ärsyttää ihmiset jotka tulee perhehuoneesen ilman lapsia
Ovessa lukee varsin selvästi perhehuoneen olevan syöttämiseen, rauhoittumisen ja vaipan vaihtoon niin tädit tunkee sinne läpättämään ja vessaan kun ei jakseta kävellä sinne oikeille vessoille.
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 18:04"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:27"]
Ihme vastauksia tullut. Kuopion Matkuksen perhehuone on todella hyvä, ihan mieluiten lähden vauvan kanssa juuri Matkukseen shoppailemaan, kun siellä on todella helppo hoitaa vaipanvaihdot ja syötöt. Ei ole vielä omalle kohdalle sattunut asiattomia, lapsettomia perhehuoneen käyttäjiä, mutta tosi ikävää, jos niitä alkaa olla. Imetys vaatii kuitenkin oman rauhansa ja olisi kiva, että perhehuonetta käytettäisiin vain siihen mihin se on tarkoitettu. Itse en ilkeä mennä sinne vessaan, jos olen liikenteessä ilman lapsia.
[/quote]
Kyllä sinä voit ihan hyvin imettää vauvasi, vaikka joku muu kävisi samalla vessassa. Vähän rajaa noiden vaatimusten kanssa.
[/quote]
Kun se ei ole tarkoitettu kaikkien julkiseksi vessaksi. Asiakasvessoja on olemassa myös, ja ihan riittävästi. Siellä on aina useita perheitä vaipanvaihtoa, lastensyöttöä tai imetystä suorittamassa ja ei ole tosiaankaan liikaa vaadittu, että tilaa käytettäisiin vain siihen mihin se on tarkoitettu.
[/quote]
Eipä taida olla riittävästi, jos porukka sinne perhehuoneeseen kerta tulee, ja joku täällä vielä on sinne erikseen neuvottukin. Ei se yksi pikaiset pisut heittävä rouva nyt vaan mitenkään voi häiritä sinun vauvasi imetystäsi tai pesässä köllimistä niin paljon, että siitä tarvitsisi pelihousuja repiä.
[/quote]
Kas kun eivät ole ihan siinä vieressä. Rouvan pitäisi jaksaa muutama metri kävellä. Ehkä kärsii inkontinenssista.
Jos noihin ei mitään rajoja vedetä, niin kohtahan siellä on joku spurgu vetämässä maksalaatikkoa, kun silläkin on perhe.
Kaikkein parhaan perhehuoneen olen testannut Kuala Lumpurissa. Iso tila, missä oli paljon vaipanvaihtopaikkoja ja isoja nojatuolejam joiden ympärille sai verhon imettämisestä varten.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 16:46"]
Perhehuoneet syrjivät lapsettomia ihmisiä. Ne viestivät, että on lapsettomuus on jotakin väärää ja likaista, kun meitä ei haluta sinne. Kyllä perhehuoneiden pitäisi olla avoimia kaikille. Jokainen meistä on ollut joskus lapsi!
[/quote]
mitä ihmettä sä tekisit perhehuoneessa? kysyy lapseton, jolla ei ole mitään hinkua mihinkään perhe- tai hoitohuoneeseen.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 18:19"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 16:46"]
Perhehuoneet syrjivät lapsettomia ihmisiä. Ne viestivät, että on lapsettomuus on jotakin väärää ja likaista, kun meitä ei haluta sinne. Kyllä perhehuoneiden pitäisi olla avoimia kaikille. Jokainen meistä on ollut joskus lapsi!
[/quote]
mitä ihmettä sä tekisit perhehuoneessa? kysyy lapseton, jolla ei ole mitään hinkua mihinkään perhe- tai hoitohuoneeseen.
[/quote]
Menisi pesään tutimaan. Tai mitä nyt tekevätkään ne lukuisat perhehuoneen pilaajat, joista ap niin kovin on mielensä pahoittanut.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:41"]
Mä menen itse sinne pesään rauhoittumaan. Ongelma???
[/quote]
Mä tulen myös. Tarvin rahoittumispesää jos olen miehen kanssa ostoksilla.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:41"]
Mä menen itse sinne pesään rauhoittumaan. Ongelma???
