Aloitin kausityöntekijänä Fazerilla vihreiden kuulien puolittajana ja on kyllä paskin homma ikinä
Kone syöksee vihreitä kuulia hirveetä pommitusta nenän eteen ja ne pitää sitten leikellä nopeasti ja viedä ne kuulien liimajalle. Olen yrittänyt kysellä, mitä järkeä ne on leikata jos ne liimataan takaisin, niin linjaston johdolle tulee yhtäkkiä kauhea kiire jonnekin. Ihme hommaa
Kommentit (1736)
pah, ei tuo ole vielä mitään. Olen olvin tehtaalla lisäämässä hiilihappoja limpparipulloihin. Tarkat säännökset montako happoa juomaan tulee per pullo. Vaikka meitä on mun osastolla iso porukka (ollaan talon isoin osasto), niin stressi on kaikilla kova.
Moikka täältä puolalaiselta vadelmapuutarhalta! Ollaan juuri valmistamassa ens kesän puutarhavadelmasatoa.
Linjatuotantona tätäkin pyöritetään. Ite oon vadelmien viimeistelyvaiheessa tökkäämässä vadelmiin niiden karvoja.
Mun jälkeen linjalla on vielä vattumadottaja, joka istuttaa vadelmiin matoja, sekä norottaja, joka levittää vadelmiin norovirusta. En viitti kertoa tarkemmin, miten se oikeastaan tapahtuu. Se liittyy niihin vadelman reunassa oleviin tummentuneisiin kohtiin, jotka ovat oikeasti... tai no niin, jääköön sanomatta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli muitakin sokeritehtaalta, kiva!
Meikämandoliini on sokeripalalinjastolla. Me täytetään sokeripalamuotteja sokerijauheella pieniä lapioita käyttäen. Jokainen muotti on täytettävä tasaisesti, niin että tulee laadukasta tavaraa.
Terkkuja vaan Jarpalle ja Irkulle! Maanantaina nähdään iltavuorossa!
Jos haluaa hakea noihin hommiin, kannattaako työhakemuksessa mainita kokemus hiekkalaatikolta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tosi ärtyneenä seurannut tätä ketjua. Omituinen provoilija tuo ap.
Vihreiden kuulien puolittaminen on lastenleikkiä verrattuna mun duuniin täysjyvänäkkileipätehtaalla.
Ette voi tajuta, miten nopeasti on pinseteillä asetettava kaikki täysjyvät juuri uunista tulleen näkkileivän pintaan ennen kuin se kovettuu niin, etteivät jyvät enää tartu kiinni.
Ai sä olet siinä linjalla mun jälkeen. Se nakutus mitä kuulet on se kun mä piikillä nakutan ne kupat näkkileipiin. Jumatsukka, että kiirettä pitää! Ta-da-ta-da-ta-da-ta... siinä käsi käy!
Koko linjasto täällä! Me täytellään ne toisen puolen kuopat, jotta tiietään mille puolelle voi laitetaan. Välillä ihmetellyt miksi te hakkaatte kuopat molemmille puolille.
Mä muutin dippainssitutkintoni jälkeen tänne Indonesiaan, missä mä toimin kanelitehtaalla työnjohdon ja tuotekehityksen parissa.
Meidän tiimi on juuri (mun johdolla) kehittänyt uuden tavan valmistaa kanelijauheesta kanelitankoja. Tehän tiedätte, miten tyhmiä ne semmoiset kippuraiset kanelitangot on. No, se on pian historiaa.
Parin kuukauden kuluttua tulee kuluttajille jo ekat erät meidän valmistamia kanelikuutioita. Niitä mahtuu pussiin niiden säännöllisen muodon ansiosta paljon enemmän kuin vanhoja kiemuratankoja.
Markkinatutkimuksen puolella ollaan tehty havainto, että nykykuluttajat arvostavat moderneja tuotteita, joten tää meidän juttu on taattu hitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli muitakin sokeritehtaalta, kiva!
Meikämandoliini on sokeripalalinjastolla. Me täytetään sokeripalamuotteja sokerijauheella pieniä lapioita käyttäen. Jokainen muotti on täytettävä tasaisesti, niin että tulee laadukasta tavaraa.
Terkkuja vaan Jarpalle ja Irkulle! Maanantaina nähdään iltavuorossa!
Jos haluaa hakea noihin hommiin, kannattaako työhakemuksessa mainita kokemus hiekkalaatikolta?
Mitä pidempi hiekkalaatikkokokemus, sitä parempi.
Palkkaamme jatkuvasti päiväkodeissa työskennelleitä alanvaihdosta unelmoivia lastenhoitajia. Palkkamme on varsin kilpailukykyinen eikä sokeritehtaalla saa räkätautia niin herkästi kuin päiväkodissa.
Terveisin
Sokeritehtaan hr-johtaja
Vierailija kirjoitti:
Mä olen makaronitehtaalla poraamassa reikiä niihin pieniin makaroneihin. Ärsyttävää kun ne on vähän käyriä, on tosi vaika porata reikää sellaiseen!
Meillä Pirkan Makaronitehtaalla ollaan uudenaikaisempia: makaronit porataan ensin ja sitten vasta käyristetään. Tuotanto on nopeampaa ja tehokkaampaa, siksi makaronejamme voidaan myydä halvemmalla. Ihme, että siellä Torinossa ei ole tätä tajuttu. Vai onko tuo joku Aito Oikea perinnäistapa ja siksi siitä voi maksaakin enemmän?
