Miesten omituinen logiikka parisuhteista, seksistä jne.
Itseäni hämmästyttää usein, miten omituisesti miehet näitä asioita hahmottavat ja miten vaikeiksi heidän päähänpinttymänsä kaikkien elämän tekevät. Otetaan muutama esimerkki:
- Mies tahtoo ehdottomasti kokemattoman naisen, joka mieluiten elää ilman seksiä vuosikausia. Tämän jälkeen miehelle tuntuu olevan todellinen yllätys, että se nainen ei hyvin suurella todennäköisyydellä ole kyltymätön seksipeto joka osaa kamasutran ulkoa eikä pysty hillitsemään itseään vaan tahtoo munaa koko ajan, vaan kokematon, mahdollisesti estoinen ja seksuaalisesti haluton.
Miten kukaan täysijärkinen ihminen voi kuvitella, että nainen joka välttelee seksiä ekat 30 vuotta, olisi jotenkin kovin seksuaalinen ja kyltymätön??? Ja vastaavasti nainen, joka tahtoo monipuolista seksiä usein on monille miehille ehdoton no-no, huora, lutka ja jakorasia joka ei kelpaa mihinkään, vaikka hän todellisuudessa olisikin seksuaalisesti juuri sellainen, jota mies elämäänsä toivoo.
- Miehet perustelevat omat syrjähyppynsä ja perseilynsä biologialla ja entisaikojen tavoilla, mutta ovat täysin tyrmistyneitä jos nainen odottaa miehen elättävän perheen tai jos naiset seuraavat biologiaansa ja hankkivat lapsilleen isäksi jonkun alfauroksen. Oliko se biologia siis hyvä juttu vai ei, voisitteko jo päättää..???
- Miehet valittavat seksinpuutetta, mutta kieltäytyvät ymmärtämästä mistä se johtuu tai tekemästä asialle mitään; huono asenne, huono ulkonäkö, laiskuus, huono seksissä, sovinismi, liian korkeat tavoitteet. Siinä se. Laita kroppasi kuntoon, käyttäydy asiallisesti, tyydytä kumppanisi ja tavoittele oikeasti itsesi tasoisia naisia, niin johan saat. Jos et saa, yrität omaa tasoasi korkeammalla olevia ja se asia ei itkemällä muuksi muutu.
- Mies ei usko ihmisten yksiavioisuuteen ja haaveilee avoimesta suhteesta eikä tahdo sitoutua, mutta sen sijaan että kertoisi asian heti alkuunsa kumppanilleen, hänestä järkevintä onkin alkaa suhteeseen, lupailla uskollisuutta, perustaa perhe ja itkeä sitten netissä kun on pakotettu elämään sellaisessa ansassa. Jos et tahdo parisuhdetta tai uskollisuutta, miksi ihmeessä menet vapaaehtoisesti sellaiseen suhteeseen? Miksi et hae naista, joka jakaa arvomaailmasi?
- Miehet eivät usko yksiavioisuuteen ja tahtovat kaikille täysin vapaata seksiä, mutta ovat ihmeissään kun valtaosa miehistä ei sitten saa naista vaan kaikki naiset tahtovat niitä alfoja. No shit? Jos seksi on vapaata eikä uskollisia miehiä tai todellista rakkautta ole tarjolla, miksi ihmeessä kukaan nainen koskisi tikullakaan niitä ylipainoisia tollukoita perusnörttejä? Eikö ole itsestään selvää, että jos vain seksillä on merkitystä, silloin se vapaa seksi kohdistuu nimenomaan niihin seksikkäisiin ihmisiin?
Ja kyllä, teksti sisälsi tarkoituksella yleistyksiä ja karrikointia eikä sen tarkoitus ollut loukata ketään tai saada niitä poikkeuksia riehumaan, vaan vilpitön toive oli keskustelun herättäminen aiheesta.
Usein väitetään että naiset eivät tiedä mitä haluavat, mutta kyllä omasta kokemuksesta väittäisin että asia on juuri toisin päin! Miksi miehet tekevät elämästä ja parisuhteista niin vaikeita?
