Naapuri kidutti koiraansa, mitä tehdä?
Olin eilen illalla pihamaalla ja naapurista alkoi kuulua voimakasta koiran ulvahtelua. Kurkkasin pensasaidan raosta ja huomasin, että naapuri hakkasi koiraansa ketjun pätkällä. Koira uikutti hakkaamisen jälkeen vielä surkeasti pitkään. Aiemmin olen nähnyt saman naapurin heittävän kissansa piharakennuksensa seinään. Toiselta naapuriltamme katosi kissa ja he löysivaät kissansa kuolleena kompostistaan. Epäilin tuota toista naapuria teosta.
En uskalla mennä sanomaan asiasta naapurille, sillä hän on muutenkin todella vaikea tapaus. Paikalliseen eläinsuojeluyhdistykseen en voi ilmoittaa, koska saman naapurin tytär on yhdistyksen jäsen. Paikallisessa poliisissa taas työskentelee kyseisen naapurin miehen veli. Paikkakunta on pieni ja tuo koiraansa pahoinpidellyt naapuri on mukana myös kunnallispolitiikassa. Mitä tämmöisessä tapauksessa voi tehdä tai mihin ilmoittaa? En haluaisi itselleni ikävyyksiä, mutta eihän tuollaista eläinten kohtelua voi vain hyväksyäkkään.
Kommentit (54)
Voit tehdä kai nimettömän ilmoituksen kunnan eläinlääkärille.
Voinko ilmoittaa asiasta tosiaan eläinlääkärille nimettömänä? En nimittäin tiedä, vaikka kyseisellä naapurilla olisi kytköksiä sinnekin.
Kerron vielä tähän, että tällä naapurilla oli muutama vuosi sitten myöhään syksyllä kissanpentu (kissat ovat heillä ulkona kesät talvet), jonka näin raahautuvan etujalkojensa varassa. Takajalat olivat jotenkin vahingoittuneet. Tein silloin ilmoituksen kissanpennusta paikallisen eläinsuojeluyhdistykseen. Asian tiimoilta ei kuulunut mitään, mutta näin saman kissanpennun muutaman päivän kuluttua kuolleena tienlaidassa. Toisaalta helpottunut olo pennun puolesta, mutta toisaalta paha olla. Meille sen sijaan tuli naapurin kanssa ongelmia tuon jälkeen; huutelua, roskapussin tyhjentelyä pihallemme jne. Aloittaja
Netistä löytyy yhteystiedot eläinsuojeluvalvojille, niille voi laittaa esim sähköpostia nimettömänä, jos ei halua soittaa. Kertoo vain kaiken tuon yksityiskohtaisesti. Kyllä sulla on velvollisuus ilmoittaa ja auttaa niitä eläimiä, mä en ainakaan vois elää itseni kanssa jos antaisin tollasen tapahtua enkä tekisi mitään. Itse olen useamman kerran joutunut noita maileja lähettämään, aina nimettömänä, ja aina on asiaan puututtu
Olkoot naapuri kunnallispolitiikassa ja ties missä! Minusta on ikävää,jos tuohon vedoten jätät ilmoituksen tekemättä! Soita sille eläinlääkärille nimettömänä! Käyvät tarkistamassa isännän ja koiran!
Olkoot naapuri kunnallispolitiikassa ja ties missä! Minusta on ikävää,jos tuohon vedoten jätät ilmoituksen tekemättä! Soita sille eläinlääkärille nimettömänä! Käyvät tarkistamassa isännän ja koiran!
Nimettömät ilmoitukset ei auta paskaakaan. Omasta kokemuksesta tuli huomattua, että eivät edes kirjanneet ilmoituksia, vaikka kuusi ihmistä otti yhteyttä. Aina uudelleen ihmettelivät "ai te ootte soittaneet aiemminkin? Ei täällä ole mitään ilmoitusta". Puolen vuoden tappelun ja lukuisten puheluiden jälkeen eteni poliisitutkintaan, jossa lupasivat ettei nimet mene koiranhakkaajan tietoon, mutta menipä silti. Oikeudenkäyntiä odotellessa
Hyi saatana mikä sairas hullu - tietenkin teet eläinsuojeluilmoituksen. Itse en kestäisi tai edes uskaltaisi asua tommosen naapurissa.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 11:07"]Nimettömät ilmoitukset ei auta paskaakaan. Omasta kokemuksesta tuli huomattua, että eivät edes kirjanneet ilmoituksia, vaikka kuusi ihmistä otti yhteyttä. Aina uudelleen ihmettelivät "ai te ootte soittaneet aiemminkin? Ei täällä ole mitään ilmoitusta". Puolen vuoden tappelun ja lukuisten puheluiden jälkeen eteni poliisitutkintaan, jossa lupasivat ettei nimet mene koiranhakkaajan tietoon, mutta menipä silti. Oikeudenkäyntiä odotellessa
[/quote]
Mulla on aina auttaneet, parin päivän kuluessa ovat aina käyneet tilanteen katsomassa , eikä omistaja ole saanut tietää kuka on ilmoituksen tehnyt.
