Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä
Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa
Kommentit (1736)
Vierailija kirjoitti:
Kun käytte apteekissa niin kurkatkaapa sinne takahuoneeseen. Minä työskentelen siellä linjaston alkupäässä täyttämässä lääkekapseleita sillä lääkejauheella. On muuten tarkkaa puuhaa että tulee just oikea määrä, ettei ole liuan vahvaa tai laimeata lääke.
Linjastolla seuraava laittaa kapselin tousen puolen paikalleen, seuraava asettelee valmiit kapselit purkkiin juuri oikea kappalemäärä tai niihin läpipainopakkauksiin.
Ennen kuin sinä saat käsiisi valmiin lääkepurkin takahuoneessa meitä on ollut monta näpertelemässä nitten kapselien kimpussa. Kyllä illalla tietää työtä tehneensä. Urakkapalkalla tietysti. Jos itse tarvitsemme niitä lääkkeitä emme saa henkilökunta-alennusta.
Tarkkaa hommaa on varmaan. Pitää olla sorminäppäryyttä ja todella hyvä näkö. Ei se työ ainakaan sopisi meille vanhemmille kuulamörssäreille, kun kädet jo tutisevat ja näkökin on huonontunut. Pitäisi hankkia luupit, sellaiset kuin hammaslääkäreillä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain puhetta on ollut, että vihreiden kuulien tekijät uudelleenkoulutetaan näiden uusien vihreiden suklaapäällystettyjen makeisten tekijöiksi. Saa nähdä tapahtuuko niin vai onko se vain puhetta.
Tämä on sitten huippusalaista tietoa, että ettehän kerro eteenpäin.
Olen vanhempi kuulamörssäri Fazerin tehtailta ja nyt muutosneuvottelujen jälkeen uudelleenkoulutettavien listalla.
Ilmeisesti meidän osastomme ryhtyy tekemään täysin aidon näköisiä kuulia teräksestä, ne tulevat puolustusvoimien käyttöön n.k. harjoituspanoksiksi.
Onhan hyvä, että koska nykynuoret ovat jo lapsuudessaan tottuneet noihin makeisiin niin voivat assosioitua iloisesti lapsuusajan jouluihin metsässä rämpiessään.
Nyt ei tarvitse huutaa laukaus laukaustakaan ja vastapuolikin ymmärtää paremmin suojautua kuula
Totta. Me teemme niitä ihan teräksestä sorvaamalla.
Uutisissakin on jo puolustusministeri kehottanut maatamme omavaraisuuteen.
Saattaahan olla, että koska kuulia kuluu paljon, että osa valmistusprosessista ulkoistetaan ja kuulia voidaan teettää vanhanaikaisesti viilaamalla työllisyystöinä.
Kuulien on kuitenkin oltava pyöreitä ja laaduntarkastushenkilökuntaan valitaan rohkeimmat.
Ruhjeilta ei toki voitane välttyä.
Ylimääräisistä kuulista voidaan sitten tehdä kestävä pallomeri työntekijöiden taaperoiden iloksi.
Miten ihania ja lupaavia uusia työmahdollisuuksia maassamme onkaan keksitty.
Vihreät kuulat voisivat olla uusi Nokia.
Etten sanoisi Uusi Anry birds.
Nyt perustamaan maailmanlaajuinen globaali verkosto.
Kaikille omat green ballssit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun käytte apteekissa niin kurkatkaapa sinne takahuoneeseen. Minä työskentelen siellä linjaston alkupäässä täyttämässä lääkekapseleita sillä lääkejauheella. On muuten tarkkaa puuhaa että tulee just oikea määrä, ettei ole liuan vahvaa tai laimeata lääke.
Linjastolla seuraava laittaa kapselin tousen puolen paikalleen, seuraava asettelee valmiit kapselit purkkiin juuri oikea kappalemäärä tai niihin läpipainopakkauksiin.
Ennen kuin sinä saat käsiisi valmiin lääkepurkin takahuoneessa meitä on ollut monta näpertelemässä nitten kapselien kimpussa. Kyllä illalla tietää työtä tehneensä. Urakkapalkalla tietysti. Jos itse tarvitsemme niitä lääkkeitä emme saa henkilökunta-alennusta.
Tarkkaa hommaa on varmaan. Pitää olla sorminäppäryyttä ja todella hyvä näkö. Ei se työ ainakaan sopisi meille vanhemmille kuulamörssäreille, kun kädet jo tut
Juu oikeassa olet tämä on tarkkaa työtä. Varsinkin kun pitää laskea kapseleihin oikea määrä niitä mannaryynin kokoisia rakeita. Tiesitkö muuten, niitä on yleensä 896 kappaletta kapselissa? Riippuu vähän vahvuudesta.
Näin ihan meidän kesken, mikä tässä työssä on kivaa? Kun on hetki vapaata eikä ole asiakkaita, menemme laskemaan mäkeä siihen liukumäkeen mitä pitkin robotti-osastolta laitetaan lääkepakkaukset siihen kouruun menemään apteekin tädille kun tulet niitä kapseleitasi reseptillä hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
No senhän nyt näkee jo pakkauksen kannestakin. Ne lahjoitetaan Euroopan kuninkaallisille heidän kruunujaan varten. Katsokaapa vaikka Charlesin kruunajaisissa käytettyä kruunua. Siellä loistaa kaksi vihreää kuulaa aivan kruunun etupuolella. Näkee selvästi. Ruotsin prinsessa Sofialla on myös useita vihreitä kuulia eräässä käyttämässään diadeemissä. Jos Tanskan uuden kuninkaan kruunajaisia näytetään televisiossa, katsokaapa tarkkaan, eiköhän sielläkin muutama vihreä kuula näy. Hyvä, Suomi! Hyvä, me!