[/quote]
Mä tulen myös. Tarvin rahoittumispesää jos olen miehen kanssa ostoksilla.
[/quote]
Minä saan yleensä vaimolta pesää vasta ostosten jälkeen. Mutta voisihan sitä joskus perhehuoneessakin kokeilla.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:42"]Minkä ihmeen takia perheet tulevat hoitamaan ja nukuttamaan lapsia kauppa keskukseen, eikö koti ole sitä varten ??
[/quote]
No yhtä hyvin se vauva nukkuu vaunuissa kuin kotonakin. Itse ainakin tykkään käydä vauvan kanssa päivisin eri paikoissa enkä vain istua kotona. Sitten kun imetetään esim. Kahvilassa niin joku on täällä huutamassa kuinka kuvottavaa se on. Jos sille on varattu oma huone niin miksi se on lapsettomille ongelma? Lapsellista vinkumista. Kyllä elämä on niiiin epäreilua :D
Itse lapsettomana menen kauppakeskuksen baariin rauhoittumaan parin tequilan avulla. Sieltä baarin perältä saa hyvän nurkan pesäksi itselleen. Annetaan äitien ja lasten nyt vain pitää se perhehuoneensa, kun ei siitä meille muille ole mitään konkreettista hyötyä. Tuskin kukaan äiti menee sinne YKSIN rauhoittumaan, vaan nimenomaan rauhoittamaan sitä lasta. Plussana vain, että pääsee itsekkin samalla rauhoittumaan.
Ja perhehuonehan on hyvä idea. En vaan pidä paskan hajusta, on lähteenä sitten aikuinen tai vauva. Joten hyvä vain, että lapsille on omat paikkansa, jossa pääsee vaipat heittämään pois. Ravintolatkin ovat rauhallisempia, kun lapsi ruokitaan jossain muualla. Tulee varmasti perheellekkin halvemmaksi, kun ei tarvitse sitä VIITTÄ euroa lapsen lihapullasta maksaa. Sinne on myös hyvä viedä itkupotkuraivareita saava lapsi, joka nukutetaan vaunuihin. Nukahtaa varmasti helpommin rauhallisella alueella, kuin kauppakeskuksen vilkkeessä. Ei tarvitse hankkia korvatulppia kiukkulapsien takia ;)
Kadehtikaa nyt ihmeessä perheellisten imetys ym. tiloja, jotka sijaitsevat poikkeuksetta VESSASSA, kyllä se paskanhajussa imettäminen on niin makeeta puuhaa että..!
t. korviketta aikoinaan antanut
Minua eivät häiritse isoon lastenhoitohuoneeseen nopeasti pissalle tulevat tädit. Sen sijaan Kampissa minua häiritsee joskus puolisoiden kanssa huoneeseen tulevat ulkosuomalaiset isät, joita joko vaivaannuttaa tai kiinnostaa vieraiden naisten imetyspuuhat. Pakkoko on sinne imetyshuoneeseen tulla pyörimään, jos huivin alla imettävä nainen saa osakseen mulkoilua.
Ei mahda olla sellasta porukkaa liikkeellä, jonka vauva huutaa ja riehuu ja saattais rauhottua rauhallisessa paikassa tissille? Ei ne tilat kauheen rauhallisia ole välttämättä ilman niitä tätejäkään... Meillä jos lähdettäs johonkin isompaan kauppakeskukseen, ehdittäs ehkä just sinne asti niin vauva jo haluis syödä. Onhan se uudenlainen palvelu taas, ja lapsiperheet aika usein myös kuluttaa rahaa kauppoihin.
Kumma että joillekkin tälläiset huoneet on noin kova paikka että sinne pitää ihan tahallaankin tunkea häiritsemään sitä lasten rauhoittumista ja syömistä.
Hankkikaa lapsia niin pääsette tekin nauttimaan tästä ylellisyydestä. En minäkään varmaan ole maha pystyssä tervetullut mihinkään viela kokouksiin.
Tämä on minusta aika hauska ketju ja vitsinä voisin olla noiden lapsettomien, "rauhoittumispesissä tutivien" kommentoijien puolella. Lapseton olen itsekin, mutta suon mielelläni muille tuollaiset nätit perhehuoneet.
Toisaalta täällä oli hiljattain ketju lapsivapaista hotelleista ja lomakohteista, joita on olemassa juuri rauhaa kaipaavien aikuisten takia. Monet pitävät tällaisia kohteita kuitenkin epäreiluina ja lapsiperheitä syrjivinä ja ovat sitä mieltä, että heidän hiljaisten lastensa pitäisi päästä kaikkiin hotelleihin ilman rahoituksia.
Tasapuolisuuden nimessä siis ap:n ja kaltaistensa pitäisi mukisematta hyväksyä lapsivapaat hotellit, jos se haluavat itselleen rauhoittumistiloja vain perheellisille.
Perhehuone kuulostaa siltä,et sinne voi mennä vaikka täyskasvusten kanssa rauhottumaan. Kun se ei ole vauvanhoitohuone.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 19:09"]
Tämä on minusta aika hauska ketju ja vitsinä voisin olla noiden lapsettomien, "rauhoittumispesissä tutivien" kommentoijien puolella. Lapseton olen itsekin, mutta suon mielelläni muille tuollaiset nätit perhehuoneet.
Toisaalta täällä oli hiljattain ketju lapsivapaista hotelleista ja lomakohteista, joita on olemassa juuri rauhaa kaipaavien aikuisten takia. Monet pitävät tällaisia kohteita kuitenkin epäreiluina ja lapsiperheitä syrjivinä ja ovat sitä mieltä, että heidän hiljaisten lastensa pitäisi päästä kaikkiin hotelleihin ilman rahoituksia.
Tasapuolisuuden nimessä siis ap:n ja kaltaistensa pitäisi mukisematta hyväksyä lapsivapaat hotellit, jos se haluavat itselleen rauhoittumistiloja vain perheellisille.
[/quote]
Ei minulla ole mitään lapsivapaita hotelleja vastaan. Itsekin saattaisin lapsettomalla lomalla sellaiseen mennä.
Kertokaahan mulle mikä on ikäraja lapsille perhehuoneeseen? Jos ei ovessa lue,ettei saa ottaa mukaan sisään myös isompiakin perheenjäseniä,toki hekin saavat sinne tulla,jos perheessä on myös vauva. Syrjitää se on, jos vanhemmat tehneet iltatähden, isommat 20 vuotiaita ja ollaan koko perheen kanssa ostoksilla ja mukamas isosisaret eivät saa myös tulla perhehuoneeseen. Voi että kun mä en tajua teitä..
Onko perhehuoneen ovessa sitten maininta, että "lapsettomilta pääsy kielletty" tai "yli 18-vuotiaat vain alle 5-vuotiaan seurassa" tms.? Perhehuoneen tarkoitus kai ensisijaisesti on sama kuin invavessalla, eli että on tila jossa on erityiset varusteet ja jossa on mahdollisuus liikunta-/lapsirajoitteisen ihmisen asioida. En silti näe mitään erityistä syytä, miksei sinne muutkin saisi tulla. On taas malliesimerkki suomalaisesta sosiaalisuudesta tämä aloitus.
[quote author="Vierailija" klo 19:09"]
[/quote]
Hyväksyn kyllä. Ymmärrän täysin ettei jotkut vaan pidä lapsista. Tai jaksa aina kuunnella niitä vaikka pitäisikin.
Minulla ei myöskään ole mitään tarvetta ängätä inva vessaan tai viedä huutavaa vauvaa jonnekkin missä täytyy olla hiljaa.
Sitä en ymmärrä että mikä tarve näillä matameilla on Ängätä sinne perhehuoneen/lastenhoitohuoneen vessaan. Olen käynyt myös niissä tavan vessoissa ja koskaan en ole joutunut jonottamaan ja ovat siistissä kunnossa. Perhehuoneen vessassa haisee usein kakkavaippa.
Ap
Pitäähän Jani-Pettereiden äideillä olla relauspaikka. Itse en kyllä mihinkään marketin perhehuoneeseen menisi koskaan, enkä tuollaisia ole tiennyt olevan. Ymmärrän toki, että se vauva pitää hoitaa. Ärsyttäisi minuakin, jos tuollaista tilaa käytetään väärin.