6
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 11:07"]
Hyi saatana mikä sairas hullu - tietenkin teet eläinsuojeluilmoituksen. Itse en kestäisi tai edes uskaltaisi asua tommosen naapurissa.
[/quote]
Kyllä tuolla naapurilla tosiaan päästä viiraa vielä muutenkin ja rouvansakin on samanlainen. Valitettavasti naapureitaan ei voi valita. :( Muuten kuitenkin mukava asuinalue.
En tosiaan uskalla tehdä ilmoitusta, jos on pelko että naapuri saa tietää kuka ilmoituksen teki. Ovat aiheuttaneet meille jo muutenkin vahinkoa. Kokeilen tuota nimetöntä ilmoitusta sähköpostitse ja toivon parasta.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 11:16"]
[/quote]
Kyllä tuolla naapurilla tosiaan päästä viiraa vielä muutenkin ja rouvansakin on samanlainen. Valitettavasti naapureitaan ei voi valita. :( Muuten kuitenkin mukava asuinalue.
En tosiaan uskalla tehdä ilmoitusta, jos on pelko että naapuri saa tietää kuka ilmoituksen teki. Ovat aiheuttaneet meille jo muutenkin vahinkoa. Kokeilen tuota nimetöntä ilmoitusta sähköpostitse ja toivon parasta.
[/quote]
Tämän siis kirjoitti aloittaja.
Nimettömät ilmoitukset ei auta paskaakaan. Omasta kokemuksesta tuli huomattua, että eivät edes kirjanneet ilmoituksia, vaikka kuusi ihmistä otti yhteyttä. Aina uudelleen ihmettelivät "ai te ootte soittaneet aiemminkin? Ei täällä ole mitään ilmoitusta". Puolen vuoden tappelun ja lukuisten puheluiden jälkeen eteni poliisitutkintaan, jossa lupasivat ettei nimet mene koiranhakkaajan tietoon, mutta menipä silti. Oikeudenkäyntiä odotellessa
[/quote]
Itse olen tehnyt kerran Turussa asuessani nimettömän ilmoituksen opiskelukaverista, ja tässä tapauksessa ainakin tilanne käytiin tarkastamassa ja koira vietiin elmänhallintansa täysin menettäneeltä ihmiseltä pois. Tein ilmoituksen käytyäni tämän henkilön kotona hänen kutsustaan, ja siellä oli törkyä, homeisia koiran ruokakuppeja, erittäin takkuinen ja nälkiintynyt koiraparka, ja lisäksi nainen vähän väliä potkaisi tai löi koiraa ja kun kyisin miksi, hän sanoi vahvistavansa "johtajuuttaan"... Lisäksi itse myönsi jättäneensä koiran 3 päiväksi yksin asuntoon kun lähti Helsinkiin juhlimaan - koiralla ei kuulemma ollut hätää kun oli ruokaa, vettä ja paperit mille pissata ja kakata.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 11:10"][quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 11:07"]Nimettömät ilmoitukset ei auta paskaakaan. Omasta kokemuksesta tuli huomattua, että eivät edes kirjanneet ilmoituksia, vaikka kuusi ihmistä otti yhteyttä. Aina uudelleen ihmettelivät "ai te ootte soittaneet aiemminkin? Ei täällä ole mitään ilmoitusta". Puolen vuoden tappelun ja lukuisten puheluiden jälkeen eteni poliisitutkintaan, jossa lupasivat ettei nimet mene koiranhakkaajan tietoon, mutta menipä silti. Oikeudenkäyntiä odotellessa
[/quote]
Mulla on aina auttaneet, parin päivän kuluessa ovat aina käyneet tilanteen katsomassa , eikä omistaja ole saanut tietää kuka on ilmoituksen tehnyt.
