Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ovatko LIHAVAT sairaita vai vaan laiskoja?

Vierailija
24.05.2014 |

Onko heillä jokin syömishäiriö (esm bed)? Vai ovatko he vain laiskoja? Joukosta löytyy varmasti kumpaakin, mutta mietin, kumpi mahtaa olla enemmistö.... Eihän itsensä muodottomaksi syöminen voi olla kamalan tervettä.

Kertokaa omia kokemuksia ja ajatuksianne. Ps. Tarkoitukseni ei ole loukata, minulla ei ole mitään lihavia vastaan, kunhan mietin tätä.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko kysyä: ajatteletko, että voit saada ihan kaikkia lihavia ihmisiä koskevan joko-tai-vastauksen? Siis ihan oikeasti, oliko tämä ajatuksesi?

Vierailija
2/55 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmistö ei varmaankaan ole kumpaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan nyt vaan "ystävällisesti pohdit"... Vitsi, paraniko mieli?

Kuule, varmaan syitä on tsiljoona, mutta yleisesti energiankulutus ja -saanti ei ole tasapainossa. Miksei? Elämäntyyli on passiivinen nykyään melkein kaikilla ja ruokaa tarjolla liikaa. Meidän genetiikka kuten vaikka koirienkin on, että jos ruokaa on tarjolla, niin se syödään. Se on turvannut elämän menneisyydessä. Joillain on parempi itsekuri kuin toisilla tässä asiassa. Jokaisella on heikkoutensa. Jotkut on ikäviä ihmisinä, jotkut hermoheikkoja, jotkut laiskoja työn suhteen, jotkut opintojen, jotkut epäsiistejä jne. Ja jotkut sitten ovat syöppöjä.

Vierailija
4/55 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 10:34"]

Nyt on pakko kysyä: ajatteletko, että voit saada ihan kaikkia lihavia ihmisiä koskevan joko-tai-vastauksen? Siis ihan oikeasti, oliko tämä ajatuksesi?

[/quote]

En. Lopussa sanoin, että kertokaa ajatuksianne, eli ei tarvitse olla joko tai. Tuo oli vain minun ajatus asiasta. Ap

Vierailija
5/55 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 10:37"]

[/quote]

En. Lopussa sanoin, että kertokaa ajatuksianne, eli ei tarvitse olla joko tai. Tuo oli vain minun ajatus asiasta. Ap

[/quote]

Miten olet päätynyt tähän ajatukseen?

Vierailija
6/55 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan nyt vaan "ystävällisesti pohdit"... Vitsi, paraniko mieli?

Kuule, varmaan syitä on tsiljoona, mutta yleisesti energiankulutus ja -saanti ei ole tasapainossa. Miksei? Elämäntyyli on passiivinen nykyään melkein kaikilla ja ruokaa tarjolla liikaa. Meidän genetiikka kuten vaikka koirienkin on, että jos ruokaa on tarjolla, niin se syödään. Se on turvannut elämän menneisyydessä. Joillain on parempi itsekuri kuin toisilla tässä asiassa. Jokaisella on heikkoutensa. Jotkut on ikäviä ihmisinä, jotkut hermoheikkoja, jotkut laiskoja työn suhteen, jotkut opintojen, jotkut epäsiistejä jne. Ja jotkut sitten ovat syöppöjä.

[/quote]

Kieltämättä tosta sun viestistä tuli vähän ikävä mieli. Ei mun tatkotus ollu loukata ketään. Ap

Vierailija
7/55 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kumpaakaan. Tai sairautta on mutta se ei liity painoon.

Vierailija
8/55 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä laiskuus tähän liittyy? Eihän esim. tutkinto lihota tai laihduta?

Vierailija
9/55 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 10:38"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Itse syömishäiriön läpi käyneenä tiedän, miten ruoka voi hallita elämää. Siksi tuo sh arvaus. Jotenkin vaan mulla on Sellanen olo, että ihminen, joka voi henkisesti hyvin, ei päästä itseään lihoamaan viidenkymmenen kilon ylipainoon. Ap

Vierailija
10/55 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 10:43"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Itse syömishäiriön läpi käyneenä tiedän, miten ruoka voi hallita elämää. Siksi tuo sh arvaus. Jotenkin vaan mulla on Sellanen olo, että ihminen, joka voi henkisesti hyvin, ei päästä itseään lihoamaan viidenkymmenen kilon ylipainoon. Ap

[/quote]

Useimmilla ihmisillä ne kilot tulevat pikkuhiljaa, mikä tuskin kertoo ihmisen henkisestä tilasta mitään.

Vierailija
11/55 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 10:43"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Useimmilla ihmisillä ne kilot tulevat pikkuhiljaa, mikä tuskin kertoo ihmisen henkisestä tilasta mitään.

[/quote]

Mutta siinä vaiheessa kun painoa on 20kg liikaa, kai hälytyskellojen pitäisi soida? Ettei päästä itseään sinne 150 kiloon. Ap

Vierailija
12/55 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön kahdeksaa eriä lihottavaa lääkettä. Ennen sairastumistani ja lääkityksiä olin normaalipainoinen. Pitäisikö minun selittää kaikelle kansalle lihomiseni syitä? En itsekään kysele miksi joku polttaa tupakkaa tai toinen ottaa kuppia jne. Eli lyhyesti: asia ei kuulu sinulle.

Jos haluat oppia jotain, ota selvää lihottavista lääkkeistä.

Vierailija
13/55 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 10:40"]Mitä laiskuus tähän liittyy? Eihän esim. tutkinto lihota tai laihduta?

[/quote]

Miten tutkinto liittyy laiskuuteen?

Vierailija
14/55 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 10:49"]

Itse syön kahdeksaa eriä lihottavaa lääkettä. Ennen sairastumistani ja lääkityksiä olin normaalipainoinen. Pitäisikö minun selittää kaikelle kansalle lihomiseni syitä? En itsekään kysele miksi joku polttaa tupakkaa tai toinen ottaa kuppia jne. Eli lyhyesti: asia ei kuulu sinulle.

Jos haluat oppia jotain, ota selvää lihottavista lääkkeistä.

[/quote]

Tietääkseni en ole pakottanut sinua kertomaan mitään, eiköhän Se ole ihan vapaaehtoista. Jokatapauksessa, voimia. Ap

Vierailija
15/55 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset lihoaa jo pienestäkin syömisestä ja minä olen  sellainen. Katsoin juuri opiskeluruokailussa,kun laihat mättää kauheita annoksia jälkiruokineen ja minä söin vain sämpylän ja kahvin. Oletko sinä ap idiootti vain tyhmä? En kysy tätä millään pahalla, muuten vain?

Vierailija
16/55 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et ap jaksaisi edes tehdä mun työtä puutarhurina, on vaan niin rankkaa hommaa et varmaan kuolisit siihen. 16

Vierailija
17/55 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne syö enemmän kuin kuluttaa.

tämä on varma tieto.

Ei rakettitiedettä. Eikä mua oikeastaan kiinnosta. Jos joku haluaa pilata terveytensä ja elämänsä läskinä niin tehköön niin. Mutta omapa on vikansa ja valintansa. Oikeasti OIKEAT sairaudet sitten erikseen, niistä en puhu.

Vierailija
18/55 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 10:54"]

Toiset lihoaa jo pienestäkin syömisestä ja minä olen  sellainen. Katsoin juuri opiskeluruokailussa,kun laihat mättää kauheita annoksia jälkiruokineen ja minä söin vain sämpylän ja kahvin. Oletko sinä ap idiootti vain tyhmä? En kysy tätä millään pahalla, muuten vain?

[/quote]

Jokaisella ihmisellä on oma energiatarpeensa, jos sen ylittää, lihoo. Elämä on epäreilua, mutta kaikki ei voi syödä sitä pullaa ja kakkua joka päivä hirveitä määriä. Ap

Vierailija
19/55 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ystävyydellä kysyn, eikö sinulla ap ole elämässäsi mitään muuta pohdittavaa? Tulee väkisinkin mieleen, että elämäsi täytyy olla aika merkityksetöntä ja sisällöltään köyhää, jos tuollaiset kysymykset päätäsi vaivaavat. Näin ihanan kesäinen ilma tekisi varmaan sinullekin hyvää, mene hyvä ap ulos nauttimaan siitä. Niin minäkin aion tehdä ja jätän turhat murehtimiset mielestäni. Nautitaan nyt kesästä ja annetaan kaikkien kukkien kukkia. :)

Vierailija
20/55 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos eivät ole kumpaakaan? Jos ovat niin kiireisiä, että ei ole aikaa (tai rahaa) laittaa itse ruokaa ja napataan vaan kiireessä jotain nopeita hiilareita naamaan?

Mitä on laiskuus? Laiha ystäväni ei kuntoile yhtään eikä vahdi syömisiään, mutta pysyy silti laihana. Hän myöskin autoilee työmatkat ja ei muutenkaan ole kovin aikaansaava ihminen. Toinen ystäväni kävelee työmatkat ja on ahkerin tuntemani työihminen, tekee myös paljon järjestö- ja vapaehtoistyötä vapaa-aikanaan, mutta on silti ylipainoinen, koska ilmeisesti rakastaa hyvää ruokaa (tekee työitä kokkina).

Jotkut ovat lihavia esimerkiksi siksi, että heillä on kilpirauhasen vajaatoiminta. Jotkut ovat taipuvaisempia lihomaan, koska ovat lapsena olleet huonolla ruoalla.

Se että joku on lihava tai laiha ei automaattisesti tarkoita laiskuutta tai sairautta. On typerää ajatella niin mustavalkoisesti ja leimata ihminen pelkästään ulkoisen olemuksen perusteella.