Mahtoiko Charles lähettää kiitoskirjettä Fazerille? En ole nähnyt ainakaan. Olivathan ne äitinsä saamat kuulat kruunussa jo varmaan aika kuivahtaneet. Nyt Charles sai uudet, tuoreet vihreät kuulat kruununsa koristeeksi tärkeään tapahtumaan. Ne vaihdettiin kruunuun nopeasti juuri silloin, kun Charles oli kirkossa kruunajaisjuhlallisuuksissa siellä sermien takana yleisöltä näkymättömissä.
Äitinsä kyllä lähetti kiitoskirjeen Fazerille. Se on kehystettynä siellä meidän tehtaalla lasivitriinissä. Usein ihailen sitä töihin mennessäni ja ajattelen, kuinka upeaa työtä sentään teenkään kuulataikinan vatkaajana.
On prinssi Williamkin saanut vihreitä kuulia häittensä johdosta. Onko kiitoskirjettä näkynyt? Kiittämätöntä nykynuoriso!
Vierailija kirjoitti:
On prinssi Williamkin saanut vihreitä kuulia häittensä johdosta. Onko kiitoskirjettä näkynyt? Kiittämätöntä nykynuoriso!
Se villikko Luis oli ehtinyt ne jo syödä ja osan syöttänyt paoalleen Charlekselle ja mummopuolelleen Camillalle, eipä ollut William parka niistäkään saanut nauttia. Seuraavalla kerralla kannattaa ehdottomasti lähettää kontillinen.
Sottaista on kuulakärkikynien mustesäiliöiden täyttäminenkin pienellä pipetillä, ja vielä kiireessä.
Vierailija kirjoitti:
Sottaista on kuulakärkikynien mustesäiliöiden täyttäminenkin pienellä pipetillä, ja vielä kiireessä.
On varmaan sormet musteessa?
Olen yksi niistä 'vapaista kassoista'. Ikääkin jo liki eläkkeeseen, vihkisormukset käsketty ottaa pois ja huudella iloisesti: Täällä vapaa kassa!
Voi ettäs sapettaa, sormukset ei irtoa enää ja hanskoja pidettävä. Eikä kukaan enää usko että oon vapaa, kukaan ei tuu... (paisti joku eläkemummeli, huonokuuloinen.)
* korjaan: pitsi... paissti... paitsi! ( ei taaskaan korjauslakkaa tällä kassalla prkle arrrgggghhhhh)
Vierailija kirjoitti:
Ketju ilmiannettu
Näin digiloikan aikoina ei ole lainkaan ajateltu meitä, jotka näpyttelemme siellä kassapöydän alla niitä kuitteja.
Olen usein pyytänyt palkankototustakin ergonomisesti epämukavan työpaikan takia, mutta ei nyt ovat kovasti laatimassa kassakuititonta ostamista.
Mitä...haloo ja annettaisiinko meille lopputilit !??! ja niin kuin me olemme uurastaneet.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Tarvitaankohan ammattitaitoamme kehittyvissä maissa. Eläkeikäänkin on vielä aikaa.
Ajattelin ryhtyä kirjoittamaan omaelämänkertaa. Tuhat ja yksi kassakuittia.
Vierailija kirjoitti:
Ketju ilmiannettu
Miksi ihmeessä tämä ketju on ilmiannettu? Paras ketju ikinä...
Jos tuo on mielestäsi kauhea työpaikka, niin älä ikinä hakeudu makaronitehtaalle pitkän reiän poraajaksi. Minä yritin siellä puolisen vuotta, mutta aika usein pora lipsahti vieläkin makaronin kyljestä ulos.
Ketjujen parhautta, ketä haittaa tämmönen harmiton huumori -> pysyköön pois, avatkoon oman (tyhmän?) ketjunsa
Ai tää ketju oli radiossakin aiheena.
Vierailija kirjoitti:
Ai tää ketju oli radiossakin aiheena.
Ja tulee esille suosituimpana 'uutisena' mulle muiden seiskan, il:n, is:n mtv:n uutisten seassa
Olen Atrialla nakkien kuorijana. Tosi hankalaa on saada kuori ehjänä pois, jotta sen voi käyttää uudelleen.
Kierrätys on tietysti hyvä asia. Voisiko noita siskonmakkaroiden kuoriakin käyttää uudestaan?
Ennen nettiaikaa sain työskennellä puhelintyttönä. Se homma loppui, kun minulle tuli äänenmurros. Syvä baritonini varmisti onnekseni minulle paikan puhelinvastaajana Elisalla.
Olen se kaveri, joka pyytää odottamaan ja kertoo, että puheluusi vastataan mahdollisimman pian.
Provisiopalkalla työ on kannattavaa, mutta kiireistä se on.
On ehdittävä soittaa hissimusaa ja aina välillä on muistettava pyytää odottamaan.
Vaihtelun vuoksi voi myös kertoa firmamme nettisivuista ja omagurupalvelusta.
Yleensä ne eläkeläiset lakkaavat muutaman vartin päästä soittelemasta, kun huomaavat taksamittarin kilisevän minuuttitolkulla.
Ai niin minun on myös mainittava siitä, että nauhoitamme puhelut, että tietävät olla suutaan soittamatta.
Meillä palvellaan.
P.s. työskentelen myös terveyskeskusten puhelinvaihteessa, siellä pyydän painamaan ykköstä.