6
[/quote]
Katsoneet ehkä tilannetta, mutta ottavatko koiraa/eläintä pois? Minunkin tapauksessani valvoja ja poliisit kävivät kyllä katsomassa useiden soittojen jälkeen, mutta koska äijä ei sillä hetkellä hakannut koiria, niin tilanteelle ei voinut mitään.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 11:18"][quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 11:07"]
[/quote]
Itse olen tehnyt kerran Turussa asuessani nimettömän ilmoituksen opiskelukaverista, ja tässä tapauksessa ainakin tilanne käytiin tarkastamassa ja koira vietiin elmänhallintansa täysin menettäneeltä ihmiseltä pois. Tein ilmoituksen käytyäni tämän henkilön kotona hänen kutsustaan, ja siellä oli törkyä, homeisia koiran ruokakuppeja, erittäin takkuinen ja nälkiintynyt koiraparka, ja lisäksi nainen vähän väliä potkaisi tai löi koiraa ja kun kyisin miksi, hän sanoi vahvistavansa "johtajuuttaan"... Lisäksi itse myönsi jättäneensä koiran 3 päiväksi yksin asuntoon kun lähti Helsinkiin juhlimaan - koiralla ei kuulemma ollut hätää kun oli ruokaa, vettä ja paperit mille pissata ja kakata.
[/quote]
Käsittämätöntä :/ Hyvä, jos muualla Suomessa eläimistä välitetään. Oulussa ei näköjään :/
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 11:18"]
Kiva provo :)
[/quote]
Millasessa pumpulissa oikein elät, jos luulet ettei tuollasta oikeesti tapahdu??
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 10:32"]Olin eilen illalla pihamaalla ja naapurista alkoi kuulua voimakasta koiran ulvahtelua. Kurkkasin pensasaidan raosta ja huomasin, että naapuri hakkasi koiraansa ketjun pätkällä. Koira uikutti hakkaamisen jälkeen vielä surkeasti pitkään. Aiemmin olen nähnyt saman naapurin heittävän kissansa piharakennuksensa seinään. Toiselta naapuriltamme katosi kissa ja he löysivaät kissansa kuolleena kompostistaan. Epäilin tuota toista naapuria teosta.
En uskalla mennä sanomaan asiasta naapurille, sillä hän on muutenkin todella vaikea tapaus. Paikalliseen eläinsuojeluyhdistykseen en voi ilmoittaa, koska saman naapurin tytär on yhdistyksen jäsen. Paikallisessa poliisissa taas työskentelee kyseisen naapurin miehen veli. Paikkakunta on pieni ja tuo koiraansa pahoinpidellyt naapuri on mukana myös kunnallispolitiikassa. Mitä tämmöisessä tapauksessa voi tehdä tai mihin ilmoittaa? En haluaisi itselleni ikävyyksiä, mutta eihän tuollaista eläinten kohtelua voi vain hyväksyäkkään.
[/quote]
Tee nyt saatana jo jotain ap. Nehän kärsii. Kuvaa puhelimella!!!! Todisteita todisteita.
Huuda naapurille jonkun muun kanssa.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 10:32"]Olin eilen illalla pihamaalla ja naapurista alkoi kuulua voimakasta koiran ulvahtelua. Kurkkasin pensasaidan raosta ja huomasin, että naapuri hakkasi koiraansa ketjun pätkällä. Koira uikutti hakkaamisen jälkeen vielä surkeasti pitkään. Aiemmin olen nähnyt saman naapurin heittävän kissansa piharakennuksensa seinään. Toiselta naapuriltamme katosi kissa ja he löysivaät kissansa kuolleena kompostistaan. Epäilin tuota toista naapuria teosta.
[/quote]
Tee nyt saatana jo jotain ap. Nehän kärsii. Kuvaa puhelimella!!!! Todisteita todisteita.
Huuda naapurille jonkun muun kanssa.
[/quote]
Teen sen nimettömän ilmoituksen tänään. Kukaan muu naapuristosta ei varmasti lähde tuota naapuria vastaan. On sen verran iso paikallinen kiho ja vaikuttaja ja omistaa paljon maata alueella, ettei kukaan uskalla lähteä sen hirviön kanssa rettelöimään. Aloittaja
OLET IDIOOTTI JOS ET TEE MITÄÄN!!!! Itse en olisi pystynyt vaan katsomaan vierestä, vaan olisin huutanut että lopeta nyt jumalauta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! AI JUMALAUTA KUN PISTÄÄ VIHAKS SAAKELI!!!!
Eläinsuojeluvalvoja. Ei siis ole sidoksissa eläinsuojeluyhdistykseen.