Huomaa kyllä että pahempiakin hommia on kuin vihreä kuula -tehdas. Että silleen ap.
Itse täyttelen Aakkos-pusseja. Nyt useamman vuoden jälkeen muistan jo ulkoa: kaksi keltaista koota, neljä vihreää aata, yksi punainen bee jne. Aattelin siksi mennä vaatimaan palkankorotusta, kestää kuitenkin aika kauan että nuo excelistä lunttaavat amatöörit ovat yhtä nopeita kuin minä.
Puhutaan mitä puhutaan raskaista töistä mutta mulla on kyllä yks pahimmista.
Toimin banaanien pilkuttajana. Homma on pelkkää yövuoroa, joka aikana kierrän kaupasta toiseen roiskimassa banaanien pintaan ruskean pilkutuksen.
Itse pilkutus on mukavaa (vaikka vaatii tarkkaa kättä ja taitoa) mutta se hemmetinmoinen ravi kaupasta toiseen ja vielä yöllä verottaa kyllä miehen voimia.
Vierailija kirjoitti:
pah, ei tuo ole vielä mitään. Olen olvin tehtaalla lisäämässä hiilihappoja limpparipulloihin. Tarkat säännökset montako happoa juomaan tulee per pullo. Vaikka meitä on mun osastolla iso porukka (ollaan talon isoin osasto), niin stressi on kaikilla kova.
Moro, oot sitten kilpailijalla töissä! 😂
Kandee vaihtaa tänne Hartwallin puolelle. Meillä on hyvät työsuhde-edut. Saadaan juoda limua niin paljon kuin halutaan!
TOSIN hapotuksen jälkeen tuotteet menee ainoastaan asiakkaille. Työnjohto on tässä tarkkana. Kuplitus on niin vaativa työvaihe, että sen tulokset täytyy luovuttaa maksaville asiakkaille.
Ja käyhän se keuhkoillekin puhallella pillillä niitä kuplia pulloihin.
Mä olen se, joka säännöstelee uimahallien suihkuissa veden tulon. 30sekuntia tasan, ja p a m hanat kiinni. Aika kytätään sadasosasekuntikellolla.. Mä säädan myös uimahallien suihkujen veden lämpötilaa. Aluksi se on aika lämmintä ja seuraavalla kerralla viilenee, ja taas siitä viilenee.
Minä oon töissä kortsu-tehtaalla. Mun työnkuva on laadunvarmistaja. Joudun testaamaan jokaisen kortsun kestävyyden tositoimissa. Jos kortsu kestää ja muutenkin ok, se jatkaa linjastoa pitkin pakkausosastolle.
Mä kirjoitan kaunokirjoituksella jokaiseen Fazerin suklaalevyn palaan sanan Fazer.
Oon ajatellut vaihtaa alaa. Onko kellään tietoa, millaista on linssitehtaalla? Onko eroa vihreiden ja punaisten linssien tuotannossa? Kumpaan pääsisi helpommin?
Mulla on työkokemusta optikkoliikkeestä, joten on tuntumaa linsseihin jo ennalta. Auttaako se?
Mies 34 kirjoitti:
Minä oon töissä kortsu-tehtaalla. Mun työnkuva on laadunvarmistaja. Joudun testaamaan jokaisen kortsun kestävyyden tositoimissa. Jos kortsu kestää ja muutenkin ok, se jatkaa linjastoa pitkin pakkausosastolle.
Oletko sää se, joka rullaa myös pakettiin kortsun vai onko se rullaaja eri jannu?
Minä olen Sateentekijä. Muotoilen vedestä ne sadepisarat.Töitä kyllä riittää kun nykyään aina sataa. Ja se sadepisaroiden kuljetus taivaalle on se rankin homma, polvet alkaa olla jo aika sökönä.
Minä toimin hirvikärpästakkitehtaalla. Hirvikärpästen pyydystäminen ja niistä takin kutominen on varsin vaativaa puuhaa.
Mä olen Tampere-talossa värinvaihtajana. Tönöä valaistaan värivaloin, ja mun duunia on vaihtaa väri toiseen tasan vartin välein.
Työ vaatii täsmällisyyttä ja hyvää muistia. Vihreän jälkeen tulee pinkki ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskanjauhajien kokoontumisajot täällä.
Päätit kuitenkin liittyä seuraan? Kuinkas sattuikaan kun meillä kanankakkatehtaalla etsitään JAUHAJAA tuotteelle, miten ois?
Eipäs vähätellä siellä!! Mä oon taimitarhalla paskanpuhujana, ei ole kuule helppo homma jauhaa kun esimies mittaa vieressä taimien kasvua. Onneksi vain kausi duuni, huhti-toukokuu.
Terveisiä vaan täältä Etelä-Afrikasta! Valmistan rusinoista viinirypäleitä. Rusinoihin pumpataan mehua tarkoitukseen suunnitellulla pikku pumpulla. Täyttökohta suljetaan pienellä puutapilla. Lopuksi tapit kiinnitetään toisiinsa tutuksi nipuksi. Pikkutarkkaa käsityötä. Mutta kuluttajat arvostavat tätä perinteistä mallia. Tappienvuolenta-ostastolla täällä aikanaan aloitin, kuten monet muutkin.
Monesti minulta kysytään, että mistäs se mehu tehdään? No se puristetaan tietysti viinirypäleistä.