Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä
Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa
Kommentit (1736)
Vierailija kirjoitti:
Hei! Minä voisin vaihtaa sinun kanssa työpistettä! Alkaa jo potuttaa tämä kettu-karkkien paperiin kääriminen. Onneksi minun ei sentään tarvitse liimata niitä valkoisia liuskoja sen punaisen ytimen molemmille sivuille. Se se vasta on tympeä homma.
Minä nuolaisen sen ylemmän valkean liuskan kiinni. Kollegan homma on se alapuolen kiinnitys. Se on vähän hankalampaa, joten hän saa myös parempaa palkkaa. Kärkyn sitä paikkaa, jos ikinä vapautuis.
Itselleni on unelmatyö. Aiemmin olin vihreis kuulis, mutta sain sitten ylennyksen tänne punavalkeaosastolle ja olen kyllä ollut tyytyväinen.
Yritä vaihtaa osastoa - kettujaos ei ilmeisesti vaan ole sun paikkasi ja silloin on parempi hakeutua muualle.
Nyt riitti. Se oli minun viimeinen joulu kuulien puolittajana. Paikka on nyt auki, jätin jo eroilmoituksen. Hakemukset voi laittaa suoraan Fazerille.
Kyllä olen kateellinen teille! Minä olin yhden kesän postissa töissä ja jouduin nuolemaan postimerkit kaikkiin lähteviin kirjeisiin ja paketteihin ( silloin ei ollut vielä keksitty tarroja). Se liima oli aivan hirveän makuista! Sen kesän jälkeen en voinut edes ajatella mitään kielityötä. Minusta piti tulla kielenkääntäjä, mutta siihen se jäi! Olisinpa ymmärtänyt pyrkiä Fazerille kesätöihin!
Vierailija kirjoitti:
Minä täällä taas. Kyläkaupan oven ajaaja. Olin eilin töissä kahteen asti. Just solmin kengännauhojani, kun kuulin ulko-oven losahtavan lukkoon. Pilkkooimeässä horjuin kaupassa edes taas. Kaikki ulko-ovet on takalukossa.
Täällä oon, ihanasti vaihtuu vuosi💥💥💥, kauppias tullee vasta tiistaina...
Wish me luck
Onnnehks pomoh jäti keolutjaapi lukottah hik🍺🍺🍺 tälä hrpin ja syyn klymiä piztzoja...pomo tlee vsta huomennn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei! Minä voisin vaihtaa sinun kanssa työpistettä! Alkaa jo potuttaa tämä kettu-karkkien paperiin kääriminen. Onneksi minun ei sentään tarvitse liimata niitä valkoisia liuskoja sen punaisen ytimen molemmille sivuille. Se se vasta on tympeä homma.
Minä nuolaisen sen ylemmän valkean liuskan kiinni. Kollegan homma on se alapuolen kiinnitys. Se on vähän hankalampaa, joten hän saa myös parempaa palkkaa. Kärkyn sitä paikkaa, jos ikinä vapautuis.
Itselleni on unelmatyö. Aiemmin olin vihreis kuulis, mutta sain sitten ylennyksen tänne punavalkeaosastolle ja olen kyllä ollut tyytyväinen.
Yritä vaihtaa osastoa - kettujaos ei ilmeisesti vaan ole sun paikkasi ja silloin on parempi hakeutua muualle.
Hei. Kiva kuulla sinusta. Kettujaos on niin kiireinen paikka, eihä siel töissä kerkii jutteleen. Mä maalaan papereihin niitä ketunkuvia. No onha tarkkaa puuhaa niin pieneen paperiin. Ensin maalaan normikokoisen ketun, sitten scannaan sen pieneksi... huh huh
Mutta kyllä olet taitava! Ne on tosi hienoja ne käärepaperit. Saatko hyvää palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Mutta kyllä olet taitava! Ne on tosi hienoja ne käärepaperit. Saatko hyvää palkkaa?
No en tietenkään, iso osa palkkaa on hyvässä mielessä🍬. Kun olen siis niin hyvä. Ja vaatimaton😉
Millä ammattiryhmällä siellä on parhaat tulot, marmeladitaikinan vatkaajilla, värjääjillä, pyörittäjillä, halkaisijoilla, liimaajilla, sokeroijilla vai pakkaajilla? Tietysti jotkut ovat nopeampia kuin toiset. Onko tulospalkkaus vai tuntipalkka? Suunnittelen alan vaihtoa noista liikennevalojen vaihtotöistä. On niin hirveä pakkanen, että sormet kohmeessa käytän kaukosäädintä. Fazerilla olisi sisähommia. Onko siellä laaduntarkkailijoita? Voisin ryhtyä koemaistajaksi. Mitä pätevyysvaatimuksia maistajilla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en tietenkään, iso osa palkkaa on hyvässä mielessä🍬. Kun olen siis niin hyvä. Ja vaatimaton😉
Noo, kyllä terve ammattiylpeys on aina paikallaan. Kukas kissan hännän nostaa, ellei kissa itse. Tai ehkä kettu tässä tilanteessa. - Kyllä me ollaan hyviä - ja kettiukarkit myös!
Tsemiä kaikille ketjun ammattilaisille. Olen niiin varma kun tämän vuoden vielä jaksatte paiskia hommia niin sitten työnantaja joulun alla yllättää. Juuri nyt on vaikeat aja mut hei sehän on vaan juuri nyt.
Joo kyllä nää Fazerin hommat jo niin väsyttää. Toisaalta on jo niin monta vuotta nuollu kuulia ja liuskoja ja enää muutama vuosi pitäs pyöritellä karkkia paperiin ja sitten ois riittävästi kokemusta että ois toiveita päästä pussin sulkijaksi. Se se ois unelmaduuni. Kaikki päivät vaan kuumasaumaajalla pussinsuita kiinni. Siitä parempi homma on enää vihreiden kuulien laatikkoon laittaja. Mutta siihen pääsee vain harvat ja valitut.
Vierailija kirjoitti:
Tsemiä kaikille ketjun ammattilaisille. Olen niiin varma kun tämän vuoden vielä jaksatte paiskia hommia niin sitten työnantaja joulun alla yllättää. Juuri nyt on vaikeat aja mut hei sehän on vaan juuri nyt.
Samaa mieltä. Hienosti olette onnistuneet. Taikina ja väri tasalaatuista, pallot pyöreitä ja samankokoisia, puolikkaat täsmälleen samankokoisia, liimaukset kohdallaan, sokerointi tasainen, maku kohdallaan ja pakkauskin erinomainen! Erityisesti ihailen noita pallon pyörittäjia. Miten onnistuttekin niin hyvin? Varmaan vielä pyörittelette kahta palloa samanaikaisesti, yksi kummassakin kädessä. Miten mittaatte sopivan koon palloon? Onko joku reikälevy vai mittaako joku teille valmiiksi sopivann kokoisen palan marmeladitaikinaa? Hienoa työtä joka tapauksessa!
Vierailija kirjoitti:
Joo, odotellaan innolla jos vaikka toteutuis täsäkin ketjussa ehdotettuja uusia väriyhdistelmiä kuuliin. Kiinnostaisi sellaiset ruudulliset - taatusti avautuisia uusia mahdollisuuksia vientiin, esim. Skotlantiin.
Tää on palkitsevaa työtä jos mikä! Enkä nyt puhu pelkästään rahasta minäkään. :)
Todellakin: Karkkitehtaan palkkoja ei makseta (pelkässä) rahassa, vaan työn suomassa nautinnossa.
Huippupaikat on niin haluttuja ja harvassa🍬
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on vielä parempi homma. Porailen reikiä makaroneihin.
Mä olin viiltämässä niitä raitoja makaroonien pintaan. Mä muuten tarttisin semmoisen käyrän terän millä niitä makarooneja porattiin. Mistäköhän niitä saa, vai oliko se niin, että ne patentoitu ja valmistetaan vain Italiassa?
Kuulostaa aika leppoisalta hommalta, mä olin tekemässä lidliin niitä lajitelmia minä kaikki elintarvikkeet myytiin, arvatkaa millaista oli tehdä yksi purkillinen raejuusto lajitelmaa niitä helvetin nökäreitä laittaa yksitellen siihen purkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noo, kyllä terve ammattiylpeys on aina paikallaan. Kukas kissan hännän nostaa, ellei kissa itse. Tai ehkä kettu tässä tilanteessa. - Kyllä me ollaan hyviä - ja kettiukarkit myös!
Mä olin yhden kesän kettukarkkien valkoisen osan liimaajana, liimasin sen alapuolen. Voi että tykkäsin hommasta, talveksi tarjosivat yläosan liimaajan paikkaa mutta en ottanut kun siinä oli paljon huonompi palkka. Nyt vähän kaduttaa kun luen tätä ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Hienosti olette onnistuneet. Taikina ja väri tasalaatuista, pallot pyöreitä ja samankokoisia, puolikkaat täsmälleen samankokoisia, liimaukset kohdallaan, sokerointi tasainen, maku kohdallaan ja pakkauskin erinomainen! Erityisesti ihailen noita pallon pyörittäjia. Miten onnistuttekin niin hyvin? Varmaan vielä pyörittelette kahta palloa samanaikaisesti, yksi kummassakin kädessä. Miten mittaatte sopivan koon palloon? Onko joku reikälevy vai mittaako joku teille valmiiksi sopivann kokoisen palan marmeladitaikinaa? Hienoa työtä joka tapauksessa!
Ammattitaitoa, ammattitaitoa ja vuosien kokemus!
Ensin piti punnita joka pala, mutta nykyään osaan jo silmämääräisesti ottaa juuri sopivan määrän taikinaa oikean kokoiseen kuulaan. Aloittelijoilla tulee sekundaa. Ymmärrän kyllä, että se turhauttaa. Tämä ei ole paska työpaikka ollenkaan! Joka päivä tulen iloisena töihin ja tunnen tyydytystä työstäni. Tunnen olevani oikealla alalla.