataa vuodessa nikn kyllä siitä voi lapsi itselleen ostaa rättinsä. Joko te vanhemmat ostatte ja vähennätte viikkorahasta tai lapsi ostaa itse kun saa noin järkyttävän määrän rahaakin.
[/quote]
Rättinsä? Onpa kamala asenne sulla.
Onko ylipäänsä fiksua antaa lapsille rahaa kotitöitä vastaan? Mukamas opetus ja kasvatusmielessä. Mitä siinä opettaa? Ei ainakaan inhimillisyyttä.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 20:34"]
Kuukausirahan tarkoitus on opettaa järkevää rahankäyttöä. Jos alammekin ostaa yhdelle lapselle jotain, kohta muutkin vaativat. Ongelma on myös siinä, ettei pojat tarvitse siteitä, joten asiassa ei voi olla tasavertainen. He vaatisivat jotain muuta, jolloin taas kuukausirahan idea kärsii.
Rahasta tässä ei varsinaisesti ole kyse, vaan oppimisesta ja yhdenvertaisuudesta.
Ap
[/quote]
No mutta nainen tarvitsee kuukautissuojia. Se kuuluu samaan menosarakkeeseen esim. vessapaperin kanssa. Ja kyse on vain muutamasta eurosta kuussa. Tulee mieleen, oletteko tosi tarkkoja rahasta muutenkin? Eikö tuollainen ole ahdistavaa?
Aatteleppas ap tätä. Miehesi tyttärellä on nyt kuukautiset. Todennäköisesti hän lisääntyy joku päivä. Miehestäsi tulee ukko. Ukki haluaa ostaa lapsenlapseöleen jptain TEIDÄN rahoilla. Onko sekin pois SINUN pojiltasi! ?
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 20:34"]
Kuukausirahan tarkoitus on opettaa järkevää rahankäyttöä. Jos alammekin ostaa yhdelle lapselle jotain, kohta muutkin vaativat. Ongelma on myös siinä, ettei pojat tarvitse siteitä, joten asiassa ei voi olla tasavertainen. He vaatisivat jotain muuta, jolloin taas kuukausirahan idea kärsii.
Rahasta tässä ei varsinaisesti ole kyse, vaan oppimisesta ja yhdenvertaisuudesta.
Ap
[/quote]
No mutta nainen tarvitsee kuukautissuojia. Se kuuluu samaan menosarakkeeseen esim. vessapaperin kanssa. Ja kyse on vain muutamasta eurosta kuussa. Tulee mieleen, oletteko tosi tarkkoja rahasta muutenkin? Eikö tuollainen ole ahdistavaa?
[/quote]
No eikö se tyttö sit voisi itse ostaa niitä? Niinkuin sanoit, kyse on muutamasta eurosta kuussa.
Ap
[/quote]
Eli tyttö saa kärsiä koska pojat. Hohhoijaa.
No tottakai ostaisin. Ei se nyt kovin iso lisämeno ole.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 20:18"]
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 23:39"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 20:27"] Annamme lapsille 100e/kk rahaa kotitöitä jne. pikkuhommia vastaan. Tyttö on alkanut hiljattain vaatimaan, että meidän tulisi kustantaa hänen terveyssiteensä. Pojille emme osta kondomeja tms. Mies on tyttären puolella, mutta tytär onkin hänen. Millainen käytäntö muissa perheissä on? [/quote] Ahaahahaaaa - kolme sivullista on jo lähtenyt mukaan tähän. Kukaan ei kirjoita tällaista tosissaan IRL [/quote] Mun kokemus on aivan toinen. Perheen ainoana tyttärenä minut kutsuttiin kipeänäkin alakertaan siivoamaan ruokailun jäljet, vaikken ollut edes syönyt mitään. Neljä veljeäni sen sijaan saivat rauhassa keskittyä omiin hommiins, kuten tietokoneisiin, sählyyn ym. Tätä perusteltiin aina minun sukupuolellani ja sillä, että poikien pitää saada kehittää itseään, sillä heissä on tulevaisuus. Minun tulevaisuuteni ei tuntunut kiinnostavan ketään. Kaupassa joka ikinen kärryyn kannettu ostos piti tarkoin perustella ja tällaisia olivat myös terveyssiteet. Niitä sai tietyn määrän kuukaudessa. Omiaan äitipuoli säilytti kosmetiikkapussissa vaatekaapissaan, minne minulla ei ollut asiaa. Oli aika inhottavaa, kun minulla oli nuorena hyvin epäsäännölliset kuukautiset. En yhtään ihmetteliSi, vaikka aloittaja olisi täysin tosissaan.
