Naapuri kidutti koiraansa, mitä tehdä?
Olin eilen illalla pihamaalla ja naapurista alkoi kuulua voimakasta koiran ulvahtelua. Kurkkasin pensasaidan raosta ja huomasin, että naapuri hakkasi koiraansa ketjun pätkällä. Koira uikutti hakkaamisen jälkeen vielä surkeasti pitkään. Aiemmin olen nähnyt saman naapurin heittävän kissansa piharakennuksensa seinään. Toiselta naapuriltamme katosi kissa ja he löysivaät kissansa kuolleena kompostistaan. Epäilin tuota toista naapuria teosta.
En uskalla mennä sanomaan asiasta naapurille, sillä hän on muutenkin todella vaikea tapaus. Paikalliseen eläinsuojeluyhdistykseen en voi ilmoittaa, koska saman naapurin tytär on yhdistyksen jäsen. Paikallisessa poliisissa taas työskentelee kyseisen naapurin miehen veli. Paikkakunta on pieni ja tuo koiraansa pahoinpidellyt naapuri on mukana myös kunnallispolitiikassa. Mitä tämmöisessä tapauksessa voi tehdä tai mihin ilmoittaa? En haluaisi itselleni ikävyyksiä, mutta eihän tuollaista eläinten kohtelua voi vain hyväksyäkkään.
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 11:31"]
OLET IDIOOTTI JOS ET TEE MITÄÄN!!!! Itse en olisi pystynyt vaan katsomaan vierestä, vaan olisin huutanut että lopeta nyt jumalauta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! AI JUMALAUTA KUN PISTÄÄ VIHAKS SAAKELI!!!!
[/quote]
Hei rauhotu. AP:han yrittää tehdä ees jotain.
EI HELVETTI NÄITTI MULKKUJA, JOTKA HAKKAA ELÄIMIÄ!
JA AP, MIKSET HAKENUT SITÄ KISSAA TURVAAN TOLTA HULLULTA PASKAKASALTA!!!!!!!
Anteeksi. En vaan kestä kun eläimiä (ja lapsia) kohdellaan huonosti.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 11:39"]
EI HELVETTI NÄITTI MULKKUJA, JOTKA HAKKAA ELÄIMIÄ!
JA AP, MIKSET HAKENUT SITÄ KISSAA TURVAAN TOLTA HULLULTA PASKAKASALTA!!!!!!!
Anteeksi. En vaan kestä kun eläimiä (ja lapsia) kohdellaan huonosti.
[/quote]
Se kissanpentu oli naapurin pihamaalla, kun näin sen vetävän itseään etujaloilla eteenpäin. Siksi en voinut sitä noutaa.Kuolleena oli tienvarressa.Tuo naapuri on tosiaan pelottava tapaus (hullu minustakin!) ja pienellä paikkakunnalla on tosi paljon vaikeampi toimia tuollaista vastaan kuin tavallista rivikansalaista. Aloittaja
Teitkö jo ilmoituksen? On kyllä pimee naapuri. Toivottavasti muuttaisivat pois tms.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 11:59"]
Teitkö jo ilmoituksen? On kyllä pimee naapuri. Toivottavasti muuttaisivat pois tms.
[/quote]
Lähetin äsken alueen valvovalle eläinlääkärille s-postia. Katsotaan mitä tapahtuu. Aloittaja
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 11:59"]Teitkö jo ilmoituksen? On kyllä pimee naapuri. Toivottavasti muuttaisivat pois tms.
[/quote]
No muuttohan niitä eläimiä auttaa. Paremminkin päinvastoin se voi pahentaa jos syrjään muuttavat eikä ole mitään väliä kun muut eivät näe.
Näitä, mille eläimet ovat vaan esineitä löytyy vielä paljon Suomen maasta. Huippu oli, kun kuulin kissanpentuja kaupanneelta, että jotkut ottaa vielä nykyään kesäkissoja.
Hyvä AP,
kiitos että toimit!
Nimim. Itsekin Pienen Kunnan Kytköt Tunteva
Aloittaja on hampaaton paskahousu, kun ei uskalla auttaa puolustuskyvyttömiä.
Häpeä. Toivottavasti saat ansiosi mukaan pahaa karmaa!
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 12:55"]
Aloittaja on hampaaton paskahousu, kun ei uskalla auttaa puolustuskyvyttömiä.
Häpeä. Toivottavasti saat ansiosi mukaan pahaa karmaa!
[/quote]
Taitaa AP:n naapuri olla jo lukenu viestiketjun. Tai sitten oot joku muu vastaava hullu!! :(:(:(
rikosilmoitus, tuo ei ole laiminlyöntiä vaan eläinrääkkäystä. hyvä, että on kunnallispolitiikassa: itse ainakin laittaisin välittömästi sanan kiertämään niin ei toivottavasti ole siellä kauaa
Itse olen ollut mukana tekemässä näitä tarkastuskäyntejä ja nimet eivät ole tulleet koskaan noiden hakkaajamulkeroitten tietoon. Tehkää oikeasti ilmoitus, kun eläintä kohdellaan huonosti, älkää kyselkö täällä mitä tehdä. Niin järkyttäviä tapauksia tullut vastaan, että ajatelkaa siten, että teidän ilmoituksenne voi pelastaa eläimen, paitsi hengen, myös hirveältä väkivallalta.
Kun ilmoitit siitä kissasta ja eivät tehneet mitään, niin aina ilmoitus perään, että mitä eläimelle sitten kävi. Tuossa tapauksessa olisin tosin itse käynyt noukkimassa kissan ja vienyt hoidettavaksi.