Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä
Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa
Kommentit (1736)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen makaronitehtaalla poraamassa reikiä niihin pieniin makaroneihin. Ärsyttävää kun ne on vähän käyriä, on tosi vaika porata reikää sellaiseen!
Meillä Pirkan Makaronitehtaalla ollaan uudenaikaisempia: makaronit porataan ensin ja sitten vasta käyristetään. Tuotanto on nopeampaa ja tehokkaampaa, siksi makaronejamme voidaan myydä halvemmalla. Ihme, että siellä Torinossa ei ole tätä tajuttu. Vai onko tuo joku Aito Oikea perinnäistapa ja siksi siitä voi maksaakin enemmän?
Ai vitsit toi olis hienoa! Pitäisköhän mun esittää aloite? Voi kyllä olla, että italiaanot torppais tällaisen edistyksellisen ehdotuksen kauhistuneena. Ai niin, ja ollan hipihiljaa tästä. Taisit nyt paljastaa yrityssalaisuuden!
Minäpä olen Kidesokerin valmistaja.
Vierailija kirjoitti:
Mies 34 kirjoitti:
Minä oon töissä kortsu-tehtaalla. Mun työnkuva on laadunvarmistaja. Joudun testaamaan jokaisen kortsun kestävyyden tositoimissa. Jos kortsu kestää ja muutenkin ok, se jatkaa linjastoa pitkin pakkausosastolle.
Oletko sää se, joka rullaa myös pakettiin kortsun vai onko se rullaaja eri jannu?
Eri jannu rullaa kortsun paketointia varten. Testauksen jälkeen mä heitän sen lötkyrän linjastolle.
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatellut Pilkunviilausta ammatikseni. Minkälainen koulutus vaaditaan?
Hiusten halkominenkin kiinnostaa.
Tosi pikkutarkkaa hommaa. Vaatii sorminäppäryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Mies 34 kirjoitti:
Minä oon töissä kortsu-tehtaalla. Mun työnkuva on laadunvarmistaja. Joudun testaamaan jokaisen kortsun kestävyyden tositoimissa. Jos kortsu kestää ja muutenkin ok, se jatkaa linjastoa pitkin pakkausosastolle.
Oletko sää se, joka rullaa myös pakettiin kortsun vai onko se rullaaja eri jannu?
Koekäytön jälkeen on monta vaihetta ennen pakkaamista. Tuotteet pestään ja kuivatetaan ja puuteroidaan ennen kuin ne rullataan ja pakataan.
Mä olen kuivaamossa. Jokainen kostea pikku kortsu ripustetaan pyykkinarulle kuivumaan ennen seuraavaa työvaihetta.
Ihmisillä on harvoin oikea käsitys siitä, miten monimutkaista voi olla yksinkertaiseltakin tuntuvan tuotteen valmistus.
Hei, täällä oli joku kortsutehtaalta! Onko tietoa, otetaanko teille pakkaamoon uusia työntekijöitä?
Olen nykyään purkkatehtaalla pakkaamossa ja haluaisin saada vaihtelua uralleni.
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli muitakin sokeritehtaalta, kiva!
Meikämandoliini on sokeripalalinjastolla. Me täytetään sokeripalamuotteja sokerijauheella pieniä lapioita käyttäen. Jokainen muotti on täytettävä tasaisesti, niin että tulee laadukasta tavaraa.
Terkkuja vaan Jarpalle ja Irkulle! Maanantaina nähdään iltavuorossa!
Ootko Sirkku vai Pulmu linjalla? Mä olin joskus tekemässä Sirkkua, ri ollut ihan helppoa laskea jokaista kidettä oikeaa määrää /pala. Yksitellen...huoh..,
Vierailija kirjoitti:
Mä olen Tampere-talossa värinvaihtajana. Tönöä valaistaan värivaloin, ja mun duunia on vaihtaa väri toiseen tasan vartin välein.
Työ vaatii täsmällisyyttä ja hyvää muistia. Vihreän jälkeen tulee pinkki ja niin edelleen.
Ollaan melkein samalla alalla. Minä vaihtelen liikennevalojen värit.
