Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri kidutti koiraansa, mitä tehdä?

Vierailija
23.05.2014 |

Olin eilen illalla pihamaalla ja naapurista alkoi kuulua voimakasta koiran ulvahtelua. Kurkkasin pensasaidan raosta ja huomasin, että naapuri hakkasi koiraansa ketjun pätkällä. Koira uikutti hakkaamisen jälkeen vielä surkeasti pitkään. Aiemmin olen nähnyt saman naapurin heittävän kissansa piharakennuksensa seinään. Toiselta naapuriltamme katosi kissa ja he löysivaät kissansa kuolleena kompostistaan. Epäilin tuota toista naapuria teosta.

En uskalla mennä sanomaan asiasta naapurille, sillä hän on muutenkin todella vaikea tapaus. Paikalliseen eläinsuojeluyhdistykseen en voi ilmoittaa, koska saman naapurin tytär on yhdistyksen jäsen. Paikallisessa poliisissa taas työskentelee kyseisen naapurin miehen veli. Paikkakunta on pieni ja tuo koiraansa pahoinpidellyt naapuri on mukana myös kunnallispolitiikassa. Mitä tämmöisessä tapauksessa voi tehdä tai mihin ilmoittaa? En haluaisi itselleni ikävyyksiä, mutta eihän tuollaista eläinten kohtelua voi vain hyväksyäkkään.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/54 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos aloittaja kun teit, päivän hyvä teko. Pahuutta on paljon ympärillämme joka kohdistuu niin lapsiin kuin eläimiinkin jotka molemmat ovat suojattomia.

Jokaisen velvollisuus on ilmoittaa jos lasta tai eläintä pahoinpidellään ja ketjulla hakkaaminen on sitä, myös kissajuttu karmea, eläinrääkkäystä, sitä ei voi hyväksyä.

Kukaan ei voi kulkea tällaisten tapausten ohi tekemättä mitään. Hienoa että välitit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla selkeää provoilua aloitus, kun on niin kumman paljon esteitä tehdä eläinsuojeluilmoitusta... Jos taasen on totta, niin esteitä ei ole. Ihan sama kuka on mitäkin ja kuka on missäkin pätemässä, KAIKKIA kun koskee tietyt säännöt. Teet ilmoituksen ja sillä selvä.

Vierailija
4/54 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sana kiertää.

Vierailija
5/54 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos AP että toimit kuitenkin? Pidä silmällä tilannetta ja jos aihetta laita uusi ilmoitus kunnaneläinlääkärille. Ikävä kyllä tuo koira-parka ei voi itse auttaa itseänsä ja sinä olet sen ainut toivo.

Vierailija
6/54 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla provo. Tai sitten AP on idiootti!!!!

Vierailija
7/54 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 15:48"]

Taitaa olla selkeää provoilua aloitus, kun on niin kumman paljon esteitä tehdä eläinsuojeluilmoitusta... Jos taasen on totta, niin esteitä ei ole. Ihan sama kuka on mitäkin ja kuka on missäkin pätemässä, KAIKKIA kun koskee tietyt säännöt. Teet ilmoituksen ja sillä selvä.

[/quote]

Pikkusilla hyvävelipaikkakunnilla ei kuule tehdä ilmotuksia paikan pomottajista tosta vaan, vaikka mikä olis. Siinä menee äkkiä ittellä työpaikka tai voi tulla vaikka päätös että kaatopaikka perustetaan tonttis viereen. Pikku kunnissa on tollaset ilmot tosissaan tehtävä nimetömänä niinku alottaja. nim. Pikkusen kunnan asukki

Vierailija
8/54 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen itse asunut pienellä paikkakunnalla ja mulle ois aivan sama mitä tapahtuisi sen jälkeen kun ilmoituksen tekisin. AINA täytyy puuttua jos näkee tollasia kamaluuksia tapahtuvan!!

Joskus ei edes pelkkä yksittäinen ilmoitus johonkin yksittäiseen paikkaan auta vaan on katsottava että vie asian loppuun asti. Itse tekisin rikosilmoituksen asiasta heti välittömästi vaikka siellä olisi tekijän sukulaisia miljoona, samoin ilmoitus eläinsuojeluvalvojalle(alueellasi on oma sellainen) ja jos näilläkään ei ala mitään tapahtua asia on vietävä tästäkin vielä eteenpäin. Pistä ap se ukko koville, tarpeeks kovat tahot asialle niin johan ukko hiljenee..

Vierailija
9/54 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pe**** olisin kyllä puuttunut tilanteeseen, jos sellaisen olisin nähnyt! Poliisit paikalle ja turha urputtaa, vaikka kuinka pieksää koiraansa omalla pihalla. Soitto ihan siinä naapurin edessä eläinsuojeluun tms. Mitä järkeä on antaa hiljaista tukea tuollaisille. Olisin huutanut vielä kaikki toiset naapurit paikalle....ja oltaisiin siinä porukalla annettu palautetta.

Vierailija
10/54 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 17:52"]Siis pe**** olisin kyllä puuttunut tilanteeseen, jos sellaisen olisin nähnyt! Poliisit paikalle ja turha urputtaa, vaikka kuinka pieksää koiraansa omalla pihalla. Soitto ihan siinä naapurin edessä eläinsuojeluun tms. Mitä järkeä on antaa hiljaista tukea tuollaisille. Olisin huutanut vielä kaikki toiset naapurit paikalle....ja oltaisiin siinä porukalla annettu palautetta.

[/quote]

1. Tapahtuman puhelimella kuvaaminen (ketjulla hakkausta ja kissanpennun raahautumista)

2. Sen jälkeen poliisille soitto

A) Älä vaikene! Johan poliisitkin olisivat nähneet paikanpäällä kuinka koira pelkää omistajaansa (lisätodiste)

Miten ap tiedät kissan heittämisestä seinään??

Ja mitä teit silloin puuttuaksesi??

Pienessä kunnassa varmasti vaikea mutta se EI SAA olla este puuttua.

Vierailija
11/54 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne tällä hetkellä? Teitkö ilmoituksen? Sen voi tehdä myös poliisille ja monesti eläinsuojelu ottaakin poliisin mukaan. 

Vierailija
12/54 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

112

Vierailija
13/54 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tää vaa oo provo

Vierailija
14/54 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

X

Vierailija
15/54 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinten kiduttajat ovat usein vakavasti luonnehäiriöisiä ihmisiä.

Vierailija
16/54 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kannattaa muistaa mitä kävi pari viikkoa sitten kun se venäläisnainen huomautti tälle poliitikonalulle eläinten kaltoinkohtelusta...

Vierailija
17/54 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 11:39"]

EI HELVETTI NÄITTI MULKKUJA, JOTKA HAKKAA ELÄIMIÄ!

JA AP, MIKSET HAKENUT SITÄ KISSAA TURVAAN TOLTA HULLULTA PASKAKASALTA!!!!!!!

Anteeksi. En vaan kestä kun eläimiä (ja lapsia) kohdellaan huonosti.

[/quote]

Se kissanpentu oli naapurin pihamaalla, kun näin sen vetävän itseään etujaloilla eteenpäin. Siksi en voinut sitä noutaa.Kuolleena oli tienvarressa.Tuo naapuri on tosiaan pelottava tapaus (hullu minustakin!) ja pienellä paikkakunnalla on tosi paljon vaikeampi toimia tuollaista vastaan kuin tavallista rivikansalaista. Aloittaja
[/quote]

Nyt mua alko itkettää kun mietin sitä viatonta pientä raukkaa. Yrittää päästä tutun ihmisen lähelle, joka hakkaa, kun ei paremmasta tiedä. Voi ei ei ei!! Osaisinpa mä muuttuu näkymättömäks ni menisin jakamaan oman käden oikeutta.

Vierailija
18/54 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatana. Kerro osoite, niin käyn hakemassa koiraparan itse pois... :( En pystyisi koiranomiatajana itse katsomaan sivusta tuollaista hetkeäkään, mutta ymmärrän ikävän tilanteesi.

Kuvaa, jos mahdollista, kännykällä seuraavan kerran kun huomaat ja laita video nimettömänä iltapäivälehden toimitukseen. Siitä nousee sellainen julkinen haloo, että koira varmasti saadaan pois pahoinpitelijältään!!!

Vierailija
19/54 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ilmoittaa silti, yrittää edes.

Vierailija
20/54 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan eläinlääkäri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi