Miten Roaccutan lausutaan?
Kommentit (14)
Ennemminkin Rooakkutan, o "puolipitkänä". Terv. Lääkäri
Rouakjutan. Paino ak-tavulla eli rou-AK-jutan.
röökhythän paino röö- khy- ja thän tavuissa.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 23:16"]
Ennemminkin Rooakkutan, o "puolipitkänä". Terv. Lääkäri
[/quote]
En tiennytkään, että teille valelääkäreille opetetaan lausumisoppia.
Minä sanoin aina "ro-akku-tan" kun sitä käytin, ihan suomalaisittain. Aknelääke kysessä.
Kale-kale-kutta, kutta, kutta-eeoo-eeoo!
Accutane. Äkjytän.
Roaccutan. Rouäkjytän.
Jos siis englanninkielestä on kyse. Muuten en ymmärrä, mikä ongelma sanassa on.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 23:50"]
Kale-kale-kutta, kutta, kutta-eeoo-eeoo!
[/quote]
voi apua. Korvamato!
Roakutan tai Roakkutan. Näin ainakin pari käyttäjäkaveria sanoo sen.