Kommentit (66)
Miehet kyllä arvostavat kokenutta naista, mutta eivät kymmeniä seksikumppaneita. Useilla seksikumppaneilla olet huorahtava, mutta jos kokemuksesi ja taitosi seksin suhteen ovat kehittyneet verrattaen pitkissä parisuhteissa, olet kyllä miesten silmissä varma valinta.
Onhan se sanomattakin selvää, että satunnainen seksi ei kehitä seksuaalisuutta. Oma kokemukseni on, että seksuaalisesti kyvykkäät naiset ottavat mielellään kokemattoman tai pitkissä parisuhteissa olleen miehen. Ei se satunnainen seksi kehitä miestenkään kykyjä. Taitava nainen kouluttaa myös mielellään kokematonta miestä.
ääh, noi olivat vain sun outoja luuloja miesten logiikasta.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 00:45"]
"- Miehet valittavat seksinpuutetta, mutta kieltäytyvät ymmärtämästä mistä se johtuu tai tekemästä asialle mitään; huono asenne, huono ulkonäkö, laiskuus, huono seksissä, sovinismi, liian korkeat tavoitteet. Siinä se. Laita kroppasi kuntoon, käyttäydy asiallisesti, tyydytä kumppanisi ja tavoittele oikeasti itsesi tasoisia naisia, niin johan saat. Jos et saa, yrität omaa tasoasi korkeammalla olevia ja se asia ei itkemällä muuksi muutu."
TÄMÄ!!
[/quote]Höpö höpö. Laihdutin, aloin kuntoilla, lopetin juomisen, pyrin huomioimaan vaimoni positiivisesti. EI MITÄÄN VAIKUTUSTA HÄNEN SEKSIHALUIHINSA. Itseä kyllä alkoi panettamaan kolme kertaa enemmmän kuin aikaisemmin.
Mutta jos nainen pistää itsensä kuntoon, niin silloin hänen seksihalunsa kasvavat.
Näin se kuulkaa oikeasti menee.
Mä lupaan että jos mun 20 kiloa lihonut mies laihduttais niin mua taas haluttais. Ei sellanen järkäle kuulkaa paljon viehätä. Sen alle meinaa rutistua. Ei kivaa :( itse olen samoissa mitoissa ja tulen pysymäänkin. Hoikka siis.
Olen vihjannut ja sanonut suoraan tuostq painosta, dödön huonosta käytöstä, parran leikkaamattomuudesta ja hampaiden pesemättömyydestä. Mitään, ei MITÄÄN tapahdu!! Aina luvataan ja luvataan kyllä. Ja oi kyllä, ihmetellään miksei haluta!!!!!!!!! Kerran vielä sanoi että ei se oo syy, hän oli huolehtinu muutaman päivän noista jutuista enkä kuulemma ollu ollu halukkaampi!!!!! What??? Joo...kysyn itseltäni usein, miksi tämä mies. No on hän muuten hyvä mies... Mutta pystyn samaistumaan ap kirjoitukseen.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 12:25"]
Miten syy seksin puutteeseen voi olla huonoissa seksi taidoissa
[/quote]
Silleen, ettei kukaan nainen anna toista kertaa. Jos miehen otsassa lukisikin, että "olen huono sängyssä" ei naisten tarvitsisi erehtyä sitä ekaakaan kertaa.
[/quote]Mistähän niitä miehiä sun mielestä tulee jotka ei ole huonoja sängyssä?
Onko ne jo syntyessään osanneet kaiken?
Vai oliskohan kuitenkin niin, että seksiä harrastamalla oppii harrastamaan seksiä, ja jokaisella (myös miehellä) on jossain vaiheessa ensimmäinen kerta ennen toista, toinen ennen kolmatta, jne ...
Toisekseen, oliskohan mitenkään mahdollista, että kumppanien käsitys siitä millainen mies on hyvä sängystä voisi poiketa toisistaan?