[/quote]
Äitipuolesi on sairas.
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 20:34"]
Ap
[/quote]
[/quote]
No eikö se tyttö sit voisi itse ostaa niitä? Niinkuin sanoit, kyse on muutamasta eurosta kuussa.
[/quote]
Voi, mutta sitten otetaan poikien kuukausi rahasta pois sen verran. Kyse ei ollut siitä vaan, että on epäoikeuden mukaista ja epätasa-arvoista, että tyttö joka ei voi kuukautisilleen mitään. Joutuu maksamaan siteensä itse kuukausirahasta ja pojat käyttävät sitten sen 4 euroa kuussa vaikkapa karkkiin.
Vanhemmilla on elatusvelvollisuus, kunnes lapsi täyttää 18 vuotta. Omapa on ongelmasi jos olet uusperheeseen ryhtynyt. Eli anna miehesi maksaa vaan. Minä maksan lapselleni peruselatuksen lisäksi myös mopoautoilun.
Ehkä voisit sinäkin ostaa tytärpuolellesi ajokortin ja auton? Ei tamponit tuntuis enää niin kalliilta.
Vertaatko kondomeja ja terveyssiteitä?:D
Sukupuoleen kohdistuvaa syrjintää.
AP, olet kuin oma äitipuoleni! Yritti kaikin keinoin tuhota minusta naissukupuolen ollessani isäni ainoa tytär. Harmi vaan että isäni on kuollut eikä perintöä jäänyt juur nimekskään, äitipuoli kitkuttelee sairaana eläkkeellä yksin kotopuolessa, soittelee välillä että voisinko tulla auttamaan siinä ja tässä mutta turha toivo, itse se on pärjättävä! Niin hän on minut kasvattanut! SITÄ SAA MITÄ TILAA, BIATCH!
Ihan kuin olisi sen tytön vika, että on syntynyt naiseksi. Mitenkäs oli rouvan omassa nuoruudessa? Kustannettiinko hygieniatarvikkeet vanhempien kukkarasta, vai pitikö käydä vaikka mainoksia jakamassa, että sai siderahat kasaan?
[quote author="Vierailija" time="02.12.2014 klo 21:37"]AP, olet kuin oma äitipuoleni! Yritti kaikin keinoin tuhota minusta naissukupuolen ollessani isäni ainoa tytär. Harmi vaan että isäni on kuollut eikä perintöä jäänyt juur nimekskään, äitipuoli kitkuttelee sairaana eläkkeellä yksin kotopuolessa, soittelee välillä että voisinko tulla auttamaan siinä ja tässä mutta turha toivo, itse se on pärjättävä! Niin hän on minut kasvattanut! SITÄ SAA MITÄ TILAA, BIATCH!
[/quote]
Karma bites back.
Pidä hatustasi kiinni! Minun isäpuoleni osti minulle siteet jos pyysin ja välillä ei tarvinnut edes pyytää. :-o
Oikeilla naisilla ei ole kuukautisia. Neuvoisin tyttöä laihduttamaan sen verran, että menkat häviää. Näyttäisikin paremmalta ja voisi päästä loisimaan jonkun miehen lompakolle silloin. M33
Ap
[/quote]
totta. tytön pitää saada terveyssiteiden verran enemmän kuukausirahaa kuin pojan
Niin no, menishän siihen jopa pari-kolme euroa kuussa. Miksi rinnastat kuukautissuojat kortsuihin?
Meillä 18 v. täyttäneet lapset maksaa palkoistaan takaisin kaiken mitä niille on lapsena hankittu. Vaipat, vaatteet, ruoan, koulutarvikkeet. Oppivat siinä elämää. keskimmäisellä oli lapsena leukemia ja hän maksaa nyt sairaudestaan tulleet kulut. Kun ei sekään mitään ilmaista lystiä ollut.