Olen riistakamera. Nautin työstäni koska pidän ulkoilmasta.
Ei minusta olisi sisätöihin insinöörihommiin.
Vierailija kirjoitti:
Juu, tarkkaa hommaa on. Tosi pieniä ne viilat ja täytyy olla varovainen ettei viilaa liikaa. Yhtään liikaa jos viilaat, loppuu koko homma. Piste.
Olin porvoossa tulkkina, paikallisille.
Minä kasvatan syksyt suklaajoulupukkeja ja heti joulun jälkeen alkaa suklaapupujen kasvatus pääsiäiseksi.
Ihan mukavaa hommaa, suurin työ on kasvatusvaiheen lopussa opettaa täysikasvuiset pukit ja puput pukeutumaan foliokääreeseensä siten, että kuvio menee kutakuinkin oikein.
Kiireessä se vaan usein välillä menee vähän sinne päin...niin kuin moni varmaan on huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Minä toimin hirvikärpästakkitehtaalla. Hirvikärpästen pyydystäminen ja niistä takin kutominen on varsin vaativaa puuhaa.
Tuo on kyllä vaativa duuni.
Vihreiden kuulien valmistus (ihana keju vaikka en lukenut alkua pidemmälle).
https://www.facebook.com/fazersuomi/videos/10155171333538716/
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta olisi sisätöihin insinöörihommiin.
Minäkin pidin riistakameratöistä mutta ei sopinut lopulta minulle. Kuvia piti räpsäistä heti kun havaitsi liikettä ja varsinkin öisin torkahtelin niin että kuvat jäi monesti ottamatta.
Ihanania työpaikkoja teillä muilla! Ite tehnyt tosi kurjia duuneja vain. Ollut mm kaupanalalla ostajana (ostanut kaikki viimeiset tuotteet), jonottajana (se tyyppi kuka rynnii jonon hänniltä uuden kassan avautuessa), hyllyttäjänä (hyllyttänyt himppasen liian pieniä vaatteita). Keikkahommissa myös eri firmoissa sähkön ja nettiyhteyden pätkijänä. Kateellisena täältä luin siitä tyypistä, kuka uimahallien suihkuveden katkasijana, pääsispä itekin johonkin positiivisempaan työpaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta olisi sisätöihin insinöörihommiin.Minäkin pidin riistakameratöistä mutta ei sopinut lopulta minulle. Kuvia piti räpsäistä heti kun havaitsi liikettä ja varsinkin öisin torkahtelin niin että kuvat jäi monesti ottamatta.
Mun exä oli nopeusvalvontakameran kuvan ottaja yhdellä kehä kolmosen tolpalla. Hänellä oli tosi nopeat refleksit, mutta niiden kuvien postitus hänellä sitten välillä unohtui ja sai kenkää töistä. Olihan se rankkaa ja mua ärsytti erityisesti sen pitkät yövuorot.
Nykyään on kuulemma Kampissa painamassa auyomaattiovien nappia kun ihminen lähestyy ovea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän samanlaista työtä teen. Pujottelen After Eight -suklaalevyjä papereihin. Linjalla työkaveri ensin tarkistaa, että levyt on suoria ja minun jälkeeni joku laskee montako niitä tulee kymmeneen kappaleeseen. Sen enempää en näe sivuille mitä tuotantolinjalla jatkossa tapahtuu.
Minä olen siellä linjaston alkupäässä. Pursotan sen minttumassan niiden suklaalevyjen sisälle.
Sä varmaan osaat pursottaa sitä massaa myös Domino-keksien väliin.
Mä olen töissä pihojen sähkötolppien virrankatkaisijana. Tää työ on todella kuluttavaa enkä tiedä, jaksanko enää kauan. Minuuttiaikataulu, kun virta pitää olla katkaistuna täsmälleen 2h siitä, kun asiakas on sen ajastanut päälle. Ja kun tolppia on ripoteltuna lukemattomia määriä jo yhdelle naapurustolle saati koko kaupunginosalle, niin joulupukkikin jää kiireessä kakkoseksi :(