Hyvä aloitus, mutta ensimmäisen kohdan yleistys oli kyllä tosi outo. Eli siis 0-2 seksikumppanin naiset ovat epäseksuaalisia ja huonoja sängyssä? Voi jeesus. Onko se muka niin vaikeaa uskoa, että seksistä voi ihan oikeasti tykätä todella paljon, vaikkei sitä haluakkaan tehdä 30 eri ihmisen kanssa? Ei seksistä tykkääminen tarkoita sitä, että ei voi millään olla ilman ja sitä harrastetaan kymmenien eri miesten kanssa. Monet seksuaaliset naiset haluavat mielummin etsiä kunnon kumppanin ja ennen sitä hoitavat halunsa omin käsin, ei se tee mitenkään ihmisestä epäseksuaalista.
Eikä sellainen nainen, jolla on ollut esim. 1 seksikumppani, ole millään logiikalla huono sängyssä tai estynyt. Jos olet vaikka 10vuotta parisuhteessa saman ihmisen kanssa, niin siinä ajassa kokemusta kertyy usein paaaaljon enemmän kuin samassa ajassa sinkkuna. Parisuhteessa kun usein seksiä harrastetaan muutaman kerran viikossa ja tulee kokeiltua paljon erikoisia asioita.
Eli kun miehet haluavat naisen, jolla on ollut 0-3 seksikumppania, niin ei heidän mielestäni tarvi todellakaan olettaa naisen olevan epäseksuaalinen ja huono sängyssä. Miksi ihmeessä? Vähäinen seksikumppanien määrä kun ei todellakaan tarkoita mitään sellaista.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 00:45"]
Hyvä aloitus, mutta ensimmäisen kohdan yleistys oli kyllä tosi outo. Eli siis 0-2 seksikumppanin naiset ovat epäseksuaalisia ja huonoja sängyssä? Voi jeesus. Onko se muka niin vaikeaa uskoa, että seksistä voi ihan oikeasti tykätä todella paljon, vaikkei sitä haluakkaan tehdä 30 eri ihmisen kanssa? Ei seksistä tykkääminen tarkoita sitä, että ei voi millään olla ilman ja sitä harrastetaan kymmenien eri miesten kanssa. Monet seksuaaliset naiset haluavat mielummin etsiä kunnon kumppanin ja ennen sitä hoitavat halunsa omin käsin, ei se tee mitenkään ihmisestä epäseksuaalista.
Eikä sellainen nainen, jolla on ollut esim. 1 seksikumppani, ole millään logiikalla huono sängyssä tai estynyt. Jos olet vaikka 10vuotta parisuhteessa saman ihmisen kanssa, niin siinä ajassa kokemusta kertyy usein paaaaljon enemmän kuin samassa ajassa sinkkuna. Parisuhteessa kun usein seksiä harrastetaan muutaman kerran viikossa ja tulee kokeiltua paljon erikoisia asioita.
Eli kun miehet haluavat naisen, jolla on ollut 0-3 seksikumppania, niin ei heidän mielestäni tarvi todellakaan olettaa naisen olevan epäseksuaalinen ja huono sängyssä. Miksi ihmeessä? Vähäinen seksikumppanien määrä kun ei todellakaan tarkoita mitään sellaista.
[/quote]
Eihän siinä noin sanottu! Tuskin kukaan voi hyvällä tahdollakaan väittää, että 10 vuotta nussittu nainen olisi kokematon, vai..? Kokematon tarkoittaa samaa kuin "ei kokemuksia". Eli neitsyt. Seksiä harrastanut nainen ei ole kokematon. Sinä vedit ihan itse hatusta nuo 0-3 suhdetta.
Minä taas en naisena tajua sitä, että miehet etsivät missinmitoissa olevaa pyrkyriä vaimokseen ja vuoden, parin päästä itkevät miten "se lutka" vei talon, ja puolet omaisuudesta erossa...
Eli missinmitoissa oleva nainen on pyrkyri ja lutka. Pistetään mieleen.
Madonna-huora kompleksista, että tavismies kyllä kuvittelee mennessään naimisiin sen seksiä harrastavan ja siitä pitävä tavisnaisen kanssa, että on löytänyt sen unelmanaisen, joka haluaa jatkaa seksin harrastamista kiihkeästi juuri hänen kanssaan koko loppuelämän eikä pysty uskomaan isojen poikien juttuja karusta tulevaisuudesta. Joo, että tulee yllätyksenä.
Ja onko se mies ajatellut, että moniavioisuus muualla tarkoittaa sitä, että mies elättää kaikki vaimonsa ja näiden lapset. Seksikin on loppupeleissä näiden uusimpien vaimojen kanssa. Katsoin kerran dokumentin ja siellä mies ei tainnut edes eroa saada ottaa.
Suomessa yksiavioinenkin mies valittaa vaimoonsa meneviä rahoja. Eihän se nyt niin mene, että päältä voi poimia ruusut, mutta kaikki ei kiva jätetään pois. Kukaan hyvin koulutettu itsenäinen nainen ei lähtusi tuohon. Joku köyhä, vajaaälyinen voisi.
Eikä hugh hefnerkin maksa niiden kaikkien naisten elämän (vaikkei ne hänen vaimoja olekaan). Ei ne siellä asuisi, jos heitä ei elätettäisi. Rahalla saa vaikka mitä, mutta sitä varten pitää olla tosi rikas.
Kuinka moni mies jaksaisi edes tyydyttää kaikkia vaimojaan, kun monelle se yksikin on liikaa. Ei se ole mitään "pussit tyhjiksi" aina johonkin ja mitään tarvi tehdä muuten. Entäs jos kaikki vaimot haluavat joka päivä.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 08:12"]
Mä lupaan että jos mun 20 kiloa lihonut mies laihduttais niin mua taas haluttais. Ei sellanen järkäle kuulkaa paljon viehätä. Sen alle meinaa rutistua. Ei kivaa :( itse olen samoissa mitoissa ja tulen pysymäänkin. Hoikka siis.
Olen vihjannut ja sanonut suoraan tuostq painosta, dödön huonosta käytöstä, parran leikkaamattomuudesta ja hampaiden pesemättömyydestä. Mitään, ei MITÄÄN tapahdu!! Aina luvataan ja luvataan kyllä. Ja oi kyllä, ihmetellään miksei haluta!!!!!!!!! Kerran vielä sanoi että ei se oo syy, hän oli huolehtinu muutaman päivän noista jutuista enkä kuulemma ollu ollu halukkaampi!!!!! What??? Joo...kysyn itseltäni usein, miksi tämä mies. No on hän muuten hyvä mies... Mutta pystyn samaistumaan ap kirjoitukseen.
[/quote]
Niin. Kannattaa vain olla tekemättä mitään parisuhteen hyväksi tai kannataaa varmaan olla tekemättä mitään, että alkaisit haluamaan lihonnutta miestäsi. Eikä varmaan kannata alkaa kehittämäänkään haluja. Eikä ne halutkaan varmaan kehittyisikään.
Koska kaikki on miehen syytä.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 01:18"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 22:41"]olette katsoneet liikaa amerikkalaisia komedioita. oikeasti miehet hakevat naisia joiden kanssa tulee toimeen ja menneisyydellä ei ole väliä.
[/quote]
Kyllä sillä menneisyydellä on väliä.
Kysytään miehiltä ottavatko ennemmin naisen, jolla on 2 suhdetta takana vai 20 suhdetta.
Ne ottaa sen 2 suhteen naisen.
[/quote]
Eivät ota. Monet miehet ajattelevat että seksuaalinen nainen on paras.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 01:23"]
Tässäkin aloituksessa unohdettiin nyt täysin se tosiasia, että naisia on vähemmän kuin miehiä joka ikisessä ikäluokassa alle 50-v. Vaikka miehet kuinka kävisivät suihkussa ja imuroisivat ja rakastaisivat naisia, jokaiselle miehelle ei tule koskaan riittämään omaa naista alle viikymppisistä ainakaan. Tämä on tilastollinen fakta, joka suosiii naisia. Naisten mielestä toki syy on vain miehissä itsessään, kun he eivät ole tarpeeksi sitä tai tätä tai ehkä vähän tota. Ja miesten etua ajavat miehet leimataan luuserilassukoiksi yms. näiden rakkautta ja ymmärtäväisyyttä pursuavien naisten toimesta. On lottovoitto syntyä Suomeen - naisille ainakin.
[/quote]
Ei unohdettu. Miksi ihmeessä sinä ensinnäkin vedät kuvitteellisen rajan tuohon 50 ikävuoteen? Sen jälkeen naiset ovat ihan yhtä lailla naisia kuin ennenkin ja täysin soveltuvia seksiin ja parisuhteeseen. Jos sinulla on päähänpinttymä nuoremmasta naisesta niin toki saat sen pitää, mutta turha itkeä jos unelmat eivät täyty.
Lisäksi kannattaa muistaa, että kaikki ihmiset eivät ole heteroita. Homomiehiä on huomattavasti enemmän kuin lesbonaisia, joten todellisuudessa heteronaiset ja -miehet menevät aika tasoihin.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 23:45"]
Mun tuttavista taas ne, jotka aloittaneet myöhemmin seksielämänsä (naiset siis) tuntuvat nauttivan seksistä pitkissä suhteissa eniten. Sattumaako? Itse olen miettinyt lähinnä sitä, että ehkä näillä tosi nuorena seksielämänsä alottaneilla on niin pajon huonoja kokemuksia, ovat jo nuorella iällä ikäänkuin kokeneet kaiken, ettei sitten vanhempana enää jaksa? Ei varmaan seksi ole 13v kovin nautinnollista...Vai? Mä en tiedä, koska itselläni eka kokemus vasta lähemmäs 20v.
[/quote]
Minä aloitin seksielämäni 13-vuotiaana ja edelleenkin parisuhteessani vaalin ja arvostan seksiä. Mies on ilmoittanut pitävänsä (omaan kokemukseensa vertaa) minua poikkeuksellisena naisena suhteessa seksiin. Meillä on sitä paljon. Ja pidämme sitä parisuhteemme kulmakivenä. Kaikki muu tulee sen päälle. Lapsetkaan eivät mene meillä parisuhteen edelle.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 01:26"]
Kai te typerykset tajuatte, että nämä kaikki voidaan kääntää myös ihan päinvastoin?
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 22:31"]
- Miehet perustelevat omat syrjähyppynsä ja perseilynsä biologialla ja entisaikojen tavoilla, mutta ovat täysin tyrmistyneitä jos nainen odottaa miehen elättävän perheen tai jos naiset seuraavat biologiaansa ja hankkivat lapsilleen isäksi jonkun alfauroksen. Oliko se biologia siis hyvä juttu vai ei, voisitteko jo päättää..???
[/quote]
Naiset perustelevat oman aloitekyvyttömyytensä biologialla. Luonnossakin uros lähestyy kiinnostavaa naarasta, eikä päinvastoin. Se on biologiaa, hei! Luonnossa on myös tavallista, että uros tappaa naaraan pennut edellisestä suhteesta, jotta saisi enemmän pillua. Turha siis yh-äitien vinkua, jos uusi mies sattuu tappamaan lapsesi. Se on vaan biologiaa!
[/quote]
Mutta ihmisen esihistoriassa noin ei tehty vaikka leijonat niin tekevätkin. Päinvastoin kaikki lapset olivat heimon lapsia (eivät miehen) ja siksi heitä vaali ja hoiti koko heimo huolimatta siitä kuka heidät on siittänyt. Bonobo on geneettisesti kaikkein lähimpänä ihmistä ja bonobojen seksuaalinen käyttäytyminen on kaikista maapallon lajeista lähimpänä ihmistä.
Minä miehenä en kyllä allekirjoita ainuttakaan aloituksen kohtaan. Ajattelen jokaisesta kohdasta täysin päinvastoin.
Mutta ainahan on niin hauskaa yleistää. Sovinismi on niin helppo (ja typerä) maailmankuva.
AP:lla lähinnä katkeria yleistyksiä, jotka on kerätty tietyn vähemmän älykkään, useim Big Brotheria ja Jersey Shorea innoissaan seuraavan miessegmentin ajatuksista.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 01:18"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 22:41"]olette katsoneet liikaa amerikkalaisia komedioita. oikeasti miehet hakevat naisia joiden kanssa tulee toimeen ja menneisyydellä ei ole väliä.
[/quote]
Kyllä sillä menneisyydellä on väliä.
Kysytään miehiltä ottavatko ennemmin naisen, jolla on 2 suhdetta takana vai 20 suhdetta.
Ne ottaa sen 2 suhteen naisen.
[/quote]
Eivät ota. Monet miehet ajattelevat että seksuaalinen nainen on paras.
[/quote]
Ei ne suhteet seksuaalisuudesta kerro. Ihminen voi olla seksuaalinen, vaikka olisi vähän tai ei yhtään suhteita ja paljon suhteita omaava taas voi hakeutua niihin vain hakeakseen hyväksyntää ja pönkittääkseen heikkoa itsetuntoa tms. Ei se suuri määrä suhteita pelkästään fyysisessä mielessä huono ole, vaan se kertoo jotain myös ajattelumaailmasta ja itsetuntemuksesta, siitä ettei tiedä mitä haluaa ja mahdollisesti myös vaikeasta luonteesta. Seksuaalisuuttaan voi toteuttaa yksinkin, ei se vaadi sitä kumppania, vaikka oikean kumppanin kanssa se parempaa onkin.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 22:31"]
- Miehet valittavat seksinpuutetta, mutta kieltäytyvät ymmärtämästä mistä se johtuu tai tekemästä asialle mitään; huono asenne, huono ulkonäkö, laiskuus, huono seksissä, sovinismi, liian korkeat tavoitteet. Siinä se. Laita kroppasi kuntoon, käyttäydy asiallisesti, tyydytä kumppanisi ja tavoittele oikeasti itsesi tasoisia naisia, niin johan saat. Jos et saa, yrität omaa tasoasi korkeammalla olevia ja se asia ei itkemällä muuksi muutu.
[/quote]
Kyllä, se on miehestä itsestään kiinni jos ei seksiä tule, mutta mä voin kertoa ne ihan oikeat syyt: todella moni mies panostaa nimenomaan ulkoisiin seikkoihin hakiessaan seksiseuraa, muttei sitä silti saa. Todella yleinen tapaus on runsaasti salilla käyvä wannabe-pelimies, joka hankkii kalliit vaatteet, mutta lähtee silti baarista lähinnä reilusti ylipainoisten naisten kanssa.
No miksi näin? Monesti jollain salillakäynnilläkin vain ruokitaan ongelmia. En pidä itsestäni -> käynpä pakkomielteisesti salilla jota pitäisin peilikuvastani -> pidän vain peilikuvastani ja perustan koko itsetuntoni sen varaan, tuleekohan nyt naisia?
Ei, ei tule senkään jälkeen naisia. Samalla joku lihakseton, rento ja itsevarma mies joka ei edes ole kovin kiinnostunut ulkonäöstään vie reilusti paremman näköisiä naisia kotiin viikko toisensa jälkeen. Oikeasti se syy miksi mies ei vie vähintään kohtuu hyvännäköisiä naisia baarista kotiin on käytännössä aina (jos selvä ylipaino jätetään pois laskuista) huono itsetunto. Ja se taas on asia, jota on vaikea muuttaa. Moni nainen joka valittaa miesten huonosta tasosta, on itse niin heikkoitsetuntoinen, ettei kykenisi mitään kovin kaksista seuraa saamaan, jos joutuisi miehen kenkiin.
Kuvailemasi on stereotypia miehestä, jota en ole koskaan tavannut. En tiedä millaisissa piireissä liikutte, mutta kukaan lähipiirini miehistä ei ole kuvailun kaltainen.