Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä

Vierailija
24.12.2020 |

Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa

Kommentit (1769)

Vierailija
1741/1769 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä kuulapajalta! Sokerittomatkin vihreät kuulat on tekeillä, mutta valitettavasti ei saada niitä täksi jouluksi, kun resepti vaatii vielä paljon hiomista. Mm. suolakiteet kuulien pinnassa eivät maistuneet erityisen hyvältä, vaikka ulkonäkö oli melko houkutteleva.

Vierailija
1742/1769 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kuulien liimaajana, eikä ole sen kummoisempaa hommaa. Välillä ne on leikelty miten sattuu ja joutuu etsimään pareja yms

kuinka noihin kuulahommiin pääsee? Olisi unelmien ura

Pitänee olla maisterin paperit ja 12 vuoden kokemus työelämästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1743/1769 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätyöntekijänä sai voipalat sai pyörittää

voipalloiksi kahden puisen uritetun voilastan välissä. 

Fiinit pallerot tuli senioritalon ruokapöytään.

"Kuin Manulle illallinen"- oli juhlava käytäntö.

Kylmiössä askartelin joku kerta, kun keittiö oli

liian lämmin.

Vierailija
1744/1769 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vihreiden kuulien osastolla neljä TET-harjoittelijaa. Joutuivat ensin harjoittelemaan kuulien pyörittämistä muovailuvahalla kuten muutkin aloittelijat. Kaikki olivat niin surkeita, että eivät koko kahden viikon harjoitteluajalla edenneet pyörittelemään oikeita kuulia. Puolittamisesta nyt puhumattakaan.

Vierailija
1745/1769 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä kuulien puolikkaiden liimaajan hommakaan erityisen hohtoista ole

Vierailija
1746/1769 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon nyt vielä kestää jotenkin. Serkkupoika on Saksassa hommissa ja on tosi turhautunut ja hänellä on hyödytön olo. Hänellä on maailman turhauttavin työ, kun asentaa tehtaalla vilkkuja bemareihin.

Vierailija
1747/1769 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häävimpi homma on siivoojana pikkusen keskisuomalaisen kunnanvirastossa.

Kunnanjohtaja paskoo reunoja pitkin ja akkojen kusi vuan sihisöö!

Vierailija
1748/1769 |
11.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkupoika on Saksassa hommissa ja on tosi turhautunut ja hänellä on hyödytön olo. Hänellä on maailman turhauttavin työ, kun asentaa tehtaalla vilkkuja bemareihin.

"Kun mä kaahaan liikenteessä

kaikki tiellä on mun eessä

sisällä mun BMV:ssä

keskisormea heilutan

Mul on omat säännöt täällä

mul on ylinopeus säällä kuin säällä

mä ajan aina pitkät päällä

En välitä mä liikennelaista

aina löytyy vapaa kaista

mä kengitän mun saksalaista

Tää on kallis auto, mutta vilkut puuttuu"

Vierailija
1749/1769 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä kuulien puolikkaiden liimaajan hommakaan erityisen hohtoista ole

Mä olen ollut useana vuonna kiireapulaisena kuulalinjastolla ennen joulua ja kehittynyt niin, että saan tänä vuonna alkaa myös liimaamaan.

Ainakin näinä ensimmäisinä harjoittelupäivinä se kuulan puolikkaiden nuolaisu ja sitten napakasti yhteen lätkäiseminen on ollut tosi kivaa.

Mutta ymmärrän hyvin, että jotkut voi herkistyä. Muutama virkavuosissa vanhempi on valittanut kielivaikeuksista. 

Vierailija
1750/1769 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko töitä laajennettu niin, että pääsee puolittamaan myös Finlandiakuulia? Ajattelin että vaihtelu voisi virkistää kun näkee muutakin värejä kuin vain vihreää. 

Vierailija
1751/1769 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko Fazerin tuotantotyöt mukavia noin yleisesti? jos nyt unohdetaan tämä vihreäkuula osasto. kannattaako laittaa hakemus fazerille?? 

Vierailija
1752/1769 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko Fazerin tuotantotyöt mukavia noin yleisesti? jos nyt unohdetaan tämä vihreäkuula osasto. kannattaako laittaa hakemus fazerille?? 

