Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttää ihmiset jotka tulee perhehuoneesen ilman lapsia

Vierailija
24.05.2014 |

Ovessa lukee varsin selvästi perhehuoneen olevan syöttämiseen, rauhoittumisen ja vaipan vaihtoon niin tädit tunkee sinne läpättämään ja vessaan kun ei jakseta kävellä sinne oikeille vessoille.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti se pesä oikein on?

Vierailija
2/60 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy kotona jos on noin vaikeaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ulkomaalainen, suomalaiset yleensä kasvattavat lapset kotona, eikä julkisilla paikoilla. Eri jos asuu satojen kilometrien päässä kys paikasta.

Vierailija
4/60 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vastauksia tullut. Kuopion Matkuksen perhehuone on todella hyvä, ihan mieluiten lähden vauvan kanssa juuri Matkukseen shoppailemaan, kun siellä on todella helppo hoitaa vaipanvaihdot ja syötöt. Ei ole vielä omalle kohdalle sattunut asiattomia, lapsettomia perhehuoneen käyttäjiä, mutta tosi ikävää, jos niitä alkaa olla. Imetys vaatii kuitenkin oman rauhansa ja olisi kiva, että perhehuonetta käytettäisiin vain siihen mihin se on tarkoitettu. Itse en ilkeä mennä sinne vessaan, jos olen liikenteessä ilman lapsia.

Vierailija
5/60 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:15"]Oletko ulkomaalainen, suomalaiset yleensä kasvattavat lapset kotona, eikä julkisilla paikoilla. Eri jos asuu satojen kilometrien päässä kys paikasta.

[/quote] joo annankii ensi kerralla vauvan huutaa nälkää kakkasessa vaipassa kunnes päästään kotiin. Ettei vaan tulis kasvatettua lasta julkisella paikalla . :DD Tai sitte en.

Vierailija
6/60 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:27"]

Ihme vastauksia tullut. Kuopion Matkuksen perhehuone on todella hyvä, ihan mieluiten lähden vauvan kanssa juuri Matkukseen shoppailemaan, kun siellä on todella helppo hoitaa vaipanvaihdot ja syötöt. Ei ole vielä omalle kohdalle sattunut asiattomia, lapsettomia perhehuoneen käyttäjiä, mutta tosi ikävää, jos niitä alkaa olla. Imetys vaatii kuitenkin oman rauhansa ja olisi kiva, että perhehuonetta käytettäisiin vain siihen mihin se on tarkoitettu. Itse en ilkeä mennä sinne vessaan, jos olen liikenteessä ilman lapsia.

[/quote]

Kyllä sinä voit ihan hyvin imettää vauvasi, vaikka joku muu kävisi samalla vessassa. Vähän rajaa noiden vaatimusten kanssa.

Vierailija
7/60 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:33"]

[/quote]

Kyllä sinä voit ihan hyvin imettää vauvasi, vaikka joku muu kävisi samalla vessassa. Vähän rajaa noiden vaatimusten kanssa.

[/quote]

Kun se ei ole tarkoitettu kaikkien julkiseksi vessaksi. Asiakasvessoja on olemassa myös, ja ihan riittävästi. Siellä on aina useita perheitä vaipanvaihtoa, lastensyöttöä tai imetystä suorittamassa ja ei ole tosiaankaan liikaa vaadittu, että tilaa käytettäisiin vain siihen mihin se on tarkoitettu. 

Vierailija
8/60 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen itse sinne pesään rauhoittumaan. Ongelma???

Vierailija
9/60 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia perheet tulevat hoitamaan ja nukuttamaan lapsia kauppa keskukseen, eikö koti ole sitä varten ??

Vierailija
10/60 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:42"]

Minkä ihmeen takia perheet tulevat hoitamaan ja nukuttamaan lapsia kauppa keskukseen, eikö koti ole sitä varten ??

[/quote]

Ehkä sen takia, että isossa ostoskeskuksessa on mahdollista kiertää piskään, eikä lapset jaksa ilman vaipanvaihtoa ja syöttämistä kovin kauan kiertää. Kivaa vaihtelua äidille ja mukava vaihtoehto sadepäivälle lapsellekin. Muita tyhmiä kysymyksiä?

Vierailija
11/60 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

piskään=pitkään

Vierailija
12/60 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 16:47"]Siis niinku Helsingissä Kampin keskuksen lastenhoitohuone? Se on sellainen iso "olohuone". Myös Stokkalta ja Forumista löytyy samankaltaiset.

[/quote]

Samalta näyttäis. Kuopion matkuksessa nimellä perhehuone. http://www.matkusshoppingcenter.fi/shops/-/shops/-/181/Perhehuone

[/quote]

Ahaa, nää on siis nää tämmöset vähän fiinimmät vessat, mutta perusidea on sama: lapset pois näkyvistä kun aikuiset ovat kauppakeskuksessa viihtymässä

Vierailija
13/60 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:41"]

Mä menen itse sinne pesään rauhoittumaan. Ongelma???

[/quote]

Sama juttu ja mielestäni se on ihan ok. Täytyyhän nyt aikuisellakin olla jokin muu rauhoittumispaikka kuin vartijan koppi.

Vierailija
14/60 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampissa on tuollainen ja nimenomaan lapsiperheille tarkoitettu, syrjässä oleva tila. Eteisessä vaunuparkki jne.

Silti sinne änkeää tantat.

Vierailija
15/60 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:44"]

[/quote]

Ehkä sen takia, että isossa ostoskeskuksessa on mahdollista kiertää piskään, eikä lapset jaksa ilman vaipanvaihtoa ja syöttämistä kovin kauan kiertää. Kivaa vaihtelua äidille ja mukava vaihtoehto sadepäivälle lapsellekin. Muita tyhmiä kysymyksiä?

[/quote]

Mun mielestä on vähän hämärää touhua toi että lapset halutaan pois näkyvistä, mieluiten vessaan ruokailemaan eikä esim. kauppakeskuksen kahviloihin tai ravintoloihin. 

Vierailija
16/60 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:44"]

[/quote]

[/quote]

Mun mielestä on vähän hämärää touhua toi että lapset halutaan pois näkyvistä, mieluiten vessaan ruokailemaan eikä esim. kauppakeskuksen kahviloihin tai ravintoloihin. 

[/quote]

Montakohan julki-imetystä paheksuvaa ketjua tälläkin palstalla on ollut... Tietyssä iässä vauvat ovat vaikeita imetettäviä, jos ympärillä on paljon hälinää. Pää pyörii ja tissi unohtuu. Ja kun ne vaipat on kuitenkin käytävä vaihtamassa.

Vierailija
17/60 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhehuone? Voihan sitä olla perhe,vaikkei ole lapsia tai lapset kotona/muuttaneet kotoa pois. Perhehuoneeseen saavat mennä sitten kaikki vauvasta vaariin. Mun perhe vaan asuu toisessa kaupungissa. Vauvanhoitohuone erikseen,jossa pääsääntöiseti hoidetaan vauvoja,eikä mennä meikkaamaan.

Vierailija
18/60 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 17:33"]

[/quote]

[/quote]

Kun se ei ole tarkoitettu kaikkien julkiseksi vessaksi. Asiakasvessoja on olemassa myös, ja ihan riittävästi. Siellä on aina useita perheitä vaipanvaihtoa, lastensyöttöä tai imetystä suorittamassa ja ei ole tosiaankaan liikaa vaadittu, että tilaa käytettäisiin vain siihen mihin se on tarkoitettu. 

[/quote]

Eipä taida olla riittävästi, jos porukka sinne perhehuoneeseen kerta tulee, ja joku täällä vielä on sinne erikseen neuvottukin. Ei se yksi pikaiset pisut heittävä rouva nyt vaan mitenkään voi häiritä sinun vauvasi imetystäsi tai pesässä köllimistä niin paljon, että siitä tarvitsisi pelihousuja repiä.

Vierailija
19/60 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on niin, ettei lapsen kanssa voi tehdä mitään oikein. Jos äiti pitää lapset pääosin kotona eikä juuri vie heitä julkisille paikoille, ollaan järkyttyneitä, kun marttyyriäiti uhraa kaiken lastensa takia. Jos lapsi on mukana kaupassa tai ravintolassa ja äiti kehtaa imettää, äiti on itsekäs ja huomionhakuinen. Ja eiväthän lapset hyvänen aika kuulu ihmisten ilmoille! Ja jos yrittäjä tarjoaa lapsiperheille lisäpalvelua (mitä hän ei suinkaan tee silkasta hyväntekeväisyydestä vaan siksi, että uskoo sen tuovan lisätuloja) ja äiti käyttää tarjottua palvelua, sitten äiti vasta itsekäs onkin.

Vierailija
20/60 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin että tää aloitus koski  synnytyssairaaloiden perhehuoneita ja tulin jo tuohtuneena vastaamaan, että esikoisen kanssahan niitä just tarvitaan.

Hienoa jos jossain on noin upeat tilat ja tyhmää tunkea sinne vaan vessaan.

Tyhmää saivarrella, kaikki varmaan ymmärtää mistä on kyse, mutei vaan tahdo. "Mä saan parkkeerata perheruutuun kun mulla on perhe kotona. Mun perhe on nyt mökillä Mikkelissä, mutta tottakai mä voin käydä perhehuoneessa pissalla, kun mulla kuitenkin on se perhe, LOL ;)"

Täähän on ihan jokaisen kauppakeskuksen oma valinta. Jos kysyntää rouvien rauhoittumispesälle tai miesten purkautumistilalle olisi, varmaan he sellaisen perustaisivat. Tai vapaaehtoisesti lapsettomien pesän. Kauppakeskus on tässä kokenut mammat vauvoineen niin tärkeäksi kohderyhmäksi, että heidän halutaan viihtyvän pitkään ja siksi heille on tällainen tila tehty. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän