Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lentokentän turvatarkastuksen erikoissyynäykseen joutuminen

Vierailija
23.05.2014 |

Olen lentänyt Helsinki-Vantaalta tänä vuonna kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla käsimatkatavarani on otettu tarkempaan syyniin: laukku läpivalaistu uudelleen ja sisältö levitetty tarjottimelle.

Miksi näin on käynyt? Onko käynyt vain huonosäkä vai ovatko reseptilääkkeeni epäilyttäviä?

Eka kerta oli ihan ok, se hoidettiin sivummalla, mutta toisella kerralla kamani leviteltiin siinä kaiken kansan nähtäville ja tarkastaja oli tympeä. Jäi paska maku suuhun.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oisin ihmetellyt, jos olisin kuullut geneettisestä substituutiosta...

quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo

10:46"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 00:51"]Minun tavarani syynätään joka kerta. Minä pidän perheemme lääkkeitä erillisessä kovassa lääkelaukussa ja nesteet ovat tietenkin erikseen niissä litran pusseissa. 

Kun tarkastaja ihmetteli lääkelaukusta löytyvää hammasharjaani ja hiplasi vielä sormillaan sen harjaksia olin aika häkeltynyt. Perillä ensimmäinen ostos oli hammasharja ja raiskattu hammasharja lensi roskiin. Vahingosta viisastuneena otan aina myyntipakkauksessaan olevan hammasharjan matkoille mukaan ja laitan sen koteloonsa vasta perillä.

Ruotsalaisella lentokentällä jouduimme käymään Geneettinen substituutio...

läpi koko perheen lääkkeet ja reseptit. Kansa ihmetteli kun selostin geneettisestä substituutiosta ja tulkkasin reseptejä ruotsiksi. No, kuluihan se aika silläkin tavalla mutta lapset olivat aika kärsimättömiä session loppuvaiheissa.

[/quote]

[/quote]

Vierailija
62/78 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oisin ihmetellyt, jos olisin kuullut geneettisestä substituutiosta...

quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo

10:46"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 00:51"]Minun tavarani syynätään joka kerta. Minä pidän perheemme lääkkeitä erillisessä kovassa lääkelaukussa ja nesteet ovat tietenkin erikseen niissä litran pusseissa. 

Kun tarkastaja ihmetteli lääkelaukusta löytyvää hammasharjaani ja hiplasi vielä sormillaan sen harjaksia olin aika häkeltynyt. Perillä ensimmäinen ostos oli hammasharja ja raiskattu hammasharja lensi roskiin. Vahingosta viisastuneena otan aina myyntipakkauksessaan olevan hammasharjan matkoille mukaan ja laitan sen koteloonsa vasta perillä.

Ruotsalaisella lentokentällä jouduimme käymään Geneettinen substituutio...

läpi koko perheen lääkkeet ja reseptit. Kansa ihmetteli kun selostin geneettisestä substituutiosta ja tulkkasin reseptejä ruotsiksi. No, kuluihan se aika silläkin tavalla mutta lapset olivat aika kärsimättömiä session loppuvaiheissa.

[/quote]

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista, että mirena kierukka hälyttää turvatarkastuksessa? Jouduin naisen manuaalisesti skannattavaksi jollain härvelillä jo portin läpi kertaalleen mentyäni. 

Vierailija
64/78 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintsikoiden kaaritukien kanssa joudun 80% kerroista taputeltavaksi. Kaaritukia on eri paksuisia.

Vierailija
65/78 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 10:57"]Rintsikoiden kaaritukien kanssa joudun 80% kerroista taputeltavaksi. Kaaritukia on eri paksuisia.

[/quote]

Okei, eli sporttirintsikat päälle turvatarkastuksen ajaksi? Ei jaksaisi aina olla käpälöitävänä.

-43

Vierailija
66/78 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Matkustan paljon ja viimeisen kahden vuoden aikana olen joutunut satunnaistarkastukseen joka kerta, paitsi yhtenä kertana.

Syynä lienee että olen ollut töissä räjähdetehtaalla.

Ja tiedoksi, jos näytät jännittyneeltä niin se varmasti vaikuttaa. Jos olisit terroristi sinua jännittäisi varmasti myös.

En ota tuota niin vakavasti. Tuhlatkoon aikaansa jos haluavat. Minulle matkustaminen on työaikaa ja sitä he saavat puolestani käyttää.

Vierailija
67/78 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kaksi ulkomaanreissua tänä vuonna. Molemmilla kerroilla olen joutunut räjähdejäämätestiin, ja toisella kerralla myös turvatarkastuksessa kaukaloon laittamani tavarat (käsilaukku yms.) syynättiin tarkemmin, ei siis käsimatkatavaroita, jotka olivat toisessa kaukalossa. Paskaa tuuria, luulisin.

Vierailija
68/78 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastukset ova ok, mutta sieppaa kun heitetään roskiin noinvain kamaa mitä ei pitäisi.

Esimerkki: jätin silmämeikinpoistopullon pohjalle n. ruokalusikallisen voidetta kahden päivän tarpeeseen. Pullon koko 1,25 dl, ja eiku roskiin vaan.

Eikö jo järki sano, ettei siinä voi olla desiä? Pulloko sen määrää? Jos vien tyhjän pullon mukanani, kai sekin pitäisi heittää pois. Onhan siinäkin ehkä tippa nestettä. Niuhoa.

Vierailija
69/78 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 45-vuotias nainen ja työni puolesta olen matkustanut lentokoneella paljon. Pahimmillaan kävin kolmessa eri maassa viikon aikana, eli 6 lentomatkaa viikossa. Onneksi ei enää tuollaista tahtia.

Mutta JOKA kerta olen "satunnaistarkastuksessa". Ihan joka kerta. Ja kun matkustan näin paljon, tiedän kyllä miten tavarat kannattaa laittaa, mitä voi olla mukana ja mitä ei. Kaikki on by the book. 

Pukeudun aina turvaa ajatellen helposti, eli jakku tmv. helposti pois otettavissa ja alla säädyllinen paita (ettei aluspaidalla tarvitse kulkea). Ei vöitä, ei metallikoruja, kengät sellaiset jotka tiedän että eivät hälytä.

Harvemmin hälytin piippaa, mutta tarkastus on joka kerta. Olin sitten matkalla yksin tai perheen kanssa lomareissulla. Laukkua ei ihan aina katsota, mutta käsikopelo ihan aina. Ja viime aikoina myös tuo pyyhkäisytesti. Sekä housunkaulukset, ranteet että läppärin näppäimistö. 

En jaksa tästä enää edes provosoitua, koska selkeästi tämä on minun henkilökohtainen turvatarkastusmallini vuosikymmenestä toiseen. 

Vierailija
70/78 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rintaliivien kaarituki hälyttää metallinpaljastimessa. Kerran naisvirkailija tutki tarkemmin, mutta ei tullut traumaa koska hän teki vain työtään.

Vierailija
71/78 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtään tekevät. Syyttäkää niitä, joiden vuoksi koko rumba on

Vierailija
72/78 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ennen mokkatakki, joka hälytti joka kerta. Syytä ei ikinä löydetty siihen. Ei ollut metallinappeja, ei mitään. Takki syynättiin vuoria myöten monta kertaa, mutta mitään ei löytynyt.

Vierailija
73/78 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotias poikani on joutunut turvatarkastukseen. Hänen taskut tunnusteltiin ym. Meni metallinpaljastimen läpi kädet taskussa. Poika vielä sanoi tarkastajalle ettei hän niin tyhmä olisi että asetta toisi koneeseen :D

Tämä suomen puolella. Laukun avasi ja siellä oli hiusgeeli jonka otti pois.

Vierailija
74/78 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9-vuotias poikani on joutunut turvatarkastukseen. Hänen taskut tunnusteltiin ym. Meni metallinpaljastimen läpi kädet taskussa. Poika vielä sanoi tarkastajalle ettei hän niin tyhmä olisi että asetta toisi koneeseen :D

Tämä suomen puolella. Laukun avasi ja siellä oli hiusgeeli jonka otti pois.

Jatkossa neuvo lastasi, että tuollaisessa tilanteessa ei lasketa leikkiä, eikä sanota sanoja pommi tai ase tai pyssy tai mitään muutakaan sinne vivahtavaa. Ja selitä miksi. Toivottavasti osaat.

Vierailija
75/78 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko 3-henkinen perheeni, jossa on 9-vuotias lapsi myös, joutui "satunnaistarkastukseen Helsinki-Vantaalla tällä viikolla. Kopeloitiin, muttei tavaroita syynätty. Asian tekee oudoksi se, että väliimme kiilasi yksi leidi, jota ei skannattu eikä kopeloitu ollenkaan. Mistä moinen ?

Vierailija
76/78 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulun kentällä on Euroopan herkin metallinpaljastin. Missään muualla ei portti koskaan hälytä, ainoastaan Oulussa. Testattu on!

Turussa on vielä herkempi!

Vierailija
77/78 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt kaksi ulkomaanreissua tänä vuonna. Molemmilla kerroilla olen joutunut räjähdejäämätestiin, ja toisella kerralla myös turvatarkastuksessa kaukaloon laittamani tavarat (käsilaukku yms.) syynättiin tarkemmin, ei siis käsimatkatavaroita, jotka olivat toisessa kaukalossa. Paskaa tuuria, luulisin.

Kosmetiikan glyseriini ja glyseroli reagoivat räjähdetestissä.

Vierailija
78/78 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joudun erityistarkastuksiin jokaisella matkalla. Mieheni matkustaa työkseen, eikä edes lomalennoilla tarkisteta. Olen kai niin pelottava ulkonäöltäni... Pieni harmaa hiirulainen. Jotenkin kyllä on epämiellyttävää joutua kaikkien nähdessä pitämään kädet ylhäällä ja vieras ihminen koskettelee kaikkialle. Kai ne huumeiden salakuljettajat ovat nykyään kaltaisiani kilttejä äitejä?