Ellei ole aiempaa kokemusta, laittavat sekoittamaan valtavalla nuijalla suklaataikinaa tasaiseksi.

On helppo homma, mutta raskas. Eikä sinne saa tiputella silmäripsiään tai muuta roskaa. Jos on sellainen taipumus, pitää sanoa, niin antavat sukeltajan lasit suojaksi.

Vierailija
1753/1769 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kuulien liimaajana, eikä ole sen kummoisempaa hommaa. Välillä ne on leikelty miten sattuu ja joutuu etsimään pareja yms

Siinä ja siinä riittääkö enää. Puolet on jo tuplamaistereita ja ensimmäinen DI aloitti juuri liimalinjalla. Soten lomautukset näkyvät nyt hyvin, syksyn sesongissa aloitti kaksi naprapaattia sokeroinnissa. Myös taidealalla kovat ajat, kuulemma kulttuurintuottajia ja vestonomeja olisi tulossa enemmän kuin pystytään ottamaan.

Vierailija
1754/1769 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle ei työ kelpaa, voin tulla puolimattaan vihreitä kuulia.

Asun pk seudulla

Vierailija
1755/1769 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onko fazerin tuotannotyöt mukavia ja riittävä palkka? entä talon sisällä porukka?

Vierailija
1756/1769 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan leikellä

Mikä viestintäosaston agentti siellä puhuu puolitettua totuutta johdon käskystä...

Vierailija
1757/1769 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut nyt koko ketjua, niin en tiedä, onko joku kirjoittanut jo samasta kesätyöstä kuin minulla. Pari kesää olin leikkaamassa  luukkuja. Tosi tarkkaa hommaa. Piti leikata aika pieniä luukkuja niin, että jäi pakhvi välillä myös kiinni. Meinas silmät mennä siinä hommassa. Onko kohtalotovereia.

Vierailija
1758/1769 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häävimpi homma on siivoojana pikkusen keskisuomalaisen kunnanvirastossa.

Kunnanjohtaja paskoo reunoja pitkin ja akkojen kusi vuan sihisöö!

"siivoojana pikkusen keskisuomalaisen kunnanvirastossa" Lauseessa ei päätä eikä häntää. 

Vierailija
1759/1769 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ja siinä riittääkö enää. Puolet on jo tuplamaistereita ja ensimmäinen DI aloitti juuri liimalinjalla. Soten lomautukset näkyvät nyt hyvin, syksyn sesongissa aloitti kaksi naprapaattia sokeroinnissa. Myös taidealalla kovat ajat, kuulemma kulttuurintuottajia ja vestonomeja olisi tulossa enemmän kuin pystytään ottamaan.

Oli pakko alkaa pusaamaan väikkäriä, kun uhattiin lomauttaa, kun on riittävästi fiksumpiakin tarjolla. Saa nyt nähdä, miten kauan saan pitää työpaikkani kuulien liimaajana kun olen vain tuntiapulainen.

Vierailija
1760/1769 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kuulatehtaan johtaja Kuula. Jollei ketjussa vielä ole vastattu siihen, miksi kuulat puolitetaan, niin tässä tulee oikea vastaus: Kuulat puolitetaan, jotta voitaisiin suorittaa sisäinen tarkastus. Kuulan tulee olla tasalaatuinen pinnasta pintaan. Yleensä ongelmia ei ole, mutta mieleeni tulee tapaus, jossa yhden kuulan sisältä löytyi viiksikarva. Löytö johti laajoihin tutkimuksiin. Viiksikarvasta saatiin dna-näyte. Alkoi viiksikarvan omistajan etsintä. Se oli maailmanlaajuinen projekti ja päättyi menestyksekkäästi. Viiksikarva kuului eräälle valtionjohtajalle, joka oli valtiovierailullaan käynyt myös kuulatehtaassa ja oli sitten kuulahillosammion luona kurkotellut sammioon sillä seurauksella, että yksi karva oli tipahtanut hillon sekaan. Tässä meidän turvajärjestelyt olivat pettäneet pahasti. Nimittäin ennen hillosammiohalliin menoa valtiojohtajan viikset kammattiin huolellisesti irtokarvojen poistamiseksi, mutta yksi irtokarva oli onnistunut välttämään seulan. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin, karvakuula ei päässyt